CASSELBERRY, FL - Police have identified three of the victims in the central Florida beauty salon shooting, including a manager who filed a restraining order against the gunman. Casselberry police say 44-year-old Marcia Santiago is in serious condition in the hospital after Thursday's shooting. Police say Santiago and the gunman, 36-year-old Bradford Baumet, were supposed to appear in court Thursday on the restraining order. Santiago's relationship with Baumet is not immediately clear.
Police say Baumet opened fire in the salon in Casselberry, about 15 miles northeast of Orlando, killing three women and wounding Santiago before killing himself at a nearby home. Police identified two other victims as customer 52-year-old Gladys Cabrera and salon worker 29-year-old Noelia Gonzalez-Brito. Police did not immediately identify the fourth woman who died.
Er komt maar geen einde aan het geweld, dit keer in FL in een stad ten noorden van Orlando. Waarom doen mensen dit elkaar aan? Het maakt niet uit wat het motief is.
Indien je het niet meer ziet zitten, zoek dan hulp maar sleur geen anderen mee in de dood.
Echt ZIELIG! Ik hoop dat de families het te boven komen. 't Zal je moeder of dochter maar zijn die zonet van het leven is beroofd...
Zoek hulp? Hoe wou je dat doen?
Eerst alle amerikanen gaan vragen of ze van plan zijn iemand overhoop te schieten? En als ze dan ja roepen zeggen dat ze hulp moeten gaan zoeken? Dit soort incidenten zal nooit veranderen. Nergens op de wereld niet
Wallstreet schreef:Er komt maar geen einde aan het geweld
Elk geval is er één te veel, maar ik vind het nogal overdreven om te spreken van een uitzichtsloze geweldsspiraal. Het is geen Syrië. "Mijn" staat is net zo groot als Nederland en dit soort shootings heb ik in de 15 maanden dat ik hier nu woon nog niet meegemaakt.
Je haalt de woorden uit mijn mond Dimona, ik vind dit ook nogal dramatisch overkomen "er komt maar geen einde aan het geweld". Dat is toch in de hele wereld zo??? En als ik het zo inschat ligt dit vermoedelijk in de relationele sfeer dus dan is het geen random shooting. Misschien gepland, misschien een wanhopige daad? We weten ook niet, aan de hand van dit bericht, wat erachter zit dus dan is het lastig oordelen. Kan best zijn dat slachtoffers bijvoorbeeld iets ernstigs gedaan hebben bij een kind van de dader, ik noem maar wat. Dan kan ik me misschien nog zelfs voorstellen ook dat iemand dat niet pikt (let wel, dit is een voorbeeld).
Gekken heb je overal, in Amerika maar ook in Nederland. Alleen omdat Amerika 311 miljoen mensen heeft en Nederland "slechts" 17 miljoen is de kans dat je een gek in Amerika hebt natuurlijk groter. Tel daarbij op dat burgers vaker wapens bezitten dan in Nederland en dan vergroot je de kans op een schietpartij nog meer.
Dit was een act of domestic violence. De schieter probeerde zijn ex te vermoorden, wat niet lukte. helaas kwamen er wel twee anderen onnodig om het leven. Afgelopen was er ook een ander geval van domestic violence in Orlando: de dader schoot zijn ex neer en een collega van zijn ex in een hotel op I-drive.
Het is voor de betrokkenen heel dramatisch, maar niet echt een "Amerikaans" iets...helaas gebeurt dit overal op de wereld: "ik heb je niet meer, dus een ander krijgt je ook niet...."
Maar mensen hebben hier toch meer de mogelijkheid hun problemen 'op te lossen' met een wapen. De gem. Ned.lander heeft toch niet een handwapen in het nachtkastje liggen.
Met een aardappelmesje kun je toch niet zo snel zoveel 'collateral damage' veroorzaken.
Voor Ned. heb ik eens gehoord dat een aantal (niet groot, maar toch) van de ongelukken jaarlijks veroorzaakt wordt door mensen die opzettelijk een frontale botsing veroorzaken.
Ik kan me de gedachte wel voorstellen: 'Wéér een 'massale' schietpartij. Maar deze schietpartij is niet massaal, zoals de andere voorbeelden van de afgelopen jaren en blijkbaar ook nog eens in de relationele sfeer.
En dat gebeurd overal, als het niet met een schietwapen is, dan wel met een steekwapen. In Rotterdam gebeurde een half jaar geleden iets dergelijks en ook nog eens heel naars. Een man ging naar de school van zijn kind om de moeder, waarmee de relatie beindigd was, aan te pakken. Op het schoolplein, toen de school uit ging, ontstond een gevecht. Een vriendin van de moeder sprong ertussen en kwam door messteken om het leven. De moeder zelf raakte gewond. Kinderen waren getuige van het gebeuren.
oortjes schreef:Dit is een vreselijke gebeurtenis en hoe vreselijk voor alle betrokkenen. Maar mijn punt: hij heeft niet de halve speelplaats kunnen neermaaien.
Dat zal zijn doel ook niet geweest zijn. Anders had ie wel een schietwapen meegenomen en geen mes? Die kan je in Nederland ook krijgen als je er wat moeite voor doet
"Als je er moeite voor doet" - hier liggen ze in de nachtkastjes. Hier nemen kids wapens mee naar school - al dan niet geladen - die ze ergens in huis vonden tijdens het spelen. Sorry maar ik vind dat het echt een wereld van verschil maakt.
Inderdaad de 'grotere' schietpartijen die we hier hebben gehad waren meest pre-meditated. Maar de schietpartijen van ontslagen werkers enz., dat was toch meestal een kwestie van kwaad worden, naar huis rijden, wapen(s) halen, en terug naar het bedrijf.
Het gaat hem om het idee, waarom steeds mensen naar een wapen grijpen om conflicten (zogezegd) op te lossen.
Natuurlijk gebeurd het overal en is het Syrië niet, gelukkig maar!
Ik ben het met Oortjes eens dat in een maatschappij waar vuurwapens in overvloed aanwezig zijn het voor de hand ligt dat daardoor ook vaker ongelukken of nare incidenten gebeuren die anderszins misschien niet zouden gebeuren of minder ernstig zouden kunnen zijn. Daarentegen: waar mensen kwaad willen zullen ze een manier vinden. Of ze nou een boerderij in brand steken met hun gezin erin, hun ex-vrouw neersteken op een schoolplein of illegaal een wapen aanschaffen en dat gebruiken. Ook hier in Nederland zijn incidenten bekend van mensen die bv in een club ruzie krijgen, naar huis rijden om een wapen op te halen en terugkeren naar de club om iemand neer te schieten. In Duitsland, waar men net zo met wapenbezit omgaat als hier in Nederland, heeft ook wel eens een massale schietpartij op een school plaatsgevonden. Breivik wist ook over genoeg wapens (en bommen!) te beschikken om te doen wat hij deed, in een land waar zelfs de politie geen wapen draagt.
Ik denk dat Amerika beter af zou zijn als het bezit van wapens aan banden gelegd zou worden en je niet in de supermarkt, bij je brood, munitie kunt kopen. Maar ik geloof niet dat daarmee geweld aanzienlijk zou verminderen. Het wordt enkel lastiger (en duurder!) om een wapen te bemachtigen. En wellicht had een incident als dit anders, minder dramatisch, uitgepakt.
Het zal er wel aan liggen waar je woont, maar ik hoor dit soort berichten een paar keer per maand in het nieuws. Hoort een beetje bij een grote stad hier. Ik dacht ook, toen ik de titel las, 'nee he niet weer een Virginia Tech'.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
oortjes schreef:Inderdaad de 'grotere' schietpartijen die we hier hebben gehad waren meest pre-meditated. Maar de schietpartijen van ontslagen werkers enz., dat was toch meestal een kwestie van kwaad worden, naar huis rijden, wapen(s) halen, en terug naar het bedrijf.
Ik vind dat je daar wel een punt hebt. Ik had het daar toevallig nog met een collega over, dat het toch wel een verschil is dat je in een vlaag van enorme kwaadheid een pistool tot je beschikking hebt. Natuurlijk, gekken heb je overal, en ook in NL of BE kun je aan een wapen komen als je echt wilt. Maar in Amerika liggen inderdaad in veel nachtkastjes wapens. En ja, dan heb je vaker dit soort ongeplande, en helaas onherroepelijke acties.
Ja, dat klopt wel, maar ik zie dat als een negatief effekt van een zeer bewuste keuze om de maatschappij zo in te richten dat wapenbezit tot de mogelijkheden behoort. De gemiddelde Amerikaan zal zelf meestal meer aandacht hebben voor de voordelen de het wapenbezit voor hem persoonlijk hebben, dan voor de (maatschappelijke) nadelen; want ja, hoe groot is de kans nou helemaal dat jij of iemand van jouw familie door zo'n gek wordt neergemaaid? In ieder geval een stuk kleiner dan de kans dat jij met jouw wapen in je nachtkastje een ongewenste indringer je huis uit weet te jagen.
Overigens heb ik wel de indruk dat mensen hier vaker volledig ontsporen en dan dat soort rare dingen gaan doen. Door het ontbreken van geïnstitutionaliseerde vangnetten en (voor velen) de uitzichtloosheid van het bestaan, flippen mensen denk ik gewoon sneller. Waar je in Nederland regelmatig hoort van familietragedies waarbij binnen de "veilige" muren van het huis een heel gezin bewust wordt "behoed" voor verdere ellende, lijken shootings op straat in de VS een veel impulsiever karakter te hebben en gaan ze vaak om een verbroken relatie of criminele aktiviteiten.
Goed punt Dimona, ik dacht precies hetzelfde.
Toen ik in het begin hier woonde, zag ik weleens iemand die compleet flipte over iets onbenulligs en ik dacht vaak "Mens, stel je niet zo aan." Maar na verloop van tijd begreep ik het steeds beter. Voor veel mensen hier is het leven niet makkelijk en vaak een en al gevecht om te overleven. Een klein incident is dan gewoon de laatste druppel.
Behalve dat mensen toegang tot een wapen hebben, speelt naar mijn mening ook iets anders mee. Ik vindt de maatschappij hier behoorlijk gemilitariseerd, 'gewelddadig' en erg masculien. Niet dat mensen constant geweld gebruiken, maar als je naar de media kijkt is het altijd aanwezig. Een blote borst kan niet, maar om zes uur s"avonds worden in een film wel makkelijk zes mensen vermoord.
Wat mij opvalt is dat er zo vaak schietincidenten zijn waar de man zijn ex-vrouw/vriendin vermoord. Dat lijkt mij enorm macho gedrag, dat de man het niet kan verdragen dat de vrouw een eigen beslissing neemt, bij hem weg gaat en een eigen leven leeft.
En de hulpvoorzieningen in de VS zijn toch aardig wat minder dan in Nederland. Hier kun je niet zomaar naar je huisarts stappen en zeggen dat je wel heel erg in de knoop zit zodat je naar de GGGD wordt doorverwezen voor psychologische hulp.
Als je nl kijkt naar de aantallen pistolen/geweren wat er gemiddeld in de VS onder de mensen is valt het eigenlijk gewoon heeel erg mee wat er aan incidenten zijn.
Wat niet wil zeggen dat ik niet vind dat elk incident er één teveel is.
Maar ben wel voorstander van het jezelf kunnen verdedigen tegen volk wat je huis wilt binnendringen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.