Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat mag in de handbagage.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ik heb vrijdag met Delta gevlogen, en lenzenvloeistof mocht gewoon mee, evenals vloeibare medicijnen (de hoeveelheden vloeistof zijn dan zo klein dat je er toch geen fatsoenlijke bom mee kan maken :)).
Uit voorzorg had ik mijn camera niet meegenomen, aangezien ik die liever niet in het ruim zie verdwijnen, maar ik geloof niet dat het problemen zou hebben opgeleverd.
Bij immigrations op Atlanta waren ze ook heel relaxt (terwijl ik wel wat moeilijkheden had verwacht, aangezien ik op een J-1 visum het land binnenkwam).
Afgezien van dat je geen nattigheid mee mag nemen, valt het dus allemaal reuze mee!
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

Wij zijn terug gekomen op zaterdag 13 augustus met CONTINENTAL van af Charlotte - naar Newark- naar Amsterdam.

dit was dus allemaal in volle gang toen want terwijl ik de koffers pakte donderdag 11 aug was er even helemaal geen vliegverkeer volgens cnn en werdt het even onzeker of we wel terug konden op dat moment
maar goed ( had ik ook niet erg gevonden :lol: )
we gingen toch ...
In je hand bagage mocht geen vloeistof zitten....ook geen tandpasta..haarlak..make-up..etc dus dit hadden we al overgepakt in onze checked inluggage maar fotocamera en videotas even als de rugzakken van onze meiden mochten na een korte inspectie gewoon mee aan boord overigens waren ze qua controle in Charlotte beter want in Newark werdt niet gekeken wat je mee nam aan boord!?
(Misschien omdat we al in charlotte ingechecked waren?? geen idee))
de vluchten die we op newark zagen aan komen van uit London hadden mensen inderdaad alleen een doorzichtig plastic zakje mee met daar in hun reis papieren.

Dus of het nu anders is en hoe de regels zijn als je via london vliegt geen idee.
Maar we vlogen Continental dus wie weet hebben jullie er toch iets aan.
iedereen een goede reis gewenst
**Katinka**
Happiness comes through doors
that you didn't even know you
opened
dina
Amerika-ontdekker

Bericht door dina »

fcolos schreef:Ik heb vrijdag met Delta gevlogen, en lenzenvloeistof mocht gewoon mee, evenals vloeibare medicijnen (de hoeveelheden vloeistof zijn dan zo klein dat je er toch geen fatsoenlijke bom mee kan maken :)).
Uit voorzorg had ik mijn camera niet meegenomen, aangezien ik die liever niet in het ruim zie verdwijnen, maar ik geloof niet dat het problemen zou hebben opgeleverd.
Bij immigrations op Atlanta waren ze ook heel relaxt (terwijl ik wel wat moeilijkheden had verwacht, aangezien ik op een J-1 visum het land binnenkwam).
Afgezien van dat je geen nattigheid mee mag nemen, valt het dus allemaal reuze mee!
:roll:
wij vertrekken binnenkort ook met Delta naar Atlanta en verder naar Fort Lauderdale!!! Mag je nu echt enkel een doorschijnend plastiek zakje meenemen met de inhoud die op BIAC staat, of is dit allemaal wat overdreven!!!! Kan je ons hierover wat meer vertellen, ik zie het niet zitten om de hele vlucht zonder mijn muziek, water enz te zitten! :help:
ilovemickey
Amerika-newbie

Bericht door ilovemickey »

zonder water overleef ik wel. maar, inderdaad zonder muziek :?
heb vanmiddag united gebeld en wij mogen dus niets met batterijen meenemen. zal dit nog een beetje versoepeld worden?
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

dina schreef: :roll:
wij vertrekken binnenkort ook met Delta naar Atlanta en verder naar Fort Lauderdale!!! Mag je nu echt enkel een doorschijnend plastiek zakje meenemen met de inhoud die op BIAC staat, of is dit allemaal wat overdreven!!!! Kan je ons hierover wat meer vertellen, ik zie het niet zitten om de hele vlucht zonder mijn muziek, water enz te zitten! :help:
No worries, je mocht gewoon alles meenemen wat je normaal meeneemt, alleen geen vloeibare zaken. Electronica mocht als handbagage mee (ik had alleen 2 mobiele telefoons), maar ik las wel dat het beter is opladers e.d. in het ruim te laten stoppen.
Het stelt werkelijk allemaal niet zoveel voor. Het enige verschil is dat je geen drinken mee kan nemen.
"You're drunk again."
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

fcolos schreef:
dina schreef: :roll:
No worries, je mocht gewoon alles meenemen wat je normaal meeneemt, alleen geen vloeibare zaken. Electronica mocht als handbagage mee (ik had alleen 2 mobiele telefoons), maar ik las wel dat het beter is opladers e.d. in het ruim te laten stoppen.
Het stelt werkelijk allemaal niet zoveel voor. Het enige verschil is dat je geen drinken mee kan nemen.
Volgens mij vliegt Dina vanuit België en daar gelden veel strengere regels net als in Londen
dina
Amerika-ontdekker

Bericht door dina »

fcolos schreef:No worries, je mocht gewoon alles meenemen wat je normaal meeneemt, alleen geen vloeibare zaken. Electronica mocht als handbagage mee (ik had alleen 2 mobiele telefoons), maar ik las wel dat het beter is opladers e.d. in het ruim te laten stoppen.
:hilarious:
Thanx. Dus mag je ook een trolley (of hoe noem je dat????) meenemen, net als vroeger?????? enkel geen vloeibaar! ben je ook vertrokken vanuit brussel?
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

dina schreef: Thanx. Dus mag je ook een trolley (of hoe noem je dat????) meenemen, net als vroeger?????? enkel geen vloeibaar! ben je ook vertrokken vanuit brussel?
Je mag gewoon dezelfde tassen meenemen als die altijd meemogen als handbagage (dus ook zo'n enorm aparaat op wieltjes). Ik vloog vanuit Amsterdam, maar dat maakt voor de handbagage niet uit. Zie de regels op de site van Delta. Ik had zelf ook een tjokvolle tas mee, aangezien ik voor een paar jaar vertrokken ben en ben niet vreemd aangekeken.
"You're drunk again."
dina
Amerika-ontdekker

Bericht door dina »

fcolos schreef:
dina schreef: Thanx. Dus mag je ook een trolley (of hoe noem je dat????) meenemen, net als vroeger?????? enkel geen vloeibaar! ben je ook vertrokken vanuit brussel?
Je mag gewoon dezelfde tassen meenemen als die altijd meemogen als handbagage (dus ook zo'n enorm aparaat op wieltjes). Ik vloog vanuit Amsterdam, maar dat maakt voor de handbagage niet uit. Zie de regels op de site van Delta. Ik had zelf ook een tjokvolle tas mee, aangezien ik voor een paar jaar vertrokken ben en ben niet vreemd aangekeken.
:D wij vliegen inderdaad vanuit Brussel. En als je dan bij http://www.biac.be gaat kijken staan daar zeeer strenge regels (dd 29/08/06) Wij vestigen er uw aandacht op dat elk voorwerp dat niet op deze lijst voorkomt kan ingehouden worden aan de 2de beveiligingscontrolepost zonder waarborg van teruggave (door de luchtvaartmaatschappijen)
Niets van aantrekken, ofwat????? :?:
serge
Amerika-ontdekker

Bericht door serge »

hallo Dina

Ik heb verleden vrijdag naar BIAC gebeld met de vraag wel of niet, en ze zeiden gewoon dat ze het zelf niet weten, waarop ze me doorverbonden met British Airways! Volgens de site van BA mag je dus wel elektronische spullen meenemen.

groetjes
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

Geldig voor vluchten vanuit Belgie naar de USA vanaf 3 Sept.

Vanaf maandag 4 september kunnen de passagiers naar de VS aan boord van het toestel één stuk standaard handbagage meenemen. De maatregel die het gebruik van een plastiekzak oplegde is afgeschaft.

De passagiers met bestemming VSA moeten zich bij de check-in aanmelden drie uur voor de geplande vertrektijd.

Elektronische toestellen zijn opnieuw toegelaten in de handbagage.

Vloeistoffen, crèmes en gels mogen niet in de handbagage, maar moeten worden vervoerd in de ruimbagage. Uitzondering hierop zijn volgende vloeistoffen die wel in de handbagage mogen:
- afgekolfde moedermelk, babyvoeding en fruitsap voor baby’s of kleine kinderen die meereizen aan boord;
- geneesmiddelen die zijn voorgeschreven voor de persoon wiens naam op het vliegticket staat, insuline en noodzakelijke geneesmiddelen zonder voorschrift.

Voor vloeistoffen, crèmes en gels die in de tax free winkels van de luchthaven zijn aangekocht is een speciale procedure uitgewerkt waarbij de aankopen aan het vliegtuig worden afgeleverd. Medewerkers van de luchthavenshops zullen de passagiers hier graag over informeren.

Deze beveiligingsmaatregelen zijn ook van toepassing voor de transfer passagiers die in Brussel overstappen op een vlucht naar de VS.

Er zijn geen bijkomende beveiligingsmaatregelen voor passagiers naar bestemmingen buiten de VS.
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
dina
Amerika-ontdekker

Bericht door dina »

Luc schreef:Geldig voor vluchten vanuit Belgie naar de USA vanaf 3 Sept.

Vanaf maandag 4 september kunnen de passagiers naar de VS aan boord van het toestel één stuk standaard handbagage meenemen. De maatregel die het gebruik van een plastiekzak oplegde is afgeschaft.

De passagiers met bestemming VSA moeten zich bij de check-in aanmelden drie uur voor de geplande vertrektijd.

Elektronische toestellen zijn opnieuw toegelaten in de handbagage.

Vloeistoffen, crèmes en gels mogen niet in de handbagage, maar moeten worden vervoerd in de ruimbagage. Uitzondering hierop zijn volgende vloeistoffen die wel in de handbagage mogen:
- afgekolfde moedermelk, babyvoeding en fruitsap voor baby’s of kleine kinderen die meereizen aan boord;
- geneesmiddelen die zijn voorgeschreven voor de persoon wiens naam op het vliegticket staat, insuline en noodzakelijke geneesmiddelen zonder voorschrift.

Voor vloeistoffen, crèmes en gels die in de tax free winkels van de luchthaven zijn aangekocht is een speciale procedure uitgewerkt waarbij de aankopen aan het vliegtuig worden afgeleverd. Medewerkers van de luchthavenshops zullen de passagiers hier graag over informeren.

Deze beveiligingsmaatregelen zijn ook van toepassing voor de transfer passagiers die in Brussel overstappen op een vlucht naar de VS.

Er zijn geen bijkomende beveiligingsmaatregelen voor passagiers naar bestemmingen buiten de VS.
Thanx Serge & Luc, :doublethumb:
Ik had het reeds gehoord op het nieuws!!!! Nu kan ik mijn "enorme apparaat op wieltjes " :lol: toch meenemen!!!! Nog 4 dagjes!!!! Hoe zit het trouwens met het weer in Fort Lauderdale?

Dina :dance:
Aikara
Amerika-newbie

Bericht door Aikara »

Is er verder nog sprake van een richtlijn voor wat betreft inhoud van de handbagage? Ik vlieg as. vrijdag nl naar LA, en heb in de handbaggage nogal wat apparatuur; Digitale fotocamera, verschillende lenzen, foto-accesoires (filters etc.), GPS, laptop, iPod, batterijlader, adapters, etc. Zijn deze gewoon toegestaan, of kan ik beter een en ander in de 'normale' bagage vervoeren?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij mochten onlangs (nog na de nieuwe regels) alles gewoon meenemen in de handbagage van LA naar Amsterdam.
zeearend
Amerika-ontdekker

Bericht door zeearend »

Ook wij mochten via Denver en Minneapolis gewoon alles meenemen in de handbagage.

Zie ook deze link
http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/ ... items.shtm
3e camperreis naar USA van 29-6-2008 / 1-8-2008 naar het Mid westen.
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kwaajknarie »

Drank, parfum, tandpasta en andere vloeistoffen weer voor iedereen te koop in het See Buy Fly Shopping Centre.

Vanaf 31 augustus kunnen passagiers die vliegen naar de Verenigde Staten en Mumbai tot 90 minuten voor vertrek van het vliegtuig parfums, alcohol en andere vloeistoffen kopen in de aangegeven winkels in Lounge 2 en 3 in het See Buy Fly Shopping Centre. De aankopen worden ná de security controle bij de gate overhandigd.

Het verbod om zelf meegebrachte vloeibare stoffen mee te nemen naar de Verenigde Staten in de handbagage blijft van kracht.

Passagiers met een aansluitende vlucht in Verenigde staten is de service 'gate delivery' NIET beschikbaar. Voor deze passagiers is het niet toegestaan om vloeistoffen mee te nemen aan boord van het vliegtuig.
Dit komt van de schiphol site. Als je dus moet overstappen in de VS heb je niets aan de Gate delivery :(
Adriane
Amerika-ontdekker

Bericht door Adriane »

Ik ben afgelopen vrijdag met Northwest gevlogen van Amsterdam naar Milwaukee met een overstap in Detroit.
Mijn contactlenzen+vloeistof, evenals telefoon en digitale camera mochten mee in de handbagage. In Detroit deden ze (heel even) moeilijk over mijn lipstick, maar na een smekende blik van mij mocht die gewoon weer met mij meereizen.
Naar mijn idee kun je voor informatie hierover het beste contact opnemen met je airline. .

Groetjes..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer