Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

United vs Delta

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik reis altijd met Delta en heb nog nooit "echte" problemen gehad met ze. Heb zelfs 1 jaar de Platinum status bereikt door het vele vliegen.
Ik moet zeggen, mede door locatie kom ik altijd weer op Delta terug, ze zijn altijd het goedkoopste en ik boek dan ook altijd direct op de website van Delta.

Geen prive schermpjes?????????? :roll:

Volgens mij zitten die dingen alleen maar in de triple 7's, maar goed ik prefereer ALTIJD prijs boven een "voor mij" overbodige luxe!

Al met al vind ik het gewoon een zeer goede maatschappij.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

Met Delta heb ik (nog) geen ervaring.
Ik denk wel dat je alle berichtgeving omtrent delta even in de gaten moet houden.
Mijn vriendin vliegt in dec. met delta en die vertelde mij vlak voor ons vertrek dit jaar dat er berichten waren over een eventueel op handen zijnde failisement van delta!! voor ons geen punt dit keer want we vlogen met Continental.(( en die hebben wel kleine schermpjes ...Us Airways had dat ook niet))
Maar goed het kan nooit geen kwaad om dat eens goed na te kijken
Misschien niet relefant maar wat vorig jaar nog niet het geval was maar dit jaar wel ...als je losse tickets boekt en de airline gaat failite dan kreeg je voor heen niets vergoed ...tegenwoordig is dit wel verzekerd!
Dus ook dat is een geruststelling.

Offtopic
En persoonlijk wil ik NOOIT meer op NEWARK landen.
Wat een puinhoop luchthaven was dat zeg!
Na aankomst in ewr hadden we een overstap van 4 uur dus ruim tijd he
Yeh right... niet dus.. hebben daar maar liefst 3 uur bij costums gestaan ....In de rij wel te verstaan met nogeens 100derde andere Bloed heet in die hal geen airco en de vliegtuigen bleven maar komen dus de hal werdt alleenmaar voller ....er waren van de zeg 25 loketten maar 6 ingebruik :shock:
Om over mijn ervaring daarna maar te zwijgen...Geen vlucht ...( niet gemist maar no plane ...uh no no crew ...uh no crew is here no plane ..hu no plane is coming but crew has gone home .oeps now the weather is so bad the plane can't come atall ....zouden om 8 uur sávonds moeten opstijgen en het was ondertussen al half 11 (US TIJD)((fijn als je met 2 kinderen vliegt en rond 7 uur(NL TIJD) thuis bent vertrokken dus verplichte overnachting wat co netjes na aandringen van onze kant toch regelde.want naar het schijnt is het zo dat als een vlucht gecanceld wordt door weersomstandighede dat de airline dan officeel niets voor je hoefd te doen...... en daarna de eerste 3 dagen al onze 6 koffers ZOEK!!
Het enige wat ik CO in ons geval kan nageven is dat ze het later zo goed en zo kwaad mogelijk hebben opgelost.
En het personeel is altijd vriendelijk en behulpzaam gebleven.

En dan mag je zeggen dat je je mening niet op 1 ervaring moet baseren maar toen wij de volgende ochtend terug op ewr kwamen en daar toch menige ouder met kindjes op de grond zaggen liggen te slapen en andere uit onze vlucht van AMS tegen kwamen die uit de hal van de airport waren gestuurd en dus de nacht in de parkeer garage hadden doorgewandeld omdat dat deel van de airport dicht ging?? Nou dan hoef je even niet meer
Nope voor mij voorlopig ((het liefst nooit )) geen newark meer
Happiness comes through doors
that you didn't even know you
opened
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

katinka schreef:Nope voor mij voorlopig ((het liefst nooit )) geen newark meer
Zo zie je maar dat ervaringen enorm kunnen verschillen. Wij zijn diverse keren op Newark geland. Om daar uit te stappen maar ook om over te stappen. De laatste keer (2004) stonden we binnen 3 kwartier al buiten bij de taxistandplaats.
daytonabeach
Amerika-newbie

Bericht door daytonabeach »

Ik heb 1 keer met UA gevlogen (perfect)
en de rest alleen met Delta, (300000 m.), er kan altijd een keer een wat mindere vlucht bij zitten, maar over het algemeen perfect en ook de service aan de grond van Delta is perfect.
Als je een vlucht via de website boekt, moet je meerdere keren op de site kijken (verschillende dagen), soms willen de prijzen nog wel eens verschillen.
Kinderkorting krijg je niet via de website van delta, wel als je belt met delta.
Als je wat kan spelen met de dagen voor vertrek / terug, dan via cheaptickets.nl , kijk dan wel naar de luchthavenbelasting.
De luchthavenbelasting bij Delta is 50,30 euro voor de route die ik nu vlieg, boek ik hem via cheaptickets dan betaal je 115,- euro, maar dan kan de basisprijs weer lager zijn.
Ik ben niet zo bang dat de boel op de fles gaat.
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

Souraia schreef:Dank Cyber Alien.
Ik heb idd nog de tijd en ik zal medio oktober alle sites rondstruinen.
Service vind ik absoluut belangrijk, zeker op zo een lange vlucht. Dat er geen schermpjes zijn vind ik geen probleem, ik kom de tijd wel door.
Het grootste nadeel die ik zie, zijn de lange wachttijden op de luchthavens tav UA.
Op de terugweg vanaf Honolulu ben je 30 uur bezig, maar goed wellicht dat er een andere optie zal zijn als ik de werkelijke datum kan invullen.
Ha dankje! Ben blij dat jij het wel waardeert. Ik word er moe van nooit serieus genomen te worden hier "ik heb al 487308742 keer gevlogen en jij maar 4 keer dus hou je mond!" wordt er gezegd!! Ik had nooit mijn leeftijd moeten vertellen [20].
Ik zeg het nog een keer: dat toestel waar ik mee gevlogen heb vliegt altijd die route en al die toestellen zien er zo uit. Van NY-LA waren er behoorlijk was klagende mensen met wie ik gesproken heb. Ik kreeg het advies van twee amerikaanse zakenmannen [die deze vlucht wel moesten nemen omdat ze nou eenmaal de snelste vlucht moesten hebben] niet meer met Delta te vliegen op die binnenlandse vlucht, omdat die vliegtuigen er altijd zo uitzien. Zelfs een van de stewardessen zei "" dat ze wist wat ze bedoelden".
Mijn advies aan jou is dus nog steeds hetzelfde. Kijk, je gaat er heus niet dood van hoor, als het niet anders kan, tuurlijk niet. Maar aan je berichten te merken heb je de luxe om nog ruim op tijd je te orienteren en dan zeg ik, áls je waarde hecht aan dit soort dingen, doe dan geen Delta.
VErbazingwekkend genoeg vond ik dus de vlucht van AMS-NY wel prima. Ik had zelfs hier slechte verhalen over gehoord maar dit viel wel mee. Het klopt dat er maar een groot scherm is maar ik heb totaal geen eigen schermpjes gemist. Beenruimte is nihil [als ik helemaal recht zat priemden mn knieen in de voorste stoel, ik heb gemiddelde lengte], maar zelfs hier stoorde ik me niet zo aan. Je krijgt [niet in dat vieze toestel maar AMS-NY dus] een fleece dekentje en een kussentje, allemaal schoon. Ook zeer regelmatig eten en drinken, dat was wel fijn [in dat vieze toestel 1 drankje op 6 uur vlucht]. Dus als je naar NY alleen gaat zou ik zeggen dat Delta geen probleem is. Service was ook goed.
Succes, ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Wanneer ga je volgend jaar? Ga je op vakantie of voor een ander doel?
Cyber-Alien
Amerikafan

katinka schreef:Met Delta heb ik (nog) geen ervaring.
Ik denk wel dat je alle berichtgeving omtrent delta even in de gaten moet houden.
Mijn vriendin vliegt in dec. met delta en die vertelde mij vlak voor ons vertrek dit jaar dat er berichten waren over een eventueel op handen zijnde failisement van delta!! voor ons geen punt dit keer want we vlogen met Continental.(( en die hebben wel kleine schermpjes ...Us Airways had dat ook niet))
Maar goed het kan nooit geen kwaad om dat eens goed na te kijken
Misschien niet relefant maar wat vorig jaar nog niet het geval was maar dit jaar wel ...als je losse tickets boekt en de airline gaat failite dan kreeg je voor heen niets vergoed ...tegenwoordig is dit wel verzekerd!
Dus ook dat is een geruststelling.

Offtopic
En persoonlijk wil ik NOOIT meer op NEWARK landen.
Wat een puinhoop luchthaven was dat zeg!
Na aankomst in ewr hadden we een overstap van 4 uur dus ruim tijd he
Yeh right... niet dus.. hebben daar maar liefst 3 uur bij costums gestaan ....In de rij wel te verstaan met nogeens 100derde andere Bloed heet in die hal geen airco en de vliegtuigen bleven maar komen dus de hal werdt alleenmaar voller ....er waren van de zeg 25 loketten maar 6 ingebruik :shock:
Om over mijn ervaring daarna maar te zwijgen...Geen vlucht ...( niet gemist maar no plane ...uh no no crew ...uh no crew is here no plane ..hu no plane is coming but crew has gone home .oeps now the weather is so bad the plane can't come atall ....zouden om 8 uur sávonds moeten opstijgen en het was ondertussen al half 11 (US TIJD)((fijn als je met 2 kinderen vliegt en rond 7 uur(NL TIJD) thuis bent vertrokken dus verplichte overnachting wat co netjes na aandringen van onze kant toch regelde.want naar het schijnt is het zo dat als een vlucht gecanceld wordt door weersomstandighede dat de airline dan officeel niets voor je hoefd te doen...... en daarna de eerste 3 dagen al onze 6 koffers ZOEK!!
Het enige wat ik CO in ons geval kan nageven is dat ze het later zo goed en zo kwaad mogelijk hebben opgelost.
En het personeel is altijd vriendelijk en behulpzaam gebleven.

En dan mag je zeggen dat je je mening niet op 1 ervaring moet baseren maar toen wij de volgende ochtend terug op ewr kwamen en daar toch menige ouder met kindjes op de grond zaggen liggen te slapen en andere uit onze vlucht van AMS tegen kwamen die uit de hal van de airport waren gestuurd en dus de nacht in de parkeer garage hadden doorgewandeld omdat dat deel van de airport dicht ging?? Nou dan hoef je even niet meer
Nope voor mij voorlopig ((het liefst nooit )) geen newark meer

Precies!! [Ik vloog op JFK, ik dacht dat het supergroot mooi vliegveld was a la schiphol maar was ook achterstallig onderhoud. Maar verder geen problemen gehad. Wel veeel security [echt een soort verhoor kreeg ik :P] maar ja dat is altijd zo natuurlijk.
slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

Hoi,

Het valt me op dat bijna iedereen met delta of UA vliegt terwijl continental toch ook veel vluchten richting Amerika heeft. Is hier een reden voor.
Als ik goed begrepen heb op het forum zitten er dus WEL schermpjes in de stoelen bij continental? Dit zou zeer aangenaam zijn omdat wij met twee kinderen reizen.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik heb eigenlijk geen idee. Zelf vliegen wij dit jaar net als vorig jaar met United (vorig jaar overstappen, dit jaar ook weer). Die kwamen er met de prijs als gunstigste uit. Het jaar daarvoor (2004 dus) zijn wij met Continental naar New York gevlogen. Was ook prima hoor en eigen schermpjes dus lekker relaxed. Het jaar daarvoor vlogen we met BA, dat was ook heel goed en het jaar daarvoor met KLM, dat was dus helemaal niks. Zie ook de column van Gordon van vandaag:
http://www.telegraaf.nl/prive/48999001/ ... L(E)M.html

Het jaar dáár weer vlogen we met United (zonder overstap dit keer) en het jaar daarvoor (we zijn inmiddels aangeland in 2000) met Sabena. Was niet veel soeps maar voor de minimale prijs die we toen betaalden héél goed. Van die minimale prijs is Sabena het jaar daarop failliet gegaan, dat dan weer wel.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

slivo schreef:Hoi,

Het valt me op dat bijna iedereen met delta of UA vliegt terwijl continental toch ook veel vluchten richting Amerika heeft. Is hier een reden voor.
Als ik goed begrepen heb op het forum zitten er dus WEL schermpjes in de stoelen bij continental? Dit zou zeer aangenaam zijn omdat wij met twee kinderen reizen.
Ik heb met Continental gevlogen en daar zitten inderdaad schermpjes in. Tot nog toe nog geen vlucht zonder tegengekomen. Al was het vliegtuig wat oud, maar iig een eigen schermpje en een controller in je armsteun. Zodat je spelletjes kan spelen! 8)
- Mike
Cyber-Alien
Amerikafan

ja continental is ook wel goed he? Ik dacht alleen dat continental juist nieuwere toestellen had?
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

rperre schreef: Ik moet zeggen, mede door locatie kom ik altijd weer op Delta terug, ze zijn altijd het goedkoopste en ik boek dan ook altijd direct op de website van Delta
Ik heb voor mijn lijnvlucht naar Las Vegas volgend jaar maart/april eerst gekeken op de site van Delta zelf, maar ook op D-reizen en die was een euro of twintig goedkoper. Heb dus maar geboekt voor € 494 incl belasting.

Ben benieuwd hoe het vliegen met Delta verloopt, United vond ik voirge keren best wel eens tegenvallen. Maar één keer hoeft niet meteen een overall-indruk te zijn.
Groetjes, Nel
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Heel veel maatschappijen balanceren op het randje van bankruptcy, ook Continental en United balanceren vaak op het randje.
Nu is NortWest weer aan de beurt....

Mij maakt het persoonlijk niets uit wie mij brengt van A naar B, hangt van het prijskaartje af, heb wel voorkeur voor luchthavens, geen JFK meer voor mij, Atlanta en Chicago zijn prima overstapplekken, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Ook is het zo, stond toevallig hier in de krant gisteren( Florida Today), dat veel maatschappijen zich concentreren op vliegen overseas...daar halen ze de grootste winst vandaan en daar vind je als passagier ook de beste service.
Binnenlandse vluchten zijn helemaal kaal en uitgekleed, je krijgt amper een drankje en net als bij de fastfood-ketens, mag/moet je je eigen rommel opruimen. Ook zijn de toestellen volgepakt, lijkt wel of je in een bus zit.... 8) .
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Girl_2004 schreef:
rperre schreef: Ik moet zeggen, mede door locatie kom ik altijd weer op Delta terug, ze zijn altijd het goedkoopste en ik boek dan ook altijd direct op de website van Delta
Ik heb voor mijn lijnvlucht naar Las Vegas volgend jaar maart/april eerst gekeken op de site van Delta zelf, maar ook op D-reizen en die was een euro of twintig goedkoper. Heb dus maar geboekt voor € 494 incl belasting.

Ben benieuwd hoe het vliegen met Delta verloopt, United vond ik voirge keren best wel eens tegenvallen. Maar één keer hoeft niet meteen een overall-indruk te zijn.
Als je maar goed oplet dat alle kosten daar al in zitten. D-reizen hebben namenlijk de "hogere" luchthaven belastingen en ook betaal je hun voor de service die ze jouw leveren. Maar ik moet toegeven dat ze naar de grotere "toeristische" plekken vaak goede aanbiedingen hebben, zoals Las Vegas, Orlando en NY.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Volgens de email is in de prijs inbegrepen : reis € 421 en luchthavenbelasting 73,22, hier komt dan nog bij : administratiekosten en een vliegticketverzekering

ik heb nog wel gevraagd komt er nog securitytax of brandstofheffing bovenop. Er werd gezegd dat dat afhankelijk is van de vliegtuigmaatschappij. Hun geven alleen garantie op de basis vliegreis excl luchthavenbelasting. Ze belden na 5 minuten al om te zeggen dat de luchthavenbelasting € 3 duurder was geworden voor ik de bevestiging kreeg, dus ik hoop dat ik ze niet meer aan de telefoon krijg.

In ieder geval bedankt voor je tip, ik hou het in de gaten. Al denk ik niet dat ik er iets aan kan doen. De laatste trip naar Orlando kostte ons € 50 bij het inchecken en dan heb je echt geen keus meer. Was trouwens ook via D-reizen geboekt. Hé nu krijg ik een onbestemd gevoel.
Groetjes, Nel
Cyber-Alien
Amerikafan

Iemand zei 2 berichtjes geleden "geen jfk meer voor mij". Waarom niet?
Ik ben er ook geweest en het was inderdaad echt achterstallig onderhoud en een oude zooi.
Heeft iemand weleens een fijne binnenlandse vlucht gehad? Want die persoon [had moeten quoten] zei ook dat binnenlandse vluchten vaak op volgepakte bussen lijken met maximaal 1 drankje [wat klopt!]..
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik vlieg minstens twee keer per maand binnen Amerika, en heb nog nooit m'n eigen rommel moeten opruimen. Eten krijg je niet meer, dat is algemeen bekend, maar je krijgt nog wel altijd wat te drinken, zelfs op de korte vluchten. Als je meer wil drinken, moet je even vragen.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Cyber-Alien schreef:Iemand zei 2 berichtjes geleden "geen jfk meer voor mij". Waarom niet?
Ik ben er ook geweest en het was inderdaad echt achterstallig onderhoud en een oude zooi.
Heeft iemand weleens een fijne binnenlandse vlucht gehad? Want die persoon [had moeten quoten] zei ook dat binnenlandse vluchten vaak op volgepakte bussen lijken met maximaal 1 drankje [wat klopt!]..
IK vond JFK geen prettige Airport, rommelig en heel erg onvriendelijk...nogmaals mijn mening...

Wbt. rommel opruimen, 2x met Ted gevlogen en de flight-attendants stonden bij de uitgang met grote plastic zakken om je rommel in te doen???
Ook meegemaakt met Comair( Delta) dat de rommel van de vorige vlucht er nog lag, vond de oplossing van Ted dan netter voor de volgende passagiers, misschien was dat een zelf bedacht oplossing van flight-attendants??
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Zo wat veel reacties zeg. Zoveel mensen zoveel meningen.
Ik heb 1 keer met United gevlogen en dat beviel ons goed. Mocht het zo zijn dat Delta voor ons goedkoper zal zijn dan boeken we Delta.
KLM en Continental zijn beiden fors duurder voor het traject wat wij willen vliegen.

Cyber wij gaan volgend jaar juli, om precies te zijn 25 juli voor 5 weken. Lekker vakantie vieren :)
Cyber-Alien
Amerikafan

oh lekker!
Lijkt me heerlijk om nu alvast te boeken. Het probleem bij mij dat ik nooit lang van te voren kan/wil boeken; stel als je plannen veranderen? Je kan zon lange periode nooit overzien.

Nee eten op binnenlandse vlucht is nooit. Ik vind dat tóch persoonlijk [ook al is het normaal etc.] voor een vlucht van 6/7 uur wel een beetje raar. Drinken ook nauwelijks [ik kreeg 1 drankje op vlucht van NY-L.A.]. En doordat het zon klein toestel was was er geen genoeg ruimte voor de koffers en moest mijn handbagage [jaja je raadt het al.. waar mijn drinken en eten inzat] helemaal achter in het vliegtuig. Waar ik dus bijna niet bij kon, gezien ik bij raam zat en er nog twee anderen bijna op mn schoot zaten :P...hihi. Nee die eerste vlucht was dan wel 10 keer beter.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Aïda schreef:
katinka schreef:Nope voor mij voorlopig ((het liefst nooit )) geen newark meer
Zo zie je maar dat ervaringen enorm kunnen verschillen. Wij zijn diverse keren op Newark geland. Om daar uit te stappen maar ook om over te stappen. De laatste keer (2004) stonden we binnen 3 kwartier al buiten bij de taxistandplaats.
Ben blij jouw reactie te horen.....
Hoor de laatste tijd veel negatiefs over Continental via New Ark. Veel koffers kwijt en veel vertragingen.
Wat ik ook begrepen heb is dat de vroege Continental vlucht vanuit Amsterdam geen beeldschermen heeft en een kleiner vliegtuig is. En de latere rond het middag uur een groter vliegtuig is met beeldschermpjes.
Hoop dat het mij ook lukt die drie kwartier :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer