Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis mgoede: planning rondreis SF-LA-LV-SF maart/april 2013
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Reis mgoede: planning rondreis SF-LA-LV-SF maart/april 2013
Al lang geplanned, maar eindelijk de mogelijkheid om een keer naar amerika te gaan (word dus mijn eerste keer).
Aangezien ik het geld voor de reis bij elkaar gepokerd heb is LV natuurlijk een must voor mij...
Ik zal alleen reizen, dus hoef met niemand rekening te houden.
Ik heb een retourticket geboekt voor 19 maart tot 16 april 2013 naar SF, waren maar 580 euro, dus kon ik niet laten schieten...
Ik wil wat vrijheid in het schema houden, voor als ik ergens langer wil blijven of eerder weg wil omdat ik het gezien heb, vandaar ook niet
overal vaste data, heb op het moment nog een dag of 6 over om vrij te besteden onderweg, of evt een detour.
Ik ben vooral een stadsmens, maar wil natuurlijk ook wat van de natuur zien, vandaar ook mijn voorlopige schema:
19 maart Amsterdam-SF aankomst in de middag, auto ophalen (nog te boeken) en inchecken.
SF een dag of 3
SF- Montery
Montery - Pismo Beach
Pismo Beach - LA
LA een dag of 3
LA - San Diego (ken daar iemand)
SD 1 of 2 dagen
SD - LA
LA evt nog een dag of meteen door
LA - Kingman
Kingman - GC
GC - LV
LV dag of 4
LV - Death Valley
Death Valley - Yosemite
Yosemite - SF
SF - Amsterdam
zitten een paar dagen in met een reistijd van rond de 6 uur, maar meestal maar een uurtje of 3, dus tijd genoeg om wat te zien.
Ik had al gelezen dat de Tioga pas misschien dicht kan zijn, dan zou de route verlegt kunnen worden met evt nog een extra tussenstop.
Graag zou ik tips krijgen over evt verbeteringen in de route, mogelijke hotels (wil niet teveel van te voren boeken, aangezien ik niet precies
weet wanneer ik waar ben), evt mogelijkheden voor leuke detours en natuurlijk alle tips waar ik (nu) zelf nog niet aan gedacht heb...
Alvast bedankt,
Martin
Aangezien ik het geld voor de reis bij elkaar gepokerd heb is LV natuurlijk een must voor mij...
Ik zal alleen reizen, dus hoef met niemand rekening te houden.
Ik heb een retourticket geboekt voor 19 maart tot 16 april 2013 naar SF, waren maar 580 euro, dus kon ik niet laten schieten...
Ik wil wat vrijheid in het schema houden, voor als ik ergens langer wil blijven of eerder weg wil omdat ik het gezien heb, vandaar ook niet
overal vaste data, heb op het moment nog een dag of 6 over om vrij te besteden onderweg, of evt een detour.
Ik ben vooral een stadsmens, maar wil natuurlijk ook wat van de natuur zien, vandaar ook mijn voorlopige schema:
19 maart Amsterdam-SF aankomst in de middag, auto ophalen (nog te boeken) en inchecken.
SF een dag of 3
SF- Montery
Montery - Pismo Beach
Pismo Beach - LA
LA een dag of 3
SD 1 of 2 dagen
SD - LA
LA - Kingman
Kingman - GC
GC - LV
LV dag of 4
LV - Death Valley
Death Valley - Yosemite
Yosemite - SF
SF - Amsterdam
zitten een paar dagen in met een reistijd van rond de 6 uur, maar meestal maar een uurtje of 3, dus tijd genoeg om wat te zien.
Ik had al gelezen dat de Tioga pas misschien dicht kan zijn, dan zou de route verlegt kunnen worden met evt nog een extra tussenstop.
Graag zou ik tips krijgen over evt verbeteringen in de route, mogelijke hotels (wil niet teveel van te voren boeken, aangezien ik niet precies
weet wanneer ik waar ben), evt mogelijkheden voor leuke detours en natuurlijk alle tips waar ik (nu) zelf nog niet aan gedacht heb...
Alvast bedankt,
Martin
1x amerikaganger: Voorjaar 2013 SF-LA-SD-GC-LV-DV-SF
reisverslag(en) op http://www.martingoede.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag(en) op http://www.martingoede.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: tips planning rondreis SF-LA-LV-SF maart/april 2013
Welkom op het forum. Qua route heb je een leuke richting. Er kan nog wel het een en ander aan winst gehaald worden denk ik
Lekker stuk. Ik heb dit vorige jaar precies andersom gedaan en dat was goed te doen. Als je van SF naar Monterey rijdt zou ik al de 17ml drive meepakken. Afhankelijk of je een whalewatch tour of wat wandelingen wilt maken of bv hearst castle wel of niet wilt bezoeken zou je ook nog wel door kunnen rijden naar Santa Barbara. Vond ik een wat levendigere buurt in April dan Pismo Beach eo.19 maart Amsterdam-SF aankomst in de middag, auto ophalen (nog te boeken) en inchecken.
SF een dag of 3
SF- Montery
Montery - Pismo Beach
Pismo Beach - LA
Ik zou het echt splitten in LA en SD en niet teruggaan naar LA. Ik vind het een leuke stad, maar er is zoveel meer te zien. Als je vanuit San Diego richting de Grand Canyon gaat kom je waarschijnlijk ook in het warmere weer, dan zou ik door Joshua Tree rijden. Evt via Palm Springs. Of je dan Kingman haalt maakt denk ik niet uit. Je zou ook in 29 palms of Lake Havasu kunnen gaan zitten.LA een dag of 3
SD 1 of 2 dagen
SD - LA
LA - Kingman
Hou er wel rekening mee dat je 2x dezelfde weg af gaat leggen, misschien is het leuk om op 1 van de 2 ritten via route66 te rijden. Dan denk ik dat je wel beter een volle dag GC erachteraan kunt pakken. Afhankelijk van waar je uitkomt als je vanuit San DIego vertrekt.Kingman - GC
GC - LV
LV dag of 4
Dit is eigenlijk het enige stuk waar je echt te weinig tijd voor neemt. Ga er voor 99% van uit dat de Tioga pass is gesloten en dat je via Ridgecrest - Lake Isabella - Bakersfield - Fresno moet rijden. De rit naar Oakhurst is dan al bijna een volle dag rijden. Als je de dag erop gelijk doorwilt naar SF had je Yosemite net zo goed kunnen overslaan.LV - Death Valley
Death Valley - Yosemite
Yosemite - SF
SF - Amsterdam
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
bedankt voor de snelle reactie, was idd ook van plan om naar en van GC een andere route te rijden... zoals ik ook al zei, heb ik een dag of 6 over, en bij een gesloten tioga pass had ik er al bij gezet, met evt extra tussenstop... ik zat eigenlijk zelf vooral te twijfelen tussen onder yosemite langs, zoals jij beschreef, of evt bovenlangs via Reno en daarvandaan naar SF...
over het stuk LA - SD, ik had de tussenstop in LA op weg naar de GC er om 2 redenen in. ten eerste om het niet in 1 keer te hoeven rijden en ten tweede kan ik dan evt mijn dagen in LA splitsen, bv eerst in buurt Hollywood en tweede keer Disney... hoef ik niet heel LA vanuit 1 hotel te doen... zeker gezien ik een stadsmens ben, maar heb me ook nog niet (genoeg) verdiept in een directe route SD - GC, zeker het overwegen waard...
over het stuk LA - SD, ik had de tussenstop in LA op weg naar de GC er om 2 redenen in. ten eerste om het niet in 1 keer te hoeven rijden en ten tweede kan ik dan evt mijn dagen in LA splitsen, bv eerst in buurt Hollywood en tweede keer Disney... hoef ik niet heel LA vanuit 1 hotel te doen... zeker gezien ik een stadsmens ben, maar heb me ook nog niet (genoeg) verdiept in een directe route SD - GC, zeker het overwegen waard...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bovenlangs is een mooi plan, zeker als je voldoende tijd hebt. Je kunt dan via Lake Tahoe of via de 88 rijden. De 49 (oude goudzoekersroute) is ook leuk om te doen. Zie voor dat stuk ons 2006-verlsag (Lake tahoe naar Yosemite).mgoede schreef:bedankt voor de snelle reactie, was idd ook van plan om naar en van GC een andere route te rijden... zoals ik ook al zei, heb ik een dag of 6 over, en bij een gesloten tioga pass had ik er al bij gezet, met evt extra tussenstop... ik zat eigenlijk zelf vooral te twijfelen tussen onder yosemite langs, zoals jij beschreef, of evt bovenlangs via Reno en daarvandaan naar SF...
Death Valley en Joshua Tree lijken mij heerlijk in die periode, neem daar voldoende tijd voor.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bovenlangs zal illicht mooier zijn om te rijden. Op het stuk van lake isabella naar de 99 na vond ik de route tussen ridgecrest en oakhurst weinig boeiend.
Re: Reis mgoede: planning rondreis SF-LA-LV-SF maart/april 2
Ik sluit me aan bij bovenstaande meningen.
Stel je van Reno niet te veel voor. Door de week, en dan vooral overdag, is Reno vrijwel uitgestorven.
In het weekend komt er iets meer leven in de brouwerij, maar Reno komt op geen enkele manier ook maar in de buurt van Las Vegas.
San Diego daarentegen is een erg leuke stad.
Leuk centrum (gaslamp quarter) , mooi park (Balboa, waar vooral in het weekend vele activiteiten plaatsvinden) . Balboa Park heeft ook diverse musea en de zoo.
Verder heb je in San Diego Old Town (soort openluchtmuseum) en een mooie haven-boulevard met o.a. het museumvliegdekschip Midway.
Vanaf het hooggelegen Point Loma heb je een mooi uitzicht over de stad en de haven.
Op Coronado kun je het bekende hotel Del Coronado bezoeken.
Over Los Angeles zijn de meningen verdeeld. Wat ik persoonlijk mis in LA is een echt stadshart, een echt stadscentrum.
Greater LA is een samensmelting van een aantal steden en dorpen tot een grote conglomeratie met 12 -13 miljoen inwoners.
Die voormalige steden en dorpen hebben zelf nog wel een eigen (klein) centrum, maar een echt centraal stadshart zoals bijvoorbeeld San Francisco wel heeft is er in LA niet.
Stel je van Reno niet te veel voor. Door de week, en dan vooral overdag, is Reno vrijwel uitgestorven.
In het weekend komt er iets meer leven in de brouwerij, maar Reno komt op geen enkele manier ook maar in de buurt van Las Vegas.
San Diego daarentegen is een erg leuke stad.
Leuk centrum (gaslamp quarter) , mooi park (Balboa, waar vooral in het weekend vele activiteiten plaatsvinden) . Balboa Park heeft ook diverse musea en de zoo.
Verder heb je in San Diego Old Town (soort openluchtmuseum) en een mooie haven-boulevard met o.a. het museumvliegdekschip Midway.
Vanaf het hooggelegen Point Loma heb je een mooi uitzicht over de stad en de haven.
Op Coronado kun je het bekende hotel Del Coronado bezoeken.
Over Los Angeles zijn de meningen verdeeld. Wat ik persoonlijk mis in LA is een echt stadshart, een echt stadscentrum.
Greater LA is een samensmelting van een aantal steden en dorpen tot een grote conglomeratie met 12 -13 miljoen inwoners.
Die voormalige steden en dorpen hebben zelf nog wel een eigen (klein) centrum, maar een echt centraal stadshart zoals bijvoorbeeld San Francisco wel heeft is er in LA niet.
Waarom wil je in San Francsico een auto huren?
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Heb de auto nog niet gehuurd, zou dus ook een paar dagen later kunnen evt, zal beide mogelijkheden bekijken.Yeehaw schreef:Waarom wil je in San Francsico een auto huren?
Ik wil van te voren wel al een hotel in San Francisco regelen, dus is ook een beetje afhankelijk van de locatie van
het hotel en verschil in prijs. Is dit niet heel erg groot, kies ik waarschijnlijk voor het gemak van meteen ophalen
bij het vliegveld ipv na een lange reis met een taxi of zo naar je hotel moeten...
Op de eerdere post, ik bedoelde ook niet zozeer een overnachting in reno, maar meer als referentiepunt voor de route
die ik bedoelde, de tussenstop zou dan overal op die route kunnen liggen...
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Ben nu een beetje op zoek naar een auto, maar er zijn zoveel mogelijkheden en heb dus ook nog een paar vragen...
1) zit er een (groot) prijsverschil tussen huren bij vliegveld/in de stad (SF)?
2) I ben nogal lang (1m96), en wil dus wel een auto met behoorlijke beenruimte, maar welke klasse zou daarbij het beste zijn?
Aangezien ik alleen ga, maakt de rest van de ruimte niet zoveel uit, heb in praktisch elke auto ruimte genoeg voor koffer enzo.
3) I begrijp dat als je er een navigatiesysteem wil, je daar per dag voor betaald, is dat wel gunstig als je 28 dagen gaat, of kan
ik er beter zelf 1 kopen?
4) Is het nou verstandig/verplicht om een internationaal rijbewijs te halen?
5) Verschillen de prijzen net als bij tickets ook heel erg, en zo ja, tussen welke waarden schommelt dit (natuurlijk afhankelijk
van klasse auto, zie 2)
Verder hoop ik nog op wat hoteltips, ik boek alleen SF van tevoren, maar wil wel al wat onderzoek doen naar mogelijkheden
voor de rest van de reis. Mijn hoteleisen zijn niet heel hoog, maar internet toegang vind ik wel redelijk belangrijk.
Aangezien ik niet weet wanneer ik in de NP-en ben, kan ik die dus ook nog niet van tevoren boeken, zijn er in deze periode
kamers in het park beschikbaar, of moet ik het er net buiten zoeken, en in welke plaatsen heeft jullie voorkeur dan...
Nogmaals bedankt alvast voor alle reacties, heb er veel aan...
1) zit er een (groot) prijsverschil tussen huren bij vliegveld/in de stad (SF)?
2) I ben nogal lang (1m96), en wil dus wel een auto met behoorlijke beenruimte, maar welke klasse zou daarbij het beste zijn?
Aangezien ik alleen ga, maakt de rest van de ruimte niet zoveel uit, heb in praktisch elke auto ruimte genoeg voor koffer enzo.
3) I begrijp dat als je er een navigatiesysteem wil, je daar per dag voor betaald, is dat wel gunstig als je 28 dagen gaat, of kan
4) Is het nou verstandig/verplicht om een internationaal rijbewijs te halen?
5) Verschillen de prijzen net als bij tickets ook heel erg, en zo ja, tussen welke waarden schommelt dit (natuurlijk afhankelijk
van klasse auto, zie 2)
Verder hoop ik nog op wat hoteltips, ik boek alleen SF van tevoren, maar wil wel al wat onderzoek doen naar mogelijkheden
voor de rest van de reis. Mijn hoteleisen zijn niet heel hoog, maar internet toegang vind ik wel redelijk belangrijk.
Aangezien ik niet weet wanneer ik in de NP-en ben, kan ik die dus ook nog niet van tevoren boeken, zijn er in deze periode
kamers in het park beschikbaar, of moet ik het er net buiten zoeken, en in welke plaatsen heeft jullie voorkeur dan...
Nogmaals bedankt alvast voor alle reacties, heb er veel aan...
Nee. Verhuurstations op vliegvelden hebben wel veel meer auto's dus ook meer keus.mgoede schreef:1) zit er een (groot) prijsverschil tussen huren bij vliegveld/in de stad (SF)?
Als je met je lange benen niet in de ene auto past heb je op zo'n vliegveld veel meer kans een andere auto (binnen dezelfde klasse) te vinden waar je wel in past dan in verhuurlocatie's midden in de stad waar men maar een paar auto's heeft.
Bij Walmart of electronicazaken als Best Buy koop je voor rond de 100 $ een Garmin Nuvi of een TomTom.mgoede schreef:3) I begrijp dat als je er een navigatiesysteem wil, je daar per dag voor betaald, is dat wel gunstig als je 28 dagen gaat, of kan
Kopen is meestal goedkoper dan langdurig huren.......... Gewoon even rekenen en vergelijken.
Is je bezoek aan Amerika eenmalig dan zet je je gekochte gps bij thuiskomst op marktplaats en je verkoopt 'm aan de volgende Amerikareiziger.
(Je kunt natuurlijk nu zelf ook al op marktplaats gaan kijken of er toevallig niks te koop staat. Hoef je straks niet meer naar Walmart)
Int.rijbewijs is alleen nodig als je naar Georgia gaatmgoede schreef:Is het nou verstandig/verplicht om een internationaal rijbewijs te halen?
Nee, er is wel wat prijsschommeling, maar dat is veel minder dan bij tickets. Vergelijk wel de prijzen van de diverse aanbiedersmgoede schreef:Verschillen de prijzen net als bij tickets ook heel erg
V.w.b. hotels: Hotels in de parken zijn meestal duur en soms primitief van opzet. Geen geweldige prijs/kwaliteitverhouding dus.
Hotels/lodges in nationale parken moeten ook nog eens heel lang van tevoren vastgelegd worden, want de capaciteit is beperkt.
Buiten de parken is vaak een veel beter hotel tegen een lagere prijs te krijgen en boeken hoeft veel minder lang van tevoren.
Dat extra kwartiertje of halfuurtje rijden moet je dan op de koop toe nemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2884 Weergaves
-
Laatste bericht door covri
-
- 14 Reacties