Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2014 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2014 Slow Chat

Bericht door kastelke »

Oh ja, je mag haar nu niet als spouse vermelden, want dat is ze op dit moment niet. Jullie doen dus beide apart mee, zonder elkaar te vermelden op je eigen deelname.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tamz
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Tamz »

Hoi hoi!

Nou, ik doe dit jaar ook voor het eerst mee. Ik stel het al een paar jaar uit, met allerhande redenen. Maar dit jaar is mijn BA binnen (goed nieuws), helaas mijn moeder overleden (slecht nieuws), zijn mijn broers toch eindelijk echt volwassen aan het worden (haha, ook zeer zeker goed nieuws, aangezien ze 24 zijn!), en heb ik dus niet echt meer iets dat me hier houdt.

Ik ga al jaren met veel plezier naar Amerika, en heb daar niet alleen vrienden maar ook een soort tweede familie opgebouwd. Ik droomde al van in Amerika studeren toen ik een tiener was (ging niet door: te duur), en toen ik er op vakantie begon te gaan (weken en maanden aan een stuk) veranderde die droom van daar studeren naar daar wonen. Gelukkig steunden mijn moeder en mijn broers mij in die keuze, en ondanks dat ik de afgelopen jaren nog niets concreets ondernam, riepen zij wel altijd heel enthousiast dat het mij echt wel ging lukken. One day. Nou, die 'one day' komt er niet als ik niks doe, dus nu dan toch maar eens inschrijven. Je weet het maar nooit, misschien heb ik geluk!

Nou weet ik dat ik hier normaal nooit post, en eigenlijk alleen maar stilletjes meelees, maarre... ik volg jullie dus (als een NINJA!) al een tijdje en leef ook echt wel een beetje mee met alle verhalen van iedereen. Dus ik wens iedereen echt superveel geluk toe met deze nieuwe DV kans!
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Hey maatje,

Mijn deelneming... Mijn moeder heeft nu bijna 22 jaar het tijdelijke voor het eeuwige geruild (borstkanker), ik was 6 toen.
Triest... Maar kop op life goes on. We kunnen alleen maar dingen doen waar zij trots op zou zijn.

Studeren in US is duur, maar zou me niet verbazen dat het in de toekomst hier ook heel duur zal worden.

Veel succes met de deelname!
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Iedereen die zich in de permanent in de VS wil vestigen, de inschrijvingsperiode voor de dv loopt bijna af. :wink:
Dus,,, haast je... :thumbup:
MarcelS
Amerika-ontdekker

Bericht door MarcelS »

Zojuist, na lang twijfelen en uitstellen, ingeschreven voor de loterij.
Vreemd genoeg, ondanks de lange tijd nog die ik moet wachten, is er toch behoorlijk wat spanning aanwezig.

Gelukkig wel met volle overtuiging nu de keuze gemaakt.
Hugo-
Amerika-newbie

Bericht door Hugo- »

Vraagje voor wie het inschrijven al succesvol heeft doorlopen:
Krijg je een email met de bevestiging dat je je hebt ingeschreven?

Ik had de inschrijving ingevuld, foto geupload (ging allemaal heel snel dus leek er niet op dat de servers het te druk hadden).
Dan krijg je een overzicht van wat je hebt ingevuld en daar heb ik op de continue button geklikt. Vervolgens word ik teruggebracht naar de 1e formulierpagina, alleen ontbreken de submit en back buttons, en kon ik helemaal niks. Toen toch maar teruggegaan naar een andere pagina, error en een button check status. Die brengt me weer terug naar dat eerste formulier zonder buttons, maar onderaan staat dat mijn application in the process of being submitted is, maar ik krijg geen bevestiging of code of wat dan ook.
Vraag is of het verstandig is om het opnieuw te proberen, want er staat ook dat bij meerdere inschrijvingen je gediskwalificeerd wordt.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Hugo-, nee, je krijgt geen email met bevestiging dat je je ingeschreven hebt.
Hugo-
Amerika-newbie

Bericht door Hugo- »

@Hockey: Thanks, ik heb de inschrijving toch maar opnieuw gedaan want ik had bij die mislukte geen Confirmation Number gekregen en als die niet gemailt wordt dan gaat het daarmee toch niet meer lukken. Dit keer ging het wel zonder problemen, en nu maar hopen dat ik er niet dubbel in sta.
De site geeft momenteel timeouts maar via een VPN die in Amerika uitmond (heb ik o.a. voor Netflix) lukte het wel.
Airborne
Amerika-ontdekker

Bericht door Airborne »

Ben ik de enige voor wie de site bijzonder vaak platligt?
Verder heb ik nog een vraag over de scholing.. Ik heb 12 jaar werkervaring, mijn huidige baan zit qua niveau ergens tussen mts-hts in.Verder heb ik in dienst veel opleidingen gedaan, deze zijn om te buigen naar een niveau,maar dit kost geld en duurt maanden. Heb ook een paar maanden een HBO studie gevolgt, maar enkel een paar losse vakken gehaald en niets meer. (ben er door plotselinge ziekte van mijn vrouw mee gestopt) Is het in mijn geval gewoon wijsheid om highschool in te vullen? Dan kan ik altijd nog toelichten dat ik meer heb gedaan toch?
Ik ben namelijk bang dat wanneer ik MBO of some universal courses/colleges invul en er een vraag over komt dat ze misschien geen zin hebben om op validatie van het ministerie van onderwijs te wachten. En omgedraaid, als ze melden dat mijn vooropleiding te laag is kan ik dit altijd toelichten en wie weet..

Wat zouden jullie doen?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb voor iemand anders ingeschreven die hetzelfde probleem had en heb inderdaad highschool gedaan.

Je hebt nergens een diploma van, behalve dan de middelbare school toch? Dan zou ik dat aanhouden.
Airborne
Amerika-ontdekker

Bericht door Airborne »

Ik heb giga veel diploma's enkel zijn dit allemaal cursussen en heb ik sinds highschool geen volledige opleiding meer gedaan.
Maar mijn cursussen zijn allemaal mbo3 en 4 niveau. (Zo is mij tijdens mijn vliegtuigonderhoudsopleiding bij de luchtmacht vertelt dat het eigenlijk MBO4 niveau is maar omdat er geen wis/natuur/ned werd gegeven het naar niveau 3 is teruggezet. Dus papieren genoeg, enkel geen MBO-HBO diploma.
Almost_there
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Almost_there »

Op de valreep nog ingevuld en meegedaan, hier ook inderdaad time-outs tijdens het invullen. Een keer geheel opnieuw moeten doen, maar het is gelukt!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik dacht dat enkel officiele diploma's tellen als diploma. Certificaten, hoeveel je er ook mag hebben, zijn 'waardeloos' om je studiegraad te verhogen. Maar meestal heeft het behalen van (waardevolle) certificaten wel een invloed op je werkervaring, die dan telt als arbeid die (een gebrek aan ) studie kan compenseren.
Nu heeft dat allemaal weinig nut als je toch al een diploma van middelbaar onderwijs hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Airborne
Amerika-ontdekker

Bericht door Airborne »

Duidelijk, tnx kastelke.

Nog een vraagje 12:00 noon GMT -4 is dat 16:00 lokale tijd? (NL)?
Ben namelijk erg benieuwd tot hoelaat ik heb :)
Internationalist
Amerika-ontdekker

Bericht door Internationalist »

Net ingevuld voor mezelf en mijn vrouw! Wij doen mee voor het eerst :clap:
Airborne
Amerika-ontdekker

Bericht door Airborne »

Nou toch maar pasfoto's gemaakt met de fam, en op de valreep zijn de 2 aanvragen van ons de deur uit.
Ben benieuwd.. :roll:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hugo- schreef: Ik had de inschrijving ingevuld, foto geupload (ging allemaal heel snel dus leek er niet op dat de servers het te druk hadden).
Dan krijg je een overzicht van wat je hebt ingevuld en daar heb ik op de continue button geklikt. Vervolgens word ik teruggebracht naar de 1e formulierpagina, alleen ontbreken de submit en back buttons, en kon ik helemaal niks. Toen toch maar teruggegaan naar een andere pagina, error en een button check status. Die brengt me weer terug naar dat eerste formulier zonder buttons, maar onderaan staat dat mijn application in the process of being submitted is, maar ik krijg geen bevestiging of code of wat dan ook.
Hier gisteren hetzelfde probleem bij 1 van de inschrijvingen. Uiteindelijk ook maar opnieuw gedaan. Op hoop van zegen!
Terug in Texas!
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

We hebben het ook nog vlug ingevuld vandaag . . .
Bijna te laat . . . het was 16:14 dus bij de laatsten . . .
We zien wel ;-)

Veel succes allemaal !

Groeten,

Kingair
nearhawaii
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door nearhawaii »

Ingestuurd! Echter vanuit Nieuw Zeeland ipv Nederland.
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Heel veel succes voor alle deelnemers!

Wij zijn een koppel wat oudere (50+) GC winnaars van 2009. 3 jaar zitten we nu alweer hier en we hebben geen seconde spijt van onze stap om te emigreren naar de US of A. Het wonen en werken in Atlanta, GA bevalt super goed. We wonen in een suburb dichtbij de grote stad en hebben net een eigen huis gekocht. De volwassen kinderen komen regelmatig op visite en wij bezoeken NL ieder jaar voor familie en vrienden. Het geeft zo'n gevoel van ruimte en vrijheid hier, ontmoeten zulke aardige mensen, kortom we zijn gewoon gelukkig. En natuurlijk zijn er ook wel tegenvallers, maar geen echte die we niet zagen aankomen, of niet hadden ingeschat.

Het gaat ons goed! Beter dan in NL? Niet echt, we hadden het daar ook goed, maar anders!

Ramanka
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer