Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is de verrassing van een surprise party

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
johan67
Amerikafan

Wat is de verrassing van een surprise party

Bericht door johan67 »

Ik woon nu 4 jaar in de VS en ken ondertussen redelijk wat mensen.
Voor mij duurt het nog even, maar veel mensen die ik heb leren kennen in deze tijd zijn 50 geworden.
Zonder uitzondering kreeg iedereen een surprise party.

In de 4 jaar heb ik er 6 meegemaakt van mensen die 50 geworden zijn. het secnario is altijd hetzelfde. Iedereen wordt in het geheim uitgenodigd, de jarige is weggelokt en dan zijn er diverse variaties hoe deze ergens binnen komt maar het eindigt allemaal met een grote kreet SURPRISE.

Verjaardagen worden, zo is mijn ervaring niet echt gevierd, behalve dan de 50ste. Is dit nou typisch Amerikaans, regionaal of toch toeval ?
en waarom wordt het nog 'suprise' genoemt ?
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Re: Wat is de verrassing van een surprise party

Bericht door dutchie_in_boston »

50 is natuurlijk ook een grote verjaardag. Ikzelf vind surprise parties dus echt iets vreselijks maar velen genieten ervan. Ik zie het gelukkig heel weinig, meer geplande feestjes. Waar ik wel altijd verbaasd over ben is dat sommigen denken dat amerikanen hun verjaardag niet vieren. Net als in NL, vieren sommigen het wel, sommigen niet. Sommigen groot, sommigen klein.

Ik begrijp je vraag niet helemaal :lol:, de verrassing is dat de jarige niet weet dat er een feestje is georganizeerd?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik wacht nog steeds op mijn surprise party... :?:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dat is de verrassing bij jou Loek, die komt er niet ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kreeg er een voor mn 30ste. Mocht ik in een konijnenpak over een paintbalveld lopen....
Ik had het compleet niet verwacht (was ook een maand voor mn daadwerkelijke verjaardag), maar ik vond het super. Het geeft toch aan dat er mensen iets speciaals voor je willen organiseren en dat je gewaardeerd wordt. Aan de andere kant snap ik het in TS geval ook wel. Het lijkt in dat geval wat gewoontjes en te verwachten....
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik denk dat je "Surprise" misschien wat te letterlijk neemt in dit geval. Want inderdaad, het is nauwelijks verassend te noemen natuurlijk. Ik denk eerder dat "Surprise" geroepen wordt in de trant van "Verassing, hier zijn we" als aankondiging.

Maar ik vind verjaardagen sowieso misschien wat saai. Heb er nu een paar meegemaakt en het is veelal "uit eten gaan" waarbij je vrienden jouw maaltijd betalen. Heel gezellig, daar niet van maar ik denk dat ik volgend jaar zelf wat leuks bedenk en dan iedereen uitnodig. Misschien wat Hollands maar ja, da's jammer dan :)
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

PSVwally schreef:...Mocht ik in een konijnenpak over een paintbalveld lopen....dat je gewaardeerd wordt....
zeker weten? volgens mij wilden ze jou iets heel anders vertellen :lol: :lol: :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@ziva. Dat ging ook aan vooraf toen er 15 man buiten op mn werk stond te wachten en ik met een smoes naar buiten werd gebracht. Bij de paintbal stonden er nog meer mensen te wachten.

@dutchie Oh wacht ja.......in de 4 jaar daarna is veel gebeurd :lol:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

dutchie_in_boston schreef:Ikzelf vind surprise parties dus echt iets vreselijks
Ditto! Afschuwelijk. Ik heb het in mijn vrienden- en kennissenkring nog niet meegemaakt, en ik denk dat mensen mij goed genoeg kennen om te weten dat ze zoiets voor mij niet hoeven te doen. Ik vind feestjes heel erg leuk, maar niet op die manier.
dutchie_in_boston schreef:Waar ik wel altijd verbaasd over ben is dat sommigen denken dat amerikanen hun verjaardag niet vieren.
Inderdaad, dat is mij ook opgevallen. Met collega's en vrienden vieren wij het wel altijd. Niet met de "klassieke" Hollandse koffie met taart, maar anders. En ook in NL is dat trouwens lang niet altijd meer de geijkte manier van verjaardag vieren. Maar hier gaan we borrelen, ergens wat eten, of een "wine and cheese" bij iemand thuis. En op het werk doen we ook altijd een lunch oid.
"Keep Georgia On Your Mind"
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Hier worden denk ik vaker surprise partys georganiseerd bij 30 of 40.
Vijftig vieren heel veel mensen toch wel heb ik het idee, maar dat is in mijn omgeving.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer