Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlanders en een SUV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ziva
Amerika-expert

Re: Nederlanders en een SUV

Bericht door Ziva »

Volgens mij huren de meeste mensen een SUV in Amerika om exact dezelfde redenen als dat wij hier met de SUV een trip maken naar een andere staat, zeker als ze met hun gezien gaan wat toch vaak voorkomt. Ga je slechts met je partner naar Amerika, ja... dan zou ik denk ik ook eerder wat anders huren dan een SUV.

Ik weet niet hoe jij dat doet Ned maar als ik met mijn lief en de kids wegga dan nemen we 9 van de 10 mijn Chevy SUV mee in plaats van de Mustang Mach1 of de Dodge Ram. In de Mustang passen een stuk minder koffers en ontbreekt comfort op de achterbank voor de kids en in de Dodge Ram heeft wel ruimte maar geen overkapping voor de bagage (ok, die kunnen we kopen) en is peperduur qua benzine (dus dan moeten we onderweg 2 keer tanken in plaats van 1 keer).
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

PSVwally schreef:Vorig jaar in Nederland voor 4 dagen een auto gehuurd. Kreeg een ford focus stationwagon mee. Kosten €300
Vorige maand vanuit Nederland voor Spanje een auto gehuurd, kosten, incl benzine weer voor 4 dagen €139, kreeg ik weer een ford focus station mee.

Van LAX in 3 weken naar McCarren in Vegas. Dodge grand caravan 2.0 €330 incl verzekeringen. Het is hier gewoon reteduur.
Moet je keer een auto huren in Noorwegen dan schrik je pas echt wat je betaalt. Verleden jaar maar met eigen auto op vakantie gegaan want de goedkoopste huur auto was 90 euro per dag en dan kreeg je een fiat panda mee. Niet echt de auto die je voor een rondreis wil hebben.

Andre
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Een nieuwe "Europese" SUV, de Opel Mokka vanaf 22.000(instap) en rijdt 6,5l op 100km(volgens fabrikant):

Afbeelding

In Amerika zal die komen als de Buick Encore:

Afbeelding
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Mokka en Encore.... Echt... Wie verzínt die namen :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ja inderdaad... Encore kan ik nog inkomen, maar Mokka?? :?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik blijf het apart vinden dat verschil. In Europe willen mensen graag een SUV aanschaffen en in Amerika zie je dat mensen juist liever kleinere auto's willen momenteel. Volgens mij heeft een auto ook wat minder status in Amerika. Tenzij je echt een hele aparte wagen hebt dan natuurlijk :-)
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

ned in MO schreef:Nou nee, dat is niet bepaald wat ik voor ogen had. Het ging mij erom dat ik mij afvroeg wat de passie van de nederlander voor de SUV in Amerika is terwijl ze in Nederland in kleine spaar autootjes rijden. Omdat ik weet dat auto rijden relatief duur is in NEderland snap ik dat men vaak klein en zuinig rijdt maar waarom de SUV in Amrika?
Omdat je het betaalbaar kan huren én omdat het benzineverbruik goedkoper is dan in Nederland...

Wij hebben afgelopen vakantie 6500 kilometer gereden met de SUV in Amerika. Dat heeft ons in totaal 431,09 euro gekost aan benzine.
Wij rijden hier in Nederland met een Suzuki Alto (das zo'n miniding). Elke 500 km moeten wij daar benzine in gooien en dat kost ons dan 40 euro!

Omgerekend als je met de SUV 500 kilometer rijdt, kost dat in Amerika dus 33 euro aan benzine. Dat is dus goedkoper als dat mijn Alto'tje!
Benzine is hier in Nederland gewoon behoorlijk duur. Ik wil niet weten wat een SUV hier aan benzine kost..

Overigens weet ik niet wat de aanschafwaarde is voor een SUV hier in Nederland. Nieuw kopen zou ik natuurlijk niet kunnen, zoveel geld heb ik helaas niet op onze spaarrekening.
Zo'n 5000 euro zou ik dan uit kunnen geven voor een tweedehands autootje. Geen idee of je daar een SUV van zou kunnen kopen...
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 24 okt 2012, 08:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ziva schreef:Ik blijf het apart vinden dat verschil. In Europe willen mensen graag een SUV aanschaffen en in Amerika zie je dat mensen juist liever kleinere auto's willen momenteel. Volgens mij heeft een auto ook wat minder status in Amerika. Tenzij je echt een hele aparte wagen hebt dan natuurlijk :-)
Ik denk dat je daar een beetje naast zit. De groep SUV eigenaren is niet erg groot in Nederland. De vraag naar kleine auto's daar in tegen is hier enorm groot.
En de kleine auto's als de Aygo of de C1 zul je zeker niet in de USA tegenkomen, want die zijn daar echt te klein. Hier zijn ze haast niet aan te slepen. Geen wegenbelasting en zuinig is een grote reden om zijn wagentje aan te schaffen.
Als je op een parkeerterrein kijkt van een groot kantoor zie je niet veel SUV's, ja, de directie en managment heeft dikke audi's of een SUV's :lol: .
Daarnaast woon ik in de betere wijken van Groningen wij zijn de enige met een SUV. De Volvo's, audi's en de grote gezinswagen als een espace zijn erg populair. 5 jaar terug hadden veel mensen nog een tweede auto, maar daar zijn er al een stuk minder van.
Laatst gewijzigd door yarrah op 24 okt 2012, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik denk dat vakantiegangers in Amerika een grote SUV willen rijden of een vette Ford Mustang Convertible ;) omdat het gewoon kan! Niet alleen omdat het goedkoper is, maar ook word je er niet op aangekeken als je zo groot rijdt. Heb het idee -hoe generaliserend ook- dat het toch wel geldt in NL, dat 'doe maar gewoon'.
Laatst gewijzigd door Sandy op 24 okt 2012, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

SpaceAce schreef:Omgerekend als je met de SUV 500 kilometer rijdt, kost dat in Amerika dus 33 euro aan benzine. Dat is dus goedkoper als dat mijn Alto'tje!
Benzine is hier in Nederland gewoon behoorlijk duur. Ik wil niet weten wat een SUV hier aan benzine kost..
500 km kost voor mij (SUV eigenaar) 80 euro.
Ik gebruik hem ook niet om op mijn werk te komen, hoeft ook niet want ik woon maar 7 minuten fietsen van mijn werk.
Daarnaast hebben we de SUV als hobby en om mijn paard veilig te vervoeren, maar eigenlijk kan dat helemaal niet uit. De paardentrailer hangt er maar 1 tot 2x per maand achter de wagen :? .
Go T@bbing!!!!

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Yarrah, dan heb jij een bijzonder goedkope SUV want die van mij kost € 150,- per 500 km. Dan heb je het wel over andere bedragen en die zijn niet grappig :roll: Ook hier vanwege de hobby, tja paarden zijn nu eenmaal duur.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Yarrah woont in Groningen, daar is de benzine wat goedkoper ;) (of kom jij ook uit dat deel van het land?)

Wij tanken overigens altijd bij zo'n onbemande tank, scheelt toch weer 10 cent per liter...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik tank altijd bij een bemande Shell die 12 cent onder de adviesprijs zit. Dus kun je nagaan hoeveel ik kwijt zou zijn als ik nog eens 9,60 meer moet betalen per tankbeurt. Anyway, van mij hoeft deze grote bak ook niet maar het trekvermogen gaf de doorslag. Je kunt hier 3500 kg achter hangen dus dan heb je nog ruimte over met een 2-paardstrailer.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Bij ons is benzine nu 1.75 de liter.
Ik heb een Nissan x-trail http://www.autoweek.nl/autotest/1245/ni ... 5-elegance uit 2004 we hebben hem nu 3 jaar en heeft bijna 150.000km op de teller. Hij is inderdaad erg zuinig...... je moet de paardentrailer er niet achter hangen, want dan zuipt hij behoorlijk.
Voor de rest op tijd schakelen en niet te hard rijden.

Tja, dan heb ik nog de volgende vraag wat is jullie definitie van een SUV?
Go T@bbing!!!!

weimar
Amerikafan

Bericht door weimar »

yarrah schreef:...... je moet de paardentrailer er niet achter hangen, want dan zuipt hij behoorlijk.
Nooit het paard achter de wagen spannen, heb ik geleerd... :wink:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

yarrah schreef: Daarnaast hebben we de SUV als hobby en om mijn paard veilig te vervoeren, maar eigenlijk kan dat helemaal niet uit. De paardentrailer hangt er maar 1 tot 2x per maand achter de wagen :? .
Hier word niet aan bevolen om met je SUV een Paarden Trailer te trekken....ik denk dat het iets te maken heeft met de Gear ratio van de SUV's hier.

Dit is onze Combinatie.

Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

500 km kost voor mij (SUV eigenaar) 80 euro.
Ik gebruik hem ook niet om op mijn werk te komen, hoeft ook niet want ik woon maar 7 minuten fietsen van mijn werk.
Daarnaast hebben we de SUV als hobby en om mijn paard veilig te vervoeren, maar eigenlijk kan dat helemaal niet uit. De paardentrailer hangt er maar 1 tot 2x per maand achter de wagen
yarrah
Amerikakenner

Privébericht
Hmm het kost mij $105 om 500kms te kunnen rijden. Dat is dus ong hetzelfde :?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dento schreef:Ja inderdaad... Encore kan ik nog inkomen, maar Mokka?? :?
Ik vraag me al een tijdje af wat Amerikanen nou precies hebben met dat woord Encore. Wij hebben hier een bejaardencentrum met die naam; dat verzin je toch niet: "Nog steeds" of "Nog een keer". Volgens mij hebben ze er op een of andere manier een hele romantische betekenis aan gekoppeld. Het lijkt wel alsof er nog nooit een woordenboek Frans - Engels is gepubliceerd ofzo; wie heeft bijvoorbeeld verzonnen om het hoofdgerecht "Entree" te noemen.....
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja ik begreep de Amerikaanse naam eigenlijk ook al niet...daarnaast wist ook niet dat encore ook een Engels woord is. Ik ken het alleen in het Frans en dan slaat het he-le-maal nergens op. :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Je snapt het niet: het wil gewoon zeggen "Please, sir, could I have some more?" - die auto is gewoon zo geweldig dat je er geen genoeg van kunt krijgen... :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer