Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

B.V. meeverhuizen naar Amerika (IRS regels)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Fellow2012

B.V. meeverhuizen naar Amerika (IRS regels)

Bericht door Fellow2012 »

Hoi,

Ik ben recent geemigreerd naar de VS. In Nederland werkte ik als zelfstandige in de ICT onder een BV. Ik wil mijn Nederlandse BV meeverhuizen naar Amerika. Ik heb een fiscalist gevonden in NL die mij hierover kan adviseren. Echter in Amerika heb ik veel moeite om iemand te vinden die mij IRS regels omtrent deze verhuizing kan uitleggen. Diegene die ik op internet heb gevonden vragen $350 per uur voordat ze de vraag al hebben gehoord.

Zijn er Nederlanders die hun BV hebben meeverhuisd naar Amerika en op die manier de 25% devidendbelasting niet hoeven te betalen in Nederland?
Zal IRS belasting heffen op de nieuwe Amerikaanse BV (LLC/S-corp) op het vermogen dat wordt overgemaakt vanuit NL naar de VS?
Kennen jullie een betrouwbare fiscalist in Amerika die mij hierover kan adviseren?

Groet,
adam
USInsider
Amerika-expert

Re: B.V. meeverhuizen naar Amerika (IRS regels)

Bericht door USInsider »

Er zijn hier twee deelnemers die je misschien kunnen helpen:
- PBBI - hij werkt als adviseur voor Ned.landers die in de US een bedrijf willen opzetten of overnemen.
- MarkgoestoAmerica, hij heeft een bedrijf in Ned. en is bezig een bedrijf in de US op te zetten.

Wellicht dat zij een naam voor je hebben, want je moet iemand hebben die deskundig is op gebied van IRS regelgeving en mbt. belastingverdrag Ned.-US.
Fellow2012

Bedankt, wacht even af op hun reacties. Wat meer info; Ik ben verhuisd onder K1-Visum. Ik heb recent , drie maanden geleden, AOS I-485 ingevuld en wacht nog op de Green Card. Ik heb reeds EAD (werkvergunning) en SSN, bankrekening etc.Om de rekeningen te kunnen betalen en een netwerk te bouwen in deze staat (VA) heb ik voorlopig besloten om in dienst te gaan bij een bedrijf maar wil dit niet langder dan 1 jaar doen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Gefeliciteerd ! Je bent wel een geluksvogel - een leuke US Eva, zo meteen een geslaagde immigratie, en een werkvergunning, en meteen een baan !

Als je voor een gesprek gaat, zorg dat je alle documentatie bij je hebt, met vertalingen van wat niet in een opslag duidelijk is. En leg ook goed uit wat je bedoelt: gaat het alleen om een overgangsjaar, of wil je doorgaan Ned. klanten te bedienen en betalen die dan in Ned. Ga er niet van uit dat iets vanzelfspreken is, of na enig doordenken duidelijk, want - ervaring heeft mij dat geleerd - zo werkt het niet in de US.

Overigens, Petra/VS woont ook in VA, al jaren, misschien heeft zij een kontakt voor je.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Je bedoelt 15% dividend belasting en 25% box 2 belasting en je wilt de 25% box 2 belasting omzeilen omdat je in de usa woont, toch?
Fellow2012

Juist. Op het vermogen wat reeds in de BV zit, heb ik de volledige belastingen betaald... vennootschapsbelasting + inkomstenbelasting op de loon die ik aan mezelf betaalde. Ik zou graag het vermogen van de BV willen verhuizen en zodanig onderuitkomen aan allerlei belastingen.
DejaVu schreef:Je bedoelt 15% dividend belasting en 25% box 2 belasting en je wilt de 25% box 2 belasting omzeilen omdat je in de usa woont, toch?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik weet weinig van belastingen, kan alleen onze eigen aangiftes doen.
Maar ik heb altijd begrepen dat je over in Ned. verdiend geld in Ned. belastingen moet betalen ?
De US daarentegen, berekend voor bijna alle inwoners van de US belastingen over wereldinkomen. Waarbij verrekend mag worden, dat wel.
Voor het eerste jaar heb je een keuze wat je status betreft (resident of non-resident). En VA is geen community property state, dat maakt een aangifte van jou alleen wat eenvoudiger, als ik het goed heb begrepen.
Laat je in Ned. geld achter op een spaarrekening, dan moet je dat in de US opgeven, indien boven de $ 10.000. Daar is de US onlangs heel streng in geworden.

Maar is het niet van belang of je de BV wilt laten bestaan in Ned. ja of nee ? Je kunt toch opheffen, geld aan jezelf uitkeren en dan naar de US overmaken als spaargeld ?
Je moet wel van ieder bedrag boven de $ 10.000 vertellen hoe je er aan bent gekomen, maar dat is een formaliteit.
Of zie ik het (weer) te simpel.
Laatst gewijzigd door USInsider op 24 okt 2012, 22:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Fellow2012

Bedankt. Alles is inderdaad erg snel gegaan. Pas 3,5 maand geleden verhuisd, 15 Sept EAD + SSN. Ik begin aan mijn eerste baan volgende week. Gisteren W4 formulier ingevuld en opgestuurd naar werkgever. Ik heb nog niks gedaan aan belastingen M-formulier etc in Nederland

[quote="oortjes"]Gefeliciteerd ! Je bent wel een geluksvogel - een leuke US Eva, zo meteen een geslaagde immigratie, en een werkvergunning, en meteen een baan !
Fellow2012

Dit is de snelste optie maar ook de duurste. Ik zal een fix bedrag moeten neerleggen bij de belastingsdienst.
oortjes schreef: Je kunt toch opheffen, geld aan jezelf uitkeren en dan naar de US overmaken als spaargeld ?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ok, ik ga alleen even in op je motivatie om je BV naar de USA te verhuizen vanwege die 25% box 2. De Amerikaanse belastingwetten ken ik niet dus die andere vragen kan ik niet beantwoorden.

Je betaalt in NL:

1. Vennootschapsbelasting (betaalt de rechtspersoon(BV) aan de belastingdienst(25%))
2. Loonbelasting (52%? Box 1 IB betaal jezelf indirect aan de belastingdienst).
3. Dividendbelasting (15% betaal jezelf (in)direct aan de belastingdienst).
4. Belasting over inkomsten uit aanmerkelijk belang(box 2 IB 25%(of +10% als er al dividendbelasting is ingehouden) betaal jezelf aan de belastingdienst)

Stel je houdt je BV in NL en je verhuist zelf naar de USA dan vallen de IB belastingen weg want je bent niet meer in Nederland belastingplichtig(dat is de basisregel volgens mij). Dus 4 valt weg. Dividendbelasting(3) in de USA is ook 15% dus dat maakt niet uit. Loonbelasting weet ik niet zo 1 2 3. Maar als ik even zo nadenk dan hoef je het voor die 25% niet te doen want die valt toch wel weg als je niet meer belastingplichtig bent in NL. Ik heb geen idee of er een Amerikaanse belastingwet is ivm aanmerkelijk belang.

Als ik het fout heb en/of er zijn uitzonderingsregels dan mogen PBBI en Mark mij natuurlijk terecht wijzen ;). Hou er overigens rekening mee dat als je bedrijf heel succesvol wordt dat je dan meer Vennootschapsbelasting in de USA betaalt dan in NL.
Fellow2012

Juist. Ik kan de 15% ook omzeilen - zo denk ik - als ik helemaal geen devidend uikeer.. ik zou het vermogen wat ik vanuit NL overmaak naar Amerika in de Amerikaanse BV laten zitten. En dan een lening verstrekken aan bijvoorbeeld mijn vrouw of mezelf... wel goed gedocumenteerd en tegen markttarieven.
Laatst gewijzigd door Fellow2012 op 24 okt 2012, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je hoeft de boodschap waarop je reageert, niet helemaal te herhalen, sterker nog: het is tegen de forumregels. Dus even verwijderen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Waarom zou je die 15% willen omzeilen door zo'n constructie(als dat al zou kunnen)?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bij mijn weten kent de US geen vermogensbelasting, wel belastingen op rente. Maar over bel. op rente hoef je je geen zorgen over te maken dankzij de Fed. ! en inderdaad dividend bel. maar dat is een lager tarief dan inkomstenbelastingen.

Mbt. konstrukties die je in je hoofd hebt, de US is het land van KISS - Keep It Simple Stupid !
Dergelijke loopholes bouwen en uitbaten is voor degenen die giga verdienen en dure adviseurs kunnen inhuren. Voor de rest: KISS !
Fellow2012

Ik heb altijd netjes mijn belastingen betaald in NL en geen stap verder gekomen. Behalve een goed leven kon ik maar weinig op zij zetten voor de latere dagen immers als zzper heb je geen pensioen opbouw en geen verzekeringen etc... Welnu, als er legale manieren zijn in de VS om minder belastingen te betalen waarom dan niet gebruik van maken.
Fellow2012

Je hebt gelijk. Ik zou het ook erg simpel willen houden. Ik wacht nog op reacties op de oorspronkelijke vragen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

En wat is het voordeel dan van die lening ? Plus de IRS is heel alert op dit soort konstrukties heb ik begrepen.
Je kunt beter gaan kijken naar konstrukties als individual IRA, Roth IRA enz. En of je belastingen tezamen gaat aangeven over ieder voor zich.
Ook zul je, als je inderdaad geld hebt, moeten gaan kijken naar konstrukties om te voorkomen dat je teveel moet betalen als een van jullie twee overlijdt, aangezien er voor een non-USC geen belastingvije overdracht van geld en goederen is zoals men die wel kent voor US citizens.
Ik bedoel, akker eerst het normale traject af en ga dan denken aan 'slimmigheden'.

Mbt. je opm. over Ned., ik heb ook in Ned. gewoond en gewerkt en een klap belastingen betaalt. Maar je krijgt er ook aardig wat voor terug.
Hier betaal je minder inkomstenbel. maar beduidend meer OG bel., de struktuur is anders. Ook moet je hier zaken zelf regelen/verzekeren die in Ned. ingegrepen zijn zoals bv. long term care. - voor de meeste mensen onbetaalbaar, zowel de verzekeringen als de care.

Verder heeft ook Ned. daklozen maar ik heb er nooit de tentenkampen gezien - en dat zijn echt geen 'campings' - die we hier onder de overpasses en nu zelfs in 'gewone buurten' hebben. Om over het ruiken maar te zwijgen.
Ik heb in Ned. nooit collectes en carwashes meegemaakt omdat iemand een bepaalde med. verrichting moest ondergaan. Ben er ook nooit iemand tegen gekomen die voor de rest van zijn leven voor zoiets aan het afbetalen was. Hier dus wel.

Je had overigens aan vrijwillige pensioenopbouw kunnen doen bij mijn weten, en de andere zaken die je noemt waren, dacht ik, ook vrijwillig te verzekeren.
De meete US bedrijven doen niet (meer) aan pensioen, het is nu alles 401-k. Je ziektenkostenverz. ben je kwijt - alleen ev. nog een tijdje dure COBRA - zodra je werkgever je de deur wijst.
En veel 'gewone mensen' zoals Mr. Oor en ik zijn een aantal jaar geleden hun spaarcentjes kwijtgeraakt toen de banken 'nieuwe produkten' bedachten en de overheid er in toestemde dat een aantal (investment)bankers zich mocht verrijken op onze kosten.
Fellow2012

Klopt als een bus. Als zpp-er in NL was ik gewend aan het feit dat ik op weinig zekerheden kon rekenen omtrent verzekeringen/uitkeringen etc... het is hier niet anders, misschien hierdoor is de overgang naar de VS iets makkelijker.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

oortjes schreef:Bij mijn weten kent de US geen vermogensbelasting, wel belastingen op rente. Maar over bel. op rente hoef je je geen zorgen over te maken dankzij de Fed. ! en inderdaad dividend bel. maar dat is een lager tarief dan inkomstenbelastingen.
Het gaat over de box 2 belasting, vermogensbelasting is box 3. Box 2 gaat over inkomsten uit bedrijven waar je minimaal 5% belang in hebt.

In een BV zijn er belastingvoordelen mbt pensioenopbouw maar dat weet je waarschijnlijk wel. Maar ik weet het, je moet wel eerst geld hebben om die belastingvoordelen te kunnen gebruiken. :wink:
Fellow2012

DejaVu,

Wat Nederlandse regelgeving betreft is het een simpel plaatje zoals je dat eerder voorschetste? Omdat ik niet meer in NL woon (heb me uitgeschreven uit GBA) hoef ik de 10% aanmerkelijk belang niet te betalen? Dus, als ik de BV zou opheffen hoef ik dan slechts de 15% devidendbelasting te betalen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer