Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe bepaal je een budget en route?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Hoe bepaal je een budget en route?

Bericht door SuzieQ »

Hoi allemaal,

Ik merk dat ik er tegen aan loop om een budget en route te bepalen.
Enerzijds lijkt mij drie weken Florida/Orlando het goedkoopst (in een ander topic heb ik al vermeld dat dit voor hotel + reis €2000 is) anderzijds willen wij ook heel graag naar Las Vegas of New York icm Florida. Ik heb alleen geen idee wat dit gaat kosten en kom er niet uit. De Las Vegas / Florida optie is het meest reëel. Heeft iemand enig idee wat dit voor ongeveer 3 weken zou kosten inclusief alles? en dan ook de optie als rondreis of gewoon een paar dagen LV plus de rest in Florida / Orlando.
Qua hotels wil ik mij best verdiepen in priceline/hotwire en het hoeft ook niet luxe te zijn. Als we bijvoorbeeld wel twee weken in Florida zouden blijven zou een eigen kookgelegenheid wel handig zijn.

Maar een rondreis trekt ook....(met Grand Canyon etc) ik kan alleen de kosten daarvan helemaal niet overzien.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Hoe bepaal je een budget en route?

Bericht door Katja »

Ik kijk eerst naar mijn budget en ga dan kijken wat ik daarvan kan doen.
Vliegtickets zijn het eerste wat van belang is en dan kijk ik wat we per dag nodig hebben en hoe lang we dan weg kunnen. In Florida zou je kunnen overwegen om een villa te huren dan heb je de mogelijkheid om zelf te koken wat natuurlijk enorm scheelt. Verder ligt het er ook helemaal aan wat je gaat doen in de dagen dat je er bent.

Wij hebben nu een plan om voor onder de €600 p.p. een weekje NY en Washington te doen. Dat is belachelijk weinig maar ik denk dat het wel kan. Maar als ik meer budget zou hebben kon ik wel andere dingen doen.
Bepaal eerst wat je uit wilt geven en ga dan kijken wat je ervoor kunt doen en wat voor jou belangrijk is. Iedere euro kun je helaas maar 1x uitgeven.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Qua budget hangt het nog even van de komende maanden af maar ik las ergens dat een rondreis al snel €10 000 euro kost en dat hebben wij echt niet.
Ik vind het heel erg moeilijk om in te schatten wat het daar per dag kost, laat staan als je ook nog eens rondtrekt.
Om over de entree voor bijvoorbeeld Disney maar te zwijgen... dit heb ik al opgezocht ;-)
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Stevendb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stevendb »

Het hangt er veel van af wat je allemaal wilt doen. Er is online ONGELOOFLIJK veel te vinden en is op sommige momenten teveel.

1) ga je in hoogseizoen of laag.
2) Oostkust of westkust. Scheelt ongeveer 300euro (heel ruwe schatting)
3) rondreizen of niet
4) activiteiten
5) soort hotels/motels

enz. Dit zijn allemaal factoren die heel belangrijk zijn.
Ik heb voor mijn reis naar de westkust van Amerika vorig jaar ongeveer 2500euro betaald voor 3.5weken. Maar toen was een ticket bijvoorbeeld 580 terwijl ik nu minimum 800euro zie (voorlopig).

We waren met 4 vrienden en om kosten te besparen hebben we in verschillende motels op een kamer van 4 geslapen.

Groeten Steven
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Met hoeveel personen zijn jullie? €10.000 hebben wij met z'n tweeën nooit uitgegeven en ook niet in de buurt van dat.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij geven dat bedrag ongeveer uit met een 4 tot 6 weken rondreis met z'n vijven in het westen. Wij kamperen ongeveer een derde tot de helft van de vakantie. Dat gaat heel goed, is heel goedkoop en nog superleuk ook. Je moet daar natuurlijk wel van houden maar zo kun je flink besparen op je budget.

Elly
pacific
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door pacific »

Bij onze vorige reizen naar het Zuidwesten waren we ongeveer 18 dagen ter plaatse, met 6 personen.
We logeerden steeds in motels, maar zochten wel specifiek naar motels met 3 Queens, zodat we maar 1 kamer moesten boeken.
Alles inbegrepen (vliegtuig / auto / benzine / motels / eten / uitstappen / cadeautjes enz.) gaven we ongeveer 2000 euro per persoon uit, waarvan ongeveer 750 euro voor vliegtuig.

Gezien de huidige vliegtuigprijzen, zou dit nu wel een ietsje duurder kunnen zijn. En ook de dollarkoers speelt een rol, natuurlijk.
Een kamer voor 6 personen komt bovendien ook goedkoper uit dan een voor 2, want meestal betaal je per kamer en niet echt per persoon.

Hopelijk ben je hier iets mee.
Wat de prijzen voor Florida en New York betreft, ben ik wel niet echt op de hoogte
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Bedankt voor de reacties!

We zijn met twee personen en willen graag in september (hurricaine season) gaan omdat dit qua maand het beste uitkomt.
Of zou oktober beter zijn hierin?

Wat wij willen is of Florida met Las Vegas combineren en dan bijvoorbeeld twee weken Florida en één week Las Vegas (ongeveer en dan misschien hier beginnen). Of een rondreis waar Florida nog steeds voor één week is en Las Vegas een paar dagen. Of een combinatie met New York maar ik denk dat dit te duur gaat worden. Wij vinden het sowieso niet leuk om overal gehaast door te gaan en 1000 km per dag te rijden. De laatste optie is om van die aanbieding vlucht+ hotel voor 21 dagen voor €2000,- gebruik te maken maar dan zitten wij dus wel drie weken in Florida.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ronenivonne
Amerikakenner

Bericht door ronenivonne »

Naar 1 plaats is meestal het goedkoopste. Wij hebben vorig jaar 2 weken Orlando gedaan, appartement gehuurd in Cane Island. Vervolgens zijn wij na 2 weken voor 5 daagjes naar Los Angels gevlogen. 10.000 euro met 2 man is wel heel veel zeg. Ligt ook aan jezelf, welke hotels/motels je pakt. Je kan het zo duur maken als je zelf wil, maar voor de helft van die 10.000 euro moet het toch wel lukken, denk ik zo. Das toch al best ruim.............hele reis dan met uitgaven en wat inkopen zoals kleren in de outlets in Orlando bv. 1ste uitdaging is om het vliegticket zo gunstig mogelijk te boeken.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

SuzieQ schreef:We zijn met twee personen en willen graag in september (hurricaine season) gaan omdat dit qua maand het beste uitkomt.
Of zou oktober beter zijn hierin?
Als je in oktober naar Orlando gaat, kun je meteen de Halloweenavonden in Universal en Disney meepikken: Zó leuk! :D

Wij hebben vorig jaar oktober ook twee weken gezeten in een appartement van Cane Island in Orlando. Super goed bevallen :thumbup:
En wij komen overigens ook niet uit op 10.000 euro met twee man (drie weken). Zélfs niet met het dure Miami en Key West erbij... 5000 euro moet zéker lukken voor Orlando. En als je de twee weken alleen maar in Orlando verblijft, gok ik zelfs dat het nog wel iets goedkoper zal zijn (de week Las Vegas er dus niet bijgeteld...)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij kijken naar de vliegreis en auto/camper. Voor volgend jaar is dat weer een camper geworden. We geven gemiddeld 500 euro per week uit. Dat incl. Kampings, eten en drinken en benzine. We gaan bijna 4 weken, dus reken maar uit :D .
Ohja vliegen en camper is: 3700 euro + 500 per week = 4700,- euro. Voor twee personen.
Ik ben benieuwd of we het weer gaan halen, tot nu toe is het altijd gelukt om er onder te blijven.
Ik denk zelf van wel, wat we gaan niet veel kilometers maken.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij die laatste optie, zit je dan op 1 plek of is het een rondreis?

Ik werk zelf altijd met de regel gemiddeld €100 per dag wat ik ter plekke ga uitgeven. En aangezien ik geen heavy shopper ben kom ik daar altijd aardig bij in de buurt. Meestal hou ik over.

Ik was voor 14 dagen florida iets van €2500 kwijt, maar daar had ik alles door worldticketcenter laten regelen. Hotels en autohuur was €1500, dus €1000 zelf uitgegeven.

Voor 19 dagen Zuidwesten heb ik zelf alles geregeld. €1600pp voor vliegtickets, hotels en autohuur. En ongeveer hetzelfde bedrag voor wat ik daar heb opgemaakt. Niet echt op de centen gelet, maar daar zit oa een vlucht over de Grand canyon in en iets van 4x tanken a $90, elke avond uit eten (weinig fastfood gegeten) en een Ipad...Ik denk dat als je tussen de 3000 en 4000pp opzij zet je een megavakantie gaat hebben. De vliegtickets zijn wel duurder (nu iig) dan de afgelopen jaren.

Puur qua trip zou ik trouwens niet alleen Las Vegas boeken, maar een keer een auto huren en 2 dagen op en neer naar de south rim vd grand canyon rijden. Dat is 2x 5uur rijden, maar ter afwisseling van vegas wel mooi.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Bedankt!

Is het in oktober geen orkaanseizoen meer?
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Jawel. Op wikipedia staat een mooi lijstje.
SinCity
Amerika-newbie

Bericht door SinCity »

Hai! Ik heb in 2009 ong. 2500 euro uitgegeven en dat was 2 maanden USA waarvan 3,5 week rondtrekken (met 2 personen)!
Wij hebben een auto gehuurd en gereden van Miami naar California. Auto was ong. $800 voor 4 weken (SUV) en hetzelfde bedrag aan benzine.

Hoe rekening met het volgende:
- een hostel bespaard je heeeel veeel geld! Zelfs als je wat ouder bent kun je je erin verdiepen want veel hostels hebben prive kamers ipv slaapzalen.
Wij betaalden in een hostel in Miami $25 p.p.p.n, met zwembad en buiten keuken!!
- Kijk op craigslist voor een appartementje, scheelt veel geld.
- Als je vaak gaat uiteten: Maaltijden in de US komen in reuze porties dus je hebt altijd eten voor de volgende dag. Let op de ' specials' en coupons voor restaurantjes.
- Besef dat Florida en Las Vegas aan tegenover gestelde kanten van het land liggen. Voor een retourtje tussen beiden zit je op $350 of meer. In dat geval zou je beter Florida- NY kunnen doen omdat je in ieder geval aan dezelfde kust zit.
- Overweeg bij het boeken van je vlucht dat vluchten naar NY en Miami vaak een stuk goedkoper zijn dan LV. Misschien kijken voor een vlucht AMS-NY-MIA-LV-AMS. Dus heen naar het ene en terug vanaf het andere. Dat doe ik meestal.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij gaan nu in december voor de derde keer dit jaar naar de VS en mocht ons (2personen) dat 10.000€/keer kosten... :shock: .
Daar zat dan dit jaar nog de niet bepaald goedkoopste bestemming, Alaska, bij. Door alles zelf te organiseren spaar je al heel wat uit en zal je bijlange na nooit of te nimmer in de buurt komen van dit bedrag, en al zeker niet als je buiten juli/augustus kan gaan.
Voor onze dec reis heb ik al ettelijke keren n hotel geannuleerd en direct hetzelfde opnieuw geboekt aan goedkopere prijzen. Gewoon veel op internet kijken en altijd enkel hotels boeken die kosteloos kunnen geannuleerd worden.
Onze ervaring met vliegtickets : meestal het goedkoopst begin januari.
Veel succes, en vergeet die 10.000€ :thumbup:
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Sommige budgetten kun je niet echt met elkaar vergelijken, omdat de een in het laagseizoen kan reizen en de ander in het hoogseizoen.
Vliegtickets zijn in het hoogseizoen stukken duurder en als je met meerdere familieleden gaat tikt dat wel door en is dat al een heel stuk van je budget. De hotels zijn in het hoogseizoen ook duurder.

Ik zie dat jullie september/oktober willen gaan, dat is dus laagseizoen wat goedkoper is en dat scheelt heel wat in de kosten :wink:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij hebben in september ZONDER tickets, daarvan kan je zelf de prijs bepalen en wij hadden miles, ongeveer 4000 dollar opgedaan voor 17 dagen. Trek daar bijna 1000 dollar af voor kleding etc, dan kom je rond de 3000 dollar uit..
Wij hebben geen sterrenrestaurants gedaan, maar ook geen enkele keer mc donalds gegeten. De gemiddelde restaurants zoals buffet in Wynn, oscars cafe in Kanab, de brewery in Moab etc.
Onze hotels waren gemiddeld, met uitschieter van 60 dollar als laagste prijs en 220 dollar als hoogste prijs.
Groetjes,
Carine
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ohja, een route bepalen was ook nog een vraag.

Hoe wij dat doen. Wij bepalen wat het hoogte punt moet zijn van de vakantie b.v. Las Vegas. Dan gaan we zoeken wat we daar kunnen doen en kunnen beleven. Dan zeggen we dat gaat 4 dagen kosten (ik zeg maar wat). We gaan b.v. 4 weken dan gaan we kijken wat we in de omgeving kunnen doen.

Bezoek Grand Canyon, Bryce en Zion.

Dan gaan we dan weer per park bekijken wat we daar kunnen doen en hoe daar te komen en wat er nog tussen ligt bv Valley of Fire. Dan moet er weer geschrapt worden, want de afstanden of te weinig tijd kunnen je beperken.

Wij leggen nooit iets vast. We willen flexibel zijn als b.v. Las Vegas niets is dan je dan kunt uitwijken naar iets anders.
Dat is bij ons vaak terplekke even kijken op de kaart waar we nog heen kunnen gaan. Zo zijn we ongepland in dit park terecht gekomen: http://en.wikipedia.org/wiki/Spring_Mou ... ation_Area
Een hidden gem!!!!

En met plannen is google earth en maps onze grootste vriend :lol: .

Succes!!

Wij gaan volgend jaar naar Calgary, Canada onze hoogte punt is een week in Glacier NP net over de grens van de US.
De overige 2.5 week zitten we in de Canadeze Rockies. Geschatte afstand om te rijden 2500 km. Geschatte afstand om te wandelen..... ruim 200 kilometer. Hopelijk werkt het weer mee....
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

yarrah schreef:Zo zijn we ongepland in dit park terecht gekomen: http://en.wikipedia.org/wiki/Spring_Mou ... ation_Area
Een hidden gem!!!!
In december as rijden we van Death Valley, via Red Rock Canyon naar LV. Dankzij jouw tip heb ik dit (afhankelijk van de weersomstandigheden) :

"Go on a Scenic Drive! Drive up Kyle Canyon, across the Deer Creek Highway, and down Lee Canyon for a spectacular driving tour of the Spring Mountains National Recreation Area. The route includes spectacular mountain scenery, a variety of ecosystems and opportunities to observe wildlife."

aan onze route toegevoegd :thumbup: ....uiteraard via Google Maps... :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer