Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
help, green card gewonnen
-
- Amerika-ontdekker
Re: help, green card gewonnen
ik ben in februari-maart enkel maar op vakantie gegaan, normaal vertrek ik 18 juni definitief... Nu ben ik mijn huis aan het leegmaken en mijn opzeg op mijn werk aan het doen. Maar ja, vertrekken of niet.... verschrikkelijke keuze
http://kathleen-vw.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar hoe 'vast' kan dat zijn op die korte periode? Of ken je hem al langer ?
Neem alvast geen overhaaste beslissing want daar krijg je nadien mssn spijt van als het toch nie zo 'vast' blijkt te zijn ...
Neem alvast geen overhaaste beslissing want daar krijg je nadien mssn spijt van als het toch nie zo 'vast' blijkt te zijn ...
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel, je zal moeten bepalen hoe groot jouw Amerika-droom was... Je deed voor de 1ste keer mee aan de loterij. Was het dus een droom die je nog maar pas had?
Als je al langer van Amerika droomde: in de zee zwemmen veel vissen. Maar 2 greencards winnen voor 1 persoon is een veel kleinere kans.
Als je al langer van Amerika droomde: in de zee zwemmen veel vissen. Maar 2 greencards winnen voor 1 persoon is een veel kleinere kans.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
Mijn amerika droom is gigantisch groot en heb ik al langer, heb enkel nu voor de eerste keer met de lotterij meegedaan. Wil niet liever dan daar wonen. Heb al gedacht aan het feit dat ik binnen 5 jaar het examen kan meedoen om citizen te worden, dan kan hij toch afkomen. Maar 5 jaar is lang he, wie weet wat er kan gebeuren op die tijd.
Man, wat een hartverscheurende keuzes moet ik toch maken, tussen je hart en je droom kiezen is niet zo evident.
Man, wat een hartverscheurende keuzes moet ik toch maken, tussen je hart en je droom kiezen is niet zo evident.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik al zo lang een droom had, dan zou ik me niet door zo'n kersverse liefde tegen laten houden. Pech voor hem.
Als het echt Grote Liefde is, dan zal het de tijd wel overleven.
hij heeft geen mogelijkheid om op een tijdelijk visum naar de US te gaan?
Als het echt Grote Liefde is, dan zal het de tijd wel overleven.
hij heeft geen mogelijkheid om op een tijdelijk visum naar de US te gaan?
Elke
Tijd voor een domme vraag (ik moet ook nog een hoop leren). Wat als Kathleen.vw daar bijvoorbeeld al een jaar zit en dan met hem zou trouwen?
Domme vragen bestaan niet Hockey (alleen domme antwoorden). Ik vind het wel een interessante vraag. Ik ben benieuwd wat hierop het antwoord is.
Grts, Bart
- goldenhills
- Amerika-expert
Da's inderdaad een lastige situatie zeg... Wat vind hij? Wil hij uberhaupt naar de VS verhuizen als hij de kans had? Wil hij je niet kwijt ook als je naar de VS gaat en hij alleen op bezoek kan komen? Het is niet onmogelijk om vijf jaar met een LAT relatie te overbruggen, er zijn stellen die dat volhouden. Maar het blijft vervelend om nu deze keuze te moeten maken.
Als je als greencardhouder trouwt zit je nog aan een redelijk lange procedure vast toch? De priority date voor de F2A categorie is nu 15NOV09. Mocht je in de tussentijd citizen worden dan kun je je aanvraag omzetten, en val je in de exempt categorie.
Gegeven dat je al gewonnen hebt is de kans om nog een keer te winnen precies even groot als voor alle andere deelnemers die nog nooit gewonnen hebben. Maar de kans blijft klein natuurlijk, net als de eerste keer.kastelke schreef:Maar 2 greencards winnen voor 1 persoon is een veel kleinere kans.
Als je als greencardhouder trouwt zit je nog aan een redelijk lange procedure vast toch? De priority date voor de F2A categorie is nu 15NOV09. Mocht je in de tussentijd citizen worden dan kun je je aanvraag omzetten, en val je in de exempt categorie.
Wat een rotsituatie.
Hoe lang ben je nu al met je vriend samen? Waarschijnlijk nog niet zo heel lang dus mijn advies is om toch je emigratie door te zetten (makkelijk gezegd als buitenstaander haha). Als de relatie stand houdt kan je je vriend altijd nog naar Amerika helpen, maar jij krijgt deze kans waarschijnlijk nooit meer. Het lijkt me nog veel erger als je besluit omwille van je vriend in Nederland te blijven en dan na een paar maanden uit elkaar gaan.
Maar als je denkt dat hij de ware is en hij wil sowieso niet naar Amerika dan ben je in NL beter af.

Hoe lang ben je nu al met je vriend samen? Waarschijnlijk nog niet zo heel lang dus mijn advies is om toch je emigratie door te zetten (makkelijk gezegd als buitenstaander haha). Als de relatie stand houdt kan je je vriend altijd nog naar Amerika helpen, maar jij krijgt deze kans waarschijnlijk nooit meer. Het lijkt me nog veel erger als je besluit omwille van je vriend in Nederland te blijven en dan na een paar maanden uit elkaar gaan.
Maar als je denkt dat hij de ware is en hij wil sowieso niet naar Amerika dan ben je in NL beter af.
Kan je Stabroek wel verlaten? Het is en blijft de parel van de polderskathleen.vw schreef:ik ben in februari-maart enkel maar op vakantie gegaan, normaal vertrek ik 18 juni definitief... Nu ben ik mijn huis aan het leegmaken en mijn opzeg op mijn werk aan het doen. Maar ja, vertrekken of niet.... verschrikkelijke keuze

Ik kan het weten, ik woon er zelf ook

het lijkt me een kans die je niet kan laten voorbijgaan.
Veel succes met je avontuur!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Uit Wikipedia:
Ik hoop dat je de voor jou juiste keuze maakt.Dilemma:
De term dilemma duidt gewoonlijk een keuze aan uit twee of meer alternatieven, die even (on)aantrekkelijk zijn. De keuze kan daarom niet op alleen logische basis gemaakt worden. De weg uit een dilemma is dan ook vaak een zeer persoonlijke keuze.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Jeetje wat een vervelende situatie joh! Lijkt me lastig hoor.
Ik denk wellicht dat ik in jouw geval zou gaan en zou kijken hoe het gaat in Amerika en ondertussen op afstand contact hou met je vriend. Dat is lastig maar het is wel te doen door Skype enzo.
Op die manier kun je uitzoeken of het bevalt in Amerika en tegelijkertijd zien hoe goed jullie relatie bestand is tegen afstand.
Maar het blijft lastig. Ik hoop dat je een keuze kunt maken waar je achter staat
Ik denk wellicht dat ik in jouw geval zou gaan en zou kijken hoe het gaat in Amerika en ondertussen op afstand contact hou met je vriend. Dat is lastig maar het is wel te doen door Skype enzo.
Op die manier kun je uitzoeken of het bevalt in Amerika en tegelijkertijd zien hoe goed jullie relatie bestand is tegen afstand.
Maar het blijft lastig. Ik hoop dat je een keuze kunt maken waar je achter staat

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Jeetje, wat een fun lovin girl ben jij Kathleen! Heb zojuist je topic voor het eerst gelezen en de manier waarop jij door het hele proces bent gefladderd is vermakelijk om te lezen. Geweldig zeg, dat je zo'n mooie baan te pakken hebt.
Wat betreft je vriend...Je moet gaan!!! Hij naar daar kan en jij kunt ook nog altijd beslissen om terug te keren. Maar nu niet gaan sluit teveel uit waar je hard voor geknokt hebt.
Succes!
Wat betreft je vriend...Je moet gaan!!! Hij naar daar kan en jij kunt ook nog altijd beslissen om terug te keren. Maar nu niet gaan sluit teveel uit waar je hard voor geknokt hebt.
Succes!
-
- Amerika-ontdekker
ik ga jullie mening volgen. Toch vertrekken en zien waar we uitkomen. O help seg, mijn familie en vrienden achterlaten was een iets gemakkelijkere keuze.
Komt er nog eens bij dat ik eigenlijk ook mijn job al extreem mis, heb nog nooit zo een leuke job gehad en ook zo een leuk vriend die ik extreem graag zie. Nu jullie hebben gelijk, wie weet is he na een paar maand gedaan en dan sta ik hier mooi. Ook praktisch gaat het niet meer, ik heb geen huis, job, auto,... meer, alles is al weg.
Ik ken hem trouwens al iets langer, maar nog maar kort hebben we een relatie. En voel me er echt bijzonder goed bij.
@ Barry, woon jij ook in Stabroek? Ik vind er geen reet aan om in Stabroek te wonen (sorry voor mijn taalgebuik), zo saai hier.
Trouwens ik het net mijn social security card ontvangen, zal nu de bank daar en mijn health insurance eens regelen, alsook mijn Gsm abonnement.
Thanks voor jullie raad!

Komt er nog eens bij dat ik eigenlijk ook mijn job al extreem mis, heb nog nooit zo een leuke job gehad en ook zo een leuk vriend die ik extreem graag zie. Nu jullie hebben gelijk, wie weet is he na een paar maand gedaan en dan sta ik hier mooi. Ook praktisch gaat het niet meer, ik heb geen huis, job, auto,... meer, alles is al weg.
Ik ken hem trouwens al iets langer, maar nog maar kort hebben we een relatie. En voel me er echt bijzonder goed bij.
@ Barry, woon jij ook in Stabroek? Ik vind er geen reet aan om in Stabroek te wonen (sorry voor mijn taalgebuik), zo saai hier.
Trouwens ik het net mijn social security card ontvangen, zal nu de bank daar en mijn health insurance eens regelen, alsook mijn Gsm abonnement.
Thanks voor jullie raad!
Ik denk dat je de juiste keuze maakt door toch te gaan. Als je nu niet gaat, krijg je ooit nog zo'n kans?
Hey Katleen,
Ik zou de beslissing om naar de VS te gaan, doorzetten. Natuurlijk zal het niet zo makkelijk zijn, mede door de twijfels die je nu waarschijnlijk voelt.
Maar op het einde van de rit denk ik dat je blij zal zijn dat je het hebt gedaan.
Misschien is het wat cru maar "liefde" vind ik persoonlijk wat te onzeker om je toekomst er op in te zetten.
Maar dat is mijn mening dan maar hè
En over Stabroek: Ik woon er al 18 jaar dus ik voel er mij thuis.
Het is inderdaad niet bruisend, maar dat moet ni persé. Het stad is niet zo ver hè
Ik zou de beslissing om naar de VS te gaan, doorzetten. Natuurlijk zal het niet zo makkelijk zijn, mede door de twijfels die je nu waarschijnlijk voelt.
Maar op het einde van de rit denk ik dat je blij zal zijn dat je het hebt gedaan.
Misschien is het wat cru maar "liefde" vind ik persoonlijk wat te onzeker om je toekomst er op in te zetten.
Maar dat is mijn mening dan maar hè

En over Stabroek: Ik woon er al 18 jaar dus ik voel er mij thuis.

Het is inderdaad niet bruisend, maar dat moet ni persé. Het stad is niet zo ver hè

-
- Amerika-ontdekker
man man man, tijd vliegt.
Ik woon nu sinds juni in de States en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik was niet ongelukkig in België, maar ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als nu.
euhm, ik wilde meer neer schrijven enkel de helft van mijn letters verschijnt niet, bijzonder frustrend daar ik elk woord duizend keer moet neerschijven voordat het correct verschijnt Ben ik de enige met dit problem?
Ik woon nu sinds juni in de States en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik was niet ongelukkig in België, maar ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als nu.
euhm, ik wilde meer neer schrijven enkel de helft van mijn letters verschijnt niet, bijzonder frustrend daar ik elk woord duizend keer moet neerschijven voordat het correct verschijnt Ben ik de enige met dit problem?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hey, fijn om iets van jou te horen. Leuk, dat je het er zo naar je zin hebt.
Je hebt voor je droom gekozen, dat moet je doen, zo een kans mocht je niet laten aan je voorbij vliegen.
In het leven moet je nu eenmaal je hart volgen en kiezen voor je dromen. Indien het niet zo was en je je niet kon aarden, kon je altijd terug.
Ik ben alvast van plan om eens een kijkje op je blog te nemen. Voor de rest wens ik je een super toekomst in de VS toe.
groetjes
Je hebt voor je droom gekozen, dat moet je doen, zo een kans mocht je niet laten aan je voorbij vliegen.
In het leven moet je nu eenmaal je hart volgen en kiezen voor je dromen. Indien het niet zo was en je je niet kon aarden, kon je altijd terug.
Ik ben alvast van plan om eens een kijkje op je blog te nemen. Voor de rest wens ik je een super toekomst in de VS toe.
groetjes
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Kathleen,
super dat het zo goed meevalt! Hopelijk gaat dat bij ons ook zo zijn. We verhuizen binnen drie weken.
Ik ben benieuwd om meer te lezen, dus hopelijk is het typprobleem snel opgelost.
super dat het zo goed meevalt! Hopelijk gaat dat bij ons ook zo zijn. We verhuizen binnen drie weken.
Ik ben benieuwd om meer te lezen, dus hopelijk is het typprobleem snel opgelost.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is goed nieuws. Ik kan me voorstellen dat het geen makkelijke beslissing was.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 18058 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties