Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leuke steden voor een korte citytrip

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Leuke steden voor een korte citytrip

Bericht door RNA »

2 weken geleden zijn we voor een korte citytrip (donderdag t/m dinsdag) naar new-york geweest, ondanks dat we slechts 5 dagen in de stad waren hebben we het echt fantastisch gehad.
Dat bracht mij op het idee om eens te kijken of we zoiets niet vaker kunnen doen, maar welke steden zijn er nou écht leuk om te citytrippen voor een aantal dagen? Dit kunnen ook steden zijn met bijv. een mooi park in de buurt zodat je een dagje weg kan met een huurauto.

Ik vind de westkust te ver voor een citytrip, bovendien zijn we van plan om hier nog een rondreis te maken. Miami en New-York ben ik al eens geweest en vind Florida ook iets om langer te verblijven. Zelf dacht ik aan Washington, Boston en Chicago. Meer mensen die leuke tips hebben voor een korte citytrip en waarom?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Leuke steden voor een korte citytrip

Bericht door Lilo »

Dat zijn 3 leuke bestemmingen die je daar zelf zegt! Chicago heeft hierbij mijn voorkeur. Ik vind het op NY lijken, maar je hebt een beetje het gevoel aan de zee te zijn door Lake Michigan. Er is vanalles te zien: Sears Tower, grote parken, drukke winkelstraten, een groot wandel/fietspad naast Lake Michigan. Ideaal om een fiets te huren.
Een andere mogelijkheid is misschien ook Toronto. Er gaan van Amsterdam rechtstreekse vluchten. Het is een toffe stad en op 1,5 u rijden van Niagara Falls. Als je die nog niet gezien hebt, een AANRADER!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Bedankt voor je reactie! Toronto heb ik al gezien en vond ik persoonlijk erg tegenvallen, geldt ook voor de Niagara falls. :oops: Je hebt me nu wel enthousiast gemaakt over Chicago!!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Je kan voor Chicago misschien eens gaan kijken op mijn site http://www.usa4ever.com
Als je NY geweldig vindt, zal je Chicago ook wel super vinden. Zo was het toch bij ons!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

http://www.cityofboston.gov/visitors/thingstodo.asp

Plan voor over een paar jaar om een stadsvakantie NY, Philadelphia, Baltimore, Washington DC, Buffalo(niagara falls), Toronto, Montréal, Quebec en Boston aan te doen. Laatstgenoemde stad schijnt een plaatje te zijn.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Quebec in Canada? Heb ik ooit eens voorbij zien komen bij Floortje Dessing. Wordt niet zo vaak bezocht, maar het leek me onwijs leuk!

En verder New Orleans? Hoe lang is dat vliegen? Lijkt me uitermate geschikt voor een citytrip.

Verder hebben we in Europa ook nog een handjevol 'aardige' steden. Zelf ben ik een poosje geleden in Marrakech geweest, dat was echt fantastisch! Heb ik hier op het forum nog een soort reisverslag van gemaakt, inclusief foto's, maar ik kan het niet meer vinden... :blink:

Ik heb de laatste periode ook de korte vakanties ontdekt. We gaan binnenkort weer een lange/verre reis maken (ook weleens nodig :wink: ), maar 4 keer per jaar een korte vakantie is ook geen straf.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Wij willen binnen afzienbare tijd ook een lange reis maken, maar door o.a. school en werk is dat voorlopig even lastig plannen. Dan maar de citytrips! Europa heb ik nog veel te ontdekken, maar dat bewaar ik liever voor later.
Chicago is voor mij nu wel een must see, ga er zeker verder op inlezen. Is er buiten Chicago veel te zien, dagje weg met een huurauto? Kan je goed winkelen ? (moet vriendinlief ook overhalen) en Boston, daar weet ik bijzonder weinig over...

Ook Washington wil ik graag nog eens bezoeken, Baltimore heb ik nog niet eens bij stilgestaan.... hoop leeswerk dus van het weekend!

Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Chicago rocks! WIj zijn er een week geweest, en hebben ons opperbest vermaakt. Ik zou er graag nog eens 2 weken terug gaan.
Je kunt er fantastisch winkelen, zowel in de binnenstad is het heel leuk (de Magnificent Mile!) maar ook buiten de binnenstad zijn er heel mooie shopping malls en enkele goede outlets. Ook is er veel aanbod van cultuur (museums), architectuur (echt geweldig!) en vermaak (Pier). De ligging is super aan het water, en de sfeer is er heel bijzonder. Voor mij is het één van mijn favoriete steden in Noord Amerika die ik heb gezien, en op mijn persoonlijke ranglijst staat Chicago ook boven New York City, door het totaal van sfeer en architectuur met name.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

De architectuur in Chicago is echt enorm mooi. Je blijft naar de gebouwen kijken. Je rijdt ook zo vanaf de snelweg het centrum van Chicago in let wel op dat je GPS gaat flippen vanwege al die gebouwen die het signaal blokkeren. Als het aan de GPS lag ik nu in dat meer van Chicago :lol:
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Goed, het wordt dus Chicago. :twisted:
Ik ga er vanuit dat hotelprijzen e.d. daar een stukje lager liggen dan in NYC? Of is dat slechts hoop? :D

Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Het voordeel van Chicago is dus dat de snelweg zo het centrum in rijdt dus je kan ook een hotel nemen in de suburbs(waar overigens goede restaurants zitten, bij mijn hotel zaten al 6 goede steakrestaurants). Het sterft dan ook van de hotels in de suburbs(Hiltons, Marriotts, Holiday Inns etc.). Volgens mij vraagt elk downtown hotel 25 dollar parkeergeld per dag of verplicht valet gebruik. Aan de andere kant vragen de parkeergarages dat ook wel...
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik ben sowieso niet van plan een huurauto voor lange tijd te nemen, maar ik begrijp dat het OV goed is in Chicago? Wel zou ik graag een huurauto voor één dag nemen om zo even de stad uit te gaan, bijvoorbeeld naar een grote mall of stad/national park, al zal die laatste niet in de buurt liggen ben ik bang.

Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

De hotelprijzen in Chicago liggen inderdaad een stuk lager dan in NYC. Wij hebben via priceline het Hyatt geboekt, en hadden een geweldige kamer midden in de stad, op 20 meter of zo van de Magnificent Mile en op loopafstand van heel wat bezienswaardigheden in de stad. We betaalden $79 per nacht. Het parkeren kostte er $48 per nacht (valet parking). Je kunt wel iets goedkoper parkeren, maar dan moet je wel betalen voor iedere keer dat je uitrijdt en dat kan dus onvoordelig uitpakken. Ik vond het zelf een grote toegevoegde waarde hebben om in de stad zelf te verblijven, juist ook omdat het leuk is om 's avonds door de stad te lopen met je camera. Ook kun je dan veel gemakkelijker even tussendoor rusten op de kamer, zonder daarvoor een heleboel reistijd kwijt te zijn. Ik zou een hotel midden in de stad nemen, en afhankelijk van hoe lang je gaat, misschien slechts voor 1 of 2 dagen een huurauto. Als je meer dingen in de omgeving wil bekijken, heb je misschien langer een auto nodig, maar de parkeerkosten wegen volgens mij wel op tegen de besparing op de reistijd en de sfeerbeleving die je hebt in de binnenstad door er te verblijven.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

RNA, ik wil met alle plezier het roadbook delen van onze trip in 2009. Daarin vind je veel tips terug van Chicago en omgeving. Er is in de nabijheid geen National Park, maar wel enkele andere bezienswaardigheden die de moeite waard zijn. Als je het roadbook wil hebben, geef dan even je e-mail adres in een pb.
Winston Churchill

RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Bedankt Jasmino! Een dag lijkt me voldoende, zijn er nog leuke tips over malls buiten Chicago? Het liefst in Indiana of Wisconsin, kan ik die ook weer afstrepen :P

Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dan zou ik inderdaad lekker downtown een hotel nemen. Ik besteedde mijn tijd 50/50 in Chicago dus ik nam een hotel in een suburb(15 min rijden). OV weet ik niet maar ik merkte wel dat die bovengrondse metro een *piep*herrie maakt als je eronder loopt :mrgreen:

Mall: Woodfield Mall 2,5 etage (3 etages in het midden)
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Even mijn roadbook erbij gepakt: inderdaad de Woodfield mall in Schaumburg, volgens mijn roadbook ongeveer 300 winkels. Verder liggen er meerdere outlets in de omgeving, de meeste in Illinois, maar op mijn lijstje staat ook een outlet in Indiana en in Wisconsin.

Andere aanraders:
- Oak Park, voor de architectuur van Frankin Lloyd Wright
- Amish country, vlakbij in Indiana, met de heritage trail.
- Er ligt een groot pretpark bij Chicago in de buurt (Six Flags).
- In Indiana schijnen de Indiana Dunes heel erg de moeite waard te zijn.
- Botanic Garden in Glencoe
- Brookfield Zoo in Brookfield
- Illinois HOlocaust museum in Skokie

Maar ondanks dat wij een week in de stad zijn geweest hebben wij van dit bovengenoemde lijstje niets gedaan, daarom wil ik er ook nog graag eens terugkeren.

Een must in de stad is in elk geval de rondvaart van Chicago Architecture Foundation. Doe de originele tour en kies niet voor een alternatief, deze zijn veruit de beste!
Winston Churchill

RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik lees ook heel veel over de segway tours in Chicago, die echt worden aangeraden. Kun je vertellen welke malls op je lijstje staan buiten Illinois? Ik wacht sowieso de werelddeal weken even af, heb net even gekeken en dit scheelt tot zo'n 300 euro p.p.!

Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Nou RNA, in plaats van dat allemaal over te tikken uit mijn roadbook, kan ik je toch beter het roadbook even sturen, dan heb je al mijn tips (en links) bij de hand. En dat scheelt mij een boel tikwerk...
Winston Churchill

Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

RNA schreef:Ik lees ook heel veel over de segway tours in Chicago, die echt worden aangeraden.
Wij zijn zelf nog niet in Chicago geweest maar hebben wel een segway tour gedaan in Washington DC. Ik kan het echt aanraden, het is super leuk om te doen! Bovendien krijg je in korte tijd een goede indruk van de stad. Als ik me niet vergis hebben Njit en SpaceAce wel een segwaytour in Chicago gedaan in een van hun laatste vakanties.

In mijn reisverslag van 2010 (zie onderschrift) kun je in elk geval lezen over onze segwaytour. In datzelfde verslag lees je over onze dagen in zowel Washington DC en Boston, aangezien je die steden ook noemt in je openingspost.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer