Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis peterennathalie: onze gezinsvakantie 2013
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis peterennathalie: onze gezinsvakantie 2013
Na 6 maanden lezen, nog meer lezen, herlezen ... is alles bijna definitief! We reizen van 22/6/2013 tot 07/07/2013 naar ZW USA.
We reizen met 2 kinderen (11 en 12 jaar). En dit is voor de kinderen hun eerste "verre" reis.
Mijn vluchten staan in optie bij KLM. Huurwagen is geboekt. En hotels liggen ook zo goed als vast. Dit wordt ons reisschema:
22/6 trein vanuit Antwerpen naar Schiphol + vlucht naar SFO overnachting in hotel BW Americana
23/6 SFO overnachten in hotel BW Americana
24/6 van SFO naar Yosemite overnachten in El Portal Cedar Lodge
25/6 van Yosemite via Bodie naar Bishop overnachten in Bishop Creekside Inn
26/6 van Bishop naar Death Valley overnachten in Furnace Creek Ranch
27/6 van Death Valley naar Las Vegas overnachten in Luxor of Excalibur
28/6 Las Vegas overnachten in Luxor of Excalibur
29/6 van Las Vegas naar Bryce Canyon overnachten in BW Bryce Canyon Grand
30/6 van Bryce naar Page overnachten in Lake Powell Resort
1/7 van Page naar Monument Valley overnachten in hotel The View
2/7 Van Monument Valley naar Grand Canyon overnachten in BW Premier Grand Canyon Squire Inn
3/7 van Grand Canyon naar Needles overnachten in ???????
4/7 van Needles naar Los Angeles overnachten in Hotel BW Hollywood Hills
5/7 LAX overnachten in BW Hollywood Hills
6/7 LAX overnachten in BW Hollywood Hills
7/7 vlucht van LAX naar Schiphol
8/7 trein van Schiphol naar Antwerpen
Ben ondertussen bijna 3 maand bezig om dit reisschema in elkaar te steken. Heb geprobeerd om rekening te houden met de "eisen" van mijn man en de kinderen. Hotels met zwembad, niet TE ver rijden........
Als reisagente wil ik natuurlijk zoveel mogelijk zien.... Maar dit is nu éénmaal geen studiereis maar een vakantie! Dus moest ik mijn reisschema aardig aanpassen.
Ikzelf ben nu zeer tevreden met het resultaat. Tickets zijn nog aan redelijke tarieven (740 euro pp), hotels en auto vallen ook mee.
Heb wel nog 1 dilemma! Als reisagente blijf ik altijd trouw aan mijn reservatiekanalen voor vluchten en hotels. Nu heb ik de hotels in Las Vegas, Needles en Los Angeles nog niet geboekt.
Mijn prijzen zijn redelijk hoog en via hotelpromoties en booking.com kan ik veel goedkoper reserveren in die hotels.
Kan ik dit vertrouwen (heb nog nooit via die sites gereserveerd)?
En heeft iemand misschien een tip voor een overnachting rond Needles? Ik wou Pirates Cove Resort reserveren maar die prijzen zijn al schandalig hoog!
Mijn hotelovernachtingen kan ik annuleren tot een paar dagen voor aankomst dus ik kan nog vanalles wijzigen.
Alvast bedankt voor jullie tips en advies!
We reizen met 2 kinderen (11 en 12 jaar). En dit is voor de kinderen hun eerste "verre" reis.
Mijn vluchten staan in optie bij KLM. Huurwagen is geboekt. En hotels liggen ook zo goed als vast. Dit wordt ons reisschema:
22/6 trein vanuit Antwerpen naar Schiphol + vlucht naar SFO overnachting in hotel BW Americana
23/6 SFO overnachten in hotel BW Americana
24/6 van SFO naar Yosemite overnachten in El Portal Cedar Lodge
25/6 van Yosemite via Bodie naar Bishop overnachten in Bishop Creekside Inn
26/6 van Bishop naar Death Valley overnachten in Furnace Creek Ranch
27/6 van Death Valley naar Las Vegas overnachten in Luxor of Excalibur
28/6 Las Vegas overnachten in Luxor of Excalibur
29/6 van Las Vegas naar Bryce Canyon overnachten in BW Bryce Canyon Grand
30/6 van Bryce naar Page overnachten in Lake Powell Resort
1/7 van Page naar Monument Valley overnachten in hotel The View
2/7 Van Monument Valley naar Grand Canyon overnachten in BW Premier Grand Canyon Squire Inn
3/7 van Grand Canyon naar Needles overnachten in ???????
4/7 van Needles naar Los Angeles overnachten in Hotel BW Hollywood Hills
5/7 LAX overnachten in BW Hollywood Hills
6/7 LAX overnachten in BW Hollywood Hills
7/7 vlucht van LAX naar Schiphol
8/7 trein van Schiphol naar Antwerpen
Ben ondertussen bijna 3 maand bezig om dit reisschema in elkaar te steken. Heb geprobeerd om rekening te houden met de "eisen" van mijn man en de kinderen. Hotels met zwembad, niet TE ver rijden........
Als reisagente wil ik natuurlijk zoveel mogelijk zien.... Maar dit is nu éénmaal geen studiereis maar een vakantie! Dus moest ik mijn reisschema aardig aanpassen.
Ikzelf ben nu zeer tevreden met het resultaat. Tickets zijn nog aan redelijke tarieven (740 euro pp), hotels en auto vallen ook mee.
Heb wel nog 1 dilemma! Als reisagente blijf ik altijd trouw aan mijn reservatiekanalen voor vluchten en hotels. Nu heb ik de hotels in Las Vegas, Needles en Los Angeles nog niet geboekt.
Mijn prijzen zijn redelijk hoog en via hotelpromoties en booking.com kan ik veel goedkoper reserveren in die hotels.
Kan ik dit vertrouwen (heb nog nooit via die sites gereserveerd)?
En heeft iemand misschien een tip voor een overnachting rond Needles? Ik wou Pirates Cove Resort reserveren maar die prijzen zijn al schandalig hoog!
Mijn hotelovernachtingen kan ik annuleren tot een paar dagen voor aankomst dus ik kan nog vanalles wijzigen.
Alvast bedankt voor jullie tips en advies!
Re: Reis peterennathalie: onze gezinsvakantie 2013
Leuk hoor. Jullie gaan zeker genieten. Wij zijn afgelopen zomer in Californie geweest en hebben alle hotels (en ook bijna alle trips) via Expedia geboekt. Wij vonden daar de beste deals. Deze boekingen hadden we maanden vantevoren al gedaan maar alles liep helemaal gesmeerd. Overal was onze reservering bekend. Misschien kun je op hun site eens kijken om een goede vergelijking te maken.
Onze kinderen zijn 10 en 12 jaar en hebben vooral van San Francisco genoten. Alcatraz en de fietstocht over de brug naar Sausolito waren de hoogtepunten.
Groeten Anita
Onze kinderen zijn 10 en 12 jaar en hebben vooral van San Francisco genoten. Alcatraz en de fietstocht over de brug naar Sausolito waren de hoogtepunten.
Groeten Anita
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het wel een aardig volle reis, zeker met kinderen.
Wat willen jullie doen? Waar houden jullie van? Jullie blijven in geen enkel park langer dan 1 nacht, dus met de reistijd erbij blijven het allemaal heel korte bezoekjes. Zion slaan jullie zelfs helemaal over, maar er wordt dan wel weer een eind omgereden voor Monument Valley - waar voor kinderen toch minder te beleven is. Willen jullie niet gaan wandelen of andere activiteiten in de parken ondernemen?
Wij boeken vaak rechtstreeks bij de motels, maar booking.com is zeker betrouwbaar. Kijk gewoon wat het goedkoopste is.
Marianne
Wat willen jullie doen? Waar houden jullie van? Jullie blijven in geen enkel park langer dan 1 nacht, dus met de reistijd erbij blijven het allemaal heel korte bezoekjes. Zion slaan jullie zelfs helemaal over, maar er wordt dan wel weer een eind omgereden voor Monument Valley - waar voor kinderen toch minder te beleven is. Willen jullie niet gaan wandelen of andere activiteiten in de parken ondernemen?
Wij boeken vaak rechtstreeks bij de motels, maar booking.com is zeker betrouwbaar. Kijk gewoon wat het goedkoopste is.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik zou ook net als Marianne Zion NP inpassen. Ik ben bevooroordeeld want ik ben weg van Zion Np.Je kunt daar ook een groot aantal wnadelingen doen die ook voor je kinderen leuk zijn. Ik noem maar even the Narrows als voorbeeld. Monument Valley is idd een eind om en ik zou die voor een volgende keer bewaren als je bv ook naar Moab en omgeving gaat.
Vwb de hotels: ik boek vaak via Expedia, bookings.com of Hotels.com en heb nog nooit problemen ermee gehad.
Vwb de hotels: ik boek vaak via Expedia, bookings.com of Hotels.com en heb nog nooit problemen ermee gehad.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Jullie hebben gelijk! Had heel graag Zion NP er ook insteken en telkens 1 extra nacht in de NP. Wij hadden elk onze eigen favorieten. Ikzelf wou absoluut SFO en Yosemite. Mijn man zou graag Monument Valley en Death Valley zien. Mijn zoon is weg van de Grand Canyon en mijn dochter wil naar LA.
Ik zou liever 3 weten rondtrekken maar heb jammergenoeg maar 2 weken verlof tijdens het hoogseizoen.
Ik zou liever 3 weten rondtrekken maar heb jammergenoeg maar 2 weken verlof tijdens het hoogseizoen.
Om Death Valley te zien hoef je er niet te overnachten. Vanaf Bishop naar Las Vegas is prima te doen in 1 dag (wel een lange reisdag). Als je er doorheen rijdt en een paar keer uitstapt heb je het echt wel gezien.peterennathalie schreef: Mijn man zou graag Monument Valley en Death Valley zien
Als je deze route neemt kom je langs de hoogtepunten zoals Badwater, Devils Golfcourse etc. : http://goo.gl/maps/OJ79j
The View is zo gaaf, dat is onvergetelijk. Om 06:00 is het hele hotel wakker en staat iedereen de zonsopgang te fotograferen.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Het is inderdaad een vrij drukke route. Ik zou persoonlijk net zoals thefreeze die overnachting in Death Valley overslaan. Het is prima te doen om van Bishop naar Las Vegas te rijden. Ook zou ik niet in Needles overnachten maar in 1x doorrijden naar LA. Zo heb je 2 dagen over die je dan bijv. bij Yosemite en Zion zou kunnen doen. Ook zou ik met dit schema een nachtje minder LA doen en die ook nog bij Zion doen. Voor onze kinderen is het lopen van de Narrows in Zion nog steeds 1 van de hoogtepunten van het zuidwesten.
Voor Monument Valley zou je ook kunnen overwegen om een cabin te boeken op Gouldings Campground. Vandaar is het maar een klein stukje naar het park en kun je ook die befaamde zonsopgang fotograferen:

Het is een heel pak goedkoper dan The View in ieder geval.
Wij boeken ook vaak de overnachtingen via de site van het hotel. Nog nooit problemen mee gehad. Het liefst boek ik kleinschalige hotels/cabins/b&b ipv ketenhotels maar dat is een persoonlijke keuze.
Elly
Voor Monument Valley zou je ook kunnen overwegen om een cabin te boeken op Gouldings Campground. Vandaar is het maar een klein stukje naar het park en kun je ook die befaamde zonsopgang fotograferen:

Het is een heel pak goedkoper dan The View in ieder geval.
Wij boeken ook vaak de overnachtingen via de site van het hotel. Nog nooit problemen mee gehad. Het liefst boek ik kleinschalige hotels/cabins/b&b ipv ketenhotels maar dat is een persoonlijke keuze.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik kan bovenstaande tips enkel bevestigen. Voor kinderen lijkt me een stop in Zion met the Narrows een must. Wij hadden hier op onze eerste reis geen tijd voor maar gaan er dit jaar terug naar toe. Ook in Yosemite kunnen jullie een extra dagje gebruiken. Je hebt dan genoeg tijd om rustig de Tioga Pass te rijden, Mono Lake te bezoeken en dan direct door te rijden naar Death Valley. Eén overnachting is daar voldoende. Als je toch uit Bishop zou vertrekken kan je er beter door rijden zoals hier al iemand had geschreven. Van de Grand Canyon zou ik ook direct naar LA rijden. Gaan jullie in LA pretparken bezoeken? Als 14-jarige vond ik Universal Studios geweldig. Als bijna 30-jarige had ik spijt dat ik niet voor Six Flags had gekozen.
Zoals al gezegd. Een heel drukke route. Veel te druk imo. Je zal nauwelijks tijd hebben voor Yosemite en van Yosemite Valley naar Bodie, dan Mono Lake naar Bishop is een volle dag. Creekside Inn is wel heerlijk. Vergeet niet even binnen te lopen bij Erik Schat6s bakery. Die ligt er naast.
Zonder stoppen kan je van Bishop naar Las Vegas in 5 uur maar er is heel wat te zien onderweg zoals in Lone Pine and vooral door DVNP.
SFO is de naam van de luchthaven bij San Francisco.
Zonde om Zion te missen.
BW Grand is een goed hotel bij Bryce.
Lake Powell resort ligt 6 miles ten westen van Page. Mooie locatie, niet al te luxe. Lange wachttijden bij het ontbijt.
Een overnachting in The View behoort tot de hoogtepunten van iedere SW reis. Geen alcohol.
Je verliest een uur tussen Las Vegas en Bryce, wint een uur tussen Bryce en Page, verliest een uur tussen Page en MV en wint een uur tussen MV en GC. BW Squire is in Tusayan dus niet in het NP. Ik zou altijd in het NP overnachten.
Needles is niets. Meer lol in Kingman. Vul de tank in Az en niet in Needles (extreem duur) Tank ook niet in DV maar in Lone Pine of daarna in Pahrump. Kingman heeft ook veel meeer lodging.
In de praktijk is het vaak 8-9 uur rijden van GC naar LA en dan zal je ook geen tijd hebben iets van R66 te zien.
Yeehaw
Zonder stoppen kan je van Bishop naar Las Vegas in 5 uur maar er is heel wat te zien onderweg zoals in Lone Pine and vooral door DVNP.
SFO is de naam van de luchthaven bij San Francisco.
Zonde om Zion te missen.
BW Grand is een goed hotel bij Bryce.
Lake Powell resort ligt 6 miles ten westen van Page. Mooie locatie, niet al te luxe. Lange wachttijden bij het ontbijt.
Een overnachting in The View behoort tot de hoogtepunten van iedere SW reis. Geen alcohol.
Je verliest een uur tussen Las Vegas en Bryce, wint een uur tussen Bryce en Page, verliest een uur tussen Page en MV en wint een uur tussen MV en GC. BW Squire is in Tusayan dus niet in het NP. Ik zou altijd in het NP overnachten.
Needles is niets. Meer lol in Kingman. Vul de tank in Az en niet in Needles (extreem duur) Tank ook niet in DV maar in Lone Pine of daarna in Pahrump. Kingman heeft ook veel meeer lodging.
In de praktijk is het vaak 8-9 uur rijden van GC naar LA en dan zal je ook geen tijd hebben iets van R66 te zien.
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht