Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips gevraagd voor een mooie rondreis.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips gevraagd voor een mooie rondreis.
Het is al weer even geleden, maar wij hebben in Sheridan heel leuk gegeten bij Sanford's Pub & Grub, zie ons 2004-verslag.
Mariannne
Mariannne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dag Sofie 1983.
Tis een beetje een late reactie van me.Ik was de laatste tijd meer bezig met onze Florida rondrit(die nu achter de rug is)
Ik lees dat jullie veel plaatsen aan doen in de rondreis waar wij op onze Rocky Mountains rit ook geweest zijn.
Wij zijn er wel enkele jaren geleden geweest maar ik vermoed dat de plaatsjes nog steeds op dezelfde plek liggen.hahaha.
Mocht je iets willen lezen over de plekken waar wij geweest zijn kijk dan eens op mijn blog.
Daar staat een heel verhaal over de Rocky mountains rit.Tip....pak maar een kop koffie want ik ben nogal lang van tekst.
Omdat ik dit jaar pas begonnen ben met de blog staat de Rocky mountains rit van ons onder 2012-augustus.
http://www.Penesite.blogspot.com.
Tis een beetje een late reactie van me.Ik was de laatste tijd meer bezig met onze Florida rondrit(die nu achter de rug is)
Ik lees dat jullie veel plaatsen aan doen in de rondreis waar wij op onze Rocky Mountains rit ook geweest zijn.
Wij zijn er wel enkele jaren geleden geweest maar ik vermoed dat de plaatsjes nog steeds op dezelfde plek liggen.hahaha.
Mocht je iets willen lezen over de plekken waar wij geweest zijn kijk dan eens op mijn blog.
Daar staat een heel verhaal over de Rocky mountains rit.Tip....pak maar een kop koffie want ik ben nogal lang van tekst.
Omdat ik dit jaar pas begonnen ben met de blog staat de Rocky mountains rit van ons onder 2012-augustus.
http://www.Penesite.blogspot.com.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hey PenE,
Inderdaad late reactie, maar tips zijn altijd welkom, laat of niet laat
Ga zeker je verslag eens doornemen!
En is de reis bij jullie goed meegevallen? De moeite waard?
Groetjes,
Sofie
Inderdaad late reactie, maar tips zijn altijd welkom, laat of niet laat

Ga zeker je verslag eens doornemen!
En is de reis bij jullie goed meegevallen? De moeite waard?
Groetjes,
Sofie
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
De reis is ons zeker bevallen...Al zijn er wel een paar plekjes die ik de 2e keer zou overslaan en andere waar ik langer had willen blijven.
Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Wij gaan de Rocky Mountains reis zeker nog een keertje overdoen.Maar dan met ons 2tjes.
Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Wij gaan de Rocky Mountains reis zeker nog een keertje overdoen.Maar dan met ons 2tjes.
- steson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ook wij hebben afgelopen september het midwesten bezocht. Mijn reisverslag vertelt hier alles over, praat ook veel in foto's
Hier enkele tips:
In Arches NP waren wij de camping opgereden bij Devils Gardens en achter het Amfitheater sta je bijna letterlijk onder Skyline Arch! Dat was echt een verrassing, mede omdat wij niet ver kunnen hiken. Dus de meeste Arches hebben wij van afstand gezien.......
In Black Hills zijn wij naar het visitorcenter geweest in Hill City en hebben een A4-formaat routekaart meegekregen (zo één die je van een blok kan scheuren) mede met die kaart konden we ten westen van de 385 het achterland ontdekken! Het is off-road met gravel, dus de auto wordt een beetje vies, maar het is de moeite waard!
Zoek naar plaatsjes als Mystic, Dumont en Rocheford. Bij Deerfield rij je tegen een prachtig meer aan!
Vergeet niet in Black Hills de Needles Highway te rijden langs Sylvan Lake. En de Iron Mountain Road is ook prachtig! Maar die zijn heel duidelijk in kleurtjes aangegeven op die routekaart.
Wij reden vanaf Spearfish zoveel mogelijk binnendoor. Wij vinden over een Interstate rijden niet zo leuk..... Boven Spearfish ligt Belle Fource. Dat stelt niks voor, maar daar ligt wel het geografische middelpunt van de USA! Je bent toch 'in de buurt' dus misschien wel leuk om mee te pakken!! Het ligt rechts van de 85 net voor de rivier.
Daarvandaan reden we via de 34 en 24 naar Devils Tower NP. Daar konden we onder annual-pas kopen.
Kom je door Buffalo, ga dan eerst langs het visitorcenter. Parkeer daarna je auto op de hoek van de 87 en de 16 en ga in de saloon van het Occidental Hotel wat drinken. Je bent meteen 120 jaar terug in de tijd.
Wil je een echte begraafplaats zien uit het wilde westen-tijdperk, rij dan naar Bighorn Canyon (vanuit Sheridan over de 14). Je komt ook langs Medicine Wheel, maar voor ons was 2 mile lopen (en 2 mile weer terug) te ver in de harde wind.
Als je de 37 oprijdt richting Bighorn dan kom je in de eerste bocht naar links een zijweg tegen: Co Ln 8 1/2. Volg deze richting de rivier. Zoek deze weg eerst op met Google Maps! Het heet Kane Cemetery. De ingang ligt aan de noordkant. Maps geeft geen weg aan, maar die is er wel!! Check dag 5 van ons reisdagboek.......
De reis gaat nu niet door Monument Valley ?? Zonde.......

In Arches NP waren wij de camping opgereden bij Devils Gardens en achter het Amfitheater sta je bijna letterlijk onder Skyline Arch! Dat was echt een verrassing, mede omdat wij niet ver kunnen hiken. Dus de meeste Arches hebben wij van afstand gezien.......
In Black Hills zijn wij naar het visitorcenter geweest in Hill City en hebben een A4-formaat routekaart meegekregen (zo één die je van een blok kan scheuren) mede met die kaart konden we ten westen van de 385 het achterland ontdekken! Het is off-road met gravel, dus de auto wordt een beetje vies, maar het is de moeite waard!

Vergeet niet in Black Hills de Needles Highway te rijden langs Sylvan Lake. En de Iron Mountain Road is ook prachtig! Maar die zijn heel duidelijk in kleurtjes aangegeven op die routekaart.
Wij reden vanaf Spearfish zoveel mogelijk binnendoor. Wij vinden over een Interstate rijden niet zo leuk..... Boven Spearfish ligt Belle Fource. Dat stelt niks voor, maar daar ligt wel het geografische middelpunt van de USA! Je bent toch 'in de buurt' dus misschien wel leuk om mee te pakken!! Het ligt rechts van de 85 net voor de rivier.
Daarvandaan reden we via de 34 en 24 naar Devils Tower NP. Daar konden we onder annual-pas kopen.
Kom je door Buffalo, ga dan eerst langs het visitorcenter. Parkeer daarna je auto op de hoek van de 87 en de 16 en ga in de saloon van het Occidental Hotel wat drinken. Je bent meteen 120 jaar terug in de tijd.
Wil je een echte begraafplaats zien uit het wilde westen-tijdperk, rij dan naar Bighorn Canyon (vanuit Sheridan over de 14). Je komt ook langs Medicine Wheel, maar voor ons was 2 mile lopen (en 2 mile weer terug) te ver in de harde wind.
Als je de 37 oprijdt richting Bighorn dan kom je in de eerste bocht naar links een zijweg tegen: Co Ln 8 1/2. Volg deze richting de rivier. Zoek deze weg eerst op met Google Maps! Het heet Kane Cemetery. De ingang ligt aan de noordkant. Maps geeft geen weg aan, maar die is er wel!! Check dag 5 van ons reisdagboek.......
De reis gaat nu niet door Monument Valley ?? Zonde.......
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Met de mid west heeft dit allemaal niets te maken Steson. Het geographische middelpunt in de USA wordt door Lebanon KS geclaimd.
- steson
- Amerikafan
What's in the name........ De tips zijn wel op de route die ze gaan doen..... Wat heeft er dan helemaal niks me te maken?
En die historic landmark in Belle Fource is gewoon interessant en leuk om te zien. Sinds de bijvoeging van de staat Hawaii is het middelpunt opgeschoven...... Ze zeggen dat het echte middelpunt iets meer naar het noorden ligt, maar dat is midden in de 'woestenij', dus hebben ze die in Belle Fource mooi aangelegd.......
En die historic landmark in Belle Fource is gewoon interessant en leuk om te zien. Sinds de bijvoeging van de staat Hawaii is het middelpunt opgeschoven...... Ze zeggen dat het echte middelpunt iets meer naar het noorden ligt, maar dat is midden in de 'woestenij', dus hebben ze die in Belle Fource mooi aangelegd.......
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ondanks dat neem ik ook wat tips over Steson, thanks 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Monument Valley, inderdaad, spijtig, hebben dit verleden jaar al niet meegenomen, en nu weer niet, de kans zal nochtans klein zijn dat we er nog eens "passeren"!
Onze drie weken zaten nu al vol, en je weet dan is het keuzes maken hé.
Alvast bedankt voor de leuke tips! Moest je nog iets te binnen schieten
Onze drie weken zaten nu al vol, en je weet dan is het keuzes maken hé.
Alvast bedankt voor de leuke tips! Moest je nog iets te binnen schieten

- steson
- Amerikafan
Het is inderdaad spijtig. Wij hebben het, ondanks toch wel een omweg, wel meegenomen en het was bijna het mooiste wat we hebben gezien! Nu sliepen wij wel in dat peperdure THE View hotel, maar het was elke dollar waard!!! Het was trouwens wel onze grote wens en interesse.
En onderweg richting Colorado nog langs de Four Corners gereden, ook wel grappig...... Met handen en voeten in 4 staten tegelijk. Voor alle tips kun je terecht op mijn reisdagboek
En onderweg richting Colorado nog langs de Four Corners gereden, ook wel grappig...... Met handen en voeten in 4 staten tegelijk. Voor alle tips kun je terecht op mijn reisdagboek

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hier kun je weer aan zien hoe divers het zuidwesten is en hoe divers ieders interesses zijn.
Wij hadden een volledige dag MV gepland vanaf Page, ook met overnachting in the view. Hotel is zeker niets mis mee, mooi uitzicht, maar ik vind het qua hotel zelf niets beter dan de meeste andere hotels waar ik heb overnacht. Wij hoorden zelfs de buren snurken! Verder als je er mocht gaan zitten alles zelf van te voren kopen, want het hotel is peperduur. Nu heb je weinig keus in MV zelf en dit hotel is zeker wel aan te raden hoor, maar wil je goedkoper dan is er ook niets mis met bv Gouldings Lodge. MV hadden we eigenlijk (zonder de drive) snel gezien. Hordes jappanners die we ook al in Yosemite waren tegengekomen. Wij zijn dus valley of de gods, moki dugway etc. gaan doen. Daarna zijn we doorgereden naar Four Corners, waar we zo ongeveer trouwens de enige waren, maar ik zie echt helemaal de speciaalheid hiervan niet. Leuk om op handen en voeten op een schild te liggen waar 4 staten op staan, maar ik zou hier echt alleen heen gaan als je er langs rijdt en zeker niet ervoor om rijden. Na 10/15 min, misschien 30 als je echt geinteresseerd bent in de teksten op de stenen heb je het gezien. Ik weet niet of de verbouwing al af is nu en er dus rondom marktkraampjes van indianen staan, maar ik vind Vaals en leuker en mooier (jaja dat zijn maar 3 landen, dit 4 staten i know). Tourist trap.
Wij hadden een volledige dag MV gepland vanaf Page, ook met overnachting in the view. Hotel is zeker niets mis mee, mooi uitzicht, maar ik vind het qua hotel zelf niets beter dan de meeste andere hotels waar ik heb overnacht. Wij hoorden zelfs de buren snurken! Verder als je er mocht gaan zitten alles zelf van te voren kopen, want het hotel is peperduur. Nu heb je weinig keus in MV zelf en dit hotel is zeker wel aan te raden hoor, maar wil je goedkoper dan is er ook niets mis met bv Gouldings Lodge. MV hadden we eigenlijk (zonder de drive) snel gezien. Hordes jappanners die we ook al in Yosemite waren tegengekomen. Wij zijn dus valley of de gods, moki dugway etc. gaan doen. Daarna zijn we doorgereden naar Four Corners, waar we zo ongeveer trouwens de enige waren, maar ik zie echt helemaal de speciaalheid hiervan niet. Leuk om op handen en voeten op een schild te liggen waar 4 staten op staan, maar ik zou hier echt alleen heen gaan als je er langs rijdt en zeker niet ervoor om rijden. Na 10/15 min, misschien 30 als je echt geinteresseerd bent in de teksten op de stenen heb je het gezien. Ik weet niet of de verbouwing al af is nu en er dus rondom marktkraampjes van indianen staan, maar ik vind Vaals en leuker en mooier (jaja dat zijn maar 3 landen, dit 4 staten i know). Tourist trap.
"Verbouwing"" is klaar en de stalls zijn overkapt maar het parkeerterrein is nog stoffig. Zeker een Tourist Trap maar kinderen vinden het vaak leuk. Mijn geliefde ook omdat ze altijd iets wil kopen..... en ik maar wachten bij de auto 

- steson
- Amerikafan
Oh, zeer zeker niet voor omrijden!! En je betaalt nog 3 dollar pp. omdat het een indianenreservaat is. Dat vind ik trouwens echt uitbuiterij, maar goed...... Voor MV moet je ook 5 dollar pp. betalen..... Maar je kunt wel zeggen: been there, done that
Ja, hotel The View is inderdaad erg duur, maar we hebben er wel ontzettend lekker gegeten met diverse Navajo-gerechten!!
Verder 'smokkelen' wij altijd ons eigen drank mee naar binnen
we zaten dus in de lobby op onze iPad met een stiekeme Heineken!!
Maar hier deden we het ook voor om 6 uur am toen we de gordijnen open deden:
Wat wij zonde van onze tijd vonden was Mesa Verde..... Erg persoonlijk dus allemaal!!

Ja, hotel The View is inderdaad erg duur, maar we hebben er wel ontzettend lekker gegeten met diverse Navajo-gerechten!!

Verder 'smokkelen' wij altijd ons eigen drank mee naar binnen

Maar hier deden we het ook voor om 6 uur am toen we de gordijnen open deden:
Wat wij zonde van onze tijd vonden was Mesa Verde..... Erg persoonlijk dus allemaal!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden het juist erg interessant. Wat viel er tegen? Had je iets anders verwacht? Hebben jullie een tour gedaan met een ranger?steson schreef:Wat wij zonde van onze tijd vonden was Mesa Verde.....
Marianne
- steson
- Amerikafan
Ivm rugproblemen zat een tour met een Ranger er niet in. Dus dan zie je, afgezien van Spruce Tree House, deze bijzondere rotswoningen van een afstand. Het is echt heel persoonlijk hoor, maar toen we eindelijk (na weer 25 mile te hebben gereden naar de uitgang) Durango binnenreden en daarna door de prachtige bergen en dalen van Colorado met al die herfstpracht, hadden we spijt dat we toch zoveel tijd nog kwijt waren in Mesa Verde. We hadden liever wat eerder aangekomen in Ouray! Dus achteraf gezien had ik het anders gedaan.
Ik had gewoon niet zoveel inlevingsvermogen om iets te zien in de pithouses en villages.....
Ik had gewoon niet zoveel inlevingsvermogen om iets te zien in de pithouses en villages.....