Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leuke steden voor een korte citytrip

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Clint
Amerika-expert

Re: Leuke steden voor een korte citytrip

Bericht door Clint »

Paar jaar geleden heb ik DC gedaan in 3 dagen. Ik had er graag nog twee aan vast geplakt. Onwijs leuke stad, heel veel te zien en doen!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Remco80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Remco80 »

Afgelopen april ben ik in chicago geweest, een zeer plezierige stad met een goed OV, in de binnenstad is alles ook goed te belopen.
een van de juweeltjes voor ik inderdaad de boottocht van chicago architecture foundation. Oak park is een verborgen juweel, niet veel mensen weten ervan en het heeft ook een aantal leuke straatjes.

ik ben toen niet buiten chicago geweest dus ik weet niet hoe het OV daarnaar is, als je echt ver wilt dan is denk ik eenauto noodzakelijk.

ik zat toen trouwens in het Hotel Palomar, in river north een erg leuke wijk. dichtbij magnificent mile.

Remco
2000 Noordoosten 2001 NY 2010 Zuidwesten 2011 Zuidoosten 2012 Chicago 2014 Rockies 2016 Noordwesten2017New England + Canada
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Clint schreef:Paar jaar geleden heb ik DC gedaan in 3 dagen. Ik had er graag nog twee aan vast geplakt. Onwijs leuke stad, heel veel te zien en doen!
Helemaal mee eens. DC is een ontzettend leuke stad met super veel te zien en doen. Ik zit er overmorgen voor de derde keer in drie jaar tijd en verheug me al op de dingen die ik de vorige keer niet heb kunnen zien.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

RNA schreef:Ik lees ook heel veel over de segway tours in Chicago, die echt worden aangeraden.
Wij hebben, inderdaad door de enthousiaste verhalen van Njit en Space Ace, de City Segway Tour gedaan. Wij hadden de tour van 3 uur en voor ons was het de eerste keer. Chicago is daarvoor een uitermate goede stad, omdat je langs het meer brede paden hebt, waar je heel goed kunt rijden! (Als je even googled, vind je vaak nog wel een coupon voor korting).

Chicago kent ook het Greeter Programme, waar we al twee keer heel erg leuk gebruik van hebben gemaakt. Twee verschillende buurten gezien en dingen gezien die we normaal nooit gezien of geweten hadden. Zo werden we door onze eerste greeter gewezen op het Public Art Programme van de stad. Er staat ontzettend veel kunst door de hele stad, nu zijn wij ook geen enorme kunstliefhebbers maar er staan echt leuke dingen tussen. En zodra je het weet, zie je het ook ineens overal terug. Er vallen heel veel zaken onder, zoals veel uit Millenium Park, maar zo is er ook een "Parijs' metrostationingang", en de Flamingo is een erg bekende!

Verder kan ik alleen maar beamen wat de rest over de stad zegt! Chicago is voor mij, na NY, echt de beste stad van de VS!
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik heb vooralsnog mijn zinnen op Chicago gezet, ik ga eens kijken of ik reisverslagen kan vinden! Bedankt allemaal! :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kwam dit nog ergens op een topic tegen, misschien staan hier nog wat dingen voor je in?

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 19&t=44458
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

RNA schreef:Goed, het wordt dus Chicago. :twisted:
Ik ga er vanuit dat hotelprijzen e.d. daar een stukje lager liggen dan in NYC? Of is dat slechts hoop? :D
Toch nog even een goed woordje voor Washington :). Het is een erg on-Amerikaanse stad, geen hoogbouw, maar ontzettend veel te zien en doen, heel veel goede restaurants en natuurlijk de hoofdstad. Meer dan genoeg informatie te vinden in dit forum of mijn blog.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik vond het al lang duren eer jij reageerde in dit topic Petra :lol:

PSVwally, bedankt! Had em al gezien, staat helaas niet zoveel in.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij hebben een city trip van 12 dagen naar Washington DC achter de rug.... en we hadden er nog héél wat dagen bij kunnen doen.

Mooie, groene stad, veel parken, mooie gebouwen, interessante musea (en gratis!!!), prachtige monumenten....serieuze aanrader.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Mijn tip zou inderdaad ook Chicago zijn, maar ik wil daar nog de volgende aan toevoegen:
- Boston -> mijn favoriete stad in de VS, maar in de zomer dan. 8)
- Washington DC -> ik kom er heel graag en ben er, mede dankzij de gratis musea van het Smithsonian, nog lang niet uitgekeken.
- Philadelphia
- Atlanta -> mijn eigen woonplaats, en ik zou de bovenstaande steden eerst bezoeken, maar er is zeker genoeg te zien en te doen voor een dag of twee, drie. Maar er is ook genoeg te doen net buiten de stad, en er zijn mooie hikes te maken. Of een combinate met Savannah. Zie ook mijn topic in "Zuidelijke Staten".

Als je wat kleiner wilt, wil ik er nog Nashville aan toevoegen. Dat vond ik onverwacht ook erg leuk.
"Keep Georgia On Your Mind"
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Nashville ook nog nooit over nagedacht, ik ben wel benieuwd waarom je Boston zo geweldig vindt?

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer