Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In verwarring

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
USInsider
Amerika-expert

Re: Verwarring

Bericht door USInsider »

Hi - Zolang de expiration date van je visum maar later ligt dan de datum waarop jij van plan bent terug te keren, is alles in orde.
Mbt. je ticket, meestal is een 1-jaars retour ticket het goedkoopste, mn. als het je de mogelijkheid geeft, je gratis of voor maar een kleine fee je retourdatum aan te passen.
De meeste mensen met een visum doen het zo en bij mijn weten is het geen enkel probleem, het gaat er Immigrations alleen om dat je een betaald retour hebt.
Immigrations begrijpt ook wel dat er op een termijn van enkele maanden lastig plannen te maken zijn. Misschien moet je eerder naar huis, mischien loopt eea. een paar dagen uit, enz.
Maar misschien hebben andere deelnemers hier andere ervaringen , dan horen we dat wel !

Kun je de totel van je ond. nog aanpassen ? 'Verwarring' is wel heel ruim !
USInsider
Amerika-expert

Re: In verwarring

Bericht door USInsider »

Als je een visum hebt, hoef je geen ESTA in te vullen.

Je moet alleen een douane papiertje invullen als je etenswaren oid. wilt importeren, dus niet doen, want dan moet ook je koffer open bij de douane.

Je koffers niet op slot doen want je kunt in de steekproef vallen voor bagage controle.

Je gaat door Immigrations en ze controleren je pas. Ik denk niet dat ze veel vragen, maar het is handig als je de papieren die je bij het consulaat toonde, in je handbagage paraat hebt. En je retourticket.

Je haalt je bagage van de lopende band - pas op voor zakkenrollers enz. Draag paspoort, retourticket, geld, telefoon, enz. op je persoon, niet in je achterzak of in de zak van jas.

Je gaat langs douane en men kan je vragen of je iets hebt aan te geven.

Althans zo herinner ik het me - als ik iets verkeerd-om heb of vergeten heb, zal er ongetwijfeld een correctie komen...
allochtoon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door allochtoon »

oortjes schreef:Als je een visum hebt, hoef je geen ESTA in te vullen.
Maar als je ESTA-eligible bent (dus in principe op een ESTA zou mogen reizen), zou ik je dat wel aanraden, anders kan je niet online inchecken.
oortjes schreef: Je moet alleen een douane papiertje invullen als je etenswaren oid. wilt importeren, dus niet doen, want dan moet ook je koffer open bij de douane.
Dit is onjuist. Je moet ALTIJD een douane formulier invullen (one per family). Ook als je niks aan te geven hebt. Zie ook hier:
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/vacat ... n_form.xml
CBP schreef: Each individual arriving into the United States must complete the CBP Declaration Form 6059B. If you are traveling with other immediate family members, complete one form per family unit.
heeft het forum verlaten
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Zei ik toch al, er komt wel een reaktie om recht te zetten wat ik me niet goed herinner !
Source the crowd !

Overigens Allochtoon, dit is info die ik in andere ond. ook vind omtrent ESTA. Begrijp ik dat een ieder die uit een VWP land reist er goed aan doet ESTA in te vullen ook al heeft hij/zij een non-immigrant visum of zelfs een groene kaart om on-line inchecken mogelijk te maken? En geldt dat alleen als je van Ned. naar USA gaat of ook als je officieel in de US woont en van USA naar Ned. gaat ?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Voor greencardhouders is het meestal geen probleem om online in te checken; het gaat vooral fout bij de non-immigrant visa (al meen ik dat ik laatst las dat een greencardhouder hier op het forum er ook altijd gedoe mee had). Je moet dan bij het online inchecken aangeven of je een GC-houder bent en zo niet dan wordt er een ESTA verlangd. Mijn man heeft sinds kort om die reden een ESTA. Bij het aanvragen van de ESTA kun je gewoon je woonadres in de VS invullen, daar doet het systeem niet moeilijk over. Onze ervaring is dat het incheck-probleem zich alleen voordoet bij vluchten naar de VS en niet andersom.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Niet om nog meer verwarring te zaaien, maar moet er ook niet een I94 ingevuld worden in het vliegtuig?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

IEDEREEN moet een douaneverklaring invullen, zelfs houders van Amerikaanse paspoorten. Dat is voor de douane. Dat staat helemaal los van immigratie, met de daarbij behorende visa (ESTA, B1/B2 of wat dan ook). Bij immigratie wordt gecontrolleerd (ook weer: ook voor houders van Amerikaanse paspoorten) of je dat formulier wel hebt ingevuld. Je krijgt daar (bij immigratie) dan een stempel op het formulier en je geeft dat papiertje af voordat je de douaneruimte uitgaat/-mag.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Knip knip plak plak:
An I-94 is a form denoting the Arrival-Departure Record of particular foreigners used by U.S. Customs and Border Protection (CBP). U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) uses Form I-94 also. Form I-94 must be completed at the time of entry to the United States by foreign citizens that are being admitted into the United States in a nonimmigrant visa status.
While citizens of the countries in the U.S. Visa Waiver Program list, who are entering the United States via an air or seaport for 90 days or less and who are not U.S. citizens or permanent residents are required to complete an I-94W ("Nonimmigrant Visa Waiver Arrival/Departure Form"), these visitors must now also obtain an Electronic System for Travel Authorization (ESTA) prior to traveling to the United States.
The I-94W form requirement has been dropped during Summer 2010, after a transitional period, for VWP applicants.

Bij mijn weten geldt de eis voor een I-94 nog steeds als je over de weg de grens naar de US over gaat.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

En zo blijkt "in verwarring" toch nog een heel toepasselijke titel te zijn :lol:

Samenvattend: verblijf van 5 maanden => non-immigrant visa => I94
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nee, eh, TWEE formuliertjes dus: douaneverklaring en I94
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb nooit een B visum gehad, wel andere (H, L).
Vraagje: heb je op het consulaat, gekoppeld aan je B toestemming, al niet een I-94 gekregen ?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hoe lang geleden was dat? Het wordt aangetekend verzonden, dus dat zou eigenlijk niet fout kunnen gaan. Maar je hebt zelf toch het reçuutje? Dan kun je het toch tracken?

Over I94: Ik geloof dat ik laatst zag dat je ze ook kunt downloaden (maar misschien ben ik nu in de war met een ander formulier).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Consulaat bellen en vragen naar de status.

I94 formuliertjes liggen soms klaar waar je gaat boarden, maar anders krijg je ze idd in het vliegtuig. Ik neem me iedere keer voor een stapeltje mee te nemen als ik ze ergens zie, dan kan ik ze thuis vast invullen (maar dat vergeet ik dus steeds).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zou voor de e-mail gaan.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

oortjes schreef:Als je een visum hebt, hoef je geen ESTA in te vullen.

(...)
Je koffers niet op slot doen want je kunt in de steekproef vallen voor bagage controle.

(...)
Met een TSA-slot moet dit toch geen probleem zijn? Ik dacht dat ze daar een algemene sleutel voor hadden.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat vroeg ik me al af, ik heb daar wat tegenstrijdige berichten over gelezen. Maar dat kunnen ook aanloop-problemen zijn geweest.
Zijn er deelnemers hier die TSA slotjes hebben gebruikt of gebruiken ?
Overigens, als ze algemene sleutels hebben, wat is het verschil dan met je koffer niet op slot doen ? Wat mis ik hier ?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Kans is zeer reeel dat koffers op de luchthaven worden gecontroleerd. Daarvoor worden TSA sleutels gebruikt. Heb je n TSA slot wordt dat zo geopend. Heb je een ander slot bestaat de kans dat dit beschadigd is.
Het gevaar van je koffers niet op slot doen situeert zich voor afgave koffers en bij het ophalen op de bagageband.
Maar dat is relatief . Onze koffers hebben geen slot en hebben er ook geen problemen mee gehad.
Mogelijk alternatief zijn die tie wraps die kunnen overgeknipt worden.
Groetjes,
Carine
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je een TSA slot hebt, dan kan men je koffer gewoon open doen zonder deze te beschadigen. Je mag ze dus op slot doen.
Als je geen TSA slot hebt, dan doet men je koffer alsnog open, maar dan kan deze beschadigd zijn, en dat is jouw eigen verantwoordelijkheid. Ze 'tapen' hem wel even dicht voor het vervolg van je trip.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Ja hoor. Ik heb iedere keer al een TSA slot gebruikt, en 1 keer is ie open gedaan (merkte ik dan door dat briefje in mijn koffer) en erna terug op slot gedaan! Geeft toch wat een veiliger gevoel als je koffer op slot zit. Is waarschijnlijk psychologisch want zo'n slotje is denk ik wel makkelijk open te krijgen :roll:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb ook ooit een TSA slot gekocht. Precies 1 vlucht plezier van gehad want als ze je koffer openmaken en controleren is het nog maar de vraag of je je slot weer terugkrijgt. Ik kreeg het slot dus niet terug en was het dus kwijt na 1 vlucht. En voor 10 euro ging ik maar niet zeuren.

Buiten het feit dat het zeer makkelijk open te maken is heeft het volgens mij weinig toegevoegde waarde.

Mijn advies, gewoon niet je koffer op slot doen en hele waardevolle spullen in je handbagage doen. Even wennen maar ik heb al vaak zo gevlogen en ben nog niets kwijtgeraakt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer