Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gezinshereniging ?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Gezinshereniging ?
Mijn ouders schreven ook in voor de DV2014, stel dat zij worden uitgeloot of wij worden uitgeloot, bestaat er dan een mogelijkheid dat we allen kunnen gaan onder de noemer "gezinshereniging" of bestaat dat niet in de US ?
Iemand ervaring of kennis over dergelijke situaties ?
Iemand ervaring of kennis over dergelijke situaties ?
Re: Gezinshereniging ?
Zou je jouw vraag kunnen verduidelijken?
Met uitgeloot worden, bedoel je dan winnen? En wie zijn die allen en wat is hun relatie tot elkaar?
Met uitgeloot worden, bedoel je dan winnen? En wie zijn die allen en wat is hun relatie tot elkaar?
Als je bedoelt dat jij, je partner en je ouders jullie alle 4 inschreven voor de loterij en je dan, als 1 wordt uitgeloot, alle 4 wilt gaan is het antwoord Nee (er vanuitgaande dat jij boven de 21 bent).
Je kunt wel als stel gaan of als ouders gaan en dan, nadat je Amerikaans staatsburger bent geworden (5 jaar nadat je via de loterij gaat), je ouders of je ouders jullie sponsoren. Dat duurt dan, in het meest gunstige geval, 7 jaar. Dat zou dus betekenen dat de totale tijd kan oplopen tot 12 jaar of langer.
Je kunt wel als stel gaan of als ouders gaan en dan, nadat je Amerikaans staatsburger bent geworden (5 jaar nadat je via de loterij gaat), je ouders of je ouders jullie sponsoren. Dat duurt dan, in het meest gunstige geval, 7 jaar. Dat zou dus betekenen dat de totale tijd kan oplopen tot 12 jaar of langer.
Als stel gaan kan alleen maar als je getrouwd bent , en dan ook nog eens met iemand van het andere geslacht.
-
- Amerika-ontdekker
Ok, thanks voor de eerste reacties, ik moet idd nog wat verduidelijken ...
Dus, wij, dat zijn mijn echtgenote (33), ikzelf (34) & 2 kids (5 & 11) ...
Wij schreven ons reeds voor de 2e maal in voor de DV en zouden heel graag in Louisiana gaan wonen en werken om diverse redenen waaronder de levens -visie, -stijl, etc ...
Mijn ouders (56 & 66), delen onze passie en onze droom en schreven dit jaar ook voor de eerste keer in.
De vraag was dus concreet of er in de US ook een soort van gezinshereniging bestaat, zoals dat hier in België is, waardoor ouders en/of kinderen van immigranten op een eenvoudiger manier kunnen immigreren ? Stel dat ik of mijn echtgenote de DV winnen, kunnen wij er dan voor zorgen dat mijn ouders ons kunnen volgen ? Of omgekeerd, stel dat één van mijn ouders wint, kunnen zij dit dan doen voor ons ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Dus, wij, dat zijn mijn echtgenote (33), ikzelf (34) & 2 kids (5 & 11) ...
Wij schreven ons reeds voor de 2e maal in voor de DV en zouden heel graag in Louisiana gaan wonen en werken om diverse redenen waaronder de levens -visie, -stijl, etc ...
Mijn ouders (56 & 66), delen onze passie en onze droom en schreven dit jaar ook voor de eerste keer in.
De vraag was dus concreet of er in de US ook een soort van gezinshereniging bestaat, zoals dat hier in België is, waardoor ouders en/of kinderen van immigranten op een eenvoudiger manier kunnen immigreren ? Stel dat ik of mijn echtgenote de DV winnen, kunnen wij er dan voor zorgen dat mijn ouders ons kunnen volgen ? Of omgekeerd, stel dat één van mijn ouders wint, kunnen zij dit dan doen voor ons ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Zie het antwoord van Ziva:JDS1978 schreef:De vraag was dus concreet of er in de US ook een soort van gezinshereniging bestaat, zoals dat hier in België is, waardoor ouders en/of kinderen van immigranten op een eenvoudiger manier kunnen immigreren ? Stel dat ik of mijn echtgenote de DV winnen, kunnen wij er dan voor zorgen dat mijn ouders ons kunnen volgen ? Of omgekeerd, stel dat één van mijn ouders wint, kunnen zij dit dan doen voor ons ?
Stel jullie winnen, dan moeten jullie die kant op. Na zo'n 5 jaar het Amerikaans staatsburgerschap aanvragen. Daarna kunnen jullie je ouders sponsoren (kost ook nog tijd) en dan kunnen zij jullie volgen.Ziva schreef:Je kunt wel als stel gaan of als ouders gaan en dan, nadat je Amerikaans staatsburger bent geworden (5 jaar nadat je via de loterij gaat), je ouders of je ouders jullie sponsoren. Dat duurt dan, in het meest gunstige geval, 7 jaar. Dat zou dus betekenen dat de totale tijd kan oplopen tot 12 jaar of langer.
Zie ook dit plaatje.
-
- Amerika-ontdekker
Dat word dus hopen dat we beide winnen ... 

-
- Amerika-ontdekker
Duidelijk overzicht !!!Hockey schreef: Zie ook dit plaatje.

Het is zoals Ziva al schreef - ja, er is gezinshereniging maar er zijn maar een bepekt aantal visum nummers per jaar voor beschikbaar.
De enige familie hereniging die snel gaat is voor US citizens met ongehuwde kids onder de 21, hun man/vrouw, hun verloofde. Die categorieen kennen nl. geen visum beperkingen.
Voor de andere categorieen zijn er ook voor de familieleden van USCs lange wachttijden.
Legal Permanent Residents (groene kaart houders) mogen alleen ongehuwde kinderen laten overkomen en echtgenoten/s.
Als een van jullie twee wint kun je alleen afgeleide kaarten krijgen voor man of vrouw en de kids.
Als een van jullie ouders wint kunnen zij samen weg.
Als LPR's kunnen jullie vervolgens wat immigratie betreft niets voor elkaar betekenen. Je moet eerst citizen worden daarvoor, en dat kan na vijf jaar LPR.
Jullie zouden je ouders vrij snel over kunnen laten komen, nadat je citizen bent geworden. Maar dan moet je wel genoeg verdienen, en je hebt al een gezin met twee kids.
Maar stel dat je ouders winnen en ze worden USC, dan moeten zij financieel voor jullie garant kunnen staan, plus jullie valt als gehuwd kind van een USC in een categorie waarvoor de wachhtijd lang is. (Dat is dan de 5 plus 7 waar Ziva over schreef - en dan moet alles nog 'vlot' gaan.)
De enige familie hereniging die snel gaat is voor US citizens met ongehuwde kids onder de 21, hun man/vrouw, hun verloofde. Die categorieen kennen nl. geen visum beperkingen.
Voor de andere categorieen zijn er ook voor de familieleden van USCs lange wachttijden.
Legal Permanent Residents (groene kaart houders) mogen alleen ongehuwde kinderen laten overkomen en echtgenoten/s.
Als een van jullie twee wint kun je alleen afgeleide kaarten krijgen voor man of vrouw en de kids.
Als een van jullie ouders wint kunnen zij samen weg.
Als LPR's kunnen jullie vervolgens wat immigratie betreft niets voor elkaar betekenen. Je moet eerst citizen worden daarvoor, en dat kan na vijf jaar LPR.
Jullie zouden je ouders vrij snel over kunnen laten komen, nadat je citizen bent geworden. Maar dan moet je wel genoeg verdienen, en je hebt al een gezin met twee kids.
Maar stel dat je ouders winnen en ze worden USC, dan moeten zij financieel voor jullie garant kunnen staan, plus jullie valt als gehuwd kind van een USC in een categorie waarvoor de wachhtijd lang is. (Dat is dan de 5 plus 7 waar Ziva over schreef - en dan moet alles nog 'vlot' gaan.)
Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met "vrij snel" oortjes. Is dat sneller dan de 5 plus 7 jaar die ik uit dat schema haal? Hoe snel zou ik bijvoorbeeld mijn ouders kunnen overhalen als ik citizen word?oortjes schreef:Jullie zouden je ouders vrij snel over kunnen laten komen, nadat je citizen bent geworden.
Er is voor de categorie ouders van US citizens (die USC moet boven de 21 zijn overigens) geen wachttijd voor visums.
In de omgekeerde situatie, kinderen boven de 21/gehuwde kinderen van USCs geldt wel een beperking van het aantal visa dat jaarlijks wordt afgegeven (wat leidt tot jouw 5 plus 7).
In de omgekeerde situatie, kinderen boven de 21/gehuwde kinderen van USCs geldt wel een beperking van het aantal visa dat jaarlijks wordt afgegeven (wat leidt tot jouw 5 plus 7).
Als je uitgeloot wordt dan zal er helemaal niks gebeurenJDS1978 schreef:Mijn ouders schreven ook in voor de DV2014, stel dat zij worden uitgeloot of wij worden uitgeloot

Het schema voor de wachttijden van Family Sponsored visa zijn hier te vinden http://www.travel.state.gov/visa/bullet ... _5779.html, kijk onder de "F" categorie.
1. In het woordenboek is voor uitloten 1 omschrijving gevonden:
uitloten, (lootte uit, uitgeloot), uitgelote nummers, die reeds getrokken zijn.
2. Sommige obligaties worden over een langere periode afgelost. Jaarlijks wordt er dan een bepaald percentage door middel van loting aangewezen om terugbetaald te worden. Dit noemen we het uitloten van een obligatie ( > beleggen > algemene terminologie)
uitloten, (lootte uit, uitgeloot), uitgelote nummers, die reeds getrokken zijn.
2. Sommige obligaties worden over een langere periode afgelost. Jaarlijks wordt er dan een bepaald percentage door middel van loting aangewezen om terugbetaald te worden. Dit noemen we het uitloten van een obligatie ( > beleggen > algemene terminologie)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vlamingen zeggen wel eens dat ze uitgeloot worden. Ze bedoelen daarmee dat ze uit de grote pot van deelnemers er uit gehaald zijn als winnaar.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik zie dat de in/uitlotings discussie in 2005 ook al eens is gevoerd http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=3354
.

Sorry oortjes maar even concreet, ik word over pakweg 3 jaar citizen... en dan sponsor ik mijn moeder of vader... hoe lang zou het dan duren voordat zij een LPR krijgt?
Daar vraag je me wat.... Hangt ervan af hoe snel de molen draait, denk ik.
Ik zou het zeker met een immigratie advokaat doen, de beste die je kunt vinden. Foutjes, ontbrekende info, dat kost in mijn ervaring altijd de meeste tijd.
Krijg je RFE's ? Hoeveel security back ground checking ?
Jeetje, moeder of vader ? Gaat me verder ook niet aan.... Hoe ga je dat doen met de ziektenkostenverzekering enz. ?
Ik heb even geGoogled, maar geen enkel advokaten kantoor zegt iets over processing times - my guess: ruim een jaar (gebaseerd op K-1 ervaringen) - mits geen uitzonderlijke omstandigheden aan zijn/haar kant, aan jouw kant.
Ik zou het zeker met een immigratie advokaat doen, de beste die je kunt vinden. Foutjes, ontbrekende info, dat kost in mijn ervaring altijd de meeste tijd.
Krijg je RFE's ? Hoeveel security back ground checking ?
Jeetje, moeder of vader ? Gaat me verder ook niet aan.... Hoe ga je dat doen met de ziektenkostenverzekering enz. ?
Ik heb even geGoogled, maar geen enkel advokaten kantoor zegt iets over processing times - my guess: ruim een jaar (gebaseerd op K-1 ervaringen) - mits geen uitzonderlijke omstandigheden aan zijn/haar kant, aan jouw kant.
-
- Amerika-expert
Vrienden van ons hebben dit kortgeleden gedaan, en de GC is net binnen (we spraken hier toevallig gister over toen ze bij ons aan het trick-or-treat-en waren). De vader is alleenstaand en is 72 jaar. Duurde 5 maanden. Vwb. ziektekosten: hier in CA is dat allemaal voor je geregeld (via Medi-Cal, niet Medicare, dus ik denk niet dat dat in andere Staten zonder meer ook zo geldt). Hij krijgt een uitkering van $844 per maand. Ik heb niet nagevraagd hoe dat bedrag is opgebouwd en of hij b.v. recht zou hebben op Section 8 housing als hij niet bij zijn dochter en schoonzoon zou inwonen.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Jeetje zo kort? Dat is wel gaaf zeg. Ik dacht echt dat dit een tig-jarenplan zou gaan worden maar 5 maanden tot een jaar is echt goed te doen. En ja, natuurlijk speelt die gedachte zeker door me hoofd oortjes. Ik zou graag voor mijn ouders willen zorgen maar dan moet ik ze wel naar Amerika halen.
Dan is het dus te hopen dat TS of zijn vrouw wint, dat lijkt me het snelste
Dan is het dus te hopen dat TS of zijn vrouw wint, dat lijkt me het snelste

Cool plaatjeHockey schreef:Zie ook dit plaatje.