Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lekkerste Amerikaanse snoep, koekjes (en aanverwanten)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Lekkerste Amerikaanse snoep, koekjes (en aanverwanten)

Bericht door AnnInBC »

kastelke schreef:Nu heb ik toevallig de afgelopen week ook een aantal van die Hersheys Kisses gegeten (iets met witte chocolade, iets met caramel en dan nog iets van cookie smaak of zo, herinner het me niet meer). Vond er weinig aan...
Maar misschien is mijn smaak nog niet genoeg veranderd? In Belgie was ik een fan van paprika chips, en dat kan je hier niet vinden. BBQ chips van Lays werd als alternatief voorgesteld, maar dat vond ik werkelijk niet te eten. Inmiddels heb ik de afgelopen maanden een aantal keren van die chips gegeten, en wonderwel vind ik nu dat het haast helemaal naar paprikachips smaakt. :lol: Dat heeft dus meer dan 2 jaar aanpassing gevraagd.
Je moet eens all dressed proberen, dat trekt ook een beetje op paprika maar met een beetje zuurdere smaak.

Mijn man is gek op salt & vinegar chips, maar voor mij zijn die wat te zuur of hoe moet ik het zeggen. Sommige merken hebben een wat mindere sterke smaak en dan zijn ze best te eten. Zelf vind ik de Old Dutch chips het lekkerste (niet te verkrijgen in de USA) en dan het liefste de sour cream & onion smaak. Verder heb ik ook graag de Hawaiian sweet Maui onion chips heerlijk en als we een dagje gaan shoppen in Amerika brengen we ook altijd de Snyder's nibbler pretzels mee met de smaak honey mustard & onion. Je kan de Snyder's pretzels ook in Canadan krijgen, maar die specifieke nibblers heb ik aan onze kanten nog niet gezien. En ik heb ook wel eens graag de Popcorn Indiana, de originele ook best lekker is.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Caramel popcorn, die vind ik wel heel erg lekker! Crunch 'n Munch buttery toffee, bijvoorbeeld, mmmm!!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

jeetje, wat zijn LU koekjes duur bij jou ziva. Hier haal ik soms de gewone biskwietjes of de petit ecolier voor iets van $2,50.

Ook hier geen zoetekauw. Maar een zak met Trader Joe's pretzels in pure chocolade kan ik in één keer leegeten. De white cheddar cheese popcorn van Smartfood (en geen ander merk) vind ik lekker. Kashi heeft, vind ik, lekkere bars - mijn huidige favoriet is de Dark Mocha Almond. Verder maak ik zelf graag dingen zoals pumpkin bread, of blueberry pie, of banana-chocolate chip bread, zodat ik er een kwart van de amerikaanse lading suiker in kan doen. Een pak Walkers shortbread koekjes kan ik ook niet open in de kast terugleggen. Ik vind dat Sun Chips lekkere multigrain chips heeft, de Garden Salsa vond ik gisteren smakelijk. Geen snoep, maar de vermont sharp white cheddar cheese sticks van Sargento zijn bij ons een dagelijks lekker snackje.

En voor mijn luxe chocola ga ik naar L.A. Burdick in Harvard Square, Cambridge (mijn toggle functie werkt weer es niet: http://www.burdickchocolate.com/stores- ... ridge.aspx).
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Macadamia's in chocola van Hawaiian Host zijn ook erg lekker. Ik heb het nog niet in veel winkels gezien, maar Costco heeft het in het assortiment in de maanden voor kerst. Het is maar goed dat ze het de rest van het jaar niet verkopen ;-).

Als je van cookies en bakken houdt moest je het boek 'Big Fat Cookies' maar eens proberen. Zoals de titel al zegt zijn de 'koekjes' enorm, en ook enorm lekker! Koekjes van Bear Naked en Pepperidge Farm vind ik trouwens ook lekker, al zijn die ook allemaal wel iets groter dan de gangbare maten in Nederland.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Hihi ik ga toch even snel kijken als ik de kans krijg maar ik dacht echt 6.49 voor die Petite Ecoliertjes van Lu. Maar heb ik misschien verkeerd gekeken?

Ik had laatst een pak meegenomen, kom ik bij de kassa tot de ontdekking dat iemand de ene helft al opgesnoept had en de lege verpakking teruggestopt :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dutchie - Ja, de bars van Kashi! Cherry dark chocolate is mijn favoriet. Sowieso zijn er veel lekkere (granola) bars te krijgen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
SvS
Amerika-ontdekker

Bericht door SvS »

Twizzlers! :thumbup: (lekkere zoete snoep)
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Qua snoep en hartige snacks is het voor mij een stap achteruit geweest, in onze supermarkt kan ik soms Engelse winegums kopen en ook de Starburst gaan ook wel. Verder toch veel snoep die het niet voor me doet. Ik eet wel veel pretzels sticks en ook Salt & Vinegar chips van lays. VanderVeens heeft een goede klant aan ons voor de drop.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Petra/VS schreef:
kastelke schreef: Maar misschien is mijn smaak nog niet genoeg veranderd? In Belgie was ik een fan van paprika chips, en dat kan je hier niet vinden.
Jij woont in het land van de dill pickle chips, mmmmm!!! Dat hebben ze hier een tijdje geprobeerd, maar het sloeg kennelijk niet aan, want je kunt ze bijna niet meer krijgen.
Ach dan neem je toch gewoon ergens een portie frickles, of fried pickles! Bijvoorbeeld bij Buffalo Wild Wings :wink:
Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, die zijn ook lekker, maar daar moet je het huis voor uit ;).
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:lol: Da's waar, ja... en verdorie, nu heb ik zin in die krengen! LOL
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja Starburst is net Fruitella, gaat er wel in ja.

Overigens had ik vorig jaar iets leuks, toen stelde ik voor om "Smarties" uit te delen op school. Daarmee bedoelde ik dus die platgeslagen M&M's. Weet ik veel dat Smarties in Amerika een klein rolletje met gekleurde snoepjes is en dat Amerika het enige land is waar de choco Smarties hun merknaam niet mogen voeren :roll:

Overigens at ik in Nederland wel vaak van die Napoleon zuurballen (die citroen maar ook die nieuwe ananas, orange, appel en die andere, ff kwijt welke) en zoute rijen en van die zure aarbeien matjes. Ik heb nog een kleine voorraad gelukkig maar ik zou niet weten wat erop lijkt ;)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Overigens, smaken de Amerikaanse Cheese Cheetos Puffs identiek aan de Nederlandse Cheetos (Chipitos genoemd) of gebruiken ze andere kaas?

Ik at ook graag Wokkels Paprika en van die Mama Mias en Ham-Kaas en Ringelings. Maar ja, geen idee wat waarop lijkt haha :P
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Cheetos gebruiken (fake?) cheddar, volgens mij smaakt dat heel anders en je krijgt er oranje handen van ;). Ik vind Cheetos op zijn tijd wel lekker, maar ze zijn ook knapperiger dan Chippitos (of zoiets). Ik vind de Amerikaanse Smarties trouwens wel lekker, een soort mini Dextros. Ik denk wel dat je gewoon dingen hier moet vinden, die je lekker vindt, in plaats van wat je uit Nederland mist te proberen te reproduceren. Wokkels e.d. ga je hier niet vinden. Daarentegen vind ik Chex Mix weer heel erg lekker en dat vind je in Nederland volgens mij niet. Bugles wel en die vind ik ook erg lekker.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bugles! En dan een potje paturain er bij, of geitenkaas op een bordje, en waterkers.
bugle doppen in het kaasje, en dan in de waterkers. Hmmmm!

(maar een Gone-in-a-flash taco dip vind ik nog altijd de ontdekking van de afgelopen 2 jaar! Het blijft met stip mijn favoriete snack nr. 1, al steekt er veel tijd in het maken, dus het is niet snel een tussendoortje).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ziva schreef: Overigens had ik vorig jaar iets leuks, toen stelde ik voor om "Smarties" uit te delen op school. Daarmee bedoelde ik dus die platgeslagen M&M's. Weet ik veel dat Smarties in Amerika een klein rolletje met gekleurde snoepjes is en dat Amerika het enige land is waar de choco Smarties hun merknaam niet mogen voeren :roll:
Die smarties heten in Canada "rockets" en zijn ook wel lekker, maar in Canada hebben ze ook de gewone "smarties" die wij kennen van Belgie/Nederland. Het was mij al opgevallen dat ze die in de States niet hebben.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat komt omdat (nu Nestle) vroeger Rowntree McIntosh de naam Smarties voor hun chocolade snoepjes gebruikte. In de VS had Mars met M&M's daar het monopolie op. Smaries was hier al vanaf 1949, dus Rowntree had hier met een andere naam moeten komen. Dat is bij mijn weten nooit gelukt of gebeurd. Ik ken hier in de VS Smarties alleen als die kleine snoepjes en M&M's. In Canada kopen we niet alleen de Smarties, die wij altijd in Europa kenden, maar ook Mars, die anders is dan de Amerikaanse Milky Way.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Jij woont in het land van de dill pickle chips, mmmmm!!! Dat hebben ze hier een tijdje geprobeerd, maar het sloeg kennelijk niet aan, want je kunt ze bijna niet meer krijgen.
Hier zijn ze nog volop te krijgen, wij hebben zelfs op dit moment in huis. Ikzelf vind ze niet zo heel erg lekker, maar mijn vriend wel. Ikzelf hou van de doodgewone naturelchips, of BBQ. En nu ik hier NLse paprikachips heb gevonden, ben ik helemaal gelukkig!
Petra/VS schreef:Daarentegen vind ik Chex Mix weer heel erg lekker en dat vind je in Nederland volgens mij niet.
Da's inderdaad een goeie! Dat is inderdaad iets wat ik hier ook heb ontdekt. Ik neem ze ook vaak mee voor mijn moeder in NL, die er ook dol op is.

Qua snoep eet ik zo af en toe "York Peppermint Patties", en al ben ik niet zo'n chocola-eter, deze zijn wel heel lekker!
"Keep Georgia On Your Mind"
Marit01
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Marit01 »

Oooh ik krijg trek van dit topic! :lol:

Mijn grote favorieten:
Reese's Peanutbutter Cups (En de rest van Reese's...)
Twinkies
M&M's Peanutbutter
M&M's Coconut
Beef Jerky
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

jwensammy schreef:Ik ben helemaal verslaafd aan de Butterfinger repen.
Daar kan ik dus ook niet vanaf blijven, echt verslavend die butterfingers!

Chocolade van Lindt en Toblerone koop ik ook veel. Toblerone vind ik echt niet duur, Lindt is bij de Safeway (3.29) duurder dan bij Giant (2 nog wat). Als halve Zwitser ben ik erg kritisch op mijn chocola, haha :)

Voor de rest vind ik er ook niet zoveel aan hier; het is me al gauw te zoet. Als we 's avonds iets snacken, dan zijn het meestal Tostitos (restaurant style). Qua koekjes ga ik hier ook meestal voor LU; regelmatig in de aanbieding 2 voor 5 dollar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer