Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in Amerika vanuit Hotels en Motels

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Annet99
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Eten in Amerika vanuit Hotels en Motels

Bericht door Annet99 »

Hoe gaat het met het eten in Amerika wanneer je vanuit Hotels en Motels reist. Is het zo slecht als dat je hier de indruk krijgt of kun je er, voor niet al te veel geld, ook goed en gezond eten in, voor ons, normale porties. Of moeten we een camper huren o.i.d. zodat we zelf kunnen koken?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Eten in Amerika vanuit Hotels en Motels

Bericht door Njit »

Amerika is het land van de vele keuzes. Wil je gezond eten met normale porties dan kan dat. Wil je ongezond eten met een overdadige portie dan kan dat ook.
Ik weet niet hoe je de indruk hebt opgedaan?

ps, ik zie dat je al een keer in de US bent geweest. Heb je toen niet gegeten? :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Kijk per hotel even op Tripadvisor.com daar laten veel mensen ook zien wat voor ontbijt ze serveren dit kan van kellogs t/m hele fruitbuffetten zijn.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik vind het een moeilijk vraag omdat er zoveel subjectiviteit in de antwoorden zal zitten. Doch, ik doe een poging.

Over het algemeen zijn de porties in de VS groter dan hier. Ook Amerikanen klagen daarover. Maar, je hoeft niet alles op te eten. En goed en gezond eten kan er ook. Alsmede betaalbaar. Een camper is niet nodig. Je zal echter wel wat moeite moeten doen door menu's te bekijken en desnoods bij meerdere restaurants.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik weet niet waar jij je "indrukken" vandaan haalt (McDonalds en BurgerKing misschien ? ) maar volgens mij hoef je je niet ongerust te maken.
Hieronder wat sites van doorsnee keten restaurants die je overal in Amerika tegenkomt.
Kun je alvast in de menu's kijken.
http://www.dennys.com/#/menu
http://www.chilis.com/EN/Pages/menu.aspx
http://www.applebees.com/menu
http://www.crackerbarrel.com/restaurant/
http://www.outback.com/menu/
http://www.thecheesecakefactory.com/#lobby
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ah ik lees het verkeerd. Vraag over het eten in Amerika in het algemeen?! :shock:

Nou...hetzelfde als in Europa eigenlijk...je hebt bagger en je hebt extreem goed...heb je wat aan dit antwoord? Vast niet :lol:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Als je het echt niet meer weet en je ziet al die restaurants dan loop je naar de receptie van je hotel en vraag je naar een goed restaurant in de buurt en dan weet je het meteen.
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door IvoH »

Hallo!

Ik heb een maand lang elke dag heerlijk buiten de deur gegeten in de VS.
Af en toe ook gewoon simpel bij Wendy's, Burgerking, KFC of Pizza besteld..

Heb er helaas wel aanleg voor om aan te komen maar tot mijn eigen verbazing toen ik weer na een maand op de weegschaal ging staan:

Ben ik niet afgevallen ;) dus het is goed mogelijk om goede porties te eten in de VS en aan je groente hoeveelheid te komen.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Misschien heb je wat aan de manier waarop wij het de afgelopen 2 keer hebben aangepakt. Voor ontbijt nemen wij vaak een paar pakken crackers en kleine verpakkingen hagelslag ofzo mee. Heb je alvast wat in de maag voor je op pad gaat als er geen ontbijt bij de overnachting zit.

Qua avondeten restaurantkeuze genoeg natuurlijk. Bijvoorbeeld Olive Garden is een keten waar wij wel fan van zijn, lekker, redelijk gezond en niet te duur. Wat wij ook een paar keer gedaan hebben is op de hotelkamer een salade met brood gemaakt, even inkopen bij de Walmart. Of gegrilde kip, kun je ook volop kopen bij de Walmart. We hebben ook een gasstel gekocht bij de Walmart, vaak bij motels is er wel een veranda of picknicktafel waar je wel wat klaar kunt maken, pasta ofzo. Een keer hebben we in de badkamer van onze hotelkamer gekookt. Smaakte prima maar voelde toch niet helemaal fijn met het risico dat de brandmelder af zou gaan :oops:
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Wij lossen het "probleem" vaak op door een beetje op te letten wat er in de buurt zit en daarnaast een paar voorzorgsmaatregelen te treffen.

Voorzorgsmaatregel 1: Regel je eigen eten.
We hebben eigenlijk altijd wel wat te eten bij ons. Appels, bananen, trailmix en crackers doen het goed. Kun je allemaal buiten de koeling bewaren en is prima voor een geïmproviseerd ontbijt / lunch / snack.

Opletpunt 1: Een beetje balans in je dag.
Een keer ontbijten bij een diner met pancakes of een uitsmijter en hashbrowns is geen probleem, maar meestal zoeken we een broodjeszaak en regelen we een sandwich. Hebben we een enorm ontbijt, dan slaan we de lunch over. Ontbijten we licht, dan zoeken we een steviger lunch.

Heb je toevallig een dag dat je om 9 uur aan de pannekoeken zat en om twee uur aan een cheeseburger met friet (van en beetje degelijke tent) dan zoeken we s'avonds een salade.

Opletpunt 2: Kies je keuken.
"Traditioneel" Amerikaans eten (burgers, steaks, etc.) vinden wij vaak lastiger te balanceren qua hoeveelheid dan bepaalde andere keukens. Aan een kom Vietnamese pho zul je niet snel een enorm calorieoverschot overhouden. Mexicaans eten (rijst! bonen!) vult vaak zo, dat je er ook niet snel teveel van eet. Goede tip is te proberen vegetarisch / veganistisch te eten. Dan houd je je hoeveelheden caloriën ook al snel in de hand.

Opletpunt 3: Doggy bags zijn er met een reden.
Neem je voor je bord niet leeg te eten :)

Opletpunt 4: Deel je eten.
In Amerika is het vrij gebruikelijk om sommige zaken te delen. Ik deel met mijn man dus rustig een voorgerecht én een toetje, terwijl we wel een eigen hoofdgerecht bestellen.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

We kamperen graag (en koken dan zelf), maar eten sowieso maar zelden 'echt' in restaurants. Dat is vooral om de kosten in de hand te houden, alsook omdat ik graag wil weten wat voor toevoegingen er in ons eten zitten. Op rondreis beginnen we de dag gewoonlijk met een bezoekje aan een supermarkt, waar we (stok)brood en broodbeleg, snoeptomaatjes, worteltjes, appels en gekoeld sinaasappelsap voor de dag inslaan. In de auto liggen altijd pakjes en flesjes drinken, mueslirepen, cashewnoten en creamcrackers voor de tussendoortrek. Dat alles kan ook prima als lunch of diner dienen.

Als we wel naar restaurants gaan voor ontbijt ga ik meestal all the way met french toast, worstjes en uitsmijters (ik hou erg van een stevige start van de dag en hoef niet zo op calorieen te letten). Voor lunch bestel ik vaak een grote salade (met de dressing on the side! en laat gefrituurde croutons ook liggen) of een spinazie/fetaomelet met brood.

Als we 's avonds geen zin hebben om uit eten te gaan (=meestal), halen we bijvoorbeeld geroosterde kip en wat saladedingen bij de supermarkt, of halen Indiaas/Thais/Vietnamees af. Soms blikjes soep (goed opletten of er geen suiker is toegevoegd - dat strooien Amerikaanse producenten overal overheen) opwarmen in de motelmagnetron, met een sandwich op niet-Amerikaans (ongezoet) volkorenbrood erbij.

Ik vind het eten in Amerika over het algemeen prima te eten en best goed te betalen. Ik hou alleen niet zo van het gebrek aan de 'twee ons groenten' (maar dat probleem hebben we in NL restaurants ook), alle toegevoegde suiker (zelfs de M&M's zijn zoeter!), net zomin als van de gegrilde kaas en/of saus/dressing over alles en het ruimhartige gebruik van de frituurpan. Maar zeker in grote steden hebben we fantastisch biologisch gegeten, of sushi, of 'verantwoorde' hamburgers.

Kijk ook eens bij de buffetten van bijvoorbeeld Whole Foods - daar kun je zelf een doosje vullen met de lekkerste groenten, zaden, salades, vleeswaren en dan per gewicht afrekenen. Lekker en gezond!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

bello schreef:zelfs de M&M's zijn zoeter!
M&M's hebben in Nederland net zoveel suiker als in Amerika. Misschien is de smaak anders doordat er een andere soort suiker gebruikt wordt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bedenk ook dat je alles aan je eigen smaak kunt aanpassen. Steeds meer ketenrestaurants hebben "lighter side" menu's, die weinig sauzen en andere dingen toevoegen. Ik vraag steevast "sauce (of dressing met salades) on the side", dan kan ik zelf bepalen hoeveel ik ervan wil. Veel mensen weten ook niet dat je bijvoorbeeld bij veel Chinese restaurants de meeste gerechten gestoomd in plaats van "stir fried" kunt krijgen. Verder inderdaad heel veel vegetarisch en veganistisch. Ik bestel ook heel regelmatig twee voorafjes (in de restaurants waar "voorafjes" (appetizer) geen enorme portie zijn, die bedoeld is om meerdere mensen te delen). En dat brengt me terug bij de suggestie van Smittenimmigrant: deel porties. Vooral bij Italiaanse restaurants krijg je vaak zo'n bak pasta dat er makkelijk twee van kunnen eten. Soms kost dat een paar dollar extra, maar altijd minder dan een volle portie, meestal wordt er niet extra voor gerekend. Ik verander ook weleens de groente, als ik die bij een ander gerecht op het menu lekkerder vind. Oh, en vraag standaard groente en steak zonder toegevoegde boter. Zelfs gestoomde groentes worden anders vaak met een kwak boter erop geserveerd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sammo
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammo »

Leuk onderwerp met handige tips!

Op onze eerste dag in USA hebben wij direct een koelbox gekocht en daar goed gebruik van gemaakt. Doordat het best warm was hadden wij minder trek en hebben wij veel vers fruit gegeten. Ook wat broodjes en beleg in de koelbox was erg fijn. We hebben vaak de auto midden in een park naast een picknickbank geparkeerd, koelbox er uit en lekker zelf je lunch maken daar! Wij zijn geen uitgebreide ontbijters, dus kochten gewoon een pak ontbijtgranen (goed opletten dat je ongesuikerd kunt vinden) en hadden daarmee vaak voldoende voor de eerste paar uurtjes. 's Avonds inderdaad ergens een leuk tentje opzoeken of in het hotel vragen naar tips, dan wordt je altijd prima geholpen! Maar we hebben ook een keer een bakje noodles gemaakt en dat gewoon op ons balkon opgegeten. Net waar je zin in hebt!

Overigens vonden wij de broodjes van de Subway ook erg fijn en zijn we vaak geweest. Je kan zelf kiezen wat je allemaal op je broodje wil (veel of weinig groente/saus) en met een koelbox in je auto kun je hem ook voor later op de dag bewaren.
phoonke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door phoonke »

Sammo schreef:Leuk onderwerp met handige tips!

Op onze eerste dag in USA hebben wij direct een koelbox gekocht en daar goed gebruik van gemaakt.
met een koelbox in je auto kun je hem ook voor later op de dag bewaren.
Was dit een electrische koelbox zoja waar heb je hem gekocht en aan welke prijs?

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Electrische koelbox lijkt me persoonlijk overdreven. Wij kopen altijd een piepschuimen versie bij de Walmart en houden deze koel met ijs van het hotel/motel. We doen het ijs in Ziplock zakjes zodat de spullen droog blijven.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sammo
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammo »

Wij hadden gewoon een kunststof koelbox gekocht bij de Walmart voor 10-15 dollar. De piepschuimen koelboxen vonden wij wat onstabiel en waren bang dat die kapot zou gaan, maar die worden volgens mij ook vaak gebruikt.

In vrijwel alle hotels/motels staan ijsblokjes automaten waarmee je je koelbox kunt vullen, of anders kun je zakken ijsblokjes bij iedere supermarkt/tankstation kopen voor 1-2 dollar. Wij vonden het fijn de ijsblokjes in een ziplock zakje te doen, zodat niet de hele koelbox vol water kwam te staan, maar je zou ook opbergbakjes kunnen kopen voor je vleeswaren en de blokjes los doen. Je komt er vanzelf achter wat je het handigst vind. :)
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

phoonke schreef: Was dit een electrische koelbox zoja waar heb je hem gekocht en aan welke prijs?

Greets
Koen
Als je een koelbox nodig hebt zou je in dit topic even kunnen koekeloeren of er iets te halen valt.
Zal waarschijnlijk geen electrische zijn, maar wel eventueel gratis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer