Cees A schreef:
Oftewel in het Engels bij Drive-USA: Driving Limitations: Driving on gravel and unofficial roads is not allowed.
En dan de 1 million dollar question : waar begint "unofficial" en eindigt "gravel"? Zie de Burr Trail. Zie de 264 naar Blue Canyon, volledig onverhard, maar wél een officieel nummer hebbend...
Ik denk dat gewoon elk voor zichzelf moet beslissen welke routes ze willen rijden. En eerlijk, Cees, voor dirt road liefhebbers (waarvan we gelukkig nt de enige zijn hier op het forum), maakt het niets uit wat er in de kleine lettertjes staat, die willen gewoon eindeloos genieten van plekken waar men nooit of te nimmer kan komen via de "gewone" wegen

.
Ik mag er niet aan denken dat we onze laatste aprilreis zouden "moeten" overdoen zonder dirt roads, zonder de Smithsonian, Smoky Mt, Wahweap hoodoos, stuk Cottonwood, Johnson Canyon, Devils Garden, Burr Trail, White Pockets en natuurlijk het absolute hoogtepunt, de Cathedral Valley

. Dan doe je inderdaad een "gewoon" rondje zoals je in elk reisbureau kan boeken. Maar eerlijk : ook wij deden dit als eerste reis, pas later is het echt een passie geworden om zoveel mogelijk van de platgereden paden weg te gaan. Zelfs in Alaska reden we van de, ook al heel slechte, weg af om de backcountry te gaan verkennen.
Bij het voorbereiden van de volgende aprilreis zit ik echt in te zoomen op Google maps om te zien of we nergens een dirt road shortcut kunnen nemen (Carine

).
Maar nogmaals, ik wil zeker niemand pushen om dirt roads te rijden. Meer nog, ik raad het iedereen af voor wie er de eerste keer naartoe gaat. En voor diegenen die ze toch willen rijden : doe aub zoals wij, bereid je zo goed mogelijk voor, van weken op voorhand de weerberichten volgen en op de BLM-sites de roadconditions raadplegen. En last but not least : gebruik jullie gezond verstand en begin er niet aan als je reeds van het begin van de road ziet dat het er slecht uitziet. Verder zal het er waarschijnlijk niet beter op worden.
Maar als je ze kan rijden is het puur genieten van de meest onwaarschijnlijke omgevingen...helemaal alleen op de wereld en...zonder gsm-dekking...

.