dora schreef:Ik woon in NJ dus het moet hier ergens in de buurt zijn. Maar het klinkt mij ook erg uitzonderlijk in de oren. Wij zitten niet bij een kerk, maar veel Europeanen die we hier kennen hebben erg positieve ervaringen met kerkgemeenschappen om een vriendenkring op de bouwen als je net aankomt in de VS.
Toch knap van die mensen dat ze staande bleven, moet niet makkelijk zijn in zo'n dorp.
Dora
Ik heb een aantal jaren geleden een zelfde ervaring gehad als
novw op de Veluwe, om precies te zijn een bepaalde school in Putten. Met andere woorden niet de Veluwe, maar alleen Putten en zelfs niet alleen Putten, maar een paar mensen die op die specifieke school in Putten werkten. (Misschien kwamen ze niet eens uit Putten.) Wat dat aangaat herken ik de felle reactie van
novw wel een beetje. Na die vervelende ervaring die ik daar had, mocht er wat mij betreft een bom vallen op héél de veluwe, sterker, ik had 'm zelf met veel liefde willen gooien. Als ik destijds mijn frustratie aan iemand kenbaar moest maken dan kan ik je vertellen dat wat
novw hier ons meldt kinderspel is bij wat er uit mijn "scheur" werd opgerakeld.
Later, als de wonden weer wat geheeld zijn leert men over het algemeen weer wat te relativeren (althans zo ging het bij mij

)
Als ik nu terugdenk aan die tijd, kan ik eigelnlijk alleen maar met veel medelijden aan die desbetreffende stumpers terugdenken en rijd ik inmiddels al weer met veel plezier door Putten en over de rest van de Veluwe en is van moordneigingen niets meer te bespeuren.
Conclusie voor mij: Ik denk dat
novw niet zo gefrustreerd in elkaar steekt als sommigen hier denken. Zijn pech is echter dat door het opschrijven van zijn frustraties, elke punt en komma door anderen uitgeplozen en uitvergroot kunnen worden. Iedereen kan ook thuis op z'n gemak eens nadenken hoe
zijn zijn quotes neergesabeld kunnen worden. Hiermee blijkt maar weer eens dat je erg voorzichtig moet zijn met je uitspraken op een geschreven forum. Je kwets mensen snel zonder dat je het wellicht zo bedoelt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat
hij van plan was om ons eens even lekker tegen zich in het harnas te jagen.
Zo ken ik namelijk nog wel een opmerking van een forumlid dat helemaal verkeerd had kunnen vallen, zonder dat dat zijn bedoeling was.
...vanaf 8 augustus 3 weken naar de Franse Alpen. (Mooi land.... alleen jammer dat er Fransen wonen.)
Wellicht zou het werken dat wanneer je iets vervelends wil schrijven op het forum je eerst maar eens een kop koffie gaat drinken of zo, voordat je je frustratie er maar zo uitknalt.
(hoe was het ook alweer...) I rest my case