Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
E2 visum en 180 dagen
E2 visum en 180 dagen
Mijn man is hard op weg om dit jaar minder dan 180 dagen in de VS te zijn geweest. Weet iemand of dat dat een probleem kan opleveren?
Onze belastingaangifte wordt gedaan door een consultant die ons ieder jaar een overzicht laat invullen waar we iedere dag (zowel am als pm) zijn geweest, en als het over de VS gaat, dan moet er ook worden ingevuld in welke staat we waren. Dat mijn man het merendeel van het jaar buiten de staat Maryland is geweest, dat zit er wel dik in, maar dat zal hopelijk toch geen extra problemen met zich meebrengen...
Onze belastingaangifte wordt gedaan door een consultant die ons ieder jaar een overzicht laat invullen waar we iedere dag (zowel am als pm) zijn geweest, en als het over de VS gaat, dan moet er ook worden ingevuld in welke staat we waren. Dat mijn man het merendeel van het jaar buiten de staat Maryland is geweest, dat zit er wel dik in, maar dat zal hopelijk toch geen extra problemen met zich meebrengen...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: E2 visum en 180 dagen
Ik weet dat het voor Canada belangrijk is dat je kan aantonen dat je in opdracht van een Canadees bedrijf in het buitenland was.
Werk je dus voor een Amerikaans bedrijf en moet je vaak in Canada zijn, en kun je daarom niet bewijzen dat je 2 van de 5 jaar effectief op Canadese bodem was, dan verlies je je PR status.
Werk je voor een Canadees bedrijf, en zenden die je uit over de wereld, dan tellen die dagen gewoon door als zijnde 'in Canada'.
Misschien is jouw vraag een goede om te stellen aan een immigratie-advocaat?
Werk je dus voor een Amerikaans bedrijf en moet je vaak in Canada zijn, en kun je daarom niet bewijzen dat je 2 van de 5 jaar effectief op Canadese bodem was, dan verlies je je PR status.
Werk je voor een Canadees bedrijf, en zenden die je uit over de wereld, dan tellen die dagen gewoon door als zijnde 'in Canada'.
Misschien is jouw vraag een goede om te stellen aan een immigratie-advocaat?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-expert
Het kan wezen dat je als nonresident alien wordt aangemerkt.
Misschien is dit een link die je wat wijzer maakt. Er zijn veel uitzonderingen en lijkt vrij ingewikkeld.
http://www.irs.gov/publications/p519/ch ... 1000222116
Misschien is dit een link die je wat wijzer maakt. Er zijn veel uitzonderingen en lijkt vrij ingewikkeld.
http://www.irs.gov/publications/p519/ch ... 1000222116
Ik zou idd een contact opnemen met de immigratie advocaat en de belastingconsulent zodat je weet wat de consequenties hiervan zijn. Wat ik er van lees ben je bij meer dan 180 dagen afwezigheid niet belastingplichtig in Amerika, dus zou je onder de Nederlandse belasting vallen.
Ik vind het knap dat je het allemaal in je eentje redt, met een man die zo vaak weg is
Ik vind het knap dat je het allemaal in je eentje redt, met een man die zo vaak weg is

Dank voor de reakties (en het compliment cincijansen!). Ik geloof dat we de grenzen maar beter niet op kunnen zoeken en dat er hier en daar maar beter een reis naar 2013 overgeheveld kan worden. Die flexibiliteit is er denk ik wel. De hele belastingtoestand is zo wel complex genoeg, maar ik ga deze week toch maar eens bij de belastingconsulent navragen hoe het volgens hen zit. Nogmaals bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht