Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Digitale foto's

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Vragen om problemen...:(

Bericht door GPJ73 »

Njit schreef:
GPJ73 schreef:Toevallig een wiz-kid vanavond op het forum die hier verstand van heeft :?:
Mjah.. Klinkt alsof het een kwestie is van een paar schroefjes losdraaien en de connector aandrukken. Als je zo'n klein schroevendraaiertje hebt dan zie ik geen probleem.

Let er wel op dat alle pinnetjes goed voor de connector zitten alvorens je hem aandrukt. Niet gaan doordrukken als het niet soepel gaat!
Geprobeerd (na lang zoeken naar de juiste schroevendraaier) en het werkte niet... :( Dat wordt weer CD's branden :D
Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Vragen om problemen...:(

Bericht door Njit »

GPJ73 schreef:Geprobeerd (na lang zoeken naar de juiste schroevendraaier) en het werkte niet... :( Dat wordt weer CD's branden :D
Da's niet zo mooi.. Zul je altijd zien met nieuwe speeltjes - stuk als je ze nodig hebt :(
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Njit evengoed bedankt voor de moeite, en forumleden bij deze gewaarschuwd voor kopen van elektronica vlak voor je vakantie... :( Ik heb ook wel eens iets op schiphol gekocht maar of ik dat ooit nog zal doen...
Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

GPJ73 zegt:
Njit evengoed bedankt voor de moeite, en forumleden bij deze gewaarschuwd voor kopen van elektronica vlak voor je vakantie... Sad Ik heb ook wel eens iets op schiphol gekocht maar of ik dat ooit nog zal doen...
Groeten,
Gert
ik weet precies hoe je voelt. Ik koop toch een nieuwe digitale camera van Olympus en omdat ik zo slim wou zijn had ik ook een willekeurige cardreader gekocht in de veronderstelling dat hetprima zo werken. Niet dus! :twisted:

Olympus gebruikt xd kaarten voor hun camera en dat werkt niet zomaar met een willekeurige cardreader omdat hun memorycards dan door de
pc overschreven kan worden omdat ze een verouderde software gebruiken om die kaarten. Wanneer je dan de xd kaart terug in je camera steekt dan krijg je een error te zien. Zo ben ik dus 100 foto's kwijt geraakt! :twisted: Gelukkig heb ik ernog 100 af kunnen halen.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

GPJ73 schreef:Njit evengoed bedankt voor de moeite, en forumleden bij deze gewaarschuwd voor kopen van elektronica vlak voor je vakantie... :( Ik heb ook wel eens iets op schiphol gekocht maar of ik dat ooit nog zal doen...
Groeten,
Gert
Deed mijn zus ook toen zij voor het eerst 5 weken naar Zuid Afrika ging. Even nog een videocamera op Schiphol kopen, want dat scheelt toch mooi een paar Euries ... :lol:

Bleek die na opladen zo dood als een pier ... :cry:

De familie moest het na terugkomst met wat foto's doen ... :banghead:
Jan Gijs
albert gerrits
Amerika-ontdekker

Elio MP3 speler met 20 GB

Bericht door albert gerrits »

Hoi allemaal
Heb deze interessante discussie gevolgd en alles tegen mekaar
afgewogen.
Daarom heb ik maar een MP3 speler gekocht van het merk
Elio bij combi foto voor 229 euro
Deze heeft een harde schijf van 20 GB waarop ik gelijk alle foto's
kan zetten en ik heb nog ruimte zat voor 1500 MP3 tjes
Dus ik heb onderweg en muziek en een backup voor mijn foto's
Deze MP3 speler heeft een SD kaartlezer en ik kan ook rechtstreeks kopieren van de camera naar de MP3-speler
Misschien een ideetje voor de komende amerikagangers?

Gr
Albert Gerrits (ga 11 juni naar de states 1e rondreis)
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

wij hebben de laatste jaren gebruik gemaakt van de flashtrax met 20 gb geheugen.
maar omdat het aantal foto's die er op kunnen die wij denken te gaan maken meer zal zijn dan 20 gb gaan wij nu over op de epson p-4000 mer 80 gb geheugen.
omdat onze camera een 8mp uitvoering is en wij op de maximale resolutie werken hebben we voorlopig genoeg aan die 80 gb.
zo hoeven we ons niet druk te maken waar we de foto's laten branden en we kunnen de foto's ook gelijk bekijken op het superscherpe scherm
groetjes erika
IloveFlorida
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door IloveFlorida »

Het is natuurlijk een idee om het op internet te zetten, maar waarom ga je niet even naar bijv. Walmart en zet de foto's meteen op cd-rom? Reuze simpel en kost nog geen 5 dollar.

Vorig jaar maart heb ik dat ook met m'n sd kaartje gedaan en was aangenaam verrast hoe eenvoudig het ging.

Het is maar een idee.. :lol:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik sla de foto's op én ik laat ze bij Wal Mart branden. Zo kan er niets verloren gaan.
Mijn broer had ook een flashtrack of iets dergelijks waar hij al zijn foto's had opgeslagen. Tijdens de tsunami heeft hij die in zijn vlucht laten vallen en was het apparaat helemaal kapot. Gelukkig heeft hij de foto's nog kunnen achterhalen (via een back-up geloof ik) maar daar ben ik wel van geschrokken.
Ik maak vanaf nu minstens op twee verschillende manieren een back-up van mijn foto's.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Laptop mee

Bericht door nieuwenoord »

Wij nemen de laptop mee en branden zelf de foto's op DVD. Daarnaast gaan ze op http://www.nieuwenoord.zuza.nl én blijven ze op de harde schijf.

Ik weet alleen nog niet precies wat we doen met de video-bestanden. In onze camcorder zit een 4 GB harde schijf als opslag ... Wie heeft een idee? Branden of een externe schijf mee?

Groetjes,
Monique
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Laptop mee

Bericht door vana »

nieuwenoord schreef:Wij nemen de laptop mee en branden zelf de foto's op DVD. Daarnaast gaan ze op http://www.nieuwenoord.zuza.nl én blijven ze op de harde schijf.

Groetjes,
Monique
Oh ja, dat kunnen wij ook doen, de laptop gaat dit keer mee.
Trouwens mijn broer (ja, hij weer :stupid: ) heeft laatst ook zijn laptop laten vallen. Hij viel uit de tas op straat en was onherstelbaar beschadigd.
Hij heeft wel direct een nieuwe gekregen (er zat garantie op) maar hij was al zijn bestanden kwijt, daar kon hij niet meer bijkomen.

Aangezien die onhandigheid in de familie zit (ik heb laatst mijn fototoestel laten vallen, die deed het ook niet meer :( ) moet ik dus uitgebreide voorzorgsmaatregelen nemen.

Marjon
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

mischien alles in bubbeltjes plastic in pakken? :roll:
als je een laptop bij je hebt dan is er geen makkelijker manier om je foto's te branden.
het ligt er ook aan hoeveel foto's je gaat maken ,sommigen hebben genoeg aan een kaartje van 512 mb voor de hele vakantie, terwijl wij onze 2 gb kaarten zo vol hebben en daarom alles dubbel opslaan zowel op de laptop en branden ,als ook op de fotocontainer.
tegen vallen kun je niet veel doen ,wat wij doen is de fotocontainer verpakken in een kunsstof box die gevoerd is met zacht schuim.
alle beetjes helpen.
groetjes erika
claver
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door claver »

Ik heb dit topic even helemaal doorgelezen en ik wil eigenlijk mijn geheugenkaartjes op cd's laten branden.
Weet iemand hoe dat proces ongeveer duurt? En kan het bij elke Walmart?
the world according to claver: http://www.claver.nu
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik denk dat het bij de meeste vestigingen van de Walmart kan gebeuren.
Je stopt het kaartje in de speciale machine en je kunt via het touchscreen venster aangeven welke foto je gebrand of afgedrukt wil hebben.
Het gaat ongeveer op dezelfde manier als hier .
En het allemaal redelijk snel.
Erika
claver
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door claver »

Dankjewel voor je snelle reactie erika!
Ik wilde graag weten hoe lang het duurt omdat ik met een groep reis en ik vermoed dat we geen uuuuren bij een Walmart gaan rondhangen:)
Maar goed, ben al blij dat ik weet dat het kan!
the world according to claver: http://www.claver.nu
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Kan trouwens bij meer locaties dan alleen Walmart,ik heb het afgelopen Mei in de store bij de Grand canyon laten doen,was ook snel klaar.
Gast

Bericht door Gast »

Wij lieten het vorig jaar ook steeds bij de Walmart doen, kostte 2,85 dollar en duurde ongeveer 3 kwartier. In die tijd neusden we wat rond in de Walmart of namen een kop koffie in de coffeecorner.
Geen Walmart tegen gekomen waar het niet kon...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer