Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stevendb+vrienden: LA - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Cees A
Amerikakenner

Re: Reis Stevendb+vrienden: LA - LA

Bericht door Cees A »

Wederom, u vraagt, wij draaien (long live Google)
Burr trail is, afgezien van het eerste stuk "paved" , een "dirt road"

Bron: http://www.utah.com/offroad/burr-trail.htm
Because of variations in the road surface, it good to divide the route into two sections.
The upper section is paved and stretches for 18 miles from the town of Boulder down to the border of Capitol Reef National Park.
The Deer Creek campground is located along this stretch, which also provides access to several popular canyon hikes.
The road is graded dirt on the lower end. The condition of the dirt section may change from day to day.
You can count on encountering washboardy and washed out spots. Passenger cars can usually drive this section without any problem.
However, during wet weather it may be impassable unless you have a high clearance vehicle.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Az264 is gewoon helemaal verhard hoor.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@ Yeehaw : sorry, volkomen gelijk, ik bedoelde dan ook de Indian Route 6660 die een, officieel genummerde, verbindingsweg is tussen de 160 en de 264.

@ Cees : dus, als men de contractregeltjes 100% wilt naleven, wordt het hier al te gek, want halfweg, net when all the fun begins, moet men rechtsomkeer maken :shock: .

Misschien moeten we die discussie hier maar stoppen, want ondertussen krijgt Steven geen enkele tip meer binnen over zijn initiële vraag... :? .
Stevendb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stevendb »

kalaman schreef:@ Yeehaw : sorry, volkomen gelijk, ik bedoelde dan ook de Indian Route 6660 die een, officieel genummerde, verbindingsweg is tussen de 160 en de 264.

@ Cees : dus, als men de contractregeltjes 100% wilt naleven, wordt het hier al te gek, want halfweg, net when all the fun begins, moet men rechtsomkeer maken :shock: .

Misschien moeten we die discussie hier maar stoppen, want ondertussen krijgt Steven geen enkele tip meer binnen over zijn initiële vraag... :? .
ik was inderdaad al bijna van plan om een nieuwe topic te maken :p.
Maar goed, alle tips zijn welkom. Ook dergelijke tips :).

De initiële vraag staat dus effectief nog open aangezien ik hierop nog niet veel reacties heb gekregen.

groeten Steven
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

@ Steven:
Wil best reageren op je plannen maar ik vraag me af of dat, vanwege het "alfa" stadium, zinvol is.
Maak je maar niet ongerust, zo gauw je plannen meer concreet zijn komen er vanzelf meer reactie's, aanvullingen en tips

@ Kalaman:
Ik schreef eerder dat regeltjes pas belangrijk worden als je problemen hebt.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Over Phoenix, er zijn niet veel mensen die echt een paar dagen uittrekken voor Phoenix. Oftewel, volgens mij valt er weinig te beleven. Wel ideaal als aanvlieg- of vertrekstad. Wanneer je op Phoenix vliegt kun je nog langs Sedona voordat je naar de Grand Canyon gaat. Dan sla je het saaie stuk tussen de Grand Canyon en LA over.

Wil je accomodaties in de np's boeken zul je wel een beetje haast moeten maken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben vele weken in Phx (Scottsdale) doorgebracht en er zijn heel wat geweldige attracties zoals Old Town Scottsdale, Botanical Gardens, MIM museum, Heard Museum en Taliesin West. De vraag is of dat interessant voor jullie is want het neemt allermaal nogal wat tijd en in de zomer is Phx wel erg heet (we komen altijd october/november).
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik heb ook geen moeite om een aantal dagen te vullen in Phoenix, vooral niet in het vroege voorjaar als de temperatuur nog niet te hoog is.
Als je van wandelen houdt:
Camelback Mt. : http://phoenix.gov/parks/trails/locatio ... index.html
Of South Mt. park, een van de grootste stadsparken in de wereld met meer dan 80 km aan hiking trails. http://phoenix.gov/parks/trails/locatio ... index.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met 3 weken kun je zoiets doen:

1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - Lee Vining
7 Lee Vining - Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon - Kingman
17 Kingman - Los Angeles
18 Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles - Amsterdam
21 Amsterdam

Ik heb Lake Havasu en Barstow weggelaten, of zijn dat echte musts?
In juni is Yosemite erg mooi, ik zou daar zelf wat meer tijd voor nemen, maar dan gaat het ten koste van iets anders, of je moet er nog wat dagen bij doen.
Zoals gezegd is reserveren, zeker in Yosemite, noodzakelijk. Als er nog niets vastligt qua vluchten zou je ook eerst kunnen kijken waar je wilt verblijven (zie voor accommodatie in het park op http://www.yosemitepark.com) en dan de route daaromheen plannen.
Mocht alles volzitten of te duur zijn; kamperen met een tent is een geweldige manier om de parken te bezoeken en erg goedkoop. Misschien is dat voor jullie ook een idee?

Als jullie aangeven waar jullie interesses naar uitgaan kunnen we wat concretere tips geven.

Marianne
Stevendb
Amerika-ontdekker

Bericht door Stevendb »

Vanavond zitten we terug samen maar veel hangt af van de paraatheid van onze dames. De 2 mannen :) zien het zeker zitten om verschillende staproutes te doen maar we zijn er nog niet uit hoe dat zit bij de vrouwtjes, alleszins veel minder, zie mijn ander topic. Ik zal zo snel mogelijk een volgende update geven en dan kunnen we daar op verderbouwen. Lake Havasu zou er bijna zeker moeten inzetten op vraag van de vrienden. Merci alvast voor de verdere info.

groeten Steven
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De 2 mannen zien het zeker zitten om verschillende staproutes te doen maar we zijn er nog niet uit hoe dat zit bij de vrouwtjes, alleszins veel minder, zie mijn ander topic.
Eh, misschien goed om je topics even samen te laten voegen of weer even vermelden hier. Er is niemand die in een ander topic gaat zoeken naar interesses, beperkingen, etc.

Ik zie nu ook dat je een rondje wil doen, dat kost je wel veel tijd en de route zit al aardig vol nu.

Marianne
Stevendb
Amerika-ontdekker

Bericht door Stevendb »

Martin & Marianne schreef:
Ik zie nu ook dat je een rondje wil doen, dat kost je wel veel tijd en de route zit al aardig vol nu.

Marianne
Ff nederlands => belgisch. Bedoel je met een rondje, een hike of bedoel je een rondreis zoals je zelf hebt voorgesteld? Was even niet meer mee ...

In dit topic heb ik het toen duidelijk gemaakt.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=44217

Vanaf nu zal ik alle info omtrend onze reis enkel hier invullen om zodoende een gemakkelijker overzicht te behouden.

Groeten
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Marianne bedoelt met 'een rondje' beginnen en terug eindigen in LA (zoals je hebt aangegeven in je titel). Als je zoals in haar voorstel zou beginnen in San Francisco en eindigt in LA heb je meer tijd om de dingen rustiger te bekijken, dan tegenover dat je terug moet rijden naar de stad waar je je reis was begonnen.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Stevendb
Amerika-ontdekker

Bericht door Stevendb »

Lilo schreef:Marianne bedoelt met 'een rondje' beginnen en terug eindigen in LA (zoals je hebt aangegeven in je titel). Als je zoals in haar voorstel zou beginnen in San Francisco en eindigt in LA heb je meer tijd om de dingen rustiger te bekijken, dan tegenover dat je terug moet rijden naar de stad waar je je reis was begonnen.

Lilo
true and not true :)

alle het is allemaal relatief he.
Ik heb vorig jaar een gelijkaardige rondreis gedaan met een aantal andere vrienden en dat was goed te doen. Was toen ook LA-LA maar dan omgekeerd.
We gaan zowiezo de ronde maken met de 3 steden. De invulling ertussen staat nog open voor aanpassingen.
Stevendb
Amerika-ontdekker

Bericht door Stevendb »

Bon, we hebben dus al eventjes samengezeten en we hebben al een iets concretere planning. Is zeker verre van definitief maar heeft zeker al een duidelijke richting waarin we willen gaan.

ma 17/6 aankomt LA +/- 18h25, ophalen huurauto, hotel opzoeken
di 18/6 vertrek LA naar SF (eerst monterey), tussenstop onderweg en daar blijven slapen
wo 19/6 rijden naar Monterey om daar de aquarium bezoeken, 's avonds aankomst SF (+/- 2h10 min rijden)
do 20/6 SF: Alcatraz bezoeken + beroemde pier
vr 21/6 SF: stad bezoeken, vertrek Yosemite? Overnachting onderweg?
za 22/6 Yosemite is +/- 4 h 15 min dus Yosemite deze dag, wandeling + overnachting?
zo 23/6 >Tioga Road->Bishop (in die buurt overnachten)
ma 24/6 via DV naar Las vegas >Las Vegas aankomst
di 25/6 LAS VEGAS
wo 26/6 LAS VEGAS
do 27/6 LAS VEGAS
vr 28/6 LAS VEGAS + leaving LV naar Valley of Fire (1h10min) waar overnachten?
za 29/6 >Zion Park + wandeling (+/-3h rijden naar Zion)
zo 30/6 >Bryce Canyon (2h rijden) + bezichtigen
ma 1/7 >+/- 5h30 rijden naar Grand Canyon
di 2/7 >Grand Canyon bezichtigen
wo 3/7 >Kingman (4h30 rijden) > Lake Havasu (overnachting)(+/-1h rijden)
do 4/7 dag Lake Havasu (strand)+ overnachting
vr 5/7 >3h rijden? naar Mojave National Preserve + bezichtigen
za 6/7 Barstow bezoek + rit naar La
zo 7/7 LA dag kust
ma 8/7 LA dag Universal Studios
di 9/7 LA dag Hollywood
wo 10/7 Leaving Los Angeles
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Precies dat rondje hebben wij vorig jaar ook gedaan.

Als je uit SF komt zou ik in 1x doorrijden naar Yosemite. Zo heb je een volle dag in het park, en die ga je wel nodig hebben. Je hoeft dus niet onderweg te overnachten.
Vanaf Las Vegas naar Zion kom je langs Valley of Fire. Als je vroeg uit LV vertrekt kun je VoF bezoeken en dezelfde dag nog door naar Zion. Zo heb je iets meer tijd voor Zion.
Vanaf Bryce naar de Grand Canyon kom je langs Page. Dit is ongeveer 2 uurtjes rijden. Je kunt in Page de Horseshoe Bend en de Antelope Canyon bezoeken, toch wel 2 hoogtepuntjes van onze reis vorig jaar.

Dan wordt het een beetje zo:

17-6 Amsterdam - LA
18-6 LA - Monterey
19-6 Monterey - SF
20-6 SF
21-6 SF - Yosemite
22-6 Yosemite
23-6 Yosemite - Bishop
24-6 Bishop - Las Vegas
25-6 Las Vegas
26-6 Las Vegas
27-6 Las Vegas
28-6 Las Vegas - Zion (via Valley of Fire)
28-6 Zion
29-6 Zion - Bryce
30-6 Bryce - Page
01-7 Page - Grand Canyon
02-7 Grand Canyon - Lake Havasu
03-7 Lake Havasu
04-7 Lake Havasu - Barstow
05-7 Barstow - LA
06-7 LA
08-7 LA
09-7 LA
10-7 LA - Amsterdam
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou via Valley of Fire naar Zion rijden en daar overnachten. Van LHC kan je best naar LA rijden zonder overnachting ergens en in Barstow is niet veel te beleven. Tussen LA en SF zou ik Cambria kiezen. Dat zal dan nog een lange dag worden naar SF als je de tijd neemt voor de stops langs hw1 en ook nog het aquarium wil bezoeken.
Aratje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Aratje »

Hoi peeps,

Ik ben de andere jongen in het reisgezelschap van deze reis.

Het is wel degelijk zo dat we niet op 1 dag naar SF rijden. Staat een beetje onduidelijk :-)
We zouden onderweg ergens slapen (niet te héél ver van Monterey) om dan vervolgens op de volgende dag het aquarium te bezoeken en de resterende miles te rijden naar SF.
Aratje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Aratje »

En voor diegene die schrijven Amsterdam-LA, het wordt normaal Brussel-JFK, JFK-LA en omgekeerd terug. (voorlopig komen we zo aan de laagste prijs)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dichtbij Monterey ga je vanaf LA gezien moeilijk een slaapplek vinden qua hotel. Ik zou, wat Yeehaw zegt, zo rond Morro Bay/ Cambria iets zoeken.

Ik heb het idee dat je vrijdags nog een deel vd dag in SF wilt blijven voor jullie naar Yosemite rijden. Zorg dat je minimaal 1,5 dag in SF hebt, maar ook minimaal 1,5 dag in Yosemite. Eventueel toch vanuit Lake Havasu direct door naar LA. Ik zou eerder een dag bij of op Lake Powell bij Page doorbrengen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer