Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gewicht bagage/ handbagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
HannyUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door HannyUSA »

Ook onze 2 koffers waren te zwaar op de terugweg :( (hoe zou dat nou komen?). We moesten 50 dollar betalen. Uiteindelijk lieten we zien dat we nog maar 24 dollar in de portemonnee hadden zitten en toen was dat ook goed. Gelukkig wist die man niet dat we nog een tweede portemonnee met Amerikaans geld bij ons hadden. Bovendien hadden we ook nog 2 koffers die nog niet aan het gewicht zaten (maar wel vol zaten), maar dat telt dan niet. Wij vlogen met Delta.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Aïda schreef:Ben even helemaal in mineur stemming :( United heeft het bedrag wat je voor een koffer zou moeten betalen als-ie meer dan 23 kg weegt (en tot 32 kg) VERDUBBELD van 25 dollar naar 50 dollar per koffer. Als je je ticket ná 7 september 2005 gekocht hebt tenminste:

Travel purchased after 9/7/2005: checked baggage more than 50 pounds/23kg and not exceeding 70 pounds/32kg will be charged at the rate of $50.00 per piece.

Balen!
Denk eraan, dat als je overstapt (dus bv Orlando - Washington - Amsterdam) dan moet je die toeslag twee keer betalen

Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

weet je dit zeker? meestal check je je bagage toch in een keer door? behalve als je een paar dagen in de tussenliggende stad blijft, want dan check je idd opnieuw in.

ik vind zelf datEuropa vliegt of naar het caribisch gebeid mag je echt niet zoveel bagage meenemen als naar Amerika. Bijv naar Suriname en Curacao mag je 25 kilo pp meenemen, en 10 kilo handbagage. Dat is 35 kilo in totaal ipv de 2x 23 plus 18 van de Amerikaanse maatschappijen. We zijn natuurlijk jaren verwend, maar je bespaart zoveel op de spullen die je in Amerika koopt dat die 25$ per koffer er echt nog bij kan. Lijkt me.

Het is alleen erg balen als je zoals bijv ik en anderen op dit forum per vliegtuig verhuist, en je nu dus eerder aan je max bent. Maar zelfs dan is $25 betalen stukken goedkoper dan dingen oosturen, en je hebt het gelijk bij je, dus ach, eigenlijk geen issue.
SEEING IS BELIEVING
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik denk dat ik het antwoord wel al weet maar die extra charge voor de koffers die moet cash worden voldaan toch? Ik iwlde het even checken. Kan ik er vast rekening mee houden ;-)
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

suebrons schreef:Ik denk dat ik het antwoord wel al weet maar die extra charge voor de koffers die moet cash worden voldaan toch? Ik iwlde het even checken. Kan ik er vast rekening mee houden ;-)
Ze vroegen aan mij of ik cash wilde betalen of met creditcard.
De truc van een lege portemonee laten zien ging dus niet op.... :?
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

enger003 schreef:
Aïda schreef:Travel purchased after 9/7/2005: checked baggage more than 50 pounds/23kg and not exceeding 70 pounds/32kg will be charged at the rate of $50.00 per piece.

Balen!
Denk eraan, dat als je overstapt (dus bv Orlando - Washington - Amsterdam) dan moet je die toeslag twee keer betalen

Eric
zou er dan niet staan "per piece, per leg" ? zowiezo: probeer mar eens 9 kilo per post te versturen vanuit de VS naar Europa...50 dollar is duur, maar niet belachelijk duur.
Niels

Afbeelding
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

enger003 schreef:

Eric
Waar heb jij die informatie vandaan Eric? Kan ik dat ergens nalezen? Ik kan me er nl. niks bij voorstellen.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

doreennicole schreef:We zijn natuurlijk jaren verwend, maar je bespaart zoveel op de spullen die je in Amerika koopt dat die 25$ per koffer er echt nog bij kan. Lijkt me.
Jawel, maar 50 dollar (waar ik het over had) vind ik toch best veel.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

novw schreef: zowiezo: probeer mar eens 9 kilo per post te versturen vanuit de VS naar Europa...50 dollar is duur, maar niet belachelijk duur.
Is ook wel zo hoor. Per post is alleen zeepost goedkoper dat heb ik al eens op de site van USPS uitgerekend. Wat ik wel altijd lastig vind is om te kijken hoeveel je koffer nu eigenlijk weegt. Vaak is het op het vliegveld toch weer anders. Net als dat je zelf op de ene personenweegschaal meer of minder kunt wegen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

enger003 schreef: Denk eraan, dat als je overstapt (dus bv Orlando - Washington - Amsterdam) dan moet je die toeslag twee keer betalen

Eric
Bij een overstap wordt de bagage niet meer gewogen, je zet het zelf op een andere band of geeft het af aan een medewerker van de airline.
Alleen de TSA kan hem mogelijk openmaken voor controle maar geen 2 X betalen.
Rob
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Sorry voor mijn late reactie, maar ik kom net thuis.
Ik weet het 2 x betalen niet uit eigen ervaring, maar heb het voor ikzelf op vakantie ging ergens op een van de forums gelezen.
Maar toen was het nog $ 25,00, misschien is het nu veranderd.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
ron24
Amerika-ontdekker

Bericht door ron24 »

Hallo,

Ik ga 14 december voor het eerst vliegen,en heb eerst ook al naar klm gemailt(nog steeds geen reactie).Maar mag ik nou mijn lenzenvloeistof en houder,Digitale camera en mobiele telefoon bij mij houden(mobiel in mijn broekzak)en de rest in mijn hangbaggage??of niet!!

Bedankt voor jullie antwoord.Ik twijfel hier behoorlijk aan!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

ron24 schreef:Hallo,

Ik ga 14 december voor het eerst vliegen,en heb eerst ook al naar klm gemailt(nog steeds geen reactie).Maar mag ik nou mijn lenzenvloeistof en houder,Digitale camera en mobiele telefoon bij mij houden(mobiel in mijn broekzak)en de rest in mijn hangbaggage??of niet!!

Bedankt voor jullie antwoord.Ik twijfel hier behoorlijk aan!
Ja, of je moet via Londen vliegen dan niet :roll:
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Daar 14 december langer dan drie maanden weg is zou ik me er nu niet teveel zorgen over maken. Zo ongeveer twee weken voor vertrek kan je dan de website checken, de KLM bellen of mailen, de officiele website van TSA bekijken en daar is dan echt de meest recente informatie bekend.

Het antwoord dat je nu krijgt van reizigers of instanties betekent helemaal niets als er over een maand weer iets gebeurt en het strenger wordt of ze besluiten minder streng te zijn of wat dan ook.

Plus, het antwoord dat je van reizigers krijgt over hun persoonlijke ervaringen is alleen dat, persoonlijk, geen wet van meden en perzen.

Ik ga eind November vliegen en ik neem dan de info van de website van NW Airlines en de TSA (Transport Security Airlines is geloof ik de acronym). Op basis daarvan pak ik mijn bagage en die info neem ik ook mee, zodat als daarop staat dat ik lenzenvloeistof mee mag nemen en iemand bij de balie raar doet, ik daarna kan verwijzen.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer