Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
G.B.
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door G.B. »

PSVwally schreef:
Als Alitalia niet failliet is tegen die tijd zelfs lager door een double open jaw (b.v. VCE / MXP / MUC en BRU of FRA).
Double open jaw??
Uit wikipedia :
double open jaw
(travel, aviation) a fare construction on a single return ticket where the origin and destination of the first flight are both different from the origin and destination on the return flight.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dus in mijn geval zou het uit moeten maken of ik bv Amsterdam - Denver en terug Lax - Brussel zou pakken? Maar moet dat dan met 1 en dezelfde maatschappij of gewoon bij sites als cheaptickets, tix of connections?
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Wij wachten ook tot januari.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Als er bij een vlucht op een boekingssite staat: nog 4 tickets voor deze prijs, is dit dan een lokkertje, of zou dat echt zo zijn?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Mijn ervaring, lokkertjes.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Ja, veel (recente) psychologie onderzoeken laten zien dat mensen gevoelig zijn bij dergelijke druk om te boeken. Is daarom voor een hotel interessanter (zoals b.v. de Wynn of de Encore) te communiceren dat er 'slechts' 4 kamers beschikbaar zijn, dus haast om te boeken is geboden. Deels vergelijkbaar principe met "maximaal 3 per klant" -- hoeveel items koopt de gemiddelde consument? En hoeveel moeite doet 25% van de consumenten om er 6 te kopen? Dit forum is een leuk praktijkvoorbeeld, zie enorm veel vragen "moet ik nu boeken?" -- de druk dat de prijs mogelijk omhoog gaat is vooraf ingedacht door revenue management marketeers.
Jordaan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jordaan »

Ook leuk:

er is weer 5-dagen voordeel bij KLM. Uiteraard niet voor het echte hoogseizoen (juli/augustus), maar bijvoorbeeld wel voor mei/juni.

Voor de gein een ticket proberen te boeken van ergens in mei (goedkoop tarief) en dan terug in augustus. Enkele ticketprijs heenreis ongeveer 400 euro, terugreis ongeveer 500 euro.
Toen zelfde ticket proberen te boeken, maar dan heen in juli en terug op dezelfde dag in augustus. Enkele ticketprijs heenreis ongeveer 600 euro, terugreis ongeveer 600 euro.

Blijkbaar is de prijs van de terugreis dus ook afhankelijk van op welke datum je vertrekt. Jammer, zo wordt vliegen in het hoogseizoen wel heel duur :(
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Al een tijdje aan het zoeken voor tickets Dusseldorf-Phoenix op 1 januari, en terug tussen 20-25 mei van ongeacht welk vliegveld in het westen van de VS naar Dusseldorf/Brussel/Amsterdam. Onder de 750 euro is niks te vinden... :(
nlkruit2
Amerika-newbie

Prijzen tickets

Bericht door nlkruit2 »

Wij zijn ons aan het oriënteren voor een vakantie naar de VS in augustus 2013. Nu ben ik aan het kijken voor tickets op de site van de KLM. Rechtstreeks naar NYC en retour rechtstreeks vanaf San Francisco naar Schiphol. De prijs bedraagt ca. € 1.200 per persoon voor dit retourticket. Nu zitten wij met een aantal vragen:
- gaan de prijzen nog ver dalen?
- wij willen graag Economy Comfort reizen (ik ben 1.95 meter). Als we lang wachten, zijn deze plaatsen nog wel beschikbaar?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De vraag is meermalen gesteld en beantwoord: niemand weet of ticketprijzen gaan dalen. Als dat zo was dan zag de vliegticket-industrie er heel anders uit. Nu vind ik 1200 euro voor 1 persoon wel aan de forse kant. Net zo lang de ticketsites checken totdat je een prijs vindt die acceptabel is voor jullie. En voor economy-comfort kan je het beste vroeg genoeg boeken.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Gisteravond 4 tickets a € 645,00 pp geboekt voor 20 juli 2013. We hebben een rondje Noordoost Amerika en een stukje Canada in de planning staan, dus hadden keuze uit een aantal bestemmingen. (Washngton, New York, Philli, Boston en Montreal) Vliegen op Toronto bleek de beste optie. Via Expedia.com geboekt bij American Airlines en we vliegen met BA.

Wel jammer van de lange tussenstop van 4.30 uur (als we het maar halen :wink: ) op LHR. Andere optie was een overstaptijd van 1.10 uur. Daar heb ik in het hoogseizoen niet zoveel vertrouwen in, zeker niet op Heathrow. Als ik dat al haal, dan sta ik in Toronto zonder koffers.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Weer mooie deal Ruud !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Thanks, ben er best tevreden mee. American Airlines heeft op het moment aardige tarieven. Bijna 200 euro goedkoper als BA zelf en ik vlieg toch echt met BA. Geen touw aan vast te knopen!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Royyy schreef:Al een tijdje aan het zoeken voor tickets Dusseldorf-Phoenix op 1 januari, en terug tussen 20-25 mei van ongeacht welk vliegveld in het westen van de VS naar Dusseldorf/Brussel/Amsterdam. Onder de 750 euro is niks te vinden... :(
Ik weet niet of je Las Vegas een acceptabele afstand vind (250 mijl)? Ik zie dan prijzen vanaf 650 Euro voor jouw datums...
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Via welke maatschappij of sites zoek je dan? Als ik op Las Vegas zou vliegen in plaats van Phoenix is het goedkoopste dat ik kan vinden 725 euro, met BA. Daarbij dan nog eens de kosten en tijd om naar Phoenix te komen..
Bedankt voor het zoeken in elk geval! :thumbup:
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Royyy schreef:Via welke maatschappij of sites zoek je dan? Als ik op Las Vegas zou vliegen in plaats van Phoenix is het goedkoopste dat ik kan vinden 725 euro, met BA. Daarbij dan nog eens de kosten en tijd om naar Phoenix te komen..
Bedankt voor het zoeken in elk geval! :thumbup:
Ik vond deze fare op http://matrix.itasoftware.com. Outbound vlieg je met BA, inbound met American. Je vindt deze rate ook op http://www.americanairlines.com, de clou zit 'm wel in vertrekken vanaf Amsterdam (1 Jan) en terug naar Düsseldorf (20 mei).

Voor 100 Euro voordeel een heel gedoe inderdaad... het blijft een sport om de juiste prijzen te vinden :-)
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

Ruud2004 schreef:Gisteravond 4 tickets a € 645,00 pp geboekt voor 20 juli 2013.
bedankt Ruud2004 voor de tip!!! :thumbup: Wij wilden ook een rondje met in ieder geval New York, Boston en Niagara maken en dan beginnen in New York. Maar pff de prijzen van de vliegtickets vallen me tot nu toe nog niet mee. Rond de € 1000(rechtstreeks) of rond de €850 maar dan met mega overstaptijden (meer dan 12 uur)

Dus na jouw berichtje voor onze 2 weken zomervakantie gekeken. En dus nu ook voor €645 geboekt via expedia!

We vertrekken vanaf Amsterdam naar Toronto op 9 augustus en weer retour op 23 augustus. Met gunstige overstaptijden wel op Londen Heathrow, maar goed. Anderhalf uur vooral heen is een uitdaging, maar goed het hele leven is een uitdaging. Dus we gaan dit gewoon maar eens gokken. :wink:
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Gebruiken jullie wel P-Less http://www.shrtlnk.nl/wfQ3 om een leuke cashback te ontvangen? Heeft mij al aardig wat voordeel opgeleverd. En, nee, ik heb geen aandelen. Bij Expedia bijvoorbeeld 4% cashback bij hotel/vlucht combinatie.

Die 652 euro is trouwens echt een mooie prijs. Ik zie hem voor zo'n beetje de hele zomervakantie beschikbaar. Ik zou eventueel op 7-7-13 heen willen en 28-7-13 weer terug, beschikbaar bij Expedia voor 652!
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

desteijntjes schreef:
Ruud2004 schreef:Gisteravond 4 tickets a € 645,00 pp geboekt voor 20 juli 2013.
bedankt Ruud2004 voor de tip!!! :thumbup: Wij wilden ook een rondje met in ieder geval New York, Boston en Niagara maken en dan beginnen in New York. Maar pff de prijzen van de vliegtickets vallen me tot nu toe nog niet mee. Rond de € 1000(rechtstreeks) of rond de €850 maar dan met mega overstaptijden (meer dan 12 uur)

Dus na jouw berichtje voor onze 2 weken zomervakantie gekeken. En dus nu ook voor €645 geboekt via expedia!

We vertrekken vanaf Amsterdam naar Toronto op 9 augustus en weer retour op 23 augustus. Met gunstige overstaptijden wel op Londen Heathrow, maar goed. Anderhalf uur vooral heen is een uitdaging, maar goed het hele leven is een uitdaging. Dus we gaan dit gewoon maar eens gokken. :wink:
Leuk om te horen. Andere maatschappijen zullen heus nog wel met acties komen, maar dit is voor het hoogseizoen gewoon een prima prijs. Goed zoeken en alle opties (luchthavens) vergelijken loont echt ! Er zaten ook tarieven tussen waarbij je zelfs van luchthaven moest wisselen. Aankomen op LGW en verder vanaf LHR. Die luchtavens liggen niet naast elkaar kan ik je vertellen !

Vwb dat overstappen, wij durfden die 1.10 uur overstaptijd niet aan. LHR is echt groot en je kan het bij de centrale sucurity slecht treffen. Nergens gaat het er mbt. security chaotischer aan toe als op LHR, het lijkt wel een volksmarkt. Wij zijn er twee keer overgestapt, de minimale tijd was 1.50uur. Dan moet je echt door blijven lopen, nergens kijken, direct van gate naar gate. Je zal ook van terminal moete wisselen.

ps. Zoals het nu lijkt, is de autohuur vanuit Toronto ook voordeliger !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Onze ervaring met LHR was altijd (2 keer reeds) anders, wij hadden altijd vlotte security en wachten in de centrale terminal ruimte tot je weet welke gate je moet zijn. Ofwel kwamen wij altijd in de juiste terminal toe, maar het duurde nooit niet langer dan 45min uit het vliegtuig en we zaten te wachten.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer