Ik vond kinderpostzegels en sponsortochten vroeger helemaal niet vervelend, maar misschien is dat anders als je in een dorp woont.
Het sponsorgebeuren hier in de VS is echter groter dan ik aankan, haha. Onze PTA heeft een patronage-programma, waarmee je gewoon een bedrag kunt schenken en je je de rest van het jaar niet meer schuldig hoeft te voelen over al die akties waar je geen trek in hebt. Ideaal voor mij. En ook voor de PTA trouwens, want die hebben er veel minder werk aan.
Ik heb me het afgelopen jaar enorm verbaasd over de veelheid aan sponsorakties voor van alles en nog wat. En als je denkt dat je na een jaar wel ongeveer weet hoe het werkt, dan val je weer in een nieuwe verbazing: alle akties van dit jaar zijn exact identiek aan de akties van vorig jaar. Gift wrap paper brochures, couponboek, ja zelfs de hypnoseshow van vorig jaar komt ook dit jaar weer aan bod. Ik verbaas me echt over het totale gebrek aan originaliteit. Ook het Halloweenfeest op school: ieder jaar volgens exact dezelfde formule, met dezelfde goodies en dezelfde spelletjes en dezelfde optocht-volgorde. Ik word er af en toe helemaal kriegel van, hahaha. Ik heb het ook wel eens gepresteerd om met een eigen creatie aan te komen op schoolfeestjes waar je iets te eten/drinken mee moest nemen; dat is dus echt Heel Erg Raar. Tegenwoordig koop ik dus ook maar gewoon zo'n standaard groentetray bij Safeway en die kwak ik dan in de originele verpakking op tafel. Wel zo gemakkelijk
Maar goed, die cookies dus. Dat is ook zoiets. Waarom nou niet een keer wat anders dan cookies? (En waarom moet het overigens (bijna) altijd iets met eten te maken hebben...)