Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Bericht door Fraa »

Stan.Gobien schreef:Een gekend plaatje ondertussen maar toch deze vakantie ook het plaatje geschoten :)
Hackberry is echt een leuke plaats! =)

Afbeelding

Afbeelding
ThomasBol.nl schreef:Gaaf! Is deze genomen in Nevada?
Hackberry ligt in Arizona, hier is een kaartje: http://goo.gl/maps/SZYrv
Reisblog: thisisfraa.be
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

@kalaman

De foto is wat te klein om duidelijk te zien.
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Wat leuke foto's weer, tof om diezelfde plaats van verschillende standpunten te zien! :thumbup:

Ik was vrijdag met ons dochtertje nog heerlijk gaan wandelen in Lynn Canyon Park. Dit park ligt in North Vancouver op zo'n 15 minuutjes van het centrum van Vancouver en je vindt hier een hangbrug (vergelijkbaar met Capilano Suspension Bridge, maar wel wat kleiner) en een schitterende natuurlijke omgeving. Dit park is ook gratis om te bezoeken. Het was die dag fris, maar wel zonnig...dus daar moeten we gebruik van maken. We volgden 1 van de hiking trails zo'n 20 minuutjes stroom afwaarts naar de "30 Foot Pool", een soort plas waar de rivier diep is en bijna stilstaand water heeft. Onderweg was er ook een kort trailtje tot aan de oever van de rivier. Hier is een klein foto verslagje van deze prachtige omgeving, het is 1 van mijn favoriete plekken in de Vancouver regio!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Elke ochtend weer genieten van n nieuwe lading foto's van diverse forumleden :thumbup: :clap:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had er nog wat liggen ;)

Gieren bij de Grand Canyon
usa2012 172.JPG
San Francisco
usa2012 204.JPG
Yosemite
usa2012 301.JPG
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

is dat een gier of een condor? Of is een condor een soort gier?
knap in elk geval! wij hebben er daar ook 2 gezien, zitten op een stuk rots, maar niet zo dichtbij
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat is een Condor trouwens ja, bij de GC zaten er een stuk of 4 vlakbij elkaar. Bij de Navajo Bridge vlogen er 2 vlak over ons heen, dat was ook apart.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

dat was een héél moeilijke selectie uit alle foto's van White Pocket (een alternatief voor diegenen die niet uitgeloot worden voor The Wave), maar heb toch een poging gedaan...
voor een video van dit gebied, zie " onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kalaman op 15 nov 2012, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Wauw! Daar wil ik naar toe! Bedankt voor de foto's.

Edwin
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Daar zit toch minstens 1 met nabewerking bij of ben ik verkeerd?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

allemaal nabewerkt, Stan, uit "pure" noodzaak. Het bezoek was tussen 11u en 14u...dus niet direct de ideale lichtomstandigheden, en dit is nog bijzonder zacht uitgedrukt...
Maar eigenlijk geven de bewerkte (verhogen contrast en kleurverzadiging, iets optrekken van de schaduwen en dempen van de hooglichten) foto's veel beter weer wat we in werkelijkheid zagen dan de "flauwe" originelen. In april was mijn toestel overigens ook nog een Sanyo Xacti HD2000. Op zich een heel goed, en vooral heel praktisch, toestel, maar natuurlijk totaal niet te vergelijken met de nieuwste toestellen. Voor onze Alaska-reis heb ik dan een Lumix FZ150 gekocht en mijn zoon een Canon Reflex en die zouden allicht ook voor betere originelen gezorgd hebben...Dus mea culpa voor de nabewerking...maar ik weet dat de meeste forumleden daar toch eerder vóór- dan tegenstander van zijn :wink: .
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

61604_10151302263750590_191633114_n.jpg
Zonsondergang over het Tidal Basin in Washington DC
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ovide
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ovide »

Dit is een van mijn persoonlijke favorieten, zelf genomen in Yosemite National Park in 2006

Afbeelding
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Mooie reflecties.

@kalaman:
Geen nood tot verklaring, maar ik dacht even dat jij eerder een tegenstander was, mijn geheugen laat me in de steek ;)

Overigens ken ik dat ook. Toen wij in White Pockets waren had ik vergeten de camera in RAW(+JPEG) te zetten en zodoende had ik ook enkel de JPEG's om te bewerken. Het was er nogal bewolkt toen wij er waren, dan komen de foto's ook niet tot z'n recht.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Afbeelding

Het was behoorlijk bewolkt toen ik er vrijdag was maar de zon kwam zo nu en dan ook door. Vond het licht juist heel mooi.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Fraa schreef:
Alper schreef:En fotobewerking achteraf vind ik persoonlijk niet mooi. Je kunt ook hele mooie foto's maken zonder bewerking. Heel veel mensen denken bijvoorbeeld dat ik de 5de foto heb bewerkt terwijl dat niet zo is.
"Fotobewerking" is dan ook zeer relatief, maar dat heb ik al eens uitgelegd hier =) Voor velen is alles wat je nadien op een PC doet "bewerken", voor mij is bewerken enkel het grote photoshop-werk. De belichting, verzadiging, contrast, etc aanpassen hoort daar niet echt onder voor mij, een horizon rechttrekken al helemaal niet (al moet je dat eigenlijk al zien voor je de foto neemt). Voor mij maken die dingen deel uit van het gehele proces, terwijl bewerken eigenlijk nog iets helemaal anders is.
Yup, je hebt fotobewerking & fotobewerking :) Ik heb hier ooit ook al eens wat over verteld, denk zelfs in Fraa's eigen topic :)

Dit is een voorbeeld fotobewerking:
Nathalie21 schreef:Heel veel foto's gemaakt tijdens onze rondreis, dit vind ik persoonlijk een van de mooiste.
Mede doordat we een flinke hike gemaakt hadden om hier te komen.
Afbeelding
Dit is het soort bewerking dat ik persoonlijk niet zo graag zie (eigenlijk geen enkel van die Instagram effectjes).

Dan heb je ook fotobewerking die enkel wordt toegepast om in je foto terug de realiteit zo goed mogelijk te benaderen, want je mag nog de duurste camera hebben, die zal nooit 100% de realiteit weergeven.

Dan heb je ook fotobewerking die iets voorbij het vorige ligt, namelijk bijvoorbeeld de kleursaturatie of witbalans "ietsje" opkrikken om echt de klemtoon te leggen op hoe kleurrijk of warm die regio echt is. Dit is ook wat camera's standaard al toepassen op elke getrokken foto (uitgezonder RAW formaat)

Ik pas de laatste 2 soorten bewerking toe. Belichting corrigeren, horizon rechttrekken, verscherpen, ruisreductie toepassen, wat helderheid & levendigheid toepassen, zonder over-the-top te gaan... Ik ben nu toevallig bezig met een herselectie & bewerking van m'n foto's uit 2010 omdat ik ze toch wil verhuizen naar een andere website. Voor de fun had ik een tijdje geleden eens een overzichtje gemaakt van de "bewerkingen" die ik heb toegepast. Links de originele foto's zoals ze uit de camera komen (toen nog JPEG formaat) en reeds online stonden; rechts de "bewerkte" foto's die ik online aan het zetten ben op smugmug.

https://dl.dropbox.com/s/xty5z020zerlcj ... efresh.jpg

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat iemand de linkerfoto's mooier vind dan de rechterfoto's "omdat die onbewerkt zijn".
Voor geen geld ter wereld zet ik nog onbewerkte foto's online :)

(Edit: en dan heb je nog zaken als polarisatiefilters die het licht al bewerken nog voor de foto getrokken is :) Kortom "ik hou wel/niet van bewerkte foto's" is een zéér breed statement :))
Laatst gewijzigd door Q-BiC op 19 nov 2012, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

volledig akkoord Q-Bic, en dat bedoelde ik ook met mijn "bewerkte" foto's van White Pocket... :wink:
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Erg mooi al die foto's!!! Heb zelf ook een paar foto's die ik graag een beetje wil bewerken en dan bedoel ik vooral de belichting. Welk programma gebruiken jullie daarvoor? Ik heb het met zo'n standaard programmatje op de computer geprobeerd maar krijg ze niet echt mooi.

Gr. Laura
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik kan me ook vinden in het antwoord van Q. Ik 'bewerk' mijn NEF's (RAW) . De NEF's zijn de files met alle informatie maar totaal niet bewerkt zoals bv een JPG die uit de camera komt wel al bewekrt is. Ik pas een klein beetje verscherping, voeg 10 tot 15% (op een schaal van 100 ) contrast toe, haal de hoge lichten en schaduwen op daar waar nodig en pas een verzadiging toe van 15% ( schaal 100) Bij de foto op White Pocket had ik het geluk dat aan de ene kant het zwaar bewolkt was en aan de andere kant blauwe lucht met schapenwolkjes. Dan valt het licht heel mooi en toevallig was ik net daar. Wat dat betreft heeft Kalaman ook gelijk. Als je in de hete middagzon die dan heel hoog staat foto's maakt is het veel moeilijker / misschien wel bijna onmogelijk om de kleuren echt natuurgetrouw te kijken. Maar uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak, en laten die nu net verschillen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Frans H op 20 nov 2012, 06:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Vroeger met Photoshop Elements de JPG bewerken.
Dan overgestapt op fotograferen in RAW en met Photoshop Elements de RAW bewerken en exporteren.
Nu overgestapt naar Adobe Lightroom om de RAW bewerkingen te doen, heel af en toe nog eens Photoshop voor serieuze aanpassingen en dingen wegsnijden.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer