Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
(homorelatie)Emigreren naar amerika voor amerikaanse vriend
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 8
(homorelatie)Emigreren naar amerika voor amerikaanse vriend
Hallo iedereen,
ik ben net nieuw op dit forum, en heb ook speciaal voor dit onderwerp me geregistreerd.
Ik ben een jongen van 20 jaar, en heb sinds 2 jaar een amerikaanse vriend(29) in Chicago, illinois, USA.
We houden heel veel van elkaar, en weten zeker dat we de rest van ons leven met elkaar willen delen.
Ik reis regelmatig af naar Chicago voor hem, en andersom hij ook naar nederland.
na 2 jaar een lange afstand relatie, willen we allebij dolgraag samenwonen en trouwen.
we missen elkaar te erg, en willen niet langer zonder elkaar zijn.
Hij heeft een goed betaalde baan bij een luchtvaart maatschappij als leidinggevende, in chicago, en het is voor hem dus absoluut geen mogelijkheid om naar nederland te emigreren.
Hij spreekt geen woord nederlands, en ik wel vloeiend engels.
Geld om te rond te komen in amerika is dus geen probleem.
Voor mij is het makkelijker om nederland te verlaten omdat ik een baan in de horeca heb hier in nederland.
ik wil dus dolgraag permanent in amerika komen wonen bij hem.
Nou heb ik begrepen dat dit voor hetroseksuele koppels geen probleem is, en dat daar een fiancee visum voor is, en daarna een greencard als je getrouwd bent.
hoe werkt dit met same-sex koppels, want zover ik op internet heb gelezen is dit niet mogelijk door een bepaalde wet.
President Obama heeft bekend gemaakt om het homohuwelijk te willen legaliseren, en die wet te cancelen.
Is er al bekend hoelang dit nog gaat duren?
En ik zou graag advies krijgen van iedereen op dit forum, wat kan ik het beste doen volgens jullie?
Wat zijn mijn mogelijkheden?
Al vast heel erg bedankt.
Met vriendelijk groet, Justin.
ik ben net nieuw op dit forum, en heb ook speciaal voor dit onderwerp me geregistreerd.
Ik ben een jongen van 20 jaar, en heb sinds 2 jaar een amerikaanse vriend(29) in Chicago, illinois, USA.
We houden heel veel van elkaar, en weten zeker dat we de rest van ons leven met elkaar willen delen.
Ik reis regelmatig af naar Chicago voor hem, en andersom hij ook naar nederland.
na 2 jaar een lange afstand relatie, willen we allebij dolgraag samenwonen en trouwen.
we missen elkaar te erg, en willen niet langer zonder elkaar zijn.
Hij heeft een goed betaalde baan bij een luchtvaart maatschappij als leidinggevende, in chicago, en het is voor hem dus absoluut geen mogelijkheid om naar nederland te emigreren.
Hij spreekt geen woord nederlands, en ik wel vloeiend engels.
Geld om te rond te komen in amerika is dus geen probleem.
Voor mij is het makkelijker om nederland te verlaten omdat ik een baan in de horeca heb hier in nederland.
ik wil dus dolgraag permanent in amerika komen wonen bij hem.
Nou heb ik begrepen dat dit voor hetroseksuele koppels geen probleem is, en dat daar een fiancee visum voor is, en daarna een greencard als je getrouwd bent.
hoe werkt dit met same-sex koppels, want zover ik op internet heb gelezen is dit niet mogelijk door een bepaalde wet.
President Obama heeft bekend gemaakt om het homohuwelijk te willen legaliseren, en die wet te cancelen.
Is er al bekend hoelang dit nog gaat duren?
En ik zou graag advies krijgen van iedereen op dit forum, wat kan ik het beste doen volgens jullie?
Wat zijn mijn mogelijkheden?
Al vast heel erg bedankt.
Met vriendelijk groet, Justin.
Re: (homorelatie)Emigreren naar amerika voor amerikaanse vri
Klikkerdeklik: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=38145
Zoek even op "homo". Volop homo's hier op het forum
Zoek even op "homo". Volop homo's hier op het forum

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Greencard loterij is de enige mogelijkheid. Ik neem niet aan dat je als 20 jarige een hoop geld op de bank hebt staan?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi Justin,
Allereerst hartelijk welkom op het forum.
Ken je de DV-lottery al? Het is weliswaar een kleine kans, maar niet geschoten is altijd mis. Een forumlid heeft zo ooit een green card gewonnen, waardoor hij nu in Amerika bij zijn vriend kan wonen. Je zult wel tot volgend jaar oktober moeten wachten, want de inschrijving dit jaar is pas gestopt.
De wet die jij bedoelt is waarschijnlijk de Defense Of Marriage Act (DOMA). Daarover is op het forum al vaak geschreven, o.a. in het topic waarvan de link in het bericht van DejaVu staat.
Succes.
Allereerst hartelijk welkom op het forum.
Ken je de DV-lottery al? Het is weliswaar een kleine kans, maar niet geschoten is altijd mis. Een forumlid heeft zo ooit een green card gewonnen, waardoor hij nu in Amerika bij zijn vriend kan wonen. Je zult wel tot volgend jaar oktober moeten wachten, want de inschrijving dit jaar is pas gestopt.
De wet die jij bedoelt is waarschijnlijk de Defense Of Marriage Act (DOMA). Daarover is op het forum al vaak geschreven, o.a. in het topic waarvan de link in het bericht van DejaVu staat.
Succes.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- goldenhills
- Amerika-expert
Momenteel is zelfstandig een visum of greencard bemachtigen de enige oplossing voor jou, en dat is lastig. Op dit forum kun je er behoorlijk wat info over vinden. Dat staat dus geheel los van je relatie.
A.s. 30 november zal de US Supreme Court bekijken of en zo ja welke rechtzaken ze aannemen over DOMA (Defense of Marriage Act), welke de federale overheid verbiedt om een same-sex huwelijk te accepteren. Als ze een of meerdere zaken (er zijn er in totaal zes geloof ik) aannemen, dan zou voor de komende zomer een uitspraak gedaan kunnen worden. Maar de Supreme Court is niet aan een tijdschema gebonden, ze kunnen zo'n beetje doen wat ze willen. Als DOMA valt verwacht ik wel dat Obama redelijk snel zijn deel zal doen om ook de instructies voor de immigratiedienst aan te passen, en zou in de tweede helft van 2013 je partner het greencard proces voor je kunnen starten, als jullie getrouwd zijn of gaan trouwen. Maar hoe en hoe snel de rechtzaak uit gaat pakken is allemaal koffiedik kijken.
A.s. 30 november zal de US Supreme Court bekijken of en zo ja welke rechtzaken ze aannemen over DOMA (Defense of Marriage Act), welke de federale overheid verbiedt om een same-sex huwelijk te accepteren. Als ze een of meerdere zaken (er zijn er in totaal zes geloof ik) aannemen, dan zou voor de komende zomer een uitspraak gedaan kunnen worden. Maar de Supreme Court is niet aan een tijdschema gebonden, ze kunnen zo'n beetje doen wat ze willen. Als DOMA valt verwacht ik wel dat Obama redelijk snel zijn deel zal doen om ook de instructies voor de immigratiedienst aan te passen, en zou in de tweede helft van 2013 je partner het greencard proces voor je kunnen starten, als jullie getrouwd zijn of gaan trouwen. Maar hoe en hoe snel de rechtzaak uit gaat pakken is allemaal koffiedik kijken.
@Justin, wees welkom hier. Wat nog een optie zou kunnen zijn is dat jij zorgt dat je qua opleidingsniveau minimaal op hbo niveau geraakt en dan middels een H1B visum die kant op gaat. Wellicht dat jouw vriend kan regelen dat de luchtvaartmaatschappij jou dan aanneemt. Doch dit is een onzekere weg, want je zal aangenomen moeten worden en de luchtvaartmaatschappij zal de kosten van het visum moeten dragen.
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi Justin,
Als eerste welkom op het forum.
Op dit moment is de greencard loterij de enige kans om een Greencard te bemachtigen.
Ik heb zelf anderhalf jaar een relatie gehad met een Amerikaanse jongen dus weet precies in welke situatie je je bevind. Heb je wellicht nagedacht over een studie in Amerika zodat je een tijdje op een studenten visa kan verblijven?
Als eerste welkom op het forum.
Op dit moment is de greencard loterij de enige kans om een Greencard te bemachtigen.
Ik heb zelf anderhalf jaar een relatie gehad met een Amerikaanse jongen dus weet precies in welke situatie je je bevind. Heb je wellicht nagedacht over een studie in Amerika zodat je een tijdje op een studenten visa kan verblijven?
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ja, een studentenvisum is ook een alternatief. Ik ken een Nederlandse die deze route heeft gedaan. Zij is eerst begonnen op een Community College om in 2-3 jaar een Associates degree te halen. Als je dat gehaald hebt, mag je nog een jaar blijven als je een OPT aanvraagt. Je doet dan werkervaring op. Vervolgens besluit je na dat jaar OPT weer te gaan voor een bachelors studie. Je kunt dan vaak veel credits van je Associates degree transferen en daardoor kun je nog 2-3 jaar aan de studie voor een bachelors degree. Tijdens die studie probeer je een stage te doen en te netwerken om te kijken of er een bedrijf is die een werkvisum voor je wil regelen. Je zit op die manier wel dichter bij het vuur dan dat je in Nederland zou gaan studeren. Degene over wie ik het heb heeft dus een baan gevonden en kon uiteindelijk op een werkvisum blijven. Na je bachelors degree kun je natuurlijk ook nog verder studeren als het niet lukt met een baan en nog een keer een OPT doen. Al met al kun je het dus vrij lang uitzingen als je blijft studeren.
Nadeel is dat je moet aan kunnen tonen dat je je studie kunt betalen, omdat je op een F-1 visum niet mag werken (behalve op de campus voor max. 20 uur per week, vaak tegen minimum loon), maar als je vriend het niet erg vindt om je voor die periode te onderhouden dan zou dat een optie zijn.
Voordeel is dat je wel bij je vriend kunt wonen en een periode kunt "proberen" of dit het echt is voor jullie zonder dat je meteen al te grote stappen zou hoeven nemen.
Ik (hetero) heb ook eerst een studentenvisum gehad, omdat mijn partner (inmiddels echtgenoot) een in de US wonende Nederlander was en wèl een greencard had, maar geen citizen was en het door die positie moeilijker was om voor mij een verblijfsvergunning te krijgen in de US als we zouden trouwen. Ik heb dus net zo lang gestudeerd tot mijn man citizen kon worden en daarna zijn wij getrouwd.
Nadeel is dat je moet aan kunnen tonen dat je je studie kunt betalen, omdat je op een F-1 visum niet mag werken (behalve op de campus voor max. 20 uur per week, vaak tegen minimum loon), maar als je vriend het niet erg vindt om je voor die periode te onderhouden dan zou dat een optie zijn.
Voordeel is dat je wel bij je vriend kunt wonen en een periode kunt "proberen" of dit het echt is voor jullie zonder dat je meteen al te grote stappen zou hoeven nemen.
Ik (hetero) heb ook eerst een studentenvisum gehad, omdat mijn partner (inmiddels echtgenoot) een in de US wonende Nederlander was en wèl een greencard had, maar geen citizen was en het door die positie moeilijker was om voor mij een verblijfsvergunning te krijgen in de US als we zouden trouwen. Ik heb dus net zo lang gestudeerd tot mijn man citizen kon worden en daarna zijn wij getrouwd.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- goldenhills
- Amerika-expert
Inderdaad. Dat is ongeveer de route die wij (hopen te) bewandelen. Mijn vrouw doet een PhD en heeft een F-1 visum. Je moet wel van te voren kunnen aantonen dat je in je levensonderhoud kunt voorzien. Een briefje dat een ander voor jouw levensonderhoud zal zorgen is niet genoeg. Wij hadden ons huis verkocht met redelijk wat overwaarde, en daarmee voldeden we aan de eis. De universiteit of college is overigens degene die de hoogte van dat bedrag bepaald, en dat komt op de visumpapieren te staan. Bijvoorbeeld $30,000 per jaar, verwachte studieduur is 3 jaar, dus $90,000. Bij het consulaat moet je dan bewijzen dat je het bedrag daadwerkelijk tot je beschikking hebt, zoals bewijzen van hoeveel je mag lenen, studiebeurzen & -vergoedingen, en/of hoeveel jij of jouw ondersteuners op hun bankrekening hebben staan. Beginnen met een korte studie bij een college is dus makkelijker haalbaar dan een 4-jarig graduate programma (dat laatste gaat richting van $200,000). Sommige mensen lukt het om een beurs te krijgen, wat enorm kan schelen. Ik heb een goede baan, en mijn vrouw heeft ondertussen diverse beurzen binnengehaald, zodat we ons spaargeld niet echt nodig hebben. Maar dat weet je niet altijd van te voren.
-
- Amerika-expert
Wat een gedoe is dat toch, wanneer je graag bij je same sex partner wilt zijn. Of bij je buitenlandse partner in amerika, zoals bij houstonwehaveaproblem. Ik ben jaren geleden verliefd geworden op een opposite sex partner met de amerikaanse nationaliteit, twee zaken die het zoveel makkelijker maakten voor ons om bij elkaar te zijn. Iets wat ik mij toen niet realizeerde en wat niet eerlijk is, vind ik.
En, goldenhills en houstonwehaveaproblem, fantastisch zoals jullie het oplossen/hebben opgelost. Dan moet je toch wel een hele sterke relatie hebben.
En, goldenhills en houstonwehaveaproblem, fantastisch zoals jullie het oplossen/hebben opgelost. Dan moet je toch wel een hele sterke relatie hebben.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Vandaag precies 4 jaar getrouwddutchie_in_boston schreef: En, goldenhills en houstonwehaveaproblem, fantastisch zoals jullie het oplossen/hebben opgelost. Dan moet je toch wel een hele sterke relatie hebben.

Maar ik woon hier dus al bijna 7 jaar. Het was inderdaad een gedoe, maar het voordeel voor mij was dat ik in Nederland een opleiding had gedaan waar ik niks mee kon (MDGO-Agogisch Werk) en dat ik hier verplicht weer naar school moest vanwege het visum. Ik heb nu een studie gedaan als paralegal en had meteen een baan. Dat was me niet zo makkelijk gelukt denk ik wanneer ik hier niet naar school was gegaan.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
- goldenhills
- Amerika-expert
Thx dutchie. Evengoed voelen we ons wel bevoorrrecht, omdat we geld hadden om dit te kunnen doen, en ik een baan kon krijgen waar je een visum/greencard mee kunt bemachtigen. Emigreren (tijdelijk of permanent) vind ik sowieso wel pittig voor een relatie. Je bent meer op elkaar aangewezen dan als je in je geboorteland blijft wonen. Maar als je er samen doorheen komt maakt dat je relatie alleen maar sterker. Althans, zo ervaar ik dat.
Ik hoop voor Justin en vele anderen in zijn situatie dat ze snel bij hun partner mogen zijn! C'mon supremes, you know what's the right thing to do...
Ik hoop voor Justin en vele anderen in zijn situatie dat ze snel bij hun partner mogen zijn! C'mon supremes, you know what's the right thing to do...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3813 Weergaves
-
Laatste bericht door Disney-Golf
-
- 3 Reacties