Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Westkust en de parken in september 2007
Westkust en de parken in september 2007
Wat een fantastische site is dit. Ik heb inmiddels al zoveel gelezen op deze site, dat vele vragen inmiddels zijn beantwoord.
Wij, 2 paar vrienden, gaan in september 2007 dan eindelijk onze droomreis naar Amerika maken. Hieronder zal ik onze geplande route weergeven en hoop enkele reacties van jullie te ontvangen. Er staan al diverse soortgelijke route's maar toch heb ik nog enkele vragen hierover.
Niets ligt nog vast en alle kritiek is welkom.
Vr. 7- 9 1 Vertrek Schiphol - Los Angeles
Za. 8- 9 2 Los Angeles - Camper ophalen - San Diego
Zo. 9- 9 3 San Diego
Ma. 10-9 4 San Diego
Di. 11-9 5 San Diego - Joshua Tree
Wo. 12-9 6 Joshua Tree
Do. 13-9 7 Joshua Tree - Seligman
Vr. 14-9 8 Seligman - Grand Canyon
Za. 15-9 9 Grand Canyon
Zo. 16-9 10 Grand Canyon
Ma. 17-9 11 Grand Canyon
Di. 18-9 12 Grand Canyon - Bryce
Wo. 19-9 13 Bryce
Do. 20-9 14 Bryce
Vr. 21-9 15 Bryce - Zion
Za. 22-9 16 Zion
Zo. 23-9 17 Zion - Las Vegas
Ma. 24-9 18 Las Vegas
Di. 25-9 19 Las Vegas
Wo. 26-9 20 Las Vegas
Do. 27-9 21 Las Vegas - Death Valley
Vr. 28-9 22 Death Valley - Yosimeti
Za. 29-9 23 Yosimeti
Zo. 30-9 24 Yosimeti
Ma. 1-10 25 Yosimeti - San Francisco
Di. 2-10 26 San Francisco
Wo. 3-10 27 San Francisco
Do. 4-10 28 San Francisco
Vr. 5-10 29 San Francisco
Za. 6-10 30 Kustweg richting Los Angeles
Zo. 7-10 31 Kustweg richting Los Angeles
Ma. 8-10 32 Kustweg richting Los Angeles - Los Angeles
Di. 9-10 33 Los Angeles
Wo. 10-10 34 Los Angeles
Do. 11-10 35 Los Angeles - Camper inleveren
Vr. 12-10 36 Vertrek Los Angeles - Schiphol
Vragen:
1. Wie heeft er ervaringen met boeken via Travelhome?
2. Is het handiger hier je RV te reserveren?
3. Misschien gaan we wel met de camper tot San Francisco, daar de stad met openbaar vervoer bekijken en dan een auto huren voor de kustweg en Los Angeles en dan dus in hotelletjes verblijven. Wie heeft hier ervaring mee en weet leuke hotelletjes of appartementen in Los Angeles.
4. Welke leuke en voordelige outlets zijn er langs deze route?
5. Misschien een hotelovernachting in Las Vegas. Ervaringen met Flamingo?
6. Is het verstandig om campgrounds te reserveren in NP en welke raden jullie aan.
7. Betaal je op een campground per RV of per persoon.
8. Hoe kom je aan die Goodsam korting.
9. We willen diverse trails lopen in de parken. Welke raden jullie aan.
10. Nog leuke bezienswaardigheden en restaurants aan te bevelen.
11. Die pas voor de parken is die per persoon of per RV
12. Nog even over de route vanaf Joshua Tree naar Grand Canyon. Welke raden jullie aan.
1. Route 10. Blythe / Prescott / Williams / Grand Canyon of
2. Route 62-95. Needles / Kingman / Williams / Grand Canyon
Wat een vragen he
Nou, ik wacht met spanning af op jullie antwoorden.
Bij deze alvast heel erg bedankt.
Lilian
Wij, 2 paar vrienden, gaan in september 2007 dan eindelijk onze droomreis naar Amerika maken. Hieronder zal ik onze geplande route weergeven en hoop enkele reacties van jullie te ontvangen. Er staan al diverse soortgelijke route's maar toch heb ik nog enkele vragen hierover.
Niets ligt nog vast en alle kritiek is welkom.
Vr. 7- 9 1 Vertrek Schiphol - Los Angeles
Za. 8- 9 2 Los Angeles - Camper ophalen - San Diego
Zo. 9- 9 3 San Diego
Ma. 10-9 4 San Diego
Di. 11-9 5 San Diego - Joshua Tree
Wo. 12-9 6 Joshua Tree
Do. 13-9 7 Joshua Tree - Seligman
Vr. 14-9 8 Seligman - Grand Canyon
Za. 15-9 9 Grand Canyon
Zo. 16-9 10 Grand Canyon
Ma. 17-9 11 Grand Canyon
Di. 18-9 12 Grand Canyon - Bryce
Wo. 19-9 13 Bryce
Do. 20-9 14 Bryce
Vr. 21-9 15 Bryce - Zion
Za. 22-9 16 Zion
Zo. 23-9 17 Zion - Las Vegas
Ma. 24-9 18 Las Vegas
Di. 25-9 19 Las Vegas
Wo. 26-9 20 Las Vegas
Do. 27-9 21 Las Vegas - Death Valley
Vr. 28-9 22 Death Valley - Yosimeti
Za. 29-9 23 Yosimeti
Zo. 30-9 24 Yosimeti
Ma. 1-10 25 Yosimeti - San Francisco
Di. 2-10 26 San Francisco
Wo. 3-10 27 San Francisco
Do. 4-10 28 San Francisco
Vr. 5-10 29 San Francisco
Za. 6-10 30 Kustweg richting Los Angeles
Zo. 7-10 31 Kustweg richting Los Angeles
Ma. 8-10 32 Kustweg richting Los Angeles - Los Angeles
Di. 9-10 33 Los Angeles
Wo. 10-10 34 Los Angeles
Do. 11-10 35 Los Angeles - Camper inleveren
Vr. 12-10 36 Vertrek Los Angeles - Schiphol
Vragen:
1. Wie heeft er ervaringen met boeken via Travelhome?
3. Misschien gaan we wel met de camper tot San Francisco, daar de stad met openbaar vervoer bekijken en dan een auto huren voor de kustweg en Los Angeles en dan dus in hotelletjes verblijven. Wie heeft hier ervaring mee en weet leuke hotelletjes of appartementen in Los Angeles.
6. Is het verstandig om campgrounds te reserveren in NP en welke raden jullie aan.
12. Nog even over de route vanaf Joshua Tree naar Grand Canyon. Welke raden jullie aan.
2. Route 62-95. Needles / Kingman / Williams / Grand Canyon
Wat een vragen he
Nou, ik wacht met spanning af op jullie antwoorden.
Bij deze alvast heel erg bedankt.
Lilian
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route, en inderdaad voldoende tijd.
Willen jullie in de Grand Canyon helemaal naar beneden lopen? Anders is 3 volle dagen Grand Canyon wel erg veel. Een of hooguit twee dagen lijkt mij voldoende. Ga in elk geval langs de west rim naar Hermits Rest, en loop ook een stuk naar beneden. Wij vinden een bezoek aan het Visitor Center of het bijwonen van een rangerpraatje ook altijd erg interessant (geldt voor elk NP). Je krijgt dan een goed beeld over b.v. het ontstaan van de canyon. Een helicoptervlucht is natuurlijk ook schitterend!
Twee volle dagen voor Bryce vind ik ook veel; het is een prachtig park, maar je hebt aan 1 dag/2 overnachtingen genoeg om het park bij zonsopgang/ondergang te bekijken en ook 1 of 2 wandelingen naar beneden te maken.
Drie dagen Las Vegas vind ik ook vrij veel maar dat is heel persoonlijk.
Je zou heel goed een dag Yosemite exta kunnen plannen, hier heb je erg veel (wandel)mogelijkheden. Of je last een bezoek aan Kings Canyon/Sequoia NP in.
Voor wandelmogelijkheden in de parken kun je via de NPS-site (http://www.nps.gov) veel informatie vinden. Bij elk park staan overzichten van day hikes, met moeilijkheidsgraad, en lengte. Op deze site vind je ook info over tarieven (is per auto/camper). Ook vind je een overzicht van campings en welke geschikt zijn voor RV's.
Bij dit topic http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=5971 worden ook al wat van jouw vragen beantwoord.
Marianne
Willen jullie in de Grand Canyon helemaal naar beneden lopen? Anders is 3 volle dagen Grand Canyon wel erg veel. Een of hooguit twee dagen lijkt mij voldoende. Ga in elk geval langs de west rim naar Hermits Rest, en loop ook een stuk naar beneden. Wij vinden een bezoek aan het Visitor Center of het bijwonen van een rangerpraatje ook altijd erg interessant (geldt voor elk NP). Je krijgt dan een goed beeld over b.v. het ontstaan van de canyon. Een helicoptervlucht is natuurlijk ook schitterend!
Twee volle dagen voor Bryce vind ik ook veel; het is een prachtig park, maar je hebt aan 1 dag/2 overnachtingen genoeg om het park bij zonsopgang/ondergang te bekijken en ook 1 of 2 wandelingen naar beneden te maken.
Drie dagen Las Vegas vind ik ook vrij veel maar dat is heel persoonlijk.
Je zou heel goed een dag Yosemite exta kunnen plannen, hier heb je erg veel (wandel)mogelijkheden. Of je last een bezoek aan Kings Canyon/Sequoia NP in.
Voor wandelmogelijkheden in de parken kun je via de NPS-site (http://www.nps.gov) veel informatie vinden. Bij elk park staan overzichten van day hikes, met moeilijkheidsgraad, en lengte. Op deze site vind je ook info over tarieven (is per auto/camper). Ook vind je een overzicht van campings en welke geschikt zijn voor RV's.
Bij dit topic http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=5971 worden ook al wat van jouw vragen beantwoord.
Marianne
- repelsteeltje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Westkust en de parken in september 2007
Een mooie route met veel tijd overal.
Overweeg of Sequoia/Kings canyon een optie is. Wij vonden het een fantastisch park (ikzelf na bryce Canyon de mooiste). Met beren op de camping, en een heerlijke rust tussen de giga bomen. We bleven er 3 nachten maar wilden allen langer blijven.
Las Vegas was erg indrukwekkend, maar na 3 dagen (2 nachten) verlangden we echt weer terug naar de rustige campgrounds in de Stateparks.
6 wij hebben geen enkele campground in de NP gereserveerd. Wij gingen met tentjes dat moet ik er wel bijzeggen. Maar jullie gaan in september als het alweer minder druk wordt. Bij de Grand Canyon stond dat Mather campground full was, maar bij navragen bleek dat helemaal niet zo te zijn. Gewoon geprobeerd. Yosemite zijn we niet geweest, dus dat weet ik niet. Bryce en Zion waren geen probleem in augustus.
7 Je betaald de campground per RV, vaak met de opmerking dat er maximaal 6 personen per plek mogen en 2 auto's
9 Bij de Grand Canyon zijn we in de rode shuttle gestapt en bij de voor laatste halte uitgestapt en zijn we naar de laatste halte gelopen. Het was er heerlijk rustig en we hebben een fantastisch uitzicht gehad.
Ik heb wel een word bestandje met allerlei trails die ik wel naar je stuur via de mail.
11 de parkpas is per auto
Monique
Overweeg of Sequoia/Kings canyon een optie is. Wij vonden het een fantastisch park (ikzelf na bryce Canyon de mooiste). Met beren op de camping, en een heerlijke rust tussen de giga bomen. We bleven er 3 nachten maar wilden allen langer blijven.
We zijn dit jaar met 2 kinderen van 8 en 10 geweest.6. Is het verstandig om campgrounds te reserveren in NP en welke raden jullie aan.
Las Vegas was erg indrukwekkend, maar na 3 dagen (2 nachten) verlangden we echt weer terug naar de rustige campgrounds in de Stateparks.
6 wij hebben geen enkele campground in de NP gereserveerd. Wij gingen met tentjes dat moet ik er wel bijzeggen. Maar jullie gaan in september als het alweer minder druk wordt. Bij de Grand Canyon stond dat Mather campground full was, maar bij navragen bleek dat helemaal niet zo te zijn. Gewoon geprobeerd. Yosemite zijn we niet geweest, dus dat weet ik niet. Bryce en Zion waren geen probleem in augustus.
7 Je betaald de campground per RV, vaak met de opmerking dat er maximaal 6 personen per plek mogen en 2 auto's
9 Bij de Grand Canyon zijn we in de rode shuttle gestapt en bij de voor laatste halte uitgestapt en zijn we naar de laatste halte gelopen. Het was er heerlijk rustig en we hebben een fantastisch uitzicht gehad.
Ik heb wel een word bestandje met allerlei trails die ik wel naar je stuur via de mail.
11 de parkpas is per auto
Monique

Hoi Lilian,Lilian schreef:.
4. in Las Vegas heb je zuidelijk van de Strip een outletcentre. Verder zijn er bij sommige hotels winkelpassages, maar dat is niet zo voor een doorsnee portemonnee, voor info moet je maar eens kijken op b.v. de startpagina Las Vegas of d.m.v. zoeken op deze site.
5. Flamingo is meestal aardig prijzig. Als je het Luxor zou nemen kom je beter uit, goed zoeken een maandje van te voren voor hotrates of gewoonweg het hotel bellen en vragen voor de beste prijs, event samen met je AAA pas van de ANWB. Je zult wel gelezen hebben in dit forum dat iedereen die er ooit geweest is weg is van het Luxor, je kijkt daar je ogen uit. Naar mijn mening een betere prijs/kwaliteitverhouding. Dit hotel is aan de zuidkant de van Strip (zit je meteen in de richting van het outlet)
Groetjes, Nel
Wow, wat een reis!!! Jullie nemen absoluut de tijd voor alles, groot gelijk!!
Zoals Marianne zei is bijna 4 dagen voor de Grand Canyon wel heel veel. Tenzij jullie een hele lange wandeltocht gaan maken, naar plekken waar zo goed als geen toeristen komen, vind ook ik het erg veel. Is het niet een optie om daar wat korter te blijven en dan bijv. ook naar Monument Valley en Arches te gaan? Met name Arches vond ik he-le-maal super
Of je zou een dag (of langer) in Sedona kunnen verblijven. Geweldig mooi plaats en daar kan je ook hele mooie wandelingen maken.
Het Flamingo hotel in Las Vegas is mij heel erg goed bevallen. Mooi en grote kamers en de locatie is natuurlijk perfect.
Maar verder.......... super
Ik denk dat jullie je wel gaan vermaken

Zoals Marianne zei is bijna 4 dagen voor de Grand Canyon wel heel veel. Tenzij jullie een hele lange wandeltocht gaan maken, naar plekken waar zo goed als geen toeristen komen, vind ook ik het erg veel. Is het niet een optie om daar wat korter te blijven en dan bijv. ook naar Monument Valley en Arches te gaan? Met name Arches vond ik he-le-maal super

Of je zou een dag (of langer) in Sedona kunnen verblijven. Geweldig mooi plaats en daar kan je ook hele mooie wandelingen maken.
Het Flamingo hotel in Las Vegas is mij heel erg goed bevallen. Mooi en grote kamers en de locatie is natuurlijk perfect.
Maar verder.......... super

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dit is een hele mooie reis die jullie gepland hebben. Wij hebben in 2005 een bijna gelijke reis gemaakt ... en deze route is werkelijk geweldig!!
Persoonlijk, vind ik 4 dagen Grand Canyon heel veel.
En dan de antwoorden op jouw vragen:
1. Wij hebben vorig jaar (en ook dit jaar voor 2007) geboekt bij Travelhome. Zeer kundige medewerkers, goede prijs/kwaliteitsverhouding, goede informatie etc. Absoluut aan te raden!
2. Je kunt de camper beter in Nederland reserveren.. dat is vaak goedkoper dan rechtsstreeks in de VS. (kijk maar eens op de site van ElMonte in de VS, deze hebben duurdere tarieven erop staan dan wanneer je hier via een reisbureau reserveert)
4. Outlets op de route: http://www.outletsonline.com/pages/outlets.html
http://www.outletsonline.com/pages/outlets.html
7. Op de campground betaal je voor een RV. De kosten zijn op de grotere campings ook nog wel eens afhankelijk van de faciliteiten die je wil hebben. Met full hook up of alleen water en electriciteit. Soms moet je bijbetalen voor WIFI.
11. De national park pass geldt voor de RV.
Veel plezier met de planning... dat is ook alvast een leuk onderdeel van de vakantie!!
MAS
Persoonlijk, vind ik 4 dagen Grand Canyon heel veel.
En dan de antwoorden op jouw vragen:
1. Wij hebben vorig jaar (en ook dit jaar voor 2007) geboekt bij Travelhome. Zeer kundige medewerkers, goede prijs/kwaliteitsverhouding, goede informatie etc. Absoluut aan te raden!
2. Je kunt de camper beter in Nederland reserveren.. dat is vaak goedkoper dan rechtsstreeks in de VS. (kijk maar eens op de site van ElMonte in de VS, deze hebben duurdere tarieven erop staan dan wanneer je hier via een reisbureau reserveert)
4. Outlets op de route: http://www.outletsonline.com/pages/outlets.html
http://www.outletsonline.com/pages/outlets.html
7. Op de campground betaal je voor een RV. De kosten zijn op de grotere campings ook nog wel eens afhankelijk van de faciliteiten die je wil hebben. Met full hook up of alleen water en electriciteit. Soms moet je bijbetalen voor WIFI.
11. De national park pass geldt voor de RV.
Veel plezier met de planning... dat is ook alvast een leuk onderdeel van de vakantie!!
MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Gezien de tijd die jullie nemen voor de NP's heb je meer dan voldoende tijd om verschillende trails te lopen.Lilian schreef:Vragen:
Ja is veel goedkoper de beste prijs en een goed service krijg je bij Tioga Tours
Is in september niet nodig als je maar zo kan plannen dat je niet in het weekend in de NP's zit
Eigenlijk per RV met 2 personen maar meestal wordt er niets over meerder personen gezegd maar hou er wel rekening mee de kosten voor een extra persoon liggen tussen de $ 2,00 en $ 5,00
Gewoon op de eerste Good Sam campground waar je gaat staan lid worden dat koste in 2003 $ 12,00 mogelijk is dat nu 1 of 2 $ duurder
Per voertuig
Lilian
Met zoveel dagen voor de GC zou ik gelijk de noord-rim meenemen dan krijg je een heel andere kijk op de GC het is ook veel rustiger en ruiger op de noord-rim.
Rob
Het Flamingo vind ik qua ligging beter als het Luxor. Het ligt wat centraler t.o.v. Bellagio fonteinen, Treasure Island en het Venetian. Qua prijs/kwaliteit heb ik over het Flamingo niets te klagen. Wij hadden een prima kamer met uitzicht op het Ceasars. De kamer was ruim en schoon. Het zwembad was fijn en het buffet was lekker.Girl_2004 schreef:Hoi Lilian,Lilian schreef:.
4. in Las Vegas heb je zuidelijk van de Strip een outletcentre. Verder zijn er bij sommige hotels winkelpassages, maar dat is niet zo voor een doorsnee portemonnee, voor info moet je maar eens kijken op b.v. de startpagina Las Vegas of d.m.v. zoeken op deze site.
5. Flamingo is meestal aardig prijzig. Als je het Luxor zou nemen kom je beter uit, goed zoeken een maandje van te voren voor hotrates of gewoonweg het hotel bellen en vragen voor de beste prijs, event samen met je AAA pas van de ANWB. Je zult wel gelezen hebben in dit forum dat iedereen die er ooit geweest is weg is van het Luxor, je kijkt daar je ogen uit. Naar mijn mening een betere prijs/kwaliteitverhouding. Dit hotel is aan de zuidkant de van Strip (zit je meteen in de richting van het outlet)
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Dank jullie wel voor jullie reacties. Heb er zeker veel aan.
Wij willen misschien in de Grand Canyon een trial lopen en overnachten in het dal en dan de volgende dag weer naar boven, vandaar zoveel dagen in de Grand Canyon. Maar nog niets ligt vast dus....
Wie heeft er ervaringen met de Campers van Moturis?
Een van ons is nogal lang en dan blijft er niet veel keuze over qua campers. Monturis heeft in ieder geval bedden van 2.00cm.
Wij willen misschien in de Grand Canyon een trial lopen en overnachten in het dal en dan de volgende dag weer naar boven, vandaar zoveel dagen in de Grand Canyon. Maar nog niets ligt vast dus....
Wie heeft er ervaringen met de Campers van Moturis?
Een van ons is nogal lang en dan blijft er niet veel keuze over qua campers. Monturis heeft in ieder geval bedden van 2.00cm.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
wij hebben in 2005 een stuk gedaan van Kingman naar tot voorbij Seligman, het stuk voorbij Seligman kan je wel overslaan weinig te zien en erg slechte weg.Lilian schreef:Eigenlijk willen we nog een stukje Route 66 mee pakken op onze route.
Wie heeft hier ervaring mee en weet een goede oplossing om dat in onze route aan te passen.
Alle opties zijn welkom
Zie reisverslag 2005
Rob
Route 2006
Hoi Lilian,
De route die jij wil nemen lijkt veel op die wij deze zomer namen. En we zijn nu nog steeds aan het nagenieten. Foto's en video's (!) kan je zien op
http://home.zonnet.nl/e.de.koning/usa/afbeelding001.htm. Wij waren 2 nachten in Grand Canyon, en dat was genoeg om alles gezien te hebben. Idem voor Bryce Canyon. In San Francisco waren we maar 1 nacht, en dat was er 1 te weinig. Jij gaat wel een hele lange tijd weg zeg....geweldig!!
Groet,
Emile
De route die jij wil nemen lijkt veel op die wij deze zomer namen. En we zijn nu nog steeds aan het nagenieten. Foto's en video's (!) kan je zien op
http://home.zonnet.nl/e.de.koning/usa/afbeelding001.htm. Wij waren 2 nachten in Grand Canyon, en dat was genoeg om alles gezien te hebben. Idem voor Bryce Canyon. In San Francisco waren we maar 1 nacht, en dat was er 1 te weinig. Jij gaat wel een hele lange tijd weg zeg....geweldig!!
Groet,
Emile
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
Hey Lilian,
Grand en Bryce Canyon deed ik ook reeds, en das een ervaring die bijna niet te vatten is in woorden.... heel mooi programma trouwens.
Wij staan ook op het punt om bij Travelhome te boeken, volgend jaar staat Canada met de motorhome op ons programma
De prijzen die ze aanbieden zijn in ieder geval heel interessant, voor de rest hebben we er ook nog geen ervaring mee.
En natuurlijk zouden we in Canada ook nog enkele nationale parken willen doen, alleen vraag ik me nu af of deze (door weersomstandigheden) reeds in mei open zijn? Weet iemand dit toevallig? (west-Canada)
Grand en Bryce Canyon deed ik ook reeds, en das een ervaring die bijna niet te vatten is in woorden.... heel mooi programma trouwens.
Wij staan ook op het punt om bij Travelhome te boeken, volgend jaar staat Canada met de motorhome op ons programma

En natuurlijk zouden we in Canada ook nog enkele nationale parken willen doen, alleen vraag ik me nu af of deze (door weersomstandigheden) reeds in mei open zijn? Weet iemand dit toevallig? (west-Canada)
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains

2006: New York
2007: Rocky Mountains

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou misschien ook een dag van Bryce of zo afknabbelen
, het is een heel mooi park, maar ik heb wel het gevoel dat je het gezien hebt op een dag. En die dag gebruiken voor een extra dag Death Valley, eind september is het daar al dragelijker van temperatuur, en er is daar ook heel veel te zien.
Flamingo was voor mij ook een echte aanrader, het is misschien niet een echt theme hotel, zoals Luxor of Excalibur, maar de locatie is wel 100% beter, je zit eigenlijk net op de plek waar alles gebeurd, terwijl het Luxor eigenlijk al buiten de stad ligt. Toen wij een prijsofferte vroegen was er zo goed als geen prijsverschil tussen beide hotels. Het nadeel is wel dat ze begin september hun meeste zwembaden al sluiten (het grootste is wel nog steeds open, en kleinere ook nog geloof ik... toen wij er waren was het in ieder geval geen probleem want zo veel volk zat er niet in)

Flamingo was voor mij ook een echte aanrader, het is misschien niet een echt theme hotel, zoals Luxor of Excalibur, maar de locatie is wel 100% beter, je zit eigenlijk net op de plek waar alles gebeurd, terwijl het Luxor eigenlijk al buiten de stad ligt. Toen wij een prijsofferte vroegen was er zo goed als geen prijsverschil tussen beide hotels. Het nadeel is wel dat ze begin september hun meeste zwembaden al sluiten (het grootste is wel nog steeds open, en kleinere ook nog geloof ik... toen wij er waren was het in ieder geval geen probleem want zo veel volk zat er niet in)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Even zomaar wat opmerkingen naar aanleiding van het topic:
Wij hebben offerte opgevraagd voor een camper rechtstreeks bij Road Bear RV in Los Angeles (vertrek vanaf San Francisco). We kwamen ruim 1000 euro duurder uit dan bij boeking hier in Nederland.
We hebben twee keer bij Jan Doets geboekt, deze keer ook offerte gevraagd bij Tioga Tours, Travelhome en Arvy. Tioga kwam heel goed uit de bus (verschillen waren niet echt groot hoor) en we hebben bij hen geboekt, mede door de goede ervaringen die we op het forum er over horen.
We hebben deze zomer ruim 6 weken getourd door Amerika/Canada en wij vonden de campers van Cruise America en Moturis duidelijk een klasse minder dan die van Road Bear of El Monte.
Wij hebben offerte opgevraagd voor een camper rechtstreeks bij Road Bear RV in Los Angeles (vertrek vanaf San Francisco). We kwamen ruim 1000 euro duurder uit dan bij boeking hier in Nederland.
We hebben twee keer bij Jan Doets geboekt, deze keer ook offerte gevraagd bij Tioga Tours, Travelhome en Arvy. Tioga kwam heel goed uit de bus (verschillen waren niet echt groot hoor) en we hebben bij hen geboekt, mede door de goede ervaringen die we op het forum er over horen.
We hebben deze zomer ruim 6 weken getourd door Amerika/Canada en wij vonden de campers van Cruise America en Moturis duidelijk een klasse minder dan die van Road Bear of El Monte.
Aan ons werd op élke campground gevraagd met hoeveel personen we waren. Ik heb dus bijna overal bijbetaald voor onze 'hangjongeren'. Het is inderdaad niet echt veel, maar toch.7. Betaal je op een campground per RV of per persoon.
Eigenlijk per RV met 2 personen maar meestal wordt er niets over meerder personen gezegd maar hou er wel rekening mee de kosten voor een extra persoon liggen tussen de $ 2,00 en $ 5,00
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 6858 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties