Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Anita34: NY - Washington - Chicago - Canada
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Anita34: NY - Washington - Chicago - Canada
Hallo allemaal,
Wij willen graag in juni 3 (3,5)weken touren door Amerika-Canada. Een paar steden willen we sowieso zien, dat zijn NY, Washington en Chicago.. en dan het liefst nog een week Canada (bekende plekken). We willen graag per stad minimaal 2 nachtjes verblijven omdat we dat wel lekker vinden om ook een beetje rust te hebben tijdens de vakantie en het beviel ons vorige keer toen we de zuid kant deden erg goed.. dus vandaar het liefst nu ook..
Ik heb hier een aantal vragen over voor de kenners:
1.Is het beter om in Canada te beginnen of daar te eindigen?
2. Welke route is aan te raden, welke andere steden zijn leuk om erbij te voegen?
3. Zijn de steden goed te doen met de auto? Is parkeren duur?
4. Welke hotels raden jullie aan?
5. Hoeveel dagen raden jullie aan per stad?
Ik hoop dat jullie mij hierbij willen helpen..
Alvast heel erg bedankt voor de tips..
Groeten Anita
Wij willen graag in juni 3 (3,5)weken touren door Amerika-Canada. Een paar steden willen we sowieso zien, dat zijn NY, Washington en Chicago.. en dan het liefst nog een week Canada (bekende plekken). We willen graag per stad minimaal 2 nachtjes verblijven omdat we dat wel lekker vinden om ook een beetje rust te hebben tijdens de vakantie en het beviel ons vorige keer toen we de zuid kant deden erg goed.. dus vandaar het liefst nu ook..
Ik heb hier een aantal vragen over voor de kenners:
1.Is het beter om in Canada te beginnen of daar te eindigen?
2. Welke route is aan te raden, welke andere steden zijn leuk om erbij te voegen?
3. Zijn de steden goed te doen met de auto? Is parkeren duur?
Ik hoop dat jullie mij hierbij willen helpen..
Alvast heel erg bedankt voor de tips..
Groeten Anita
Re: NY Washington Chicago Canada
1. Als je in juni reist zou ik zo zuidelijk mogelijk beginnen, zodat je met het lekkere weer meereist. Als je in Canada begint is het daar misschien nog best koud, terwijl je aan het eind van de maand wegbrandt in Washington.
2. Wij hebben een soortgelijke route gedaan in juni 2008 (maar dan beginnend en eindigend in New York). Ik vond vooral de kust- en universiteitsstadjes van New England geweldig en ook Philadelphia was een leuke stop (met een paar dagen Pennsylvania voor Amish etc). Wij zijn toen tussen Chicago en Toronto ook in Detroit geweest, omdat de historie van de stad erg interessant is, maar je moet wel weten waar je dan moet zijn, geen standaard toeristenattractie.
3. Ik vond alle steden goed te doen met de auto, met uitzondering van Manhattan en de binnenstad van Chicago. Daar hebben we de auto eerder ingeleverd cq bij het hotel buiten de stad achtergelaten.
4. Hotels: in New York midden in Manhattan (als je de auto niet mee hebt althans), anders in New Jersey een hotel zoeken. In de andere steden hebben we steeds goedkope motels buiten het centrum gezocht, met behulp van de befaamde bonnenboekjes,
5. Ik vind twee overnachtingen per stad meestal genoeg, maar in het geval New York hebben we er meerdere keren wéken gezeten (en in Washington DC gaan we dat binnenkort doen), dus daarover kan ik niet meer objectief oordelen
Veel plezier!
2. Wij hebben een soortgelijke route gedaan in juni 2008 (maar dan beginnend en eindigend in New York). Ik vond vooral de kust- en universiteitsstadjes van New England geweldig en ook Philadelphia was een leuke stop (met een paar dagen Pennsylvania voor Amish etc). Wij zijn toen tussen Chicago en Toronto ook in Detroit geweest, omdat de historie van de stad erg interessant is, maar je moet wel weten waar je dan moet zijn, geen standaard toeristenattractie.
3. Ik vond alle steden goed te doen met de auto, met uitzondering van Manhattan en de binnenstad van Chicago. Daar hebben we de auto eerder ingeleverd cq bij het hotel buiten de stad achtergelaten.
4. Hotels: in New York midden in Manhattan (als je de auto niet mee hebt althans), anders in New Jersey een hotel zoeken. In de andere steden hebben we steeds goedkope motels buiten het centrum gezocht, met behulp van de befaamde bonnenboekjes,
5. Ik vind twee overnachtingen per stad meestal genoeg, maar in het geval New York hebben we er meerdere keren wéken gezeten (en in Washington DC gaan we dat binnenkort doen), dus daarover kan ik niet meer objectief oordelen

Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
3. Ja, de meeste steden zijn prima te doen met de auto. Parkeren in de stad, wanneer je in het centrum verblijft, vaak erg duur. Maar vaak heb je in de stad zelf juist geen auto nodig en zul je vaak gebruik (willen) maken van het OV.Anita34 schreef:3. Zijn de steden goed te doen met de auto? Is parkeren duur?
4. Welke hotels je wilt / kunt verblijven is ook een beetje afhankelijk van wat jullie willen en wat jullie budget is. Zoals Bello aangeeft, kun je een motel aan de rand van de stad nemen, hier kun je ook vaak de auto bij parkeren. Zelf slapen wij altijd wat luxer en midden in het centrum. En alle smaken hier tussen in zijn mogelijk. Kortom, iets meer informatie nodig.
5. Ook dit is afhankelijk van jullie wensen. Er zijn vele die graag weken door de Nationale Parken zwerven en de steden hiermee combineren en dus aan 2 nachten per stad voldoende vinden. Wij reizen juist vaak van stad naar stad en bezoeken de parken die we onderweg tegenkomen. 2 nachten per stad zou voor ons niet voldoende zijn. Persoonlijk zou ik voor de steden New York, DC en eigenlijk ook Chicago alledrie niet minder dan 3 dagen inplannen. Zoals Bello zegt kun je ook bijvoorbeeld Philly meepakken en daar zou je wel met wat minder kunnen volstaan.
Je geeft aan dat je ook naar Canada, de bekende plekken wilt. Ook hier misschien iets specifieker? De bekende plekken in Canada kunnen er nogal wat zijn!
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips.
Dit is ongeveer de route die ik heb bekeken.. is dit te doen? En het aantal nachten per plek? Of misschien nog wat andere plekken?
4/7 juni op Quebec City
7/8 Montreal
8/10 Toronto (incl Niagiara falls)
10/12 Michigan
12/15 Chicago
15/16 Pitsburg
16/18 Washington
18/19 Philidelphia
19/23 New York
23/25 Boston
We houden ervan om de steden te bekijken en willen graag een hotel in t centrum of dicht bij het centrum. Heeft iemand aanraders voor hotels? Wij hebben tijdens de vorige reis ongeveer 50/60 euro per nacht voor een hotel betaald dat vonden wij een prima prijs voor goede nette motels. Het zal deze keer vast wat duurder zijn maar dat maakt niet uit.
Alvast bedankt.
Dit is ongeveer de route die ik heb bekeken.. is dit te doen? En het aantal nachten per plek? Of misschien nog wat andere plekken?
4/7 juni op Quebec City
7/8 Montreal
8/10 Toronto (incl Niagiara falls)
10/12 Michigan
12/15 Chicago
15/16 Pitsburg
16/18 Washington
18/19 Philidelphia
19/23 New York
23/25 Boston
We houden ervan om de steden te bekijken en willen graag een hotel in t centrum of dicht bij het centrum. Heeft iemand aanraders voor hotels? Wij hebben tijdens de vorige reis ongeveer 50/60 euro per nacht voor een hotel betaald dat vonden wij een prima prijs voor goede nette motels. Het zal deze keer vast wat duurder zijn maar dat maakt niet uit.
Alvast bedankt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Voor Washington zou ik 3 nachten uittrekken. Hier heb je wel twee volle dagen nodig. Willen jullie trouwens specifiek alleen de steden doen? Er is namelijk onderweg ook nog zoveel moois aan natuurschoon. Als ik het was zou ik Chicago dit keer overslaan en wat meer natuur bekijken. Chicago is een leuke stad, maar wel een flink eind om. Verkijk je niet op de afstanden!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
De steden staan nog niet vast, ik dacht dat dit wel een leuke route leek. Welke parken en route raad je aan?
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik sluit me aan bij Petra. Ik zou ook Chicago uit de route halen. Mooie gebieden om te bezoeken zijn de Adirondack Mountains, de White Mountains of de kust van Maine (incl. Acadia NP). Of een NP in The Finger Lakes zoals Watkins Glen. Ook het gebied tussen Quebec City en de kust van Maine vonden wij erg mooi. Wij zijn gestopt bij Moosehead Lake, maar bijv. Baxter schijnt ook mooi te zijn.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Is het trouwens niet vrij duur om op Quebec City te vliegen? Dat is maar een klein vliegveldje. Ik denk dat ik een ronde zou rijden, beginnend in New York, dan naar Boston, via de kust van Maine naar Quebec en Montreal, dan via eventueel Ottawa naar Toronto/Niagara Falls, dan via Watkins Glen en de Finger Lakes naar Philadelphia en eindigen in Washington. Zoiets. Volgens mij zijn je vliegprijzen dan ook een stuk redelijker, bovendien is het waarschijnlijk moeilijker/duurder een huurauto in Canada op te halen en in de VS weer af te leveren (dat laatste weet ik niet zeker, want dat hebben we nog nooit gedaan).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De laatste opmerking van Petra is een hele goede. Een huurauto ophalen in één land en weer inleveren in een ander land is vaak niet mogelijk en - als het wel kan - heel erg duur. Bovendien vliegen veel meer luchtvaartmaatschappijen op bij voorbeeld New York dan op Québec, is de concurrentie dus groter en de prijzen voor tickets lager. Ook ik zal daarom voorstellen om een rondje te rijden of een open jaw te boeken met twee luchthavens in de VS (bij voorbeeld New York en Washington of Washington en Chicago.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Anita34: NY - Washington - Chicago - Canada
Tickets waren goedkoper om in Canada te vliegen, ik zou 488 euro betalen pp. Maar ik had inderdaad er nog niet aan gedacht hoe het zou zijn met de autohuur om het op te halen in canada, bedankt voor de oplettenheid! Dit is de 2e keert dat we het zelf plannen dus ik ben er nog niet helemaal in. Ik heb gelijk de route aangepast. We willen heeel graag naar Chicago.. is dit een beetje een leuke route? Of heb ik in sommige steden te lang of te kort? Of toch gewoon echt een andere keer Chigago doen. Dan vliegen we op Washington en terug vanuit Chicago. Tickets waren 544 pp vond ik eigenlijk nog wel meevallen..
4/8 juni Washington
Tijd: 4.37uur
8/12 New York
Tijd: 3.52uur
12/14 Boston
Tijd: 6:51
14/16 Quebec City
16/17 Park in Canada
Tijd: 3:01
17/18 Montreal
Tijd: 6.13
18/20 Toronto/Niagara falls
Tijd: 5.17
20/21 Lansing Michigan (alleen om een tussenstop te hebben)
Tijd: 3.47
21/26 Chicago
4/8 juni Washington
Tijd: 4.37uur
8/12 New York
Tijd: 3.52uur
12/14 Boston
Tijd: 6:51
14/16 Quebec City
16/17 Park in Canada
Tijd: 3:01
17/18 Montreal
Tijd: 6.13
18/20 Toronto/Niagara falls
Tijd: 5.17
20/21 Lansing Michigan (alleen om een tussenstop te hebben)
Tijd: 3.47
21/26 Chicago
- analogkid
- Amerikakenner
Als je van Boston naar Quebec rijdt, kun je afhankelijk van je route een stop maken in The White Mountains, of Acadia NP. Een van deze twee plekken kom je langs/door en beiden zeer de moeite waard om van de natuur te genieten.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
- bloodymarie
- Amerikafan
- Partner van: JohnDeere
Hoi Anita,
Ik zag je reisplannen en wij gaan eind mei/begin juni van NY richting Chicago. Onze highlights zijn als volgt:
NY
Lancaster
Catskill mountains
Adirondacks
Montreal
Finger Lakes
Niagara
Detroit
Chicago
Heb jij in de tussentijd nog nieuwe ideeen opgedaan?
Ik zag je reisplannen en wij gaan eind mei/begin juni van NY richting Chicago. Onze highlights zijn als volgt:
NY
Lancaster
Catskill mountains
Adirondacks
Montreal
Finger Lakes
Niagara
Detroit
Chicago
Heb jij in de tussentijd nog nieuwe ideeen opgedaan?

- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
@bloodymarie @anita
Check onze reisverslag van vorig jaar, misschien kun je daar nog een paar tips uithalen. Hebben vorig jaar van NY naar Chicago gereden per camper. In Chicago daarna nog vier dagen verbleven in http://www.essexinn.com/, prima hotel, aanrader. Dichtbij de stad en uitstekende metroverbinding. Vlak bij Grant Park en Lake Michigan.
Check onze reisverslag van vorig jaar, misschien kun je daar nog een paar tips uithalen. Hebben vorig jaar van NY naar Chicago gereden per camper. In Chicago daarna nog vier dagen verbleven in http://www.essexinn.com/, prima hotel, aanrader. Dichtbij de stad en uitstekende metroverbinding. Vlak bij Grant Park en Lake Michigan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2702 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellen1308
-
- 16 Reacties