Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis shaqman : Phoenix - San Francisco augustus 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
shaqman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis shaqman : Phoenix - San Francisco augustus 2013

Bericht door shaqman »

Dag iedereen,

In augustus 2013 heb ik samen met mijn vriendin een rondrit gepland om de westkust te verkennen.
We zouden graag enkele NP's willen combineren met een aantal steden.

De keuze aan steden ligt min of meer vast (Las Vegas, Los Angeles en San Francisco), en ook 2 NP's staan op onze lijst (Grand Canyon en Yosemite) maar de opvulling tussenin moet nog grotendeels gebeuren.

Daarom hoopte ik op een beetje advies van de echte kenners :-)

De rondreis is gepland met een huurwagen en we starten in Phoenix en eindigen in San Francisco.

Planning ziet er momenteel zo uit :

dag 1 aankomst Phoenix - Tusayan
dag 2 Grand Canyon
dag 3 Tusayan - Las Vegas
dag 4 Las Vegas
dag 5 Las Vegas - Los Angeles
dag 6 Los Angeles
dag 7 Los Angeles
dag 8 Los Angeles - Death Valley (niet per se NP, gewoon omgeving) - Bishop
dag 9 Bishop - Yosemite - ?
dag 10 ? - San Francisco
dag 11 San Francisco
dag 12 San Francisco - vertrek

Ik heb getracht om elke keer een volledige dag ergens te zijn, zodat we de autorit steeds 's morgens kunnen beginnen en we toch niet constant moeten rijden.
De invulling van hotels moet nog gebeuren, deze moeten ook niet per se in de grote steden liggen. Enkel Tusayan heb ik al geboekt.

Is Los Angeles (en nabije omgeving zoals Santa Monica) de moeite waard om hier 2 volle dagen te verblijven of zouden jullie ergens eventueel een andere dag inplannen?

Wat is een goeie plaats om te overnachten nabij Yosemite richting San Francisco?

Moet je tol betalen voor de tiago road pass of komt dit gewoon naar op de toegang tot Yosemite NP?

Alvast bedankt voor jullie comments !

Groeten,

Bart
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis shaqman : Phoenix - San Francisco augustus 2013

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Bart,

Liggen de vluchten al vast? Je maakt nu een wat vreemde kronkel naar LA, en dan weer naar Death Valley/Bishop. Het is mooier om op weg van Las Vegas naar LA via Death Valley te rijden en het is helemaal mooi om in Death Valley te overnachten (wij deden dat in 2008-zie ons reisverslag).
Waar houden jullie van? Waarom een volle dag grand Canyon en Yosemite alleen maar op doorreis? Houden jullie vooral van steden? Je kunt ook LA overslaan en Bryce en Zion meenemen.
Tussen Yosemite en SF is geen stop nodig, het is ongeveer 4 uur rijden, dus ik zou in Yosemite of zo dicht mogelijk bij de westingang overnachten (El Portal).
LA is een geweldig grote stad, en in 2 dagen kun je maar een heel klein deel zien en doen. Willen jullie ook pretparken bezoeken? Of een studiotour doen?
Voor de Tioga Pass hoef je niet apart tol te betalen, dat zit in de entree voor het park.

MArianne
shaqman
Amerika-ontdekker

Bericht door shaqman »

Jep de vluchten liggen al vast dus begin en eindpunt kan ik niet meer wijzigen jammer genoeg.
De bedoeling was eerst om langs de westelijke kant richting Yosemite te rijden, via Bakersfield en Fresno. Maar het lijkt me mooier om langs de kant van Death Valley te rijden en zo langs de Tiago Road pass.
In Yosemite willen we wel een dag blijven, dus is je voorstel om in El Portal te overnachten wel bruikbaar.
LA wil ik vooral doen om Hollywood en Beverly Hills te bezoeken, niet echt pretparken.

Bedankt voor de je reactie alvast !
jimmy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jimmy »

De route die jij nu op papier heb staan heb ik net even bij randmcnally ingevoerd.

http://maps.randmcnally.com/#s=screen&l ... 0CA&loc10=

Ik hoop dat de link het doet anders moet je hem even zelf even erin zetten dan zul je zien dat de route niet helemaal lekker loopt wat marianne ook al had gezegd! Staat phoenix vast of heb je al geboekt?
1999 NY, NV, UT, CO, AZ, CA, IL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
shaqman
Amerika-ontdekker

Bericht door shaqman »

Wel handige site :-)
Ik zie inderdaad wat je bedoelt ! Maar als ik LA en de parken wil combineren kan het bijna niet anders volgens mij?
Phoenix is inderdaad geboekt, oa omdat dit niet zover van Grand Canyon lag en de prijs voordelig was :-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie nu pas dat je al op de dag van aankomst naar Tusayan wilt rijden. Ik weet niet hoe laat je in Phoenix aankomt, maar zelfs als je er vroeg bent moet je je af vragen of het verstandig is om nog het stuk naar Tusayan te rijden. Ik zou in Phoenix of ergens onderweg overnachten. Ik neem aan dat je de accommodatie in Tusayan nog kunt annuleren? Je kunt ook eens kijken naar accommodatie in het park, zie daarvoor http://www.xanterra.com.

Je hebt dus eigenlijk een dag minder. Ik zou zelf LA dan vergeten, of inderdaad via de westkant van de sierra's rijden.
Zonder LA zou je dit kunenn doen:"

1 naar Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon -
4 Grand Canyon - Las Vegas
5 Las Vegas
6 Las Vegas - Death Valley
7 Death Valley - Lee Vining
8 Lee Vining - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - San Francisco
11 San Francisco
12 San Francisco

Mét LA kun je zoiets doen:

1 naar Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Las Vegas
5 Las Vegas
6 Las Vegas - Los Angeles (eventueel via DV)
7 Los Angeles
8 Los Angeles - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - San Francisco
11 San Francisco
12 San Francisco

Marianne
shaqman
Amerika-ontdekker

Bericht door shaqman »

Hoi Marianne,

We landen om 11u15 in Phoenix (binnenvlucht vanuit Chicago) en het is zo'n 4u rijden naar Tusayan dus dacht dat het wel te doen was daarom.

Jouw 2e schema lijkt me wel iets !
Heb er nog wel wat vraagjes bij :
- is de rit Las Vegas naar LA via DV wel te doen? Lijkt me wel ver...
- is de rit van LA naar Yosemite (El Portal) te doen in 1 dag?

Bart
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van LV via DV naar LA is een lange dag, maar het kan wel. Ik zou dan zeker heel vroeg vertrekken. Mooier is natuurlijk om nog ergens te overnachten onderweg. In DV zelf overnachten heeft als voordeel dat je de bezienswaardigheden kunt zien als de zon laag staat; het is dan veel mooier dan midden op de dag.
Als je van LA naar Yosemite gaat zou je de eerste nacht ook in Oakhurst kunen overnachten. Je kunt dan eerst nog naar de Mariposa Grove. Dan de volgende dag naar Glacier Point en de vallei en dan overnachten in de vallei of in El Portal. Van LA naar El Portal is ook wel te doen in 1 dag.

Marianne

PS Je hoeft niet alles te quoten, het staat er immers al boven.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De rit van Las Vegas via Death Valley naar LA neemt ongeveer 8 uur en dan heb je nog weinig van DV gezien.
Van LA naar Yosemite kan in 6 uur als het verkeer in LA meewerkt.
Van Phx naar GC neemt ca 4 uur maar je wil vast wel iets te eten hebben onderweg bv in het klassieke Rock Springs Cafe. Je kan ook in het mooie Sedona gaan overnachten en dan de volgende dag naar GC (via de east entrance).
Yeehaw
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

shaqman, hartelijk welkom bij Alles Amerika.

* Note als moderator:
Om het forum prettig leesbaar te houden, is in een aantal berichten de quote van het voorgaande bericht verwijderd. Het is overbodig om steeds het volledige, bovenstaande bericht te quoten.
Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jimmy
Amerika-ontdekker

Bericht door jimmy »

Ik zou persoonlijk op La besparen! als je alleen hollywood, bhills wilt zien en dan kan je de tijd ergens anders voor benutten!! ik zou ook voor route 2 van marianne gaan want zo had ik heb ook in mij hoofd!!
2001 FL
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
shaqman
Amerika-ontdekker

Bericht door shaqman »

Inderdaad Jimmy, dat was ik ook aan het denken !
Beter wat meer tijd in de sierra's steken bv.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

want zo had ik heb ook in mij hoofd!!
Nog niet helemaal wakker jimmy??

Even een vraagje of ik je goed begrijp. Je land om 11.15 in Phoenix met een vlucht uit Chicago. Betekent dit dat je al een paar dagen Chicago hebt gedaan? Zo ja dan zou ik zeker al doorrijden naar de Grand Canyon namelijk. Dan is het tijdsverschil te overzien namelijk. Zo nee, dan idd LA laten vallen. Rijden na een volle dag vliegen kan hetzelfde gevoel opleveren als rijden onder invloed.
In de route van Marianne met LA zou ik dan de dag die je wint inzetten tussen Las Vegas en Los Angeles. Dag 1 vervalt dan dus en dan plan je...

Las vegas
Las vegas - ridgecrest (heb je een volle dag voor death valley)
Ridgecrest - los angeles (3u rijden)
Los Angeles
Etc.
shaqman
Amerika-ontdekker

Bericht door shaqman »

Klopt inderdaad Wally !
We verblijven eerst een paar dagen in Chicago en vliegen daarna door naar Phoenix, dus de rit naar Grand Canyon moet wel lukken.
Het plannetje dat je voorstelt was ik gisteren ook aan het bekijken. De rit van LV naar Ridgecrest is ongeveer 5u heb ik gezien, dus eigenlijk beter dan de volledige rit ineens naar LA.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je zou ook naar Lone Pine kunnen rijden. Dan is het de dag erna nog wel wat verder dan Ridgecrest, maar die omgeving is veel mooier. De dag naar LA ben je zowieso eigenlijk kwijt om nog echt iets in LA te gaan doen denk ik.
jimmy
Amerika-ontdekker

Bericht door jimmy »

Ja Wally, het ging vanmorgen niet echt helemaal goed! Achteraf had ik ook maar beter terug naar huis kunnen gaan.
2001 FL
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Leuke route.
Ik ben in 2010 met m'n familie van phoenix naar San Francisco gereden.
Wel een ietwat andere route.
rechts om de GC heen via Page, Bryce en Zion. (Geen LA in de route)
Misschien kun je wat ideetjes opdoen voor je reis.
wij waren er wel met kids.
succes en veel plezier met de voorbereidingen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer