In augustus 2013 heb ik samen met mijn vriendin een rondrit gepland om de westkust te verkennen.
We zouden graag enkele NP's willen combineren met een aantal steden.
De keuze aan steden ligt min of meer vast (Las Vegas, Los Angeles en San Francisco), en ook 2 NP's staan op onze lijst (Grand Canyon en Yosemite) maar de opvulling tussenin moet nog grotendeels gebeuren.
Daarom hoopte ik op een beetje advies van de echte kenners

De rondreis is gepland met een huurwagen en we starten in Phoenix en eindigen in San Francisco.
Planning ziet er momenteel zo uit :
dag 1 aankomst Phoenix - Tusayan
dag 2 Grand Canyon
dag 3 Tusayan - Las Vegas
dag 4 Las Vegas
dag 5 Las Vegas - Los Angeles
dag 6 Los Angeles
dag 7 Los Angeles
dag 8 Los Angeles - Death Valley (niet per se NP, gewoon omgeving) - Bishop
dag 9 Bishop - Yosemite - ?
dag 10 ? - San Francisco
dag 11 San Francisco
dag 12 San Francisco - vertrek
Ik heb getracht om elke keer een volledige dag ergens te zijn, zodat we de autorit steeds 's morgens kunnen beginnen en we toch niet constant moeten rijden.
De invulling van hotels moet nog gebeuren, deze moeten ook niet per se in de grote steden liggen. Enkel Tusayan heb ik al geboekt.
Is Los Angeles (en nabije omgeving zoals Santa Monica) de moeite waard om hier 2 volle dagen te verblijven of zouden jullie ergens eventueel een andere dag inplannen?
Wat is een goeie plaats om te overnachten nabij Yosemite richting San Francisco?
Moet je tol betalen voor de tiago road pass of komt dit gewoon naar op de toegang tot Yosemite NP?
Alvast bedankt voor jullie comments !
Groeten,
Bart