Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dieter:Reisverslag Californie door de ogen van een 13-jarige
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Kijk, nou hoop ik natuurlijk nog meer dat ik jouw foto's eens online kan bekijken... Forest Gump is leuk, maar Johnny Depp is écht super! Zelf had ik in Hollywood alleen maar de keuze tussen Charlie Chaplin en RamboEr waren echt ongelofelijk veel sterren met de namen van beroemdheden op.
En met de leukste ben ik op de foto gegaan zoals bijvoorbeeld Johnny Depp

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Hello everybody
vandaag zijn we naar universal studios gegaan.
Eerst hebben we de metro genomen en daarna zijn we met de shuttle naar Universal zelf gegaan.
In Universal aangekomen hebben we eerst de studiotour gedaan.
Daar hebben we auto's en filmsets van beroemde films gezien.
Normaal gingen we ook Wistiara Lane zien van de serie Desperate Houswives, wat mijn lievelingsserie is, maar doordat ze opnames aan het doen waren konden we er niet door met het treintje en hebben we maar één huis gezien , ik was héél teleurgesteld
Na de tour zijn we naar Shrek 4D gaan kijken, het leek precies of de animatiefiguren voor ons op de rij zaten.
Onze volgende attractie was een splash van Jurrasic Park.
Eerts dobbelde we gewoon rustig met ons bootje op water en zagen we een paar nep dino's.
Maar ineens gingen we steil berg af en werden we nat, gelukkig niet te nat.
Ook nog een leuke attractie was : Mummy, het was een rollercoaster die snel vooruit en achteruit ging maar we hadden 45 minuten moeten aanschuiven en de attractie was snel gedaan.
Wat we ook nog in 3D hebben gezien was terminator 2, dat was ook mooi want langs alle muren zag je beelden dat op ons afkwamen.
Om onze dag af te sluiten zijn we nog naar een show gaan kijken die zich afspeelde in water.
Er waren allemaal acteurs die een gevecht waren aan het spelen, ze waren eigenlijk heel de tijd op mekaar aan het schieten.
Daarna zijn we terug gekeerd naar ons hotel om wat in het zwembad te gaan zwemmen, dat was leuk omdat we heel het zwembad voor ons alleen hadden.
S' avonds hadden we is geen zin om weeral op restaurant te gaan en omdat we toch een klein keukentje in onze kamer hadden zijn we naar de winkel gereden en hebben we s'avonds gewoon een broodje gegeten.
Na het eten zijn we is naar het Shoppingcenter naast ons hotel geweest.
Het was niet zo groot maar er was wel een leuk winkeltje waar ik mooie oorbellen heb gekocht.
Vandaag was het een leuke dag buiten die teleurstelling van Wistiara Lane.
tot morgen allemaal , jolien
vandaag zijn we naar universal studios gegaan.
Eerst hebben we de metro genomen en daarna zijn we met de shuttle naar Universal zelf gegaan.
In Universal aangekomen hebben we eerst de studiotour gedaan.
Daar hebben we auto's en filmsets van beroemde films gezien.
Normaal gingen we ook Wistiara Lane zien van de serie Desperate Houswives, wat mijn lievelingsserie is, maar doordat ze opnames aan het doen waren konden we er niet door met het treintje en hebben we maar één huis gezien , ik was héél teleurgesteld

Na de tour zijn we naar Shrek 4D gaan kijken, het leek precies of de animatiefiguren voor ons op de rij zaten.
Onze volgende attractie was een splash van Jurrasic Park.
Eerts dobbelde we gewoon rustig met ons bootje op water en zagen we een paar nep dino's.
Maar ineens gingen we steil berg af en werden we nat, gelukkig niet te nat.
Ook nog een leuke attractie was : Mummy, het was een rollercoaster die snel vooruit en achteruit ging maar we hadden 45 minuten moeten aanschuiven en de attractie was snel gedaan.
Wat we ook nog in 3D hebben gezien was terminator 2, dat was ook mooi want langs alle muren zag je beelden dat op ons afkwamen.
Om onze dag af te sluiten zijn we nog naar een show gaan kijken die zich afspeelde in water.
Er waren allemaal acteurs die een gevecht waren aan het spelen, ze waren eigenlijk heel de tijd op mekaar aan het schieten.
Daarna zijn we terug gekeerd naar ons hotel om wat in het zwembad te gaan zwemmen, dat was leuk omdat we heel het zwembad voor ons alleen hadden.
S' avonds hadden we is geen zin om weeral op restaurant te gaan en omdat we toch een klein keukentje in onze kamer hadden zijn we naar de winkel gereden en hebben we s'avonds gewoon een broodje gegeten.
Na het eten zijn we is naar het Shoppingcenter naast ons hotel geweest.
Het was niet zo groot maar er was wel een leuk winkeltje waar ik mooie oorbellen heb gekocht.
Vandaag was het een leuke dag buiten die teleurstelling van Wistiara Lane.
tot morgen allemaal , jolien
hey allemaal
Vandaag zijn we naar Beverly Hills gegaan.
Eerst hebben we wat gewandeld langs de mooie en grote huizen
Daarna zijn we naar Rodeo Drive gegaan met al de dure winkels.
We hebben ook foto's genomen van die beroemde trap.
Na ons bezoekje aan Beverly Hills zijn we teruggekeerd naar ons hotel om middag te eten.
Na het eten zijn we gaan zwemmen in het zwembad aan ons hotel, we hebben ervan genoten.
Na veel zwemplezier zijn we op zoek gegaan voor een leuk plaatsje om foto's te trekken met de letters van "Hollywood" achter ons.
We hebben lang rondgereden maar we hebben het niet gevonden dus daarom zijn we op de tweede verdieping van het Kodak Theater gaan staa en dan zagen we de letters maar wel in het klein, maar ik heb ze tenminste gezien.
Daarna zijn we nog een blik gaan werpen op de Walk Of Fame omdat ik dat zo mooi vond.
Na het bewonderen zijn we terug naar ons hotel gegaan , even iets eten en dan zijn we vertrokken om Santa Monica 's nachts te zien.
Daar aangekomen zijn we wat door de straten gaan wandelen die verlicht waren door de lichtjes in de bomen.
Er waren veel straatmuziekanten en veel danser, eigenlijk breakdansers
Het was al redelijk laat dus daarom zijn we teruggekeerd naar ons hotel om te gaan slapen,zzz...
see you later, jolien
Vandaag zijn we naar Beverly Hills gegaan.
Eerst hebben we wat gewandeld langs de mooie en grote huizen
Daarna zijn we naar Rodeo Drive gegaan met al de dure winkels.
We hebben ook foto's genomen van die beroemde trap.
Na ons bezoekje aan Beverly Hills zijn we teruggekeerd naar ons hotel om middag te eten.
Na het eten zijn we gaan zwemmen in het zwembad aan ons hotel, we hebben ervan genoten.
Na veel zwemplezier zijn we op zoek gegaan voor een leuk plaatsje om foto's te trekken met de letters van "Hollywood" achter ons.
We hebben lang rondgereden maar we hebben het niet gevonden dus daarom zijn we op de tweede verdieping van het Kodak Theater gaan staa en dan zagen we de letters maar wel in het klein, maar ik heb ze tenminste gezien.
Daarna zijn we nog een blik gaan werpen op de Walk Of Fame omdat ik dat zo mooi vond.
Na het bewonderen zijn we terug naar ons hotel gegaan , even iets eten en dan zijn we vertrokken om Santa Monica 's nachts te zien.
Daar aangekomen zijn we wat door de straten gaan wandelen die verlicht waren door de lichtjes in de bomen.
Er waren veel straatmuziekanten en veel danser, eigenlijk breakdansers
Het was al redelijk laat dus daarom zijn we teruggekeerd naar ons hotel om te gaan slapen,zzz...
see you later, jolien
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Jolien,
leuk hoor dat je je reisverslag zo goed bijhoudt. Ik lees het dagelijks met veel plezier.
Als jullie vandaag of morgen nog tijd hebben in LA en dicht bij de Hollywoodletters in de buurt willen komen, moet je dit topic en dit topic maar eens doorlezen. Hierin staat precies omschreven hoe je er komt. Vanaf Hollywood, waar jullie volgens mij overnachten, ben je er zo. Als jullie er dan zijn ziet het uitzicht er zo uit:

Veel plezier nog.
Roland
leuk hoor dat je je reisverslag zo goed bijhoudt. Ik lees het dagelijks met veel plezier.
Als jullie vandaag of morgen nog tijd hebben in LA en dicht bij de Hollywoodletters in de buurt willen komen, moet je dit topic en dit topic maar eens doorlezen. Hierin staat precies omschreven hoe je er komt. Vanaf Hollywood, waar jullie volgens mij overnachten, ben je er zo. Als jullie er dan zijn ziet het uitzicht er zo uit:

Veel plezier nog.
Roland
hello
Vandaag zijn we vertrokken uit LA om naar de stad van glitter en glamour: las vegas te gaan.
Na een lange autoreis waren we eindelijk aangekomen in ons hotel : Circus circus.
Maar omdat het zo groot was vonden we de weg niet eens naar de incheckbalie.
Toen we die uiteindelijk gevonden hadden moesten we lang aanschuiven.
Daarna zijn we naar de kamers gaan kijken.
Het zijn mooie en ruime kamers, er zijn wel 2 kamers maar er is een deur in het midden waardoor we ook de andere kamer binnen kunnen.
Na het bewonderen van de kamers zijn we naar een buffet gegaaan : all you cane eat.
We hadden allemaal buikpijn na het buffet.
Na het wat uitrusten op de kamers van het buffet zijn we naar de Strip gegaan om die 's nachts te zien.
Het was geweldig om te zien hoeveel lichtjes er waren.
De andere hotels zijn ook allemaal mega groot.
Caesar Place vond ik een heel mooi hotel met al die stambeelden van de Griekse goden.
In het hotel zelf is ook gewoon een shoppingcenter, het was echt een groot hotel.
Tresure Island was ook wel mooi met al die piratenschepen , maar naar de show zelf zijn we niet kunnen gaan zien omdat het iets te laat was.
Na een lange en mooie wandeling op de strip zijn we laat teruggekeerd naar ons hotel.
Morgen wordt het de laatste dag van onze vakantie
,dus we gaan ervan profiteren.
see you tomorrow, jolien
hey
Vandaag was het onze laatste dag in Las Vegas en spijtig genoeg ook de laatste dag van onze vakantie.
Eerst zijn we nog naar een Shopping Mallgegaan in de buurt maar we hebben niet te veel kunnen kopen omdat we anders geen plaats meer hadden in de koffer.
Na een voormiddagje shoppen zijn we naar het zwembad gegaan van ons hotel.
Het was een groot zwembad vergeleken met de andere zwembaden bij de hotels.
We hebben er goed van geprofiteerd want eenmaal dat we in België aankomen gaat het een stuk kouder zijn.
Na het zwemmen zijn we nog naar de Hotels gaan kijken.
In het hotel : New York New York zijn papa en ik in de achtbaan gegaan die wel 110km/u ging en een paar keer ondersteboven.
Toen we bijna gingen instappen was ik een beetje zenuwachtig maar eenmaal dat de rit voorbij was , was ik blij dat ik dat gedaan had.
Daarna zijn we nog naar het hotel Luxor gegaan.
Ik vond de zwarte tempel vooral heel mooi , en s' nachts was die nog mooier.
Na hotelbezoekjes zijn we terug naar het shoppingcenter gegaan om te gaan eten waar we zin in hadden.
Met een vol buikje zijn we teruggekeerd naar ons hotel en hebben we nog vanuit onze auto van de lichtjes kunnen genieten.
Terug in ons hotel heeft mama nog een beetje kunnen inpakken en daarna zijn we naar het pretpark gegaan in ons hotel.
Het was heel leuk en ook tof om de vakantie mee af te sluiten.
Als ik de vakantie bekijk was het eentje om nooit te vergeten.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn verslagje te lezen en misschien tot volgend jaar , Jolien.
We zaten een paar dagen zonder internet, dus hier het laatste gedeelte.
Jammer dat we dat van die Hollywood letters niet eerder gelezen hadden.
Ondertussen zijn we terug in Vlaanderen. Jolien is heel blij met al die positieve reacties.
Voor degene die er interesse voor hebben :
Dit is wat de reis ons gekost heeft.
Totaal ganse reis samen 5752,28 euro
waarvan :
Totaal kleren, cd, souveniers in Euro 982,5
Totaal Benzine in euro 104,1
Totaal Hotelkosten in euro 1098,6
Foto komt weldra, maar eerst eens goed uitrusten.
Vandaag zijn we vertrokken uit LA om naar de stad van glitter en glamour: las vegas te gaan.
Na een lange autoreis waren we eindelijk aangekomen in ons hotel : Circus circus.
Maar omdat het zo groot was vonden we de weg niet eens naar de incheckbalie.
Toen we die uiteindelijk gevonden hadden moesten we lang aanschuiven.
Daarna zijn we naar de kamers gaan kijken.
Het zijn mooie en ruime kamers, er zijn wel 2 kamers maar er is een deur in het midden waardoor we ook de andere kamer binnen kunnen.
Na het bewonderen van de kamers zijn we naar een buffet gegaaan : all you cane eat.
We hadden allemaal buikpijn na het buffet.
Na het wat uitrusten op de kamers van het buffet zijn we naar de Strip gegaan om die 's nachts te zien.
Het was geweldig om te zien hoeveel lichtjes er waren.
De andere hotels zijn ook allemaal mega groot.
Caesar Place vond ik een heel mooi hotel met al die stambeelden van de Griekse goden.
In het hotel zelf is ook gewoon een shoppingcenter, het was echt een groot hotel.
Tresure Island was ook wel mooi met al die piratenschepen , maar naar de show zelf zijn we niet kunnen gaan zien omdat het iets te laat was.
Na een lange en mooie wandeling op de strip zijn we laat teruggekeerd naar ons hotel.
Morgen wordt het de laatste dag van onze vakantie

see you tomorrow, jolien
hey
Vandaag was het onze laatste dag in Las Vegas en spijtig genoeg ook de laatste dag van onze vakantie.
Eerst zijn we nog naar een Shopping Mallgegaan in de buurt maar we hebben niet te veel kunnen kopen omdat we anders geen plaats meer hadden in de koffer.
Na een voormiddagje shoppen zijn we naar het zwembad gegaan van ons hotel.
Het was een groot zwembad vergeleken met de andere zwembaden bij de hotels.
We hebben er goed van geprofiteerd want eenmaal dat we in België aankomen gaat het een stuk kouder zijn.
Na het zwemmen zijn we nog naar de Hotels gaan kijken.
In het hotel : New York New York zijn papa en ik in de achtbaan gegaan die wel 110km/u ging en een paar keer ondersteboven.
Toen we bijna gingen instappen was ik een beetje zenuwachtig maar eenmaal dat de rit voorbij was , was ik blij dat ik dat gedaan had.
Daarna zijn we nog naar het hotel Luxor gegaan.
Ik vond de zwarte tempel vooral heel mooi , en s' nachts was die nog mooier.
Na hotelbezoekjes zijn we terug naar het shoppingcenter gegaan om te gaan eten waar we zin in hadden.
Met een vol buikje zijn we teruggekeerd naar ons hotel en hebben we nog vanuit onze auto van de lichtjes kunnen genieten.
Terug in ons hotel heeft mama nog een beetje kunnen inpakken en daarna zijn we naar het pretpark gegaan in ons hotel.
Het was heel leuk en ook tof om de vakantie mee af te sluiten.
Als ik de vakantie bekijk was het eentje om nooit te vergeten.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn verslagje te lezen en misschien tot volgend jaar , Jolien.
We zaten een paar dagen zonder internet, dus hier het laatste gedeelte.
Jammer dat we dat van die Hollywood letters niet eerder gelezen hadden.
Ondertussen zijn we terug in Vlaanderen. Jolien is heel blij met al die positieve reacties.
Voor degene die er interesse voor hebben :
Dit is wat de reis ons gekost heeft.
Totaal ganse reis samen 5752,28 euro
waarvan :
Totaal kleren, cd, souveniers in Euro 982,5
Totaal Benzine in euro 104,1
Totaal Hotelkosten in euro 1098,6
Foto komt weldra, maar eerst eens goed uitrusten.
Laatst gewijzigd door dieter op 30 aug 2006, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Jolien, heel erg bedankt voor je verslag. Je hebt het erg leuk geschreven. Mijn Jan is ook in die achtbaan van New York New York geweest. Hij kwam er groen weer uit!!
Hopelijk zien we binnenkort foto's van jullie reis. Verder wens ik jullie sterkte met de evt. jetlag.
Groetjes Marjan
Hopelijk zien we binnenkort foto's van jullie reis. Verder wens ik jullie sterkte met de evt. jetlag.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hoi Jolien,
Ik vond het erg leuk om jullie verslag te volgen. Door de ogen van een 13-jarige zie je toch weer andere dingen. Bedankt!
Elly
Ik vond het erg leuk om jullie verslag te volgen. Door de ogen van een 13-jarige zie je toch weer andere dingen. Bedankt!
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die prijs begrijp ik ook niet helemaal. Was het niet tussen de 3 en de 3,39 USD? Dat zijn nl de prijzen die wij ook zagen in Californie. Kan me haast niet voorstellen dat het in 2 maanden tijd $ 1 goedkoper is geworden. Utah was het goedkoopst afgelopen juni met $ 2,79 p/g.dieter schreef:We hebben ong 1700 mijl gereden.
Was wel een volle tank inbegrepen (formule Alamo gold).
Prijs benzine was tussen de 2 en 2,39 USD/gallon.
Verbruik auto niet uigerekend, maar zal niet weinig geweest zijn (was Cadillac DTS met een V8 motor).
Uiteraard wagen ingeleverd met lege tank.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Eindelijk had ik ook eens tijd om het hele verslag te lezen. Wat leuk, zeg! Ik herken er allerlei dingen, die mijn 14 en 16 jarigen ook zijn opgevallen. Misschien moeten we de kinderen vaker de reisverslagen laten schrijven, het is weer een heel andere invalshoek
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan hadden jullie een zuinige Caddilac. 104.1 Euro voor 1700 miles, da's ongeveer $130. Uitgaande van $3 per gallon is dat ongeveer 43 gallon. In dat geval heeft jullie Caddi 43 mpg gereden. Dat beter dan een Toyota Hybriddieter schreef: SORRY![]()
Moet idd zijn tussen de 3 en de 3,39 .......
Blijkbaar is de jetlag nog niet helemaal verteerd ...

Ik vermoed dat er een berekeningsfout in is geslopen, niet dat ik zo'n ster ben in vermenigvuldigen en delen. Die Caddi met V8 verbruikte waarschijnlijk minimaal rond de 18 mpg, dus voor 1700 miles heb je ongeveer 95 gallon nodig gehad. Bij een prijs van tussen de $3 en $3.39 zul je dus ongeveer $300 hebben besteed, rond de 240 Euro.
Laatst gewijzigd door Loek op 01 sep 2006, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ook al zitten te rekenen. Je moet er in ieder geval nog één tank benzine bij rekenen, want die hebben ze gratis gekregen en heeft hij niet meegenomen in deze prijs. Maar dan nog lijkt het erg goedkoop.....Loek schreef:Dan hadden jullie een zuinige Caddilac. 104.1 Euro voor 1700 miles, da's ongeveer $130. Uitgaanden van $3 per gallon is dat ongeveer 43 gallon. In dat geval heeft jullie Caddi 43 mpg gereden. Dat beter dan een Toyota Hybrid
Ik vermoed dat er een berekeningsfout in is geslopen, niet dat ik zo'n ster ben in vermenigvuldigen en delen. Die Caddi met V8 verbruikte waarschijnlijk minimaal rond de 18 mpg, dus voor 1700 miles heb je ongeveer 95 gallon nodig gehad. Bij een prijs van tussen de $3 en $3.39 zul je dus ongeveer $300 hebben besteed, rond de 240 Euro.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1280 Weergaves