Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ruimte & meer vrijheid
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: ruimte & meer vrijheid
Sommige dingen worden elders beter geregeld, andere dan weer minder. Er zijn overal wel problemen met lokale overheden en die zullen er altijd wel zijn. Het beste is om je er gewoon bij neer te leggen, heeft geen enkele zin om hier tegenin te gaan of je druk om te maken, al betrap ik mezelf daar ook wel is op.
Maar achteraf bekeken zijn er andere dingen waar je je druk kunt om maken.

In een democratisch land heb je afspraken waar de meerderheid mee in heeft gestemd. Ben je het daar niet mee eens, dan moet je op zoek naar een land waar jij het wel eens met het regime bent. Je kan wel protesteren tegen een maatregel maar als jij maar <2% van de populatie vertegenwoordigd, tel je niet mee en niemand die naar je luistert. Ik was wel klaar met NL en ben daarom lekker verhuist naar Spanje. Ik ben in de gelukkige positie dat ik waar ter wereld eigenlijk wel voor mijn gezin kan zorgen, dus dat was allemaal geen probleem.
Nu we weer in Florida zijn, zitten we toch te denken om hier ook een huisje te kopen, via via komen we toch redelijk leuke objecten tegen voor interessante bedragen. Het enige nadeel is dat we hier dan maar 90 dagen per jaar mogen verblijven.
Nu we weer in Florida zijn, zitten we toch te denken om hier ook een huisje te kopen, via via komen we toch redelijk leuke objecten tegen voor interessante bedragen. Het enige nadeel is dat we hier dan maar 90 dagen per jaar mogen verblijven.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelfs dat recht heb je niet. Als een immigratie officer vind dat je toch wel erg regelmatig komt en zelfs hier een huis hebt kunnen ze gewoon besluiten dat je rechtsomkeert moet maken. Esta is geen recht maar een gunstHet enige nadeel is dat we hier dan maar 90 dagen per jaar mogen verblijven.
Inderdaad meer ruimte en vrijheid........ned in MO schreef:Zelfs dat recht heb je niet. Als een immigratie officer vind dat je toch wel erg regelmatig komt en zelfs hier een huis hebt kunnen ze gewoon besluiten dat je rechtsomkeert moet maken. Esta is geen recht maar een gunstHet enige nadeel is dat we hier dan maar 90 dagen per jaar mogen verblijven.

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Amerika biedt absoluut meer vrijheid wanneer het op de relatie overheid - burger gaat. Zoals ik al eerder schreef, de grondhouding van de gemiddelde Amerikaan is om de overheid te wantrouwen. In een gezonde samenleving zou altijd een gezonde spanningsveld moeten bestaan tussen de overheid en de burgers, want hoe democratisch een overheid moge zijn, elke overheid wil altijd haar macht uitbreiden. Er zijn in Amerika heel veel burgerinitiatieven en bewegingen continue in juridische gevechten met de overheid... het is een samenleving met dynamiek. In Nederland is er weinig pushback voor de regelzucht van de overheid... zie hoeveel nieuwe regels elk jaar per 1 jan ingaan en als er heel van van zijn dan maar per 1 april, 1 juli etc... als je in een samenleving woont waar de overheid van alles beplaat soms voor de zogenaamde verzorgingsstaat, misschien weet je niet beter.
Een mooie citaat kwam van een Italiaan die recent naar Zweden verhuisde - het verhaal stond op de website van de BBC - losjes vertaald in mijn bewoording " In Italie lachen we om een zwakke en instabiele overheid, nemen politici niet serieus... maar tot mijn verbazing in Zweden de de staat is God" ... en dat vat bijna alles samen van een conformistisch systeem.
Een mooie citaat kwam van een Italiaan die recent naar Zweden verhuisde - het verhaal stond op de website van de BBC - losjes vertaald in mijn bewoording " In Italie lachen we om een zwakke en instabiele overheid, nemen politici niet serieus... maar tot mijn verbazing in Zweden de de staat is God" ... en dat vat bijna alles samen van een conformistisch systeem.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je eenmaal binnen bent wel, ja.yarrah schreef:Inderdaad meer ruimte en vrijheid........

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
@adam: dat is op zo'n abstractie niveau dat je daar in je dagelijkse leven weinig tot niets mee kunt. In de VS moeten de rekeningen ook gewoon worden betaald.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ken anders wel genoeg Amerikanen die niet zo te spreken zijn over de relatie bewoner-overheid.
Hangt ook allemaal af waar je terecht komt, sommige county's zijn strenger op vlakken waar de andere county zich niet zo streng op gaat stellen.
En weet je, met veel $$$ is alles bereikbaar, ook in de VS. Jammer maar het is zo. Btw, hoe zou je zelf zijn als een kennis zijn gazon niet goed
gesnoeid is, ga jij je vriend of kennis verraden? Nee he, glaasje wijn en barbecue en zand er over. (Al is dat zelfs niet nodig)
Gewoon neerleggen bij de feiten, het is zo en 't zal altijd zo zijn. Wij zijn de moderne slaven die mits wat geluk in een hogere lade geraken.
We leven nu eenmaal in een kapitalistische samenleving waar welvaart genereren het belangrijkste is, en die welvaart gaat soms ten koste van alles.
De overheid moet altijd ergens haar geld halen.
Hangt ook allemaal af waar je terecht komt, sommige county's zijn strenger op vlakken waar de andere county zich niet zo streng op gaat stellen.
En weet je, met veel $$$ is alles bereikbaar, ook in de VS. Jammer maar het is zo. Btw, hoe zou je zelf zijn als een kennis zijn gazon niet goed
gesnoeid is, ga jij je vriend of kennis verraden? Nee he, glaasje wijn en barbecue en zand er over. (Al is dat zelfs niet nodig)
Gewoon neerleggen bij de feiten, het is zo en 't zal altijd zo zijn. Wij zijn de moderne slaven die mits wat geluk in een hogere lade geraken.
We leven nu eenmaal in een kapitalistische samenleving waar welvaart genereren het belangrijkste is, en die welvaart gaat soms ten koste van alles.
De overheid moet altijd ergens haar geld halen.
Hangt echt wel af van waar je zit. Ik hoor dat er in bepaalde delen van Amerika juist wel onwijs veel geregel is.
-
- Amerika-expert
In Amerika is de verhouding individueel - overheid afhankelijk van het beroep en de omstandigheden. Bijvoorbeeld: boeren zijn tegen de bijstand in het algemeen, maar halen wel ongeveer de helft van hun imkomsten uit landbouwsubsidies. Mensen met een huisje aan het strand willen erg graag met rust gelaten worden door de overheid, behalve als het gaat om het opruimen van de puinhoop veroorzaakt door een orkaan en het herbouwen van hun huisjes, dan reageert de overheid vaak veel te traag, vinden ze.
't Is dus weer hetzelfde: het hangt van de plaats, de plaatselijke omstandigheden en wat de overheid doet of niet doet.
Maar in ieder geval kunnen we hier wel rechtstreeks onze eigen burgemeesters, gouverneurs (zeg maar commissarissen van de koningin) en de leden van de Tweede PLUS de Eerste Kamer (House en Senate). En de sheriff, de dorpslijkschouwer, de hondenmepper en op veel plaatsen nog meer.
Al die indirecte en getrapte verkiezingen vind ik maar ondingen in Nederland, een echt democratisch land niet waard.
't Is dus weer hetzelfde: het hangt van de plaats, de plaatselijke omstandigheden en wat de overheid doet of niet doet.
Maar in ieder geval kunnen we hier wel rechtstreeks onze eigen burgemeesters, gouverneurs (zeg maar commissarissen van de koningin) en de leden van de Tweede PLUS de Eerste Kamer (House en Senate). En de sheriff, de dorpslijkschouwer, de hondenmepper en op veel plaatsen nog meer.
Al die indirecte en getrapte verkiezingen vind ik maar ondingen in Nederland, een echt democratisch land niet waard.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikafan
Ik begrijp wat je bedoelt. Deze ver doorgevoerde democratie heeft echter ook zeer grote schaduwkanten:Bennogr schreef:Maar in ieder geval kunnen we hier wel rechtstreeks onze eigen burgemeesters, gouverneurs (zeg maar commissarissen van de koningin) en de leden van de Tweede PLUS de Eerste Kamer (House en Senate). En de sheriff, de dorpslijkschouwer, de hondenmepper en op veel plaatsen nog meer.
- Het grote geld maakt vele malen meer kans om op bepaalde posities te komen. Zonder veel geld/aandacht ben je kansloos. Is dat democratisch?
- Kiezers moeten naar de mond gepraat worden om gekozen/herkozen te worden. Algemene, grotere belangen kunnen daardoor ondergeschikt gemaakt worden om kleinere/lokale belangen te behartigen, om daarmee kiezers te paaien. Bv de lokale kolenmijn is belangrijker dan investering in duurzame, toekomstgerichte aanpak. Een bestuurder die meer afstand heeft en niet direkt afhankelijk is van herverkiezing kan meer het algemene belang dienen.
- Sommige posities zijn zeer kort (house only 2 yrs) en vereisen een voortdurende status in"campagnestand"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
DAt houdt je scherp. Je maakt beloftes. Kom je ze niet na dan lig je er na 2 jaar weer uit.Sommige posities zijn zeer kort (house only 2 yrs) en vereisen een voortdurende status in"campagnestand"
-
- Amerika-expert
Geldt natuurlijk voor alle verkiezingen: beloften doen en dan niet nakomen (was er niet laatst in Nederland zoiets met een nieuwe regeringscoalitie?).
Voordeel van verkiezingen voor veel meer posities dan in Nederland is dat corruptie en ander wanbeheer hier moeilijker onder de tafel kan worden geveegd (al komt dat soort dingen 'natuurlijk' nooit voor in Nederland.) Hier kun je zo iemand dan wegstemmen na een aantal jaren. Of in ieder geval aandachttrekkende acties voeren en 'vervelende' vragen stellen tijdens een verkiezingsstrijd en ben je als gewone burger niet helemaal afhankelijk van al dan niet actieve en diepgravende nieuwsmedia.
Voordeel van verkiezingen voor veel meer posities dan in Nederland is dat corruptie en ander wanbeheer hier moeilijker onder de tafel kan worden geveegd (al komt dat soort dingen 'natuurlijk' nooit voor in Nederland.) Hier kun je zo iemand dan wegstemmen na een aantal jaren. Of in ieder geval aandachttrekkende acties voeren en 'vervelende' vragen stellen tijdens een verkiezingsstrijd en ben je als gewone burger niet helemaal afhankelijk van al dan niet actieve en diepgravende nieuwsmedia.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
aan de topicstarter, ik ben zelf in oktober 2010 vanwege soortgelijke redenen naar california verhuist. houdt er heel erg rekening mee in welk deel van amerika je wilt wonen. in socal (southern california) waar ik heb gewoond, viel die vrijheid vies tegen. ook ik dacht toen ik naar california kwam dat de vrijheid hier groot was.
het tegendeel was waar. ik durf zelfs te zeggen dat nederland en socal elkaar weinig ontlopen qua gevoel van vrijheid.
maar wat is vrijheid? het is een ruim begrip en voor iedereen is het anders.
voor mij waren de oneindige stopborden op elke hoek van de straat een beperking van mijn vrijheid. en dat er dan ook nog eens streng op gecontroleerd wordt door de politie die heel gemeen met gedoofde lampen achter een boom of obstakel zich schuil houdt om vervolgens met loeiende sirenes en zwaailichten achter je aan te gaan als je niet compleet tot stilstand komt, maar zoals ik deed een zogenaamde rolling stop maakte. te triest voor woorden, maar geloof me ik heb het verschillende keren meegemaakt.
of wat dacht je van controles van motoragenten aan de voet van een lange steile helling die je laseren en alsof je bin laden himself bent achter je aan scheuren ook weer met loeiende sirenes en zwaailichten op een mooie zondagmiddag?
het is een feit dat hier ontzettend veel politie is die ook nog eens denken dat ze door God zelf zijn gestuurd om bonnen uit te delen.
als je niet netjes sir tegen ze zegt kunnen ze al heel erg vervelend worden. ze laten je even goed voelen dat zij de baas zijn en jij maar een klein persoontje bent als ze je aanhouden. erg irritant.
verder staat het verkeer hier heel vaak vast, erg veel autos op de wegen, ook iets wat voor mij het vrijheidsgevoel minder maakt.
en parkeren bij toeristische gebieden? overal en altijd betalen, anders slepen ze je auto zonder probleem weg. ik was het toen ik hier net woonde een keer vergeten, hopla weg auto. er wordt ontzettend veel op gecontroleerd, ook iets wat voor iemand zijn gevoel van vrijheid kan aantasten!
en wist je dat je hier zelfs een bekeuring krijgt als je de auto aan de kant van de weg parkeert tegenovergesteld aan het richtingsverkeer?
je mag alleen de auto met het verkeer mee parkeren.
en wat dacht je van het uitgaansleven? elke keer je ID laten zien als je een biertje besteld? je mag niet voor meer dan 2 mensen een biertje bestellen, als je dat doet moet iedereen van je vrienden naar de bar komen om 1 voor 1 zijn ID te laten zien. en pas op als je geen 21 bent en je aan de bar begeeft! ze trappen je de tent uit. en als klap op de vuurpijl zijn alle bars en disco's om kwart voor 2 gesloten. op uitzondering van bepaalde delen van de echt grote steden zoals LA en natuurlijk Vegas (wat in een woestijn compleet buiten de bewoonde wereld ligt).
voor mij zijn deze voorbeelden ook inperkingen van het gevoel van vrijheid.
en dan heb je natuurlijk nog alle conservatieve regels. het ziet er slecht voor je uit hier als je homo bent, graag wiet rookt of uberhaupt sigaretten rookt (nergens in het openbaar toegestaan) en ik durf zelfs te zeggen dat als je in het gebied waar ik hebt gewoond (newport beach, 97% white) zwart of mexicaans bent er anders naar je wordt gekeken dan wanneer je white bent. niet echt het gevoel van vrijheid toch?
er zijn ook dingen die het leven in socal wat meer vrij maken dan bijvoorbeeld nederland, maar het is absoluut niet zo dat het overduidelijk een groter gevoel van vrijheid heeft dan bijvoorbeeld nederland. zeker als je buiten de randstad woont in nederland.
amerika op vakantie is totaal anders dan er wonen.
groet en succes met je plannen.
het tegendeel was waar. ik durf zelfs te zeggen dat nederland en socal elkaar weinig ontlopen qua gevoel van vrijheid.
maar wat is vrijheid? het is een ruim begrip en voor iedereen is het anders.
voor mij waren de oneindige stopborden op elke hoek van de straat een beperking van mijn vrijheid. en dat er dan ook nog eens streng op gecontroleerd wordt door de politie die heel gemeen met gedoofde lampen achter een boom of obstakel zich schuil houdt om vervolgens met loeiende sirenes en zwaailichten achter je aan te gaan als je niet compleet tot stilstand komt, maar zoals ik deed een zogenaamde rolling stop maakte. te triest voor woorden, maar geloof me ik heb het verschillende keren meegemaakt.
of wat dacht je van controles van motoragenten aan de voet van een lange steile helling die je laseren en alsof je bin laden himself bent achter je aan scheuren ook weer met loeiende sirenes en zwaailichten op een mooie zondagmiddag?
het is een feit dat hier ontzettend veel politie is die ook nog eens denken dat ze door God zelf zijn gestuurd om bonnen uit te delen.
als je niet netjes sir tegen ze zegt kunnen ze al heel erg vervelend worden. ze laten je even goed voelen dat zij de baas zijn en jij maar een klein persoontje bent als ze je aanhouden. erg irritant.
verder staat het verkeer hier heel vaak vast, erg veel autos op de wegen, ook iets wat voor mij het vrijheidsgevoel minder maakt.
en parkeren bij toeristische gebieden? overal en altijd betalen, anders slepen ze je auto zonder probleem weg. ik was het toen ik hier net woonde een keer vergeten, hopla weg auto. er wordt ontzettend veel op gecontroleerd, ook iets wat voor iemand zijn gevoel van vrijheid kan aantasten!
en wist je dat je hier zelfs een bekeuring krijgt als je de auto aan de kant van de weg parkeert tegenovergesteld aan het richtingsverkeer?
en wat dacht je van het uitgaansleven? elke keer je ID laten zien als je een biertje besteld? je mag niet voor meer dan 2 mensen een biertje bestellen, als je dat doet moet iedereen van je vrienden naar de bar komen om 1 voor 1 zijn ID te laten zien. en pas op als je geen 21 bent en je aan de bar begeeft! ze trappen je de tent uit. en als klap op de vuurpijl zijn alle bars en disco's om kwart voor 2 gesloten. op uitzondering van bepaalde delen van de echt grote steden zoals LA en natuurlijk Vegas (wat in een woestijn compleet buiten de bewoonde wereld ligt).
en dan heb je natuurlijk nog alle conservatieve regels. het ziet er slecht voor je uit hier als je homo bent, graag wiet rookt of uberhaupt sigaretten rookt (nergens in het openbaar toegestaan) en ik durf zelfs te zeggen dat als je in het gebied waar ik hebt gewoond (newport beach, 97% white) zwart of mexicaans bent er anders naar je wordt gekeken dan wanneer je white bent. niet echt het gevoel van vrijheid toch?
er zijn ook dingen die het leven in socal wat meer vrij maken dan bijvoorbeeld nederland, maar het is absoluut niet zo dat het overduidelijk een groter gevoel van vrijheid heeft dan bijvoorbeeld nederland. zeker als je buiten de randstad woont in nederland.
amerika op vakantie is totaal anders dan er wonen.
groet en succes met je plannen.
Nou, ik niet hoor. In onze wijk heeft de HOA vorig jaar nog weten te voorkomen dat iemand een tennisbaan aanlegde in zijn tuin. Reden: de verlichting ervan zou de buren hinderen.ned in MO schreef:Als ik morgen besluit een roze vuurtoren van 30 meter in mijn voortuin te zetten dan kan ik dat gewoon doen.
In onze county zijn er continu redistricting projecten aan de gang, met als gevolg dat je kind buiten jouw wil om volgend jaar zo maar op een andere school kan zitten - en als je echt pech hebt het jaar daarna wéér op een andere school. Ja, als je écht wil, dan kan alles, maar de keuze is niet echt vrij te noemen vind ik.ned in MO schreef:Je kan wel kiezen hoor hier in amerika waar ik woon wel en wel op twee manieren. Gewoon gaan wonen in het schooldistrict naar keuze.
Als jij morgen freelance vertaler wilt worden, dan kan dat (ik ben het zelf geweest). Het kan echter wel zo zijn dat de opdrachtgever wat eisen stelt.Bennogr schreef:Mijn nichie die freelance wilde gaan vertalen in Nederland moest daarvoor allerlei nummers en papieren aanvragen.
Gevoel van ruimte, ja, zonder meer; gevoel van vrijheid, hmmm, nee, dat kan ik niet zeggen, althans niet meer dan in Nederland. Alles wat in Nederland door de overheid van je wordt verlangd, dat wordt hier min of meer door je sociale omgeving van je verlangd en dat is af en toe nog veel vervelender. De maatschappij draait voor een groot deel op vrijwilligers en je wordt geacht daar je steentje aan bij te dragen. En als je net als ik 4 kinderen hebt, dan loop je dus echt iedere week met zakken stenen te leuren. Voedselbankdonatie hier, poptabs voor het Ronald McDonald's huis daar, fundraising event voor de sportvereniging zus, service learning projekt zo, het houdt echt nooit op. Het route-66-met open-dak-en-wapperend-haar gevoel is meestal ver te zoeken.
En dan nog even een persoonlijk frustratiepuntje van mezelf: door het gebrek aan efficientie breng je in dit land vele uren wachtend door. Vrijheid, ja, ok, maar je kunt toch mooi niet doen wat je eigenlijk in die tijd had willen doen. En dan heb ik het nog niet over dat andere frustratiepuntje, te weten het hele paspoort- en visumgebeuren. Vorige week wéér mét de kids ruim drie kwartier aan een check-in balie staan te niksen omdat er weer eens een onverklaarbaar probleem met een paspoort was (en dan dus bijna te laat zijn voor het boarden én geen tijd hebben gehad om wat te eten te kopen voor de vlucht van 3.5 uur). Dat is eerder regel dan uitzondering. Ik heb jaren in Zwitserland gewoond en nooit geëmmer gehad met paspoorten en visa, maar in de VS lijken ze je er iedere keer weer aan te willen herinneren dat jouw lot in hun handen ligt. Vrijheid, ja, maar ik ervaar het toch niet helemaal zo.
En dan nog even een persoonlijk frustratiepuntje van mezelf: door het gebrek aan efficientie breng je in dit land vele uren wachtend door. Vrijheid, ja, ok, maar je kunt toch mooi niet doen wat je eigenlijk in die tijd had willen doen. En dan heb ik het nog niet over dat andere frustratiepuntje, te weten het hele paspoort- en visumgebeuren. Vorige week wéér mét de kids ruim drie kwartier aan een check-in balie staan te niksen omdat er weer eens een onverklaarbaar probleem met een paspoort was (en dan dus bijna te laat zijn voor het boarden én geen tijd hebben gehad om wat te eten te kopen voor de vlucht van 3.5 uur). Dat is eerder regel dan uitzondering. Ik heb jaren in Zwitserland gewoond en nooit geëmmer gehad met paspoorten en visa, maar in de VS lijken ze je er iedere keer weer aan te willen herinneren dat jouw lot in hun handen ligt. Vrijheid, ja, maar ik ervaar het toch niet helemaal zo.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet dat alles subjectief is, maar het moet me toch even van het hart: als dit de reden is waarom je niet in SoCal kon aarden, dan denk ik dat je evenmin ergens anders in de VS had kunnen aarden. Ik krijg dan haast het idee dat het aan iets anders heeft gelegen dan aan deze kleine dingen (hoewel veel kleine dingen bij elkaar natuurlijk wel voor onvrede kunnen zorgen).GJK schreef:voor mij waren de oneindige stopborden op elke hoek van de straat een beperking van mijn vrijheid. en dat er dan ook nog eens streng op gecontroleerd wordt door de politie die heel gemeen met gedoofde lampen achter een boom of obstakel zich schuil houdt om vervolgens met loeiende sirenes en zwaailichten achter je aan te gaan als je niet compleet tot stilstand komt, maar zoals ik deed een zogenaamde rolling stop maakte. te triest voor woorden, maar geloof me ik heb het verschillende keren meegemaakt.
Hier in de omgeving van Denver staat het verkeer ook vaak flink vast, en voor lange periodes, net zoals dat in veel plaatsen gebeurt. Parkeren tegen de rijrichting in is op heel veel plaatsen in de VS verboden, en ik vind het niet meer dan logisch dat je daar dan ook een bekeuring voor krijgt. Niet stoppen bij een stopbord? Idem; dat is niet alleen in SoCal zo - hier is men daar ook redelijk streng op. Te snel rijden? Net zo - ik kreeg in 'the middle of nowhere' in Nebraska een bekeuring voor 70 in een 60 zone. Lullig? Ja en nee - lullig omdat er niemand in de buurt was, niet lullig omdat ik gewoon bewust te hard reed.
ID laten zien? Ja, daar heb je een punt, dat is een beetje irritant. Maar je kunt je er elke keer over ergeren, of je kunt je er gewoon bij neerleggen en je ID gewoon gereed houden.
Soms kun je het jezelf moeilijker maken dan het hoeft te zijn.
Ik persoonlijk erger me in ieder geval niet aan de dingen die jij opsomt als zijnde 'vrijheidsbeperkend', en als ik me al ergens aan erger, dan valt het in het totaalplaatje allemaal weg bij wat je er aan goede dingen voor terug krijgt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Tja, je zult je toch aan de wet moeten houden. Te hard rijden of verkeersovertredingen maken mag in NL of Spanje ook niet. Het is toch niet raar dat je daar een bekeuring voor krijgt? Misschien voelt het in NL/Spanje vrijer omdat de pakkans lager is?
Nog even over het laseren. Als je te hard rijdt en je snelheid wordt gemeten met een lasergun, dan wordt je altijd aangehouden (tenminste hier in Ohio). In NL zijn daar de flitspalen voor.
Ik vind het wel prettig dat hier meer verkeerscontrole is. En ja, die stopborden zijn irritant. Maar niet zo irritant als ellenlang voor een stoplicht wachten totdat alle fietsers/bussen/voetgangers klaar zijn met oversteken
Nog even over het laseren. Als je te hard rijdt en je snelheid wordt gemeten met een lasergun, dan wordt je altijd aangehouden (tenminste hier in Ohio). In NL zijn daar de flitspalen voor.
Ik vind het wel prettig dat hier meer verkeerscontrole is. En ja, die stopborden zijn irritant. Maar niet zo irritant als ellenlang voor een stoplicht wachten totdat alle fietsers/bussen/voetgangers klaar zijn met oversteken