Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mark en Saskia naar Canada in 2013

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Mark en Saskia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Mark en Saskia naar Canada in 2013

Bericht door Mark en Saskia »

Hallo!

Wij willen komende zomer (voor het eerst) met een camper door Canada gaan reizen :-)
Ik ben al een tijdje bezig om een leuke route in elkaar te zetten. We willen ongeveer 28 dagen gaan. We kiezen ervoor om te vliegen op Amerika, omdat we heel graag Yellowstone willen bezoeken en het volgens mij niet mogelijk is een camper op te halen in Vancouver en achter te laten in Salt Lake City.

Dag 1 Amsterdam - Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle - Victoria
Dag 4 Vancouver Island
Dag 5 Vancouver Island
Dag 6 Vancouver Island
Dag 7 Vancouver Island - Vancouver
Dag 8 Vancouver (incl. orka tocht)
Dag 9 Vancouver - Whistler
Dag 10 Whistler - Clearwater
Dag 11 Clearwater - Jasper (incl. bezoek Mount Robson NP)
Dag 12 tot en met dag 17 Jasper - Banff - Yoho
Dag 18 Glacier NP
Dag 19 Reisdag naar Waterton Lakes/Glacier NP
Dag 20 Waterton Lakes/Glacier NP
Dag 21 Reisdag naar Yellowstone
Dag 22 tot en met 24 Yellowstone
Dag 25 en 26 Grand Teton
Dag 27 Grand Teton - Salt Lake City
Dag 28 Salt Lake City - Amsterdam

Mag ik jullie mening vragen over onze route? Is dit haalbaar, leuk en kunnen we in deze tijd genoeg mooie dingen zien?

Alvast bedankt!

Groetjes, Saskia
2011 West USA
2013 Canada en Noord West USA
2014 Alaska

Afbeelding
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Re: Mark en Saskia naar Canada in 2013

Bericht door niekie73 »

Op zich een hele mooie route :thumbup: en hoe dan ook gaat een geweldige reis worden.

Alleen een vraagje wat ga je allemaal op Vancouver Island doen vind 4 dagen wel erg veel.
En dan doe je orka tocht vanaf Vancouver dus je hebt verder weinig tijd in Vancouver? Waarom geen tocht vanaf VI

De afstanden van Whistler - Clearwater = 424 km - Clearwater - Jasper = 318 km zijn wel te doen maar bezoeken jullie Wells Gray dan niet?
Je hebt nu maar 1 dag voor Waterton en Glacier, ben er zelf nog niet geweest maar de info liegt er niet om en zijn allebei toch zeker een bezoekje waard.
Voor volgend jaar hebben wij toch voor beide parken minstens 1 dag.

Dag 18 snap ik niet helemaal wil je dan vanaf Yoho naar Glacier Np canada? en van daaruit naar waterton/glacier usa?

Je schrijft dat jullie yellow stone heel graag willen bezoeken en dan heb je daar 3 dagen, het schijnt te doen te zijn maar sommige zeggen zekers 4 dagen.
Zelf moeten we het ook nog gaan ontdekken maar ik snap dan de verhouding niet echt van 4 dagen VI en 3 dagen YS.

Kan ook komen omdat VI ons een beetje tegenviel hoor :oops: maar ga je alleen voor het regenwoud is Olympic NP misschien ook een optie.
Als YS voor mij "de" reden was van de route zou ik beginnen in SLC en eindigen in Seatle,
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Inderdaad een mooi rondje, lijkt erg op onze 2004 trip, die was echt fantastisch, veel afwisseling.
wij deden toen wel geen Vancouver Island, maar daar hebben we deze zomer een week doorgebracht. ik vind 4 dagen Vancouver Island ook wat veel, afhankelijk van wat je wil doen? Je zou kunnen overweg het rondje met de ferry's langs Powell River terug te maken bijvoorbeeld, dat lijkt me wel een aanrader, en dan bvb nog 1 overnachting in Victoria en 2 in Tofino/Ucluelet (Pacific rim NP).
Zoiets dus
Dag 3 Seattle - Victoria
Dag 4 Victoria - Tofino
Dag 5 Pacific Rim NP
Dag 6 Tofino - Powell River
Dag 7 Powell River - Vancouver (maar dat stuk kan ik niet goed inschatten - zie bvb eens in het reisverslag van Ess van 2011 http://www.esthervanderzouw.com/2011/dag04.html
of zoiets.

Het mooiste op Vancouver Island vonden wij Butchart Gardens en het noorden van het eiland, maar daar komen jullie niet allicht (nogal ver rijden en terug over zelfde weg). Tenzij je bvb ipv Tofino voor Campbell River/rit naar Telegrap Cove zou opteren. De orka tochten daar zijn ONGELOOFLIJK (veel beter dan in Victoria).

Je zou ook kunnen overwegen om minder tijd door te brengen op Vancouver Island (bvb enkel twee nachten victoria) en in de plaats wat meer in de Rockies.

In de Rockies hebben wij op twee rondreizen overnacht halverwege de Icefields Parkway in de Crossing, dan heb je meer tijd voor die prachtige route (al betaal je hier net al overal te veel voor wat je krijgt als motel - het gaat om de locatie).

Wie weet heb je ook nog iets aan onze reisverslag van West Canada: zie link hieronder: 2004 (beknopt verslag) en 2012
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Mooie route. Wij hebben een groot deel van deze route in 2008 gereden, misschien heb je iets aan ons reisverslag (USA en Canada 2008)
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Dat wordt een geweldige reis! Succes met de voorbereiding!
Heb je de camper al geboekt? Opschieten als je nog vroegboekkorting wilt. Scheelt erg veel geld.
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Vancouver Island is heerlijk, hier kun je je gemakkelijk een week vermaken. Ik zou dan ook wel tot aan Telegraph Cove gaan, daar heb je de beste orka-tours ter wereld. In 2006 waren wij 2 weken op VI en afgelopen jaar weer een week. Tips:
- Victoria en ook The Butchart Gardens
- Tofino en Pacific Rim National Park (met o.a. Long Beach)
- Strathcona Provincial Park (heerlijk rustig)
- Telegraph Cove (orkatour)
- ook Quadra Island is heerlijk
- terug via Powell River

Tja, en Yellowstone met The Tetons zijn ook prachtig, we zijn helemaal weg van de Rocky Mountains, hier waren we vorig jaar 3 weken en geen dag te lang hoor. Heerlijk om hier te wandelen. En ook de Canadese Rocky Mountains, die zijn ook top.

Kijk en bepaal vooral wat je allemaal wilt doen en zien, maak keuzes.
Genoeg tips in onze reisverslagen: http://home.kpn.nl/marqu042/index.html

Groet,
Ferry
Mark en Saskia
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie reacties! Wat een gave reisverslagen hebben jullie, daar kan ik veel informatie uit halen zeg.
Voor wat betreft Vancouver Island, ik denk dat we door gaan rijden naar Telegraph Cove (gelet op de enthousiaste verhalen over de orkatochten!), vanuit daar naar Powell River en daarna naar Vancouver.

Groeten, Saskia
2011 West USA
2014 Alaska

Afbeelding
Mark en Saskia
Amerika-ontdekker

Uit jullie reisverslagen maak ik trouwens op dat een aantal van jullie (in het hoogseizoen) met de auto door Canada hebben gereisd. Hebben jullie de overnachtigingen/accomodaties van tevoren vastgelegd of ter plaatse geregeld? Reden waarom ik dat vraag, wij hebben inmiddels een offerte ontvangen m.b.t. de camperhuur. Ik had wel verwacht dat het duurder zou zijn als met een auto, maar vind de prijs van de camperhuur best wel hoog. Degenen die met de auto hebben gereisd, waarom hebben jullie daarvoor gekozen? En als je dezelfde reis nog eens gaat maken, kies je dan nogmaals voor een auto of voor een camper?

Groeten, Saskia
2011 West USA
2014 Alaska

Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij met auto's en motels, op voorhand vastgelegd. Reden: euh, doen we altijd zo. Camper lijkt me nogal duur en ik hou van de vrijheid die een wagen biedt (wij doen altijd best wel wat dirt roads)
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

We huren altijd een auto, dat is voor ons met bergwandelen het handigst. Met een camper kun je bij veel startpunten niet komen. De huurauto boeken we bij drive-usa.de (via een duitse site dus, met de beste prijzen).

Lodges/hotels/B&B's boeken we altijd zelf online; denk 50% via booking.com en andere deel rechtstreeks. Keuze maken we o.b.v. ligging, prijs en beoordeling.

Met een camper ben je weer goedkoper uit met eten, in lodges + huurauto komen altijd alle maaltijden erbij. Afhankelijk van de klasse huurauto, je overnachtingen en wat je uitgeeft aan buiten de deur eten, kom je denk ook wel in de buurt van de kosten van een camper + brandstof + zelf koken.

Groet,
Ferry

http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Voor onze eerste reis hebben wij voor auto+hotel gekozen omdat de huur voor een camper erg hoog is in het hoogseizoen en een camper ook relatief veel brandstof verbruikt.
We hebben tijden onze eerste reis ontdekt dat we de combinatie van auto met hotels/ B&B en cabins erg prettig vinden.
De reden is dat je in een hotel avonds in een schoongemaakte kamer met opgemaakt bed komt. Je kunt als je 's morgens vertrekt alle handdoeken zo laten liggen en hoeft geen doek meer door de douche te halen, bedden op te maken of afwas te doen. En als we 's avonds even ergens koffie willen halen of naar een restaurantje willen hoeven we geen slangen aan en af te koppelen maar kunnen we zo wegrijden. Ik ben ook niet iemand die tijdens de vakantie vaak wil koken of er van houdt om te barbecuen of een kampvuurtje te maken. Veel mensen vinden dat juist erg prettig en kiezen o.a. daarom voor een camper.
Het is dus heel persoonlijk.

Als wij in Amerika reizen reserveren we zo min mogelijk de hotels van tevoren. Dat hebben we in Canada anders gedaan. We hebben gemerkt dat de hotels en cabins in de parken zoals Jasper en Banff erg snel vol zitten, vooral de betaalbare. Dus die hebben we al vrij lang van tevoren vastgelegd. Op de route naar de parken zitten vrij weing plaatsjes dus hebben we besloten om ook daar de hotels al vast te leggen, want als in één plaatsje alles vol zit moet je een heel eind rijden naar het volgende plaatsje.
Wij boeken de hotels meestal gewoon op de site van hotels zelf, dan is annulering of wijziging eenvoudiger en vaak is het ook goedkoper dan via een boekingssite.
Bij veel hotels zit je 's morgens een ontbijt inbegrepen, soms heel eenvoudig soms vrij uitgebreid. Wij halen meestal 's morgens bij de supermarkt verse broodjes en zorgen dat we boter en beleg en drinken in een koelbox bij ons hebben. Zowel in Amerika als Canda zijn overal mooie picknickplaatsen om je lunch op te eten.
's Avonds eten we in een restaurant of halen een verse maaltijd in de supermarkt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer