Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
midden mei 2013 naar Yellowstone en door naar de rocky's
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
midden mei 2013 naar Yellowstone en door naar de rocky's
Hallo allemaal,
Het is weer zover. We kunnen gaan boeken en plannen voor de 2e reis naar USA.
We willen midden mei naar Yellowstone en Rocky's. Maar ik las ergens dat eind mei alles weer begaanbaar is.
is dat zo? we willen juist een beetje vroeg om de massa te ontwijken..
gr Michel
Het is weer zover. We kunnen gaan boeken en plannen voor de 2e reis naar USA.
We willen midden mei naar Yellowstone en Rocky's. Maar ik las ergens dat eind mei alles weer begaanbaar is.
is dat zo? we willen juist een beetje vroeg om de massa te ontwijken..
gr Michel
Re: midden mei 2013 naar Yellowstone en door naar de rocky's
Sommige bergpassen zullen nog gesloten zijn, wel goede tijd om beestjes te zien.
-
- Amerika-newbie
Hoi Rover
dank je wel voor je snelle reactie...
je bedoelt de passen in de Rocky's of Yellowstone... of beide?
gr Michel
dank je wel voor je snelle reactie...
je bedoelt de passen in de Rocky's of Yellowstone... of beide?
gr Michel
Beide, de eerste die me hier te binnen schiet is de Beartooth hwy.michel1965 schreef:je bedoelt de passen in de Rocky's of Yellowstone... of beide?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ook in Yellowstone kunnen nog wegen afgesloten zijn midden mei. Ook zijn nog niet alle overnachtingsgelegenheden open. Ben er zelf ook naar aan het kijken namelijk voor midden mei 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je precies met de Rocky's?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-newbie
@Marianne... eeuh ik heb het gevoel dat ik de vraag niet duidelijk stel??... kan je mij een beetje op weg helpen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat ze bedoelt: Bedoel je Rocky Mountain National Park of iets anders? De rockies lopen tot diep in Canada namelijk.
In RMNP is bv. de trail ridge road afgesloten, deze gaat weersafhankelijk pas rond memorial day weer open.
http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/road_status.htm
Hetzelfde geld voor Yellowstone, bv. de Beartooth highway.
http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hours.htm. Even wat naar beneden scrollen naar 2013 Spring Road Opening, daaronder staan data waarop ongeveer de wegen opengaan. Let op, deze data zijn peildata. Bij mooi weer kunnen de wegen al eerder geopend worden, maar het kan ook zomaar later zijn.
In RMNP is bv. de trail ridge road afgesloten, deze gaat weersafhankelijk pas rond memorial day weer open.
http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/road_status.htm
Hetzelfde geld voor Yellowstone, bv. de Beartooth highway.
http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hours.htm. Even wat naar beneden scrollen naar 2013 Spring Road Opening, daaronder staan data waarop ongeveer de wegen opengaan. Let op, deze data zijn peildata. Bij mooi weer kunnen de wegen al eerder geopend worden, maar het kan ook zomaar later zijn.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het weer is altijd een beetje afwachten daar. Vorig jaar begin juni waren de wegen in Yellowstone net open. De sneeuw lag tot 3 meter hoog aan de kant van de weg. Op Canyon campground waren bijna geen vrije plaatsen wegens alles ondersneeuwd. Sommige trails zijn ook niet open als er sneeuw ligt. Maar dit was blijkbaar een uitzonderlijke situatie. Halverwege mei zou ik het sowieso tricky vinden om naar Yellowstone te gaan, juist vanwege die sneeuw. Maar als alles open is, is het waarschijnlijk een prachtige periode om er te zijn. Bijna geen volk, en overal beestjes!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn eens in juni in Glacier NP geweest, toen konden we nog niets doen omdat er overal nog sneeuw lag.
Ik denk dat het in juni ook nog wel meevalt met de drukte, ik zou voor parken als Yellowstone en Glacier liever iets later gaan dan mei. Wat wil je behalve Yellowstone nu precies gaan doen? Waar wil je beginnen? ALs je naar Denver vliegt en via south Dakota gaat is medio mei niet zo gek denk ik, maar voor Rocky Mountain NP is dat weer wat vroeg.
Marianne
Ik denk dat het in juni ook nog wel meevalt met de drukte, ik zou voor parken als Yellowstone en Glacier liever iets later gaan dan mei. Wat wil je behalve Yellowstone nu precies gaan doen? Waar wil je beginnen? ALs je naar Denver vliegt en via south Dakota gaat is medio mei niet zo gek denk ik, maar voor Rocky Mountain NP is dat weer wat vroeg.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht