Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Immigrations, meerdere keren Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Carrie Bradshaw
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Immigrations, meerdere keren Amerika

Bericht door Carrie Bradshaw »

Hallo,

ik ben nieuw hier al heb ik een aantal onderwerpen/berichten gevolgd. Een verbazingwekkend land, Amerika! Ik vraag me wat af. Mijn vriend verblijft nu ongeveer 3 maanden in Amerika, stel hij wil voor de kerst en oud en nieuw terug naar Nederland komen en dan weer terug gaan voor een maand (of 2). Verder is hij in 2008 ook al vrijwilligerswerk gaan doen in Amerika. Gaat immigrations moeilijk doen als hij terug wil in januari?
Ik ben in 2010 1 week geweest en afgelopen maand 9 dagen. Stel ik zou vanaf kerst een maand blijven (mocht mijn vriend toch niet terugkomen voor kerst :cry: ), gaat dit dan vragen oproepen? Ik denk het niet als ik een aantal berichten heb gelezen. Ik heb dan wel niet veel om voor hier te blijven, heb alleen mijn opleiding, bezit verder geen huis en heb geen vaste baan, werk op uitzendbasis maar gezien ik vrij kort zal blijven...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
mtl
Amerika-expert

Re: Immigrations, meerdere keren Amerika

Bericht door mtl »

Hangt er vooral van af wie je treft bij de paspoortcontrole. Wij kunnen daar niks zinnigs over zeggen.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Ik denk niet dat het voor jou veel problemen zal geven, tenminste als ik bij onszelf afreken. Wij zijn ook wel eens vrij kort achter elkaar naar de US gereisd op het Visa Waiver Program, zonder enig probleem, maar alles hangt af van de man achter de balie van Immigrations.
Ik neem aan dat je vriend een apart visum heeft en niet onder VWP reist, want anders heeft hij wel een probleem :o

Aparte nickname, trouwens :D
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Carrie Bradshaw
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Carrie Bradshaw »

Ta2 Gerrit schreef:Ik denk niet dat het voor jou veel problemen zal geven, tenminste als ik bij onszelf afreken. Wij zijn ook wel eens vrij kort achter elkaar naar de US gereisd op het Visa Waiver Program, zonder enig probleem, maar alles hangt af van de man achter de balie van Immigrations.
Ik neem aan dat je vriend een apart visum heeft en niet onder VWP reist, want anders heeft hij wel een probleem :o

Aparte nickname, trouwens :D
Haha Carrie is toch de ultieme American woman ;-)
Ja die heeft idd een visum, toeristenvisum voor een half jaar per x geloof ik.. die zal mss wel wat vragen krijgen gok ik..
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Carrie Bradshaw schreef:Haha Carrie is toch de ultieme American woman ;-)
Ja die heeft idd een visum, toeristenvisum voor een half jaar per x geloof ik.. die zal mss wel wat vragen krijgen gok ik..

Ben niet zo'n SITC fan, meer iets van mijn vrouw, en nog minder SJP fan. Vindt het een eng mens, dus eigenlijk speelt ze wel goed :twisted:
Mijn American Woman komt van de Guess Who, of anders Lenny Kravitz :mrgreen:

[youtube]gkqfpkTTy2w[/youtube] [youtube]AmbfDH2mXbo[/youtube]
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zie voor jou eigenlijk geen problemen. Wat betreft je vriend geef je te weinig informatie om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. De gemiddelde immigrations officer zal waarschijnlijk wel minstens een wenkbrauw optrekken als iemand zo kort na een relatief lang verblijf zich wéér meldt. Het hangt natuurlijk allemaal af van het verhaal dat je vriend heeft. Als ik me probeer te verplaatsen in de schoenen van de officer dan zou mijn eerste gedachte zijn: "waar verdient deze persoon zijn geld mee en hoe kan het zijn dat hij het zich kan permitteren om zo lang en vaak op reis te zijn?" Er zou zo maar de schijn van iets illegaals kunnen ontstaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer