Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tijdsverschil zomeruur

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gudrun
Amerika-ontdekker

tijdsverschil zomeruur

Bericht door Gudrun »

Een vraagje over het tijdsverschil tussen de staten: California, Arizona, Utah en Nevada in de maanden juli en augustus.
Waar moeten we rekening houden met een uurverschil? Op het internet heb ik gevonden dat Arizona hier niet aan meedoet. Klopt dit? Dus voor California 9 uur terug tellen en voor Arizona ook? Maar dan voor Utah slechts 8 uur of ben ik hier mis? :)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: tijdsveschil zomeruur

Bericht door kalaman »

Arizona doet er inderdaad niet aan mee, maar bepaalde Indianengebieden, binnen Arizona, dan weer wél.
Tijdens onze aprilreis (zie link hieronder) moesten we niets anders doen dan ons uurwerk verzetten. Gelukkig hield onze Garmin GPS al rekening met die wisselende uren zodra we onze route ingaven, en tóch waren we nog soms verrast :? .
Een uur terugdraaien is dan ook prettiger in een roadtrip dan te moeten vaststellen dat het ineens een uur later is... :wink:
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Klopt ........................ bijna.
Sommige indianenreservaten in Arizona kennen wel DST (daylight saving time) en die lopen qua tijd in de zomer dus gelijk met Utah.
De rest van Arizona loopt in de zomer, qua tijd, gelijk met Californie en Nevada.

Ben je er trouwens al uit met je route ?
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Als je het precies wil zien, dan kan deze kaart je wat meer inzicht geven
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Gudrun
Amerika-ontdekker

Bericht door Gudrun »

Aha ok. Dit is al een pak duidelijker via die kaart! Al heb ik nog een klein vraagje, Antelope Canyon ligt dan volgens wat ik kan zien in de zelfde tijdzone als Page? Dus enkel een uurverschil van GC naar Page en Zion naar LV.

Cees A, hoogstwaarschijnlijk de route die jij had voorgesteld. We zijn nog enkele dingen aan het opzoeken in verband met de campings/hotels en wanneer we hier uit zijn gaan we waarschijnlijk onze nachten beginnen boeken!
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Dit is ook een handige site:
http://www.sunrisesunset.com/USA/

Je kunt zelf steden of National Parks invullen en dan zie je welke tijdszone het is en of er wel of niet DST is.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Gudrun schreef:Dus enkel een uurverschil van GC naar Page en Zion naar LV.
GC en Page is allebei Arizona, dus daar heb je geen tijdverschil. Tussen Zion en Las Vegas heb je inderdaad een uur verschil.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Re: tijdsverschil zomeruur

Bericht door Yeehaw »

Antelope Canyon ligt in het Navajo Reservaat maar houdt voor het gemak de tijd van Page aan. AZ doet niet mee aan de zomertijd muv het Navajo Reservaat. Maar bv het Hopi reservaat dat geheel omsloten is door het Navajo Reservaat kent geen zomertijd evenmin als de andere reservaten in Az. Dus bv van GC naar Cameron. Cameron is een uur later. Dan van Cameron naar Page en Page is weer een uur vroeger. Daar zal je verder niets van merken. Utah doet wel mee aan de zomertijd. Tussen Utah en Nevada is altijd een uur tijdsverschil.
De zomertijd beging in maart en eindigt begin november.
nanclaar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nanclaar »

Ik pik even dit lijntje weer op omdat ik hier ook nog mee zit te stoeien.
Wat ik begrijp is dat Californië (CA), Nevada (NV) en Arizona (AZ) in de zomer dezelfde tijd hebben, 9 uur vroeger dan in Nederland. In Utah(UT) is het 8 uur vroeger. Maar In de winter heeft AZ dezelfde tijd als UT.
Het Navajo reservaat (AZ) hanteert in tegenstelling tot de rest van AZ wel een zomertijd. Tijdens onze zomertijd blijft het dus 8 uur vroeger. Zie ook http://www.landenkompas.nl/verenigde-st ... il/arizona. Ik zou zeggen dat het dan gelijk is aan de tijd van Utah.
Mijn vraag betreft nu de situatie in de zomer.
Waar ik niet helemaal uitkom is welke plaatsen vallen in het Navajo reservaat? Als ik op de kaart kijk van de volgende link: http://www.navajobusiness.com/fastFacts/lrgmap2.htm, vallen Page en de Antelope Canyons hierin, Grand Canyon is me onduidelijk. Indien ik bijvoorbeeld de Upper Canyon wil bezichtigen moet ik dit reserveren begrijp ik. Maar is dit dan Utah tijd of Arizona tijd?
Ik worstel dus ook met de vraag of er tussen Bryce en Page/Antelope Canyon wel of geen tijdverschil is. We reizen in principe van Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Grand Canyon-Slide Rock State Park-Las Vegas (dit zou ook andersom kunnen).
En als we dan van Page naar Grand Canyon en daarna Slide Rock State Park reizen, hebben we dan nog te maken met tijdverschillen?
Voor degenen die hier eventueel meelezen staat hier ook nog een handig kaartje waar je kunt zien welke stad/park in welke staat valt:
http://www.rondreiswestamerika.nl/kaart.html.

Hopelijk kan iemand me het duidelijk maken. :idea:

Groetjes,
Nancy
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Page ligt buiten het reservaat maar Antelope Cayons erin. Omdat dit allemaal veel te ingewikkeld wordt houdt Antelope Canyon echter de tijd van Page aan. Je hoeft voor Upper niet te reserveren omdat je ook naar de parkeerplaats kan rijden en van daar een toer maken. Wil je wel reserveren dan kan dat bij Ekis, Overlander en Tsosie. Voor Lower kan je nooit reserveren. Bryce (Utah) is een uur later dan Page. Page, Grand Canyon en Sedona hebben allemaal dezelfde tijd.
Teuntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Teuntje »

Bovenstaande snap ik allemaal. Maar hoe zit dat met Monument Valley? Tussen Grand Canyon en Page brengen we daar ook een bezoek, is daar dezelfde tijd of een uur verschil?
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Als het 6 uur in Page is, is het 7 uur in de Navajo Nation en in Utah, behalve Antelope Canyon, waar het 6 uur is.

Trouwens, er is even een nog curieuzere situatie: Binnen de Navajo Nation zijn er twee enclaves, de Hopi Reservation en het Hopi-dorpje Moenkopi, da is het 6 uur. En binnen de Hopi Reservation is er nog een enclave, het Navajo-dorpje Jeddito, waar het 7 uur is!

Als jij het gebied van Page, Navajo Nation en Hopi reservation rijdt, neem jij dus best twee horloges mee! :mrgreen:
Groetjes, Thomas.
nanclaar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nanclaar »

Dankje wel Yeehaw, dat was waar ik naar op zoek was! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hoeft voor Upper niet te reserveren omdat je ook naar de parkeerplaats kan rijden en van daar een toer maken.
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat je voor de upper altijd moest reserveren, maargoed blijkbaar niet. Maar als je in het hoogseizoen gaat lijkt het me wel verstandig dit toch van te voren al te boeken? Of valt dit toch allemaal wel mee?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja, dus Monument Valley is ook een uur later dan Page.
Ik ben nooit in het hoogseizoen bij Upper geweest maar enkele jaren gelden moesten we in september ca 15 minuten wachten. Ik denk dat dat in het hoogseizoen wel wat langer kan duren. Misschien 30 minuten.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij waren in juli bij de upper canyon en hadden niet gereserveerd.

Toen wij in Page arriveerden wilden wij een tour reserveren vanuit Page, maar daar was pas plaats om 16.00. Toen zijn we zelf naar de upper canyon gereden en konden daar parkeren en binnen een half uur konden we al mee. Was ook nog goedkoper dan georganiseerde tour vanuit Page. Ik was wel blij dat we meteen mee mochten, want ik vond het een van de hoogtepunten van de reis!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer