Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Deep South in mei?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Deep South in mei?
Goedemorgen,
Wij zijn alvast begonnen met de planning van onze volgende reis.
Helaas zijn wij vanwege werk vrij beperkt in de periode dat wij vakantie kunnen nemen en dat is in mei.
Wij zouden graag de staten in het zuid-oosten van Amerika ontdekken. Ik heb al een beetje rond zitten kijken op het forum maar twijfel of mei een geschikte periode is.
Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt weer!
Wij zijn alvast begonnen met de planning van onze volgende reis.
Helaas zijn wij vanwege werk vrij beperkt in de periode dat wij vakantie kunnen nemen en dat is in mei.
Wij zouden graag de staten in het zuid-oosten van Amerika ontdekken. Ik heb al een beetje rond zitten kijken op het forum maar twijfel of mei een geschikte periode is.
Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt weer!
Re: Deep South in mei?
Mei is een zeer geschikte periode om rond te trekken in het zuidoosten. Heerlijk weer en niet al te hoge luchtvochtigheid die er in de zomer maanden wel is. Een andere goed periode is eind september/ begin oktober.
In 2005 in het zuiden/zuid-oosten geweest van 23 mei t/m 17 juni.
Overwegend aangenaam warm weer met uitschieters van een paar dagen bloedheet en een enkel regenbuitje.
Wij vonden het een prima periode om daar te zijn.
Overwegend aangenaam warm weer met uitschieters van een paar dagen bloedheet en een enkel regenbuitje.
Wij vonden het een prima periode om daar te zijn.
16x USA / 30 staten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bedankt voor de reacties. Goed om te weten. Dan kunnen we alvast beginnen met de route uit te stippelen.
Fijn weekend!
Fijn weekend!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mei is een stuk beter dan sept/okt ivm de kans op hurricanes.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben vrienden die in Baton Rouge, Louisiana wonen, en die zeggen dat voor die omgeving mei een van de minst prettige maanden is: het is nog erg vochtig van de winterperiode, maar begint toch al op te warmen waardoor het volgens hen erg onprettig kan zijn. Wij wilden namelijk in eerste instantie in mei die kant op gaan, maar gaan nu in maart.
Ik weet niet of Louisiana ook op de lijst staat, en in andere delen meer naar het oosten zal het wellicht wat minder onprettig zijn, maar ik wilde deze toch even meegeven zodat je er eventueel op voorbereid kunt zijn
Ik weet niet of Louisiana ook op de lijst staat, en in andere delen meer naar het oosten zal het wellicht wat minder onprettig zijn, maar ik wilde deze toch even meegeven zodat je er eventueel op voorbereid kunt zijn

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- DixieChick
- Amerika-expert
Het ligt er nogal aan waar je naar toe wilt. Hier in Georgia is het in Mei meestal erg aangenaam, alhoewel het tijdens de tweede helft van de maand vaak al flink warm kan worden. Maar goed, als je je daarop instelt, (veel drinken, uit de zon, etc). dan valt het allemaal best wel mee.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben in Mei in Louisiana geweest en nergens last van gehad dento. Het weer was juist lekker.
Als het vochtig van de winter is dan is het in maart toch ook vochtig? of zie ik dat verkeerd
Als het vochtig van de winter is dan is het in maart toch ook vochtig? of zie ik dat verkeerd
- Maxol
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Leuk om naar het zuiden te gaan! Wij zijn er in juni 2009 geweest en toen was het heel erg warm (3 weken lang rond de 40 graden). Wij hebben heel wat gezien (zie kaart hieronder) en wat wij ter overweging mee willen geven: pak een bayou mee op een bootje, dat was erg leuk, en een breng een bezoek aan de USS Yorktown in Charleston.

Ron en Marian - zijn net begonnen met een B&B in New England
http://www.orangegild.com
http://www.orangegild.com
- Bandido
- Amerika-expert
Ik denk dat dit een prima periode is om te gaan. Het kan in grote delen van het Zuiden in bv maart zelfs behoorlijk fris zijn. En in mei is het in principe overal lekker, maar niet vochtig. Ik zou juli en augustus om die reden niet direct aanraden, maar de lente en de herfst zijn de beste periodes.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het gaat om de combinatie temperatuur en vochtigheid; die combinatie is in maart blijkbaar beter dan in mei. En ik geef ook maar aan wat de locals ons vertellen...ned in MO schreef:Ik ben in Mei in Louisiana geweest en nergens last van gehad dento. Het weer was juist lekker.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Wij zijn ook eens in mei geweest en dat beviel prima maar een beetje luchtvochtig was het wel in het binnenland.
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
@ Maxol -> jouw route ziet er keigoed uit, heb je geen reisverslag?
We zijn al (lichtjes
) aan het uitkijken naar een route voor 2014 (2013 is al in orde)
Grtn
Fiesta68
We zijn al (lichtjes

Grtn
Fiesta68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii