Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Routevraag
Routevraag
Hallo!
Op deze site heb ik al veel bruikbare info gehaald! Wat een genot! Nu onze reis al wat meer vorm krijgt, heb ik mij aangemeld om de route met jullie te overleggen, graag jullie mening.
Wij gaan met 4 personen trekken met een camper van El monte of Moturis. (even afwachten wat het verschil is in prijs) Start en eindpunt L.A.
Eerste vraag begint eigenlijk bij dag 2, is dit wel een haalbare kaart om gelijk al +/- 600 km te rijden?? Zijn er ook alternatieven? (aantal km in 2 dagen?) Voorts heb ik begrepen dat Death Valley niet toegankelijk is in juli/aug. gezien de temperaturen ook niet gewenst. Idee is nu om vanaf Las Vegas tussen de twee parken door te rijden naar bv Monolake of i.d. (zodat wij al dicht bij YP zitten) Zijn hier suggesties voor? Verder zou ik graag willen weten wat jullie in het geheel van deze onderstaande route vinden?
Van Naar KM Reistijd
Dag 1 Aankomst LA - hotel 0 0:00
Dag 2 Camper ophalen-> Prescott 612 km 5:45
Dag 3 Prescott-> Sedona 101 km 1:15
Dag 4 Sedona->Grand Canyon 183 km 2:20
Dag 5 Grand Canyon vrije reisdag
Dag 6 Grand Canyon->Mon. Valley 284 km 4:05
Dag 7 Mon. Valley->Lake Powell 199 km 2:50
Dag 8 Lake Powell->Bryce Canyon 244 km 3:05
Dag 9 Bryce Canyon vrije reisdag
Dag 10 Bryce Canyon-> ZION 137 km 1:45
Dag 11 ZION->Las Vegas 258 km 2:30
Dag 12 Las Vegas vrije reisdag
Dag 13 Las Vegas->Monolake 319 km 6:15
Dag 14 Monolake->Yosemite ??
Dag 15 Yosemite vrije reisdag + genieten
Dag 16 Yosemite vrije reisdag
Dag 17 Yosemite->San Fransisco 306 km 3:30
Dag 18 San Fransisco Vrije reisdag
Dag 19 San Fransisco->Montery 185 km 1:50
Dag 20 Montery-> Santa Barbara 369 km 4:00
Dag 21 Santa Barbara->L.A. - Camper Ret. 153 km 1:25
Dag 22 LA - Overnachting
Ik ben benieuwd!
gr. Wilma
Op deze site heb ik al veel bruikbare info gehaald! Wat een genot! Nu onze reis al wat meer vorm krijgt, heb ik mij aangemeld om de route met jullie te overleggen, graag jullie mening.
Wij gaan met 4 personen trekken met een camper van El monte of Moturis. (even afwachten wat het verschil is in prijs) Start en eindpunt L.A.
Eerste vraag begint eigenlijk bij dag 2, is dit wel een haalbare kaart om gelijk al +/- 600 km te rijden?? Zijn er ook alternatieven? (aantal km in 2 dagen?) Voorts heb ik begrepen dat Death Valley niet toegankelijk is in juli/aug. gezien de temperaturen ook niet gewenst. Idee is nu om vanaf Las Vegas tussen de twee parken door te rijden naar bv Monolake of i.d. (zodat wij al dicht bij YP zitten) Zijn hier suggesties voor? Verder zou ik graag willen weten wat jullie in het geheel van deze onderstaande route vinden?
Van Naar KM Reistijd
Dag 1 Aankomst LA - hotel 0 0:00
Dag 2 Camper ophalen-> Prescott 612 km 5:45
Dag 3 Prescott-> Sedona 101 km 1:15
Dag 4 Sedona->Grand Canyon 183 km 2:20
Dag 5 Grand Canyon vrije reisdag
Dag 6 Grand Canyon->Mon. Valley 284 km 4:05
Dag 7 Mon. Valley->Lake Powell 199 km 2:50
Dag 8 Lake Powell->Bryce Canyon 244 km 3:05
Dag 9 Bryce Canyon vrije reisdag
Dag 10 Bryce Canyon-> ZION 137 km 1:45
Dag 11 ZION->Las Vegas 258 km 2:30
Dag 12 Las Vegas vrije reisdag
Dag 13 Las Vegas->Monolake 319 km 6:15
Dag 14 Monolake->Yosemite ??
Dag 15 Yosemite vrije reisdag + genieten
Dag 16 Yosemite vrije reisdag
Dag 17 Yosemite->San Fransisco 306 km 3:30
Dag 18 San Fransisco Vrije reisdag
Dag 19 San Fransisco->Montery 185 km 1:50
Dag 20 Montery-> Santa Barbara 369 km 4:00
Dag 21 Santa Barbara->L.A. - Camper Ret. 153 km 1:25
Dag 22 LA - Overnachting
Ik ben benieuwd!
gr. Wilma
De eerste dag al direct ruim 600 km. rijden, lijkt mij erg veel. Als je pech hebt, zoals wij, dan word je pas laat opgehaald en kun je pas om 15:00 uur bij de verhuurder wegrijden. Het is prettig als je dan de tijd hebt om boodschappen te doen en niet te ver hoeft te rijden.
Verkijk je trouwens niet op de te rijden km. daar. Het kost vaak meer tijd dan hier in Europa.
Verkijk je trouwens niet op de te rijden km. daar. Het kost vaak meer tijd dan hier in Europa.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Wilma,
Hoewel ik het zelf ook al gedaan heb (632 KM van Las Vegas naar Provo) wil ik het toch niet aanraden als het jullie 1ste keer met een camper is.
Je kan beter een stop maken in Blythe dat is 218 mile (350 KM)
Bij El-Monte kan je kiezen voor een PAD-transfer je wordt dan tussen 07:00 en 08:00 opgehaald, reken er op dat je minimaal 2 uur kwijt bent op het verhuurstation en minimaal 1 uur voor het boodschappen doen (er zit een Albertsons op 2 mile van het verhuusstation)
Als je daarna nog 6 uur moet rijden naar Prescott ben je de dag kwijt en heb je geen tijd gehad om onderweg nog wat te zien/doen, als je toto Blythe gaat kan je het zuidelijke deel van Joshua Tree NP nog meenemen.
Tip, probeer in mijlen te denken, alles staat in de USA in mijlen aangegeven en ook de teller van de camper werkt met mijlen zo voorkom je verkeerd inschatten van de reistijd.
Rob
Hoewel ik het zelf ook al gedaan heb (632 KM van Las Vegas naar Provo) wil ik het toch niet aanraden als het jullie 1ste keer met een camper is.
Je kan beter een stop maken in Blythe dat is 218 mile (350 KM)
Bij El-Monte kan je kiezen voor een PAD-transfer je wordt dan tussen 07:00 en 08:00 opgehaald, reken er op dat je minimaal 2 uur kwijt bent op het verhuurstation en minimaal 1 uur voor het boodschappen doen (er zit een Albertsons op 2 mile van het verhuusstation)
Als je daarna nog 6 uur moet rijden naar Prescott ben je de dag kwijt en heb je geen tijd gehad om onderweg nog wat te zien/doen, als je toto Blythe gaat kan je het zuidelijke deel van Joshua Tree NP nog meenemen.
Tip, probeer in mijlen te denken, alles staat in de USA in mijlen aangegeven en ook de teller van de camper werkt met mijlen zo voorkom je verkeerd inschatten van de reistijd.
Rob
Jullie alvast bedankt voor het meedenken!
1e camperdag naar Blyth voorts volgende dag naar Sedona ? Is dat dan goed te doen? Zijn daar ook nog bezienswaardigheden die wij mee moeten nemen? Ik zal inderdaad alles naar miles omrekenen, goeie tip.
Zit de reis verder goed inelkaar? Ook het stuk van Las-Vegas naar YP? Is dit stuk de moeite waard, of is het toch beter om 'onder' langs te rijden?
1e camperdag naar Blyth voorts volgende dag naar Sedona ? Is dat dan goed te doen? Zijn daar ook nog bezienswaardigheden die wij mee moeten nemen? Ik zal inderdaad alles naar miles omrekenen, goeie tip.
Zit de reis verder goed inelkaar? Ook het stuk van Las-Vegas naar YP? Is dit stuk de moeite waard, of is het toch beter om 'onder' langs te rijden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik heb mijn route samengesteld uit de routes die werden gemaakt in het topic: "Routekaartjes laten maken" (gemak dient de mens) Ik merk op dat de meeste mensen Death Valley niet laten liggen en hierdoor heen rijden. Omdat het gesloten is op het moment dat wij daar zijn, ben ik zoekende naar een alternatief. Ik meende uit een andere route (ook uit dit topic) dat de afstand tussen Las Vegas en Mono Lake ong. 319 km is. Vond dit ook al opmerkelijk. We rijden met een camper (30ft) wie kan ons een voorstel doen in deze, gaarne van Las Vegas naar YP met 1 tussenstop. Kan iemand de afstand hierbij vermelden?
(wij zijn nog USA beginners, echt op zoek naar ervaringen van anderen!)
Misschien van Las Vegas naar Bakersfield? (weet iemand de afstand?)
Dan van Bakersfield naar YP?? (ook graag de afstand)
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wilmaa schreef:Jullie alvast bedankt voor het meedenken!
1e camperdag naar Blyth voorts volgende dag naar Sedona ? Is dat dan goed te doen?
Dat is goed te doen 221,1 mile met 3:55 uur zuivere reistijd
Zijn daar ook nog bezienswaardigheden die wij mee moeten nemen?
New age stadje Jerome, Dead Horse Ranch SP en de schitterende omgeving van Sedona zelf
Ik zal inderdaad alles naar miles omrekenen, goeie tip.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wilmaa schreef:ik heb mijn route samengesteld uit de routes die werden gemaakt in het topic: "Routekaartjes laten maken" (gemak dient de mens) Ik merk op dat de meeste mensen Death Valley niet laten liggen en hierdoor heen rijden. Omdat het gesloten is op het moment dat wij daar zijn, ben ik zoekende naar een alternatief. Ik meende uit een andere route (ook uit dit topic) dat de afstand tussen Las Vegas en Mono Lake ong. 319 km is. Vond dit ook al opmerkelijk. We rijden met een camper (30ft) wie kan ons een voorstel doen in deze, gaarne van Las Vegas naar YP met 1 tussenstop. Kan iemand de afstand hierbij vermelden?
330,5 mile als je de mooie route via Lake Isabella neemt
202 mile of via Sequoia en Kingscanyon NP dan is het 299,7 mile
Met jullie suggesties is de route dan nu zo: Kan iemand voor mij de miles en zuivere reistijd aangeven? (voor het geval ik iets fout bereken, bedankt alvast!) Vervolgens de vraag of deze route goed te doen is met de camper. Verder kunnen jullie mij iets vertellen over het weer wat wij rond deze periode kunnen verwachten? Is het overal zeer warm? Ook wij zijn aan deze vakantieperiode gebonden. ( 24 juli t/m 13/14 aug. 07) Allemaal vragen, ben blij dat ik die hier kan stellen!
Van Naar
Dag 1 Aankomst LA - hotel
Dag 2 Camper ophalen -> Blythe
Dag 3 Blythe -> Sedona
Dag 4 Sedona -> Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon->Monument Valley
Dag 7 Monument Valley->Lake Powell
Dag 8 Lake Powell->Bryce Canyon
Dag 9 Bryce Canyon
Dag 10 Bryce Canyon->ZION
Dag 11 ZION->Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas->Bakersfield
Dag 14 Bakersfield->Yosemite
Dag 15 Yosemite->Yosemite
Dag 16 Yosemite->Yosemite
Dag 17 Yosemite->San Fransisco
Dag 18 San Fransisco->San Fransisco
Dag 19 San Fransisco->Montery
Dag 20 Montery-> Santa Barbara
Dag 21 Santa Barbara ->Los Angeles - Camper Retour
Dag 22 LA - Overnachting-> amsterdam
Van Naar
Dag 1 Aankomst LA - hotel
Dag 2 Camper ophalen -> Blythe
Dag 3 Blythe -> Sedona
Dag 4 Sedona -> Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon->Monument Valley
Dag 7 Monument Valley->Lake Powell
Dag 8 Lake Powell->Bryce Canyon
Dag 9 Bryce Canyon
Dag 10 Bryce Canyon->ZION
Dag 11 ZION->Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas->Bakersfield
Dag 14 Bakersfield->Yosemite
Dag 15 Yosemite->Yosemite
Dag 16 Yosemite->Yosemite
Dag 17 Yosemite->San Fransisco
Dag 18 San Fransisco->San Fransisco
Dag 19 San Fransisco->Montery
Dag 20 Montery-> Santa Barbara
Dag 21 Santa Barbara ->Los Angeles - Camper Retour
Dag 22 LA - Overnachting-> amsterdam
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Wilma je kan dit plaatsen in de topic voor de routekaartjes dan krijg je een keurige route met eventueel de afstanden en reistijden er bij ga hiervoor naar http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=4170
De route is met een camper goed te doen als je onze reisverslagen en dan met name 1999 en 2001 doorleest vind je ook nog tips over mogelijke campgrounds om te overnachten.
Rob
De route is met een camper goed te doen als je onze reisverslagen en dan met name 1999 en 2001 doorleest vind je ook nog tips over mogelijke campgrounds om te overnachten.
Rob
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Wilma,
Omdat jullie in het hoogseizoen reizen zal je voor de NP's en de kustroute toch hier en daar een resevering moeten maken zeker in de weekends kan het daar erg druk zijn.
Lees het verslag van Carola (nickname FCRMteB) er maar eens op na die heeft ook wat problemen gehad langs de kust om een vrije site op de campgrounds te vinden.
Je hoeft niet gelijk alles vast te leggen je kan ook met wat adressen achter de hand 1 of 2 dagen voor aankomst telefonisch een plek reserveren hou dan wel je creditcard bij de hand want dat is het eerste waar ze naar vragen als je een plek wil reserveren.
Rob
Omdat jullie in het hoogseizoen reizen zal je voor de NP's en de kustroute toch hier en daar een resevering moeten maken zeker in de weekends kan het daar erg druk zijn.
Lees het verslag van Carola (nickname FCRMteB) er maar eens op na die heeft ook wat problemen gehad langs de kust om een vrije site op de campgrounds te vinden.
Je hoeft niet gelijk alles vast te leggen je kan ook met wat adressen achter de hand 1 of 2 dagen voor aankomst telefonisch een plek reserveren hou dan wel je creditcard bij de hand want dat is het eerste waar ze naar vragen als je een plek wil reserveren.
Rob
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wilma,Wilmaa schreef:Welke gids raden jullie aan met campgrounds hierin. Zijn KOA campgrounds een must, of juist niet nodig? O en kan iemand mij een inschatting van de (gem) temperaturen geven?
Daarnaast lijkt me de Nationale Park Pass erg handig, kan ik deze in Nederland zelf bestellen?
Ik denk niet dat je een campinggids nodig hebt, maar zoek anders even op het forum, er is wel eens wat genoemd. Voor de parken kun je het beste op de site van de NPS kijken (http://www.nps.gov), per park staat aangegeven welke campgrounds er zijn en of ze geschikt zijn voor RV's en/of tenten. Voor Bryce en Zion zijn er ook mogelijkheden vlak buiten het park - is kort geleden hier al genoemd. KOA's zijn niet nodig, maar wel handig als je eens wat meer faciliteiten wilt (zwembad, wasserette). Kijk gewoon via http://www.koa.com of er eentje op de route ligt.
Voor de NPS-pas: kijk op http://www.nps.gov. Je kunt hem van te voren aanschaffen of bij het eerste park waar je komt.
Ook de temperaturen zijn al eens aan de orde geweest: even zoeken op het forum. Reken op warm tot zeer warm behalve hoog in de bergen en aan de kust. In San Francisco altijd een trui of vest meenemen.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wilma,Wilmaa schreef:O en kan iemand mij een inschatting van de (gem) temperaturen geven?
de gemiddelde temperaturen kun je bekijken via www.weather.com. Geef een plaatsnaam op en kijk vervolgens bij "Averages".
Deze pas kun je via internet bestellen bij de National Park Foundation. Ik zou daar echter mee wachten tot begin volgend jaar wanneer de passen voor 2007 uitgegeven worden. Bij het eerste Nationale Park dat je bezoekt wordt er een gaatje in geknipt op de juiste maand en vanaf dan is je pas een jaar geldig.Daarnaast lijkt me de Nationale Park Pass erg handig, kan ik deze in Nederland zelf bestellen?
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even mijzelf verbeteren: de link die Roland geeft is beter. Ik zie dat de NPS-site nogal veranderd is. Ben er nog niet erg enthousiast over maar het zal wel weer een verbetering zijnMartin & Marianne schreef: Voor de NPS-pas: kijk op http://www.nps.gov. Je kunt hem van te voren aanschaffen of bij het eerste park waar je komt.
Marianne

Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik moest ook even zoeken hoor Marianne.Martin & Marianne schreef:Ik zie dat de NPS-site nogal veranderd is. Ben er nog niet erg enthousiast over maar het zal wel weer een verbetering zijn![]()

Roland