Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstap in Detroit, ervaringen gevraagd.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Overstap in Detroit, ervaringen gevraagd.

Bericht door sabrinacom »

Heeft iemand misschien ervaring met overstappen in Detroit?
Ik heb een vlucht gezien met een overstap van 1.20 uur, op de heenweg.
Het lijkt mij heel kort... Ik weet dat je dan op de volgende mee kan, maar die zal maar vol zitten!
Alvast bedankt voor jullie reacties! :thumbup:
Sabrina
mtl
Amerika-expert

Re: overstap in detroit

Bericht door mtl »

Ik zou minstens 2 uur aanhouden.
sabrinacom
Amerikafan

Re: Overstap in Detroit, ervaringen gevraagd.

Dankjewel! Ik heb door een voortvarende man de vlucht inmiddels geboekt! :clap:
We nemen een vlucht later door naar phoenix, dan is de overstap 4.45 uur. Das weer een beetje lang, maar ok!
Groet sabrina
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik ben 2 weken terug op Detroit geweest voor de overstap. 1 uur 20 min is (te)kort. Met een beetje geluk kan het maar ik zou hier op Detroit normaal gesproken niet voor kiezen. Ben zowieso geen fan van Detroit 2x geweest 2x gezeur. Kan toeval geweest zijn maar..........
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Detroit is voor een aantal forumleden het minst favoriete overstapvliegveld ;)
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Laatste keer op Detroit (2011) ging Bagagedeur van het vliegtuig niet open, moesten heel lang wachten op de bagage. Douane controleerde zelfs toen heel
intensief, met als gevolg aansluitende vlucht naat Las vegas gemist. Ik zou ook een ruimere overstaptijd nemen.
schellie
sabrinacom
Amerikafan

:? Fijn deze reacties... Ik ben blij dat we voor de langere overstaptijd hebben gekozen. En hoop dat wij wel goede ervaringen zullen hebben! :blink:
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Ik vind Detroit wel een ok vliegveld om over te stappen.
Laatste jaren ga ik alleen nog maar via Minneapolis of Detroit (heen dan wel terug).
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door IvoH »

Goede keuze om Detroit in ieder geval langere overstap te nemen... Verschrikkelijk rot vliegveld.
Heb er zelf langer dan 1.5 uur over gedaan om überhaupt door de douane te komen.

Ik had het vermoeden dat ze erg bang van me waren.
Andere optie was dat ze erg chagrijnig waren en zeer geïnteresseerd in mij en mijn spullen.

Ik denk niet meer dat ik ooit nog eens via Detroit vlieg...
ryan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ryan »

Ik moet eerlijk zeggen dat we Detroit wel een erg fijne luchthaven vinden! Gaan liefst via daar. Net vliegveld! Volgens mij kun je overal wel problemen krijgen. Dat is niet specifiek voor Detroit lijkt me!
Voor de overstap nemen we altijd rond de 2 uur. Goeie faciliteiten en verder prima!
Voor de komende vakantie zouden we ook weer via Detroit gaan en dan ook zo'n beetje 2 uur overstap hebben naar Orlando. Helaas vond Delta het nodig om de vlucht van DTW naar MCO er uit te gooien. We waren overgeboekt naar de volgende vlucht die 2 uur later zou gaan. Dan zouden we 4,5 uur overstaptijd in Detroit hebben en dat is wel beetje veel van het goede... Samen met KLM hebben we gekeken naar alternatieven en nu gaan we via New York. Terug wel via DTW om een stopover te maken naar Canada!
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Misschien heb ik wel pech gehad maar 2x de USA binnen via Detroit en 2x gezeur. Via Minneapolis St Paul 4x, Phillydelphia 1x, Orlando 1x en Atalanta 1x geen probleem gehad. kan natuurlijk toeval zijn maar guess what my favourite Airport is ? Detroit in ieder geval niet !
sabrinacom
Amerikafan

Bedankt weer voor jullie reacties! Frans H. wat voor problemen had jij dan?
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb het al een paar keer op het forum geschreven, maar wij hebben ook erg slechte ervaringen met vliegveld Detroit.
Zie ons verslag
sabrinacom
Amerikafan

@vana, jullie verslag had ik al lang geleden gelezen. ik dacht toen nog " hopelijk maken wij dit niet mee"! Ik wist niet meer dat dat in Detroit was! We moeten ons maar op het slechtste voorbereiden, dan kan het misschien wel meevallen :evil:
Wat hebben jullie trouwens mooie reisverhalen, daar heb ik al veel informatie uit gehaald!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dank je wel.
Ik zou me maar niet te druk maken, wij hebben gewoon pech gehad. Stel je er gewoon op in dat daar een paar knorrige chagrijnige mensen kunnen staan en beantwoord gewoon rustig de vragen die ze stellen. Dan zal het allemaal wel loslopen denk ik.
Jullie hebben alle tijd voor de overstap, dus het zal best wel goed gaan allemaal. :thumbup:
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

sabrinacom schreef:Bedankt weer voor jullie reacties! Frans H. wat voor problemen had jij dan?
Eerste keer Detroit duurde het meer als 3 uur voordat we geholpen werden bij immigrations. Die vrouw zat daar met een gezicht alsof ze een liter azijn als ontbijt ophad. Wij ( ik was daar met een vriend) bleven uitermate vriendelijk en hebben all vragen netjes beantwoord. Toch moesten wij toen ook met iemand anders mee die het hele ritueel weer van voor af aan ging doen. We haalden vanwege de lange overstaptijd wel onze vlucht.

Afgelopen nov ging het bij immigrations goed: " goh ik zie dat u voor de 3e keer in 1 jaar naar Amerika komt" Ja: ik kom de NP in Utah bezoeken en bezoek er 3 per keer. Leuk waar bent u vorige keren geweest enz binnen 2 minuten klaar: have fun !.
Koffer ophalen en formuliertje afgeven; daar zit iemand die kijkt alsof ie geen zin heeft en ja hoor: waarom komt u voor de 3e x in een jaar? Heeft u vrienden in Amerika ? Ik bega de fout door te zeggen dat ik in Amerika veel vrienden heb maar die nu niet ga bezoeken. Wat doet u van beroep, heeft u geld bij zich ? Ik geef antwoord op wat gevraagd wordt en vervolgens vindt deze persoon dat mijn koffer maar omgekeerd moet worden en die trolley met laptop en fotoapparatuur ook.
Simpelweg wordt Frans daar niet vrolijk van. De persoon die de koffer moest onderzoeken was wel zo klaar maar toch.

Ik heb dat ook nog nergens anders gehad, alleen in Detroit.

Dus vandaar dat ik liever niet via Detroit vlieg. Nu had ik een vlucht voor 512 euro met KLM/Delta naar Vegas maar wel via Detroit. Als er een optie was geweest via Minneapolis had ik dat gedaan.
eerstekeer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door eerstekeer »

Wij gaan binnenkort voor de eerste keer naar NYC met als overstap Detroit. Wat ik me nu aldoor afvraag, wat gebeurt er nu als de douane enorm lang met je bezig is waardoor je je tweede vlucht mist?
Dit is sowieso mn eerste vliegvakantie dus ik ben niet echt bekend met deze materie. ;-)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik neem aan dat je reis naar New York via Detroit op 1 ticket staat? Als één reis geboekt? In dat geval wordt je overgeboekt op een volgende vlucht mocht je in Detroit het vliegtuig naar New York missen. Hoeveel overstaptijd heb je in Detroit?
eerstekeer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door eerstekeer »

Idd één reis geboekt. Ik heb in detroit 2.20 min overstaptijd.
Ik dacht dat je zelf opnieuw moest boeken als je je aansluiting mist. Of is dat alleen als je zelf te laat komt?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk zelf dat 2u 20min prima is. Mocht je desondanks de aansluitende vlucht missen dan moet je je melden bij de balie van de maatschappij waarmee je vliegt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer