Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE
Re: Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE
Ik geloof dat mijn man maar nooit voor het Amerikaanse leger moet gaan werken met mij als vrouw. Ik ben denk ik veel te verdacht door waar ik heb gewoond, ben geweest en wie ik ken veel te veel hele vage mensen uit landen waar de VS geen vriendjes mee is die vast een security risk vormen LOL
Gelukkig voor hem is dat hij dat ook niet van plan
Gelukkig voor hem is dat hij dat ook niet van plan
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, maar zo eenvoudig is dat aantonen nog niet. Trouwen blijkt toch een stuk makkelijker. En ach, een feestje is ook altijd wel gezellig!Bennogr schreef:@Bandido: volgens mij geldt voor Nederland en het Nederlandse paspoort behouden dat een duurzame, aantoonbare relatie, gelijkgesteld wordt met een 'echt' huwelijk.

Dat weet ik; zoals ik al zei gaat het me hier ook puur om het behouden van het NL paspoort. Het heeft in Amerika verder geen enkele waarde. En dan nog symboliek natuurlijk. :winkBennogr schreef: De Nederlandse regels gelden hier omdat het om de Nederlandse nationaliteit gaat, Amerika heeft daar verder niets mee te maken, die stelt alleen de regels op voor de Amerikaanse nationaliteit (vijf jaar een groene kaart hebben en zo).
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is dat echt zo moeilijk voor Nederland, het aantonen van een duurzame relatie? Voor Canada is het vrij gemakkelijk: je moet kunnen aantonen dat je gedurende de 12 voorgaande maanden een duurzame relatie had, en dat kan je doen door aan te tonen dat je bv. samen op een huur- of koopcontract staat, of door het hebben van een gemeenschappelijke rekening en het samen aankopen van dingen zoals een bankstel, een auto, een slaapkamer, ... (grote dingen, dus niet samen een kerstboom aankopen of zo
).

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Vanmiddag gecertificeerde kopie van mijn naturalisatiecertificaat afgehaald. Dat was bijna niet gelukt omdat de beambte een brief van het NL consulaat wilde zien. Maar goed: uiteindelijk wel gelukt gelukkig.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het is officieel van de baan! (Toch jammer dat daarvoor een nieuwe kabinet met de PvdA nodig was en de VVD niet zelf voor dit recht bleef staan).
http://www.nu.nl/politiek/3374044/teeve ... bject_map={%224712546456933%22%3A142324085942684}&action_type_map={%224712546456933%22%3A%22og.recommends%22}&action_ref_map=[]
http://www.nu.nl/politiek/3374044/teeve ... bject_map={%224712546456933%22%3A142324085942684}&action_type_map={%224712546456933%22%3A%22og.recommends%22}&action_ref_map=[]
Vreemd stukje, nu is het net alsof een dubbele nationaliteit geen enkel probleem is, maar ik neem aan dat de regels ongewijzigd blijven, en dan mag het in de meeste gevallen dus nog syeeds niet.
Terug in Texas!
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je het gelijkt, dit is een niets-zeggend nieuwsbericht. Het is de officiele, formele intrekking van het wetsvoorstel van Rutte I -- meer niet. Dat voorstel was eigenlijk direct van tafel toen het kabinet Rutte I viel; dit maakt het alleen maar officieel.hemmie schreef:Vreemd stukje, nu is het net alsof een dubbele nationaliteit geen enkel probleem is, maar ik neem aan dat de regels ongewijzigd blijven, en dan mag het in de meeste gevallen dus nog syeeds niet.
Het betekent dus inderdaad dat de huidige wetgeving blijft bestaan. Dubbele nationaliteit mag niet, tenzij. (de 3 uitzonderingen).
Jammer dat ze ook het eigenlijke probleem (waar het allemaal blijkbaar om begonnen was) nu blijkbaar maar laten voor wat het is...
Het is wachten op een ander kabinet die dit weer oppakt. Bij Rutte 2 sneuvelt bijna alles in zijn originele vorm in de eerste kamer. Dit wekt irritatie op bij de coalitie. Die overigens gehalveerd is in de peiling.
Wat als je een immigrant bent in Nederland (en dus al een dubbele nationaliteit hebt) en ook een Amerikaanse nationaliteit krijgt.
Heb je dan een tripple nationality? En wat als je je daarna weer ergens anders vestigt? :p
Lijkt mij wel gaaf. 4 nationaliteiten lol.
Heb je dan een tripple nationality? En wat als je je daarna weer ergens anders vestigt? :p
Lijkt mij wel gaaf. 4 nationaliteiten lol.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''
- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
-
- Amerika-expert
In principe kun je zoveel paspoorten krijgen als waarvoor je in aanmerking komt. Ik ken bijvoorbeeld een Argentijn die Amerikaan is geworden en later, via zijn vrouw, een Iers paspoort heeft gekregen. Argentinie zegt dat je altijd Argentijn blijft, de VS kan het niet schelen en Ierland blijkbaar ook niet.
Verzamelen dus maar.
Ik vind overigens twee nationaliteiten genoeg. Maar met een Nederlands paspoort ben je natuurlijk ook EU-er, dus dat is eigenlijk een vorm van 24 (of zijn het er alweer meer?) nationaliteiten hebben.
Verzamelen dus maar.
Ik vind overigens twee nationaliteiten genoeg. Maar met een Nederlands paspoort ben je natuurlijk ook EU-er, dus dat is eigenlijk een vorm van 24 (of zijn het er alweer meer?) nationaliteiten hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
gewoon eentje voor elk werelddeel bewaren heb je miss wat aan als een ander werelddeel in puin ligt :p
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1794 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic