sabrinacom schreef:Bedankt weer voor jullie reacties! Frans H. wat voor problemen had jij dan?
Eerste keer Detroit duurde het meer als 3 uur voordat we geholpen werden bij immigrations. Die vrouw zat daar met een gezicht alsof ze een liter azijn als ontbijt ophad. Wij ( ik was daar met een vriend) bleven uitermate vriendelijk en hebben all vragen netjes beantwoord. Toch moesten wij toen ook met iemand anders mee die het hele ritueel weer van voor af aan ging doen. We haalden vanwege de lange overstaptijd wel onze vlucht.
Afgelopen nov ging het bij immigrations goed: " goh ik zie dat u voor de 3e keer in 1 jaar naar Amerika komt" Ja: ik kom de NP in Utah bezoeken en bezoek er 3 per keer. Leuk waar bent u vorige keren geweest enz binnen 2 minuten klaar: have fun !.
Koffer ophalen en formuliertje afgeven; daar zit iemand die kijkt alsof ie geen zin heeft en ja hoor: waarom komt u voor de 3e x in een jaar? Heeft u vrienden in Amerika ? Ik bega de fout door te zeggen dat ik in Amerika veel vrienden heb maar die nu niet ga bezoeken. Wat doet u van beroep, heeft u geld bij zich ? Ik geef antwoord op wat gevraagd wordt en vervolgens vindt deze persoon dat mijn koffer maar omgekeerd moet worden en die trolley met laptop en fotoapparatuur ook.
Simpelweg wordt Frans daar niet vrolijk van. De persoon die de koffer moest onderzoeken was wel zo klaar maar toch.
Ik heb dat ook nog nergens anders gehad, alleen in Detroit.
Dus vandaar dat ik liever niet via Detroit vlieg. Nu had ik een vlucht voor 512 euro met KLM/Delta naar Vegas maar wel via Detroit. Als er een optie was geweest via Minneapolis had ik dat gedaan.