Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jaartje werken in Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
devon
Amerika-newbie

Jaartje werken in Amerika

Bericht door devon »

Hallo iedereen,

mijn naam is Devon, ben 18 jaar. Ik zit te overwegen om volgend jaar (2005) na mijn examen een jaartje in Amerika te werken en wonen. Zelf zat ik te denken aan New York, Los Angeles of Maimi. Wie heeft er interesse en zin om met mij mee te gaan. Het enige probleem is dat ik niet weet waar ik moet beginnen en hoe ik het moet aanpakken. Hoe kom je bijvoorbeeld aan werk?

ik wacht op jullie reacties,

Groetjes Devon
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Ik heb op de site al iets gelezen over vrijwillegerswerk in de nationale parken,...
Of, misschien wel niet wat je direct zoekt, kan je een jaartje naar school in de USA, bv laatste jaar high school, ik denk dat je zo sneller het land binnen zal kunnen en er een jaar blijven dan de andere opties.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Wat heel leuk is is vrijwilligerswerk in een nationaal park. Je kunt daar verschillende taken verrichten die uiteenlopen van werk in the middle of nowhere in de natuur, veel backpacken en vrij zwaar werk, maar ook heel mooi. Ook kun je er als rondleider en informatiepunt werken in of rond een visitors center. Of een combinatie van allebei. Meestal is dit seizoenswerk, dus meestal voor zo'n 3 tot 4 maanden. Dat ligt echter aan het park. Voor een jaar zal het moeilijk zijn. Het valt echter wel te proberen. Op de site van de National Park Service, http://www.nps.gov, kun je meer vinden over opties van vrijwilligerswerk. Hierop staan niet alle nationale parken met vacatures, dus als je specifiek geinteresseerd bent in een bepaald gebied kun je ook contact opnemen met iemand uit een park op een directe manier. Als je liever ander werk doet kan ik je niet veel vertellen, op dat gebied heb ik minder ervaring. Wel raad ik je aan op tijd te kijken naar de informatie over verschillende visums, het is behoorlijk moeilijk om een visum te krijgen en er hangen ook veel regels aan vast, bekijk het dus goed en op tijd.
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

pil

Bericht door pil »

Pascal schreef:Ik heb op de site al iets gelezen over vrijwillegerswerk in de nationale parken,...
Of, misschien wel niet wat je direct zoekt, kan je een jaartje naar school in de USA, bv laatste jaar high school, ik denk dat je zo sneller het land binnen zal kunnen en er een jaar blijven dan de andere opties.
Vrijwilligers werk, als je er woont dan moet je toch ook geld verdienen om eten te kunnen kopen en ervan te kunnen leven 8)
Ik denk dat vrijwilligers werk dan niets is, het is namelijk niet-betaald werk. :?
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Probeer maar eens een werkvisum (greencard) te krijgen.... De enige manier om legaal geld te verdienen. Of ga als au pair....

Gr. Haye
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer