Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Criminele buurten USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Criminele buurten USA

Bericht door DejaVu »

Er is daar zelfs een southpark aflevering over ;)

Ze moeten een essay schrijven over een boek en daar hebben ze geen zin in dus schakelen ze mexicanen in die op een hoek staan te wachten voor werk.

"write an essay, ok?"
"ok, no problem"

-- tijdje later --

"did you write an essay?"
"yeah, i even wrote 4 friends!"
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

DejaVu schreef: "write an essay, ok?"
"ok, no problem"

-- tijdje later --

"did you write an essay?"
"yeah, i even wrote 4 friends!"
:mrgreen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Southpark: nog nooit gezien.
En ik kijk dus ook maar bitter weinig TV/film.
Gelukkig is er AA! :-) Dat gat in mijn cultuur is dus weer gevuld.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

ned in MO schreef:Enige plek waar ik me ooit onzeker gevoeld heb was in de buurt van beale street in Memphis
Meen je dat nou Ned? Ik voelde me juist super veilig in Beale Street maar je moet er wel op Vrijdag/Zaterdag/Zondag komen. Politie staat echt overal, je wordt voordat je Beale Street ingaat gefouilleerd en je tas wordt doorzocht en dan loop je verder en duik je gezellig de barretjes in.

Memphis is een stad waar je, net zoals zoveel steden, beter niet 's avonds na 22:00 kunt wandelen en al helemaal niet tussen 0:00 en 6:00 want dan lopen er veel vreemde figuren rond. Er is ook niet veel te doen in downtown 's nachts dus zou ik sowieso niet kunnen bedenken waarom je er zou willen wandelen. Maar ik weet sowieso niet veel steden waar je wel onbeperkt overal kunt wandelen rond die tijd.

Ik ben net 2 weken geleden in Las Vegas geweest en alhoewel ik me geen moment onveilig heb gevoeld ben ik ook niet na 1:00 op de Strip geweest. Ik kan me zo voorstellen dat je, zelfs daar, dan vreemde snuiters tegenkomt :)
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

kastelke schreef:Southpark: nog nooit gezien.
En ik kijk dus ook maar bitter weinig TV/film.
Gelukkig is er AA! :-) Dat gat in mijn cultuur is dus weer gevuld.
Denk nou niet dat iedere AA of Mex elkaar zo aanspreken, alleen de thugs (gang-members) 8) 8)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

:lol: Bedankt voor de waarschuwing. Ik zal mijn mede-cursisten morgenvroeg dus maar niet zo aanspreken.

Doet me denken aan gesprekken die ik soms heb met mijn zoon zijn vrienden, als ze woorden gebruiken die ik niet ken. Ze leggen dan uit wat ze bedoelen, maar er is er eentje bij -echt een schatje- en die zegt dan zo lief "But you, as an adult, are not supposed to use these words.".
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

[youtube]EvwLdgpBtA0[/youtube]

Haha, moest aan bovenstaande reclame denken....
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

:lol:
Ik zal mijn verbeelding maar gebruiken om te vertalen wat dat omaatje allemaal zegt.
Elke
tamara21
Amerika-ontdekker

Bericht door tamara21 »

Toen we in Miami waren had een hostess van Hotelplan tegen ons gezegd dat je in Miami inderdaad niet in de wijk bij het vliegveld moest komen.
Toen we gingen kijken waar het vliegveld was en een straat in reden zagen we gelijk mensen in portiekjes staan. Zwervers/dealers, toen zijn we zo snel mogelijk omgedraaid en waar naar het toeristische gedeelte gegaan.
En in San Francisco hadden we een hotel in de wijk Civic centre en daar zal ik zelf nooit geen hotel meer nemen.
Als we naar de toeristische attracties wilden lopen bijv. een nieuwe Mall dan moesten we langs veel zwervers en toen we terug liepen dachten we dan gaan we aan de overkant lopen maar daar stonden weer bendes. Als je gewoon doorloopt heb je er geen last van maar je voelt je wel wat opgelaten.
Ik ben ondertussen in La, Lv, Nyc, Washington dc, Seattle geweest en heb daar niks van de criminaliteit gemerkt.
Groetjes Tamara
2003: Florida
2006: Zuid-West Amerika
2008: Noord-West Amerika
2009: Florida
2011: Noord-West Amerika & Canada
2012: Noord-Oost Amerika & Canada
2013: Zuid-West Amerika & Hawaii
2014: zuid-west Amerika & Yellowstone np
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ziva schreef:
ned in MO schreef:Enige plek waar ik me ooit onzeker gevoeld heb was in de buurt van beale street in Memphis
Meen je dat nou Ned? Ik voelde me juist super veilig in Beale Street maar je moet er wel op Vrijdag/Zaterdag/Zondag komen. Politie staat echt overal, je wordt voordat je Beale Street ingaat gefouilleerd en je tas wordt doorzocht en dan loop je verder en duik je gezellig de barretjes in.

Memphis is een stad waar je, net zoals zoveel steden, beter niet 's avonds na 22:00 kunt wandelen en al helemaal niet tussen 0:00 en 6:00 want dan lopen er veel vreemde figuren rond. Er is ook niet veel te doen in downtown 's nachts dus zou ik sowieso niet kunnen bedenken waarom je er zou willen wandelen. Maar ik weet sowieso niet veel steden waar je wel onbeperkt overal kunt wandelen rond die tijd.

Ik ben net 2 weken geleden in Las Vegas geweest en alhoewel ik me geen moment onveilig heb gevoeld ben ik ook niet na 1:00 op de Strip geweest. Ik kan me zo voorstellen dat je, zelfs daar, dan vreemde snuiters tegenkomt :)
Dat was wel in 1996 en ik was daar met 2 nederlandse meisjes. Die vent zou wel even op mijn auto passen voor een paar dollar. ik stond niet op beale street maar wel er vlak bij.

Misschien dat het wat veranderd is?
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

tamara21 schreef: Als we naar de toeristische attracties wilden lopen bijv. een nieuwe Mall dan moesten we langs veel zwervers en toen we terug liepen dachten we dan gaan we aan de overkant lopen maar daar stonden weer bendes.
In SF inderdaad erg veel zwervers.. overigens waren ze niet vervelend o.i.d. maar je voelt je opgelaten als je er langs moet lopen.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

wiepster schreef:Het advies van hubby is, zorg altijd dat je voldoende benzine hebt voor tenminste 30 mijlen, blijf op de grote weg, en tank niet bij kleine gasstations, wat vaak hangplekken zijn voor jongeren uit de buurt. Tank altijd waar een aantal verschillende bij elkaar staan, meestal bij op- en afritten van de snelwegen.
Ook als je net hebt getankt kom je wel eens voor uitdagingen te staan... :lol: :lol:
Ik ben een keer verdwaald in de slechtere buurten van Brooklyn NY.
De dagen er voor was ik op Long Island geweest en ik ging weer verder landinwaarts, mijn tank was al aardig leeg geraakt door de files en drukte rondom New York, dus moest ik uiteindelijk toch een keer tanken van de snelweg af, maar de pomp was al te zien vanaf de freeway dus dat kon niet moeilijk zijn.
Hoe ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen heb weet ik niet meer, maar toen ik bij het tankstation weg wilde rijden kon ik de weg niet meer terug vinden naar de Freeway (ik had geen GPS bij me natuurlijk), uiteindelijk heb ik volgens mij een half uur doelloos rond gereden.

Op een gegeven moment zag ik een afslag naar Flatbush Avenue, die straat herinnerde ik mij vaag van een of ander liedje, toen kwam ik weer op de doorgaande weg.
Crisis ? What Crisis ?
Matt2
Amerikafan

Bericht door Matt2 »

Ben van de zomer in LA in South Central, Compton en Crenshaw geweest, onder andere boodschappen gedaan en wat gegeten in een diner. Overdag kan je hier rustig door heen rijden, heb me geen moment onveilig gevoeld. Er rijdt sowieso veel politie in LA rond.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Beale Street zelf in Memphis heb ik mij afgelopen zomer niet onveilig gevoeld. Wij deden het stuk Beale street - Sun Studio's en vice versa lopend, en vonden dat minder geslaagd (veel afbraak en tweederangs autogarages/dealers). Ook in de omgeving van Loraine Motel (National Civil Rights Museum) hadden wij een onprettige ervaring. Waar wij echter vooral niet blij mee waren, was het hotel dat wij gekregen hadden via Priceline in de omgeving van het vliegveld. Het hotel zelf lag wel aan een brede doorgaande weg en was afgezet met een hek. Ook andere hotels in de omgeving waren afgezet met een hek. De directe omgeving zag er vanwege de (zwarte) woonwijken heel erg onaantrekkelijk uit. We hebben nog wat te eten gehaald bij een Subway in de buurt die verbonden was aan een tankstation. Maar we voelden ons daar erg bekeken en zéér ongemakkelijk en hebben het broodje maar meegenomen naar onze kamer. Dus boek je via Priceline in Memphis een hotel, kies niet voor de omgeving van het vliegveld... Al met al vond ik Memphis een weinig aantrekkelijk stad.
Omgeving Graceland was oké, ook Mud Island leuk om tijd door te brengen. Maar voor de rest, niet langer blijven dan nodig, is mijn idee.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Jaydee84 schreef:In SF inderdaad erg veel zwervers.. overigens waren ze niet vervelend o.i.d. maar je voelt je opgelaten als je er langs moet lopen.
SF is de enigste stad waar ik ooit zwervers/daklozen heb gezien die een boek aan het lezen waren. Van mensen die boeken lezen ben ik niet bang :wink:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Matt2 schreef:Ben van de zomer in LA in South Central, Compton en Crenshaw geweest, ........ Overdag kan je hier rustig door heen rijden, .......... Er rijdt sowieso veel politie in LA rond.
Ik heb bewust wat dingen weggehaald die niet van belang waren. Ik had vorige zomer een zwarte Ford Crown Victoria, het soort auto's dat de politie ook rijdt. In enkele buurten met veel Mexicanen (in LA) werd toch wat minder happy gekeken toen ik er doorheen reed. Ook de Subway waar ik toen in liep voor een broodje werd enigzins gefronst, wat pas ophield toen ik met een zwaar Nederlands accent iets bestelde.

======================

Sowieso zou ik als algemene tip geven om in een "onveilige buurt" als er iets gebeurt jezelf bekend te maken als toerist. Dan krijg je toch net iets meer begrip. Maar een garantie is het natuurlijk niet.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Of juist niet, het maakt je namelijk ook een erg makkelijk doelwit.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

Ik voelde me niet prettig in de buurt van de 'Van Buuren street' is Phoenix. Nooit meer voor ons!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

RNA schreef:Of juist niet, het maakt je namelijk ook een erg makkelijk doelwit.
Dat denk ik ook eerder; je wilt zo min mogelijk opvallen, dus je vooral niet als overduidelijk toerist gedragen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je moet je ook zeker niet als toerist gedragen. Maar als je het idee hebt dat je in een foute buurt bent terechtgekomen en nu wat last hebt van onfrisse figuren (al dan niet een bende) dan weten deze ook dat je als toerist wel eens wat dommere dingen doet, wat minder aanstootgevend kan werken. Wat ze allemaal weten is dat toeristen geld binnen brengen en overheden in het algemeen wat feller zijn als daar iets mee gebeurt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer