Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tweede reis amerika

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Jenneke1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Tweede reis amerika

Bericht door Jenneke1 »

Hallo allemaal,

Afgelopen september heb ik samen met mijn vriend een rondreis gemaakt door amerika. Onze route was toen: sf - la -grand canyon - page - moab - capitol reef - bryce - zion - las vegas - death valley - yosemite- sf.
Aan het einde van de reis zeiden we tegen elkaar dat we heel graag terug willen naar san fransisco en terug naar Yosemite alleen dan in het voorjaar wanneer er meer watervallen zijn. Nu willen we ook heel erg graag naar Yellowstone en meer parken daar in de buurt. Glacier, olymic..... Nu zit ik nog echt in de orientatie fase en op een 1 of andere manier gaat deze zoektocht naar mooie parken moeizamer dan vorige keer.
Om het even iets concreter te maken zou ik graag willen weten welke parken we echt niet mogen overslaan in de buurt van yellowstone en seattle.
Zou dit een haalbaar rondje zijn sf, yosemite, yellowstone, seattle? We zouden er weer een maand voor uittrekken, en we zouden het geen probleem vinden om eens een dag flinke kilometers te maken om bijvoorbeeld nevade door te komen. Misschien verklaren jullie me wel voor gek om yosemite met yellowstone te combineren en is het in een maand niet te doen dan moeten we concessies doen.
Graag hoor ik jullie perspectief hierover!
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tweede reis amerika

Bericht door lovely_laura »

Wij hebben onze eerste reis Yosemite en Yellowstone gedaan en hoewel veel zeiden dat het niet te doen was hebben we een heerlijke vakantie gehad.
Wij deden SF-Yosemite- Sequoia- Grand Canyon- Page- Teton-Yellowstone. Vanaf Page hebben we in 2 dagen naar Grand teton gereden. Dit was wel een saai stuk maar we wilde erg graag naar Yellowstone.
Voor jullie route zou ik denk ik SF-Yosemite en dan naar boven naar Olympic en Seattle en van daar naar Glacier en Yellowstone. Eventueel zou je kunnen terug vliegen op Denver of via Capitol Reef en Zion en Bryce naar Las Vegas afhankelijk van hoeveel dagen je nog over hebt.
Succes :thumbup:

Gr. Laura
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben al drie keer Yosemite en Yellowstone in een reis gedaan. De laatste keren in 2004 en 2008, zie onze reisverslagen.
Je kunt het ook prima combineren met het noordwesten. In 2006 zijn wij in Seattle begonnen en in SF geëindigd, misschien heb je ook iets aan dat verslag.
In grote lijnen zou je zoiets kunnen doen:
SF
Yosemite
Grand Teton (via Nevada, of via Death valley, Zion, Salt Lake City)
Yellowstone NP
Glacier NP
Mount Rainier
Mt St Helens
Olympic NP
Seattle

Met voldoende tijd zou je nog wat bezienswaardigheden in Oregon (Crater Lake, kust, Bend, Columbia River Gorge) toe kunnen voegen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zou dit een haalbaar rondje zijn sf, yosemite, yellowstone, seattle? We zouden er weer een maand voor uittrekken, en we zouden het geen probleem vinden om eens een dag flinke kilometers te maken om bijvoorbeeld nevade door te komen
Dat is zeker wel mogelijk, maar zoals je het opschrijft is het geen rondje ;) zeker ook geen rondje van maken.

Je moet je alleen niet te veel op het voorjaar richting. De faciliteiten in Yellowstone zijn pas eind mei/begin juni allemaal open en misschien is het in de parken verder noordelijk ook zo? Als je eind mei zou starten zijn de watervallen in Yosemite ook nog mooi volgens mij.
Jenneke1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenneke1 »

Bedankt voor jullie reacties!
Marianne ik zal zeker eens gaan kijken naar de route die hebt genoemt en je reisverslagen is doorlezen.
PSVwally dat is inderdaag geen rondje :wink: en dat gaan we er ook niet van maken dat wordt veelste veel. Met de vraag wanneer we gaan willen/moeten we rekening houden met drie dingen; watervallen in yosemite, begaanbare wegen in yellowstone en de drukte zoveel mogelijk vermijden door buiten het hoogseizoen te gaan. Dat wordt dan waarschijnlijk eind mei begin juni beginnen in san francisco!
Ik ga nu me nu eerst maar eens verdiepen in alle parken en dan kom ik over een tijdje nog wel weer terug met een dagplanning :D
We willen dit jaar ook kijken naar de mogelijkheden om een camper te huren dus daar zal ik nog wel wat vragen over hebben!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat wordt dan waarschijnlijk eind mei begin juni beginnen in san francisco!
Dat is zeker een goed begin, maar de laatste 10 jaar is de Tioga Pass 4x midden juni pas geopend (zie : http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm ) Dus maak daar een dubbel plan voor, zodat je altijd 2 kanten op kan.

Hier heb je ook alvast misschien wat info over de beartooth highway bij Yellowstone. http://www.beartoothhighway.com/roadMaps/index.html
Jenneke1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenneke1 »

Dankje, gaan we doen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer