Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen JFK
Overstappen JFK
Hallo allemaal
Spannend moment, al vol zenuwen zijnde want in februari ga ik voor het eerst naar Amerika, specifieker naar New York.
Maar na aanraden was ons gezegd ook Washington eens te bezoeken, aldus dachten we er aan de dag van onze vlucht over te stappen op een andere en naar Washington te vliegen.
Enig probleempje, overstaptijd...
We vliegen met Brussels Airlines van Brussel naar JFK
En de connectie zou van Delta van JFK naar Washington
Overstaptijd: 2 uur en 15 minuten.
Maar een aantal probleempjes die ik mij kan inbeelden
*) Vertraging van eerste vlucht. We hebben dan 2 aparte tickets dus non refund van het andere
*) Te veel tijd bij douane spenderen --> Missen connectie
*) Terminal wissel
Denken jullie dat dit genoeg is??
Andere vraag, er zijn 2 luchthavens in washington, ene dichter en verder... Hoe zit het met transport van de verste naar het centrum?
Spannend moment, al vol zenuwen zijnde want in februari ga ik voor het eerst naar Amerika, specifieker naar New York.
Maar na aanraden was ons gezegd ook Washington eens te bezoeken, aldus dachten we er aan de dag van onze vlucht over te stappen op een andere en naar Washington te vliegen.
Enig probleempje, overstaptijd...
We vliegen met Brussels Airlines van Brussel naar JFK
En de connectie zou van Delta van JFK naar Washington
Overstaptijd: 2 uur en 15 minuten.
Maar een aantal probleempjes die ik mij kan inbeelden
*) Vertraging van eerste vlucht. We hebben dan 2 aparte tickets dus non refund van het andere
*) Te veel tijd bij douane spenderen --> Missen connectie
*) Terminal wissel
Denken jullie dat dit genoeg is??
Andere vraag, er zijn 2 luchthavens in washington, ene dichter en verder... Hoe zit het met transport van de verste naar het centrum?
Re: Overstappen JFK
Ik zou overwegen om met de trein te gaan. Vanuit JFK is er een snelle verbinding naar Penn Station in Manhattan. Vanaf dit station vertrekken treinen naar Washington DC.
Trein is inderdaad te overwegen, maar het is ook zo dat trein duurder is dan vliegtuig, terwijl de trein een onconfortabele en (vrij) lange vervoersmethode is...
Naast de door jou al genoemde zijn er nog wel meer probleempjes.
Je bagage wordt niet doorgelabeld (je hebt immers de vluchten apart geboekt) dus je zult jezelf EN je bagage op JFK zelf weer moeten inchecken bij Delta.
Dan kom je automatisch bij het volgende probleem:
De bagageregels voor los geboekte binnenlandse vluchten zijn anders dan voor binnenlandse vluchten die een voortzetting zijn van transatlantische vluchten.
Concreet betekent dat, dat je bij Delta zult moeten betalen voor iedere ingecheckte koffer.
Je bagage wordt niet doorgelabeld (je hebt immers de vluchten apart geboekt) dus je zult jezelf EN je bagage op JFK zelf weer moeten inchecken bij Delta.
Dan kom je automatisch bij het volgende probleem:
De bagageregels voor los geboekte binnenlandse vluchten zijn anders dan voor binnenlandse vluchten die een voortzetting zijn van transatlantische vluchten.
Concreet betekent dat, dat je bij Delta zult moeten betalen voor iedere ingecheckte koffer.
Als het echt om 2 apart geboekte tickets gaat dan is 2u 15m overstaptijd echt te weinig. Of je moet heel veel mazzel hebben.
Betreffende de doorgelabelde baggage, daarvoor heb ik reeds gebeld, op aanvraag kan er -vermits er een akkoord zou zijn tussen Brussels Airlines en Delta- en op vertoning van het ticket wel doorgelabeld worden.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat akkoord tussen Brussels en Delta is er.
Je zal in ieder geval door immigrations moeten, je bagage van de band halen en onmiddellijk terug afgeven.
Immigrations kan een probleem geven qua tijd.
Daarna naar buiten gaan en het automatische treintje nemen naar de andere terminal, dat neemt slechts 10 tot 15 min in beslag.
Daar terug door security en naar de gate stappen. Binnenlandse vluchten schepen meestal al vroeg in en vertrekken vaak stipt.
Besluit: zonder tegenslag moet het lukken maar als de 1e vlucht vertraging heeft en/of je moet een half uur of langer aanschuiven aan immigrations, dan wordt het nipt.
Je zal in ieder geval door immigrations moeten, je bagage van de band halen en onmiddellijk terug afgeven.
Immigrations kan een probleem geven qua tijd.
Daarna naar buiten gaan en het automatische treintje nemen naar de andere terminal, dat neemt slechts 10 tot 15 min in beslag.
Daar terug door security en naar de gate stappen. Binnenlandse vluchten schepen meestal al vroeg in en vertrekken vaak stipt.
Besluit: zonder tegenslag moet het lukken maar als de 1e vlucht vertraging heeft en/of je moet een half uur of langer aanschuiven aan immigrations, dan wordt het nipt.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik afgelopen 25 oktober met Delta vanaf JFK naar Phoenix vloog, moest ik eerst met een bus naar het nieuwe terminal van Delta, en dat duurde behoorlijk lang want er moest twee keer worden gewacht terwijl vliegtuigen voor ons langs gingen op weg naar de startbaan. Een van de keren stonden we zo'n 20 minuten te kijken naar de onder/zijkant van een 747 die vlak voor ons stond.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Hmmm
Misschien is het dan toch verstandig American Airlines te nemen.
Tussenstop is 4uur maar opnieuw inchecken gaat wél nodig zijn. (+Transfer Terminal 1 - Terminal 8/9)
Dit zou wel moeten volstaan neem ik aan?
Een vraagje hierbij: Je moet betalen per koffer, moet dat op de luchthaven zelf of via Internet?
(Kan ook makkelijk zijn om dit te weten als een koffer buitenmaats blijkt te zijn.)
Misschien is het dan toch verstandig American Airlines te nemen.
Tussenstop is 4uur maar opnieuw inchecken gaat wél nodig zijn. (+Transfer Terminal 1 - Terminal 8/9)
Dit zou wel moeten volstaan neem ik aan?
Een vraagje hierbij: Je moet betalen per koffer, moet dat op de luchthaven zelf of via Internet?
(Kan ook makkelijk zijn om dit te weten als een koffer buitenmaats blijkt te zijn.)
Vanaf Dulles (de verste) kun je een kaartje voor de bus kopen. Dit is een bus die je naar het dichtsbijzijnde metro station brengt (dus geen lijnbus, maar een aparte service). Kaartje kun je bij een balie kopen, staat aangegeven. Vanaf het metro station ben je zo met de metro in Washington.JzTz schreef:Andere vraag, er zijn 2 luchthavens in washington, ene dichter en verder... Hoe zit het met transport van de verste naar het centrum?
Het andere vliegveld (Reagan) is makkelijk met de metro bereikbaar vanuit het centrum van Washington.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Even een tip: Je kunt in google maps ook openbaar vervoer aanklikken. klik dan op het busicoontje, daar staan voor veel plaatsen zelfs de busnummers die je moet nemen op.MarcB schreef:Vanaf Dulles (de verste) kun je een kaartje voor de bus kopen. Dit is een bus die je naar het dichtsbijzijnde metro station brengt (dus geen lijnbus, maar een aparte service). Kaartje kun je bij een balie kopen, staat aangegeven. Vanaf het metro station ben je zo met de metro in Washington.JzTz schreef:Andere vraag, er zijn 2 luchthavens in washington, ene dichter en verder... Hoe zit het met transport van de verste naar het centrum?
Het andere vliegveld (Reagan) is makkelijk met de metro bereikbaar vanuit het centrum van Washington.
Routebeschrijving met het openbaar vervoer naar U.S. Capitol Visitor Center
Washington Dulles International Airport
1 Saarinen Circle
Sterling, VA 20166, Verenigde Staten
Loop naar Dulles Airport Main Terminal & Arri
Ongeveer 18 min. (0,9 mijl)
Dulles Airport Main Terminal & Arri
5A
Bus naar L'Enfant Plaza Station
10:00 - 10:20(20 min., 2 haltes/stations)
N Moore St & Rosslyn Station Bus Ba
Loop naar Rosslyn Metro Station
Ongeveer 3 min. (13 min. voor een overstap)
Rosslyn Metro Station
Line : Orange
Metro naar New Carrollton
10:33 - 10:47(14 min., 8 haltes/stations)
Federal Center Metro Station
Loop naar United States Capitol, East capitol St NE & First St, DC 20004, Verenigde Staten
Ongeveer 16 min. (0,8 mijl)
U.S. Capitol Visitor Center
United States Capitol
East capitol St NE & First St, DC 20004, Verenigde Staten
Reistijd: circa 1 uur 22 min.
Ik zou zoeken naar een rechtstreekse vlucht, of de trein nemen. Dat scheelt bijbetalen voor koffers, twee keer door de security moeten, mogelijk gemiste aansluitingen en vooral die transfer van Dulles naar het centrum. Wij arriveerden eergisteren op Dulles (vanuit Londen) en werden gelukkig door vrienden met de auto opgehaald, want het is nogal een gedoe met koffers in de bus en dan nog de metro. Als je op Reagan landt is dat al een stuk beter overigens.
Mijn idee: als je op Newark vliegt in plaats van op JFK, kun je de directe trein nemen vanuit de terminal naar Union Station, middenin Washington. Dat kost je van deur tot deur precies drie uur. Interessanter dan ruim vier uur overstap, dan een vlucht en dan nog van vliegveld naar stad. Ik vind Amtrak treinen heel comfortabel, met gratis wifi bovendien.
Mijn idee: als je op Newark vliegt in plaats van op JFK, kun je de directe trein nemen vanuit de terminal naar Union Station, middenin Washington. Dat kost je van deur tot deur precies drie uur. Interessanter dan ruim vier uur overstap, dan een vlucht en dan nog van vliegveld naar stad. Ik vind Amtrak treinen heel comfortabel, met gratis wifi bovendien.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
De reis naar JFK ligt al lang vast.
(Ook vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding en de vernieuwde Long Haul interieurs van Brussels Airlines)
Wat ik waarschijnlijk plan te doen momenteel (beste uitweg) is de vlucht van JFK naar DCA nemen van American Eagle Airlines om 17:05.
Ik kijk alvast uit naar de reis!
Kan iemand mijn vraag betreffende American Airlines beantwoorden: bagage betalen bij boeking of aan de check-in?
Ty voor jullie tips in ieder geval
(Ook vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding en de vernieuwde Long Haul interieurs van Brussels Airlines)
Wat ik waarschijnlijk plan te doen momenteel (beste uitweg) is de vlucht van JFK naar DCA nemen van American Eagle Airlines om 17:05.
Ik kijk alvast uit naar de reis!
Kan iemand mijn vraag betreffende American Airlines beantwoorden: bagage betalen bij boeking of aan de check-in?
Ty voor jullie tips in ieder geval

- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Je kan via internet betalen, is vaak goedkoper dan op de luchthaven zelf.
Om op je eerdere vraag terug te komen, dit ga je waarschijnlijk niet redden. Stel dat je vlucht op tijd vertrekt en ook op tijd aankomt op JFK moet je eerst het vliegtuig uit, door immigrations (deden wij 2 maanden geleden ongeveer 5 kwartier over op JFK!!) vervolgens je koffer ophalen, opnieuw inchecken, wederom door security en boarden...... Stel je voor dat je vlucht naar JFK ook nog eens vertraagd is!
Om op je eerdere vraag terug te komen, dit ga je waarschijnlijk niet redden. Stel dat je vlucht op tijd vertrekt en ook op tijd aankomt op JFK moet je eerst het vliegtuig uit, door immigrations (deden wij 2 maanden geleden ongeveer 5 kwartier over op JFK!!) vervolgens je koffer ophalen, opnieuw inchecken, wederom door security en boarden...... Stel je voor dat je vlucht naar JFK ook nog eens vertraagd is!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 997 Weergaves
-
Laatste bericht door Frasi