Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis maartenMK: West Amerika start/eindpunt San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
maartenMK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis maartenMK: West Amerika start/eindpunt San Francisco

Bericht door maartenMK »

Hallo allemaal,

In mei gaan we met een groep van 4 een rondreis maken per camper. We starten en eindigen in San Fransisco.
De vluchten en camper zijn al geboekt alleen het belangrijkste mischien wel moet nog gebeuren: de route en planning! We landen op 11 mei in SF en vliegen 2 juni weer terug vanaf SF. Onze globale route bestaat nu uit:

San Fransisco
langs de kust richting LA
LA
San Diego
dan het binnenland langs grand canyon
Las vegas
Death valey
en dan weer terug in SF

Dit is nog heel globaal en ertussen gaan we natuurlijk nog andere plaatsen bezoeken. Hopelijk kunnen jullie helpen met tips van plekken die je moet zien en welke route het handigst is. Voor de volledigheid ons reisgezelschap bestaat uit 4 personen (2 dames en 2 heren) van rond de 25. Alvast bedankt!
Rondreis West-Amerika 11 mei - 3 juni 2013/ Vancouver naar Calgary 31 augustus - 19 september 2014
Montreal naar Halifax 7 september - 27 september 2015/ Rondreis New England 27 augustus tot 17 september 2016
IJsland en New York 18 juni tot 28 juni 2017
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis West Amerika start/eindpunt San Fransisco

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Maarten,
Welkom op het forum!
Tips zijn heel persoonlijk. Waar gaat julile voorkeur naar uit? Willen julile behalve de Grand Canyon en Death Valley geen nationale parken bezoeken? Oriënteer je voor de parken eens op http://www.ontdek-amerika.nl of op de NPS-sites (via http://www.nps.gov). Reisverslagen lezen (zie bovenste topic) is ook een goede voorbereiding. Kijk dan eens welke parken je aanspreken en hoeveel tijd je voor de parken en steden nodig hebt. De route komt dan vanzelf wel.

Marianne
USmArt
Amerika-ontdekker

Re: Reis maartenMK: West Amerika start/eindpunt San Francisc

Bericht door USmArt »

Een aantal jaren terug zelf voor het eerst naar de VS geweest, toen ook een rondreis gemaakt van LA naar SF, onder andere Grand Canyon, Las Vegas en Yosemith (ERG MOOI) gezien maar ook kleine plaatsjes als Laughlin en Palm Springs en verder nog de nodige national parks. Daarna nog een keer terug geweest en toen ook van LA naar SF gereden langs de kust, viel mij persoonlijk wat tegen. Opzich wel mooi om te zien maar het is wel veel van het zelfde. San Diego is ook heel leuk, net alsof je in Mexico bent. Genoeg info voor nu? Als je nog vragen hebt laat het maarr even weten.
Californie, Nevada, Utah, Arizona en New York - nog 45 te gaan dus
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hallo Maarten,
wij doen op dat ogenblik een groot stuk van jullie route : je kan ons volgen op http://kalaman0032dec2012.blogspot.be/. Veel plezier alvast met de voorbereiding en ik kan jullie nu al garanderen dat het genieten wordt :thumbup:
maartenMK
Amerika-ontdekker

Bericht door maartenMK »

Dank voor alle reacties! We willen een combinatie van steden en parken doen. Ik heb onderstaande als route. Is dit realistisch? En zijn er dingen die ik beter kan overslaan of korter de tijd voor moet nemen

1. San Francisco
2. San Francisco
3. Carmel/Monterey
4. Pismo Beach
5. Los Angeles
6. Los Angeles
7. San Diego
8. Joshua Tree
9. Kingman
10. Grand Canyon
11. Grand Canyon
12. Monument Valley
13. Bryce Canyon
14. Zion
15. Las Vegas
16. Death Valley
17. Sequoia / Kings Canyon
18. Sequoia / Kings Canyon
19. Yosemite (in het park)
20. Yosemite (in het park)
21. Lake Tahoe
22. San Francisco
23. San Francisco

Samenvatting:
Camper ophalen in: San Francisco
Camper inleveren in: San Francisco
Aantal nachten: 22
Totale afstand: 4673 kilometer / 2904 mijl
Rondreis West-Amerika 11 mei - 3 juni 2013/ Vancouver naar Calgary 31 augustus - 19 september 2014
Montreal naar Halifax 7 september - 27 september 2015/ Rondreis New England 27 augustus tot 17 september 2016
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er zitten nogal wat 1 nacht stops in je route. Ik zie het nut van 1 nacht San Diego niet zo en je tijd voor Zion is erg kort. Tussen Monument Valley en Bryce vind je nog Page en Lake Powell waar je gemakkelijk 2 nachten kan doorbrengen. Als Tioga pass open is zou ik via 395 en Tioga Pass naar Yosemite rijden en Seki voor een andere reis bewaren. Lake Tahoe ligt nogal buiten de route.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Eens met de vorige reacties. Je hebt ook maar 1 nacht Las vegas. Ben je daar al eens eerder geweest? Voor een 1e kennismaking is 1 nacht Las Vegas wel wat weinig.

Ik denk dat je San Diego en Sequoia moet skippen. Als je voor de bomen naar Sequoia wil kun je ook naar Mariposa Grove in Yosemite Park. Ik heb even een voorbeeld route gemaakt, daarin zou je ook 1 nacht Page ipv 2 doen en dan 1 nacht Monument Valley.

1. Thuis - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco - Monterey
5. Monterey - Cambria
6. Cambria - Los Angeles
7. Los Angeles
8. Los Angeles
9. Los Angeles - Kingman
10. Kingman - Grand Canyon
11. Grand Canyon - Page
12. Page
13. Page - Bryce Canyon
14. Bryce Canyon - Zion
15. Zion
16. Zion - Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas - Death Valley
19. Death Valley - Lee Vining
20. Lee Vining - Yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite - San Francisco
23. San Francisco - naar huis.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien ook wel belangrijk om te weten wanneer je de camper ophaalt. Daar kun je met alles erop en eraan zomaar 5u mee kwijt zijn nl. Als ik naar jou route kijk heb ik het idee de 13e nl wat in jaydee's route betekent dat je nog 1 dag in de omgeving van SF een campground moet zoeken.

Dag 1 zal grotendeels een vliegdag zijn, met het tijdsverschil ga je dan echt niet zo heel veel meer doen.
Ik zou je wat meer in Jaydee's route verdiepen, zoals hierboven door anderen ook gemeld wordt, puur omdat je naar een paar plaatsen rijdt waar je amper tijd hebt om iets te bekijken.

Mocht je toch onderlangs moeten als de tioga pass en of evt sonora pass gesloten zijn dan moet je wel even checken of je met de camper wel sequoia park in mag ivm sneeuw en ook evt in verband met de lengte van je camper. De afstand death valley - sequoia np is met de camper zeker een uur of 8 rijden.
maartenMK
Amerika-ontdekker

Bericht door maartenMK »

Oké, dank voor alle tips! Ik begin nu al een aardig idee van een mogelijk planning te krijgen!
Plan is nu ook om Las Vegas een dag langer te doen. Bryce canyon valt dan af (dit omdat we de Grand Canyon ook al doen en vinden we er toch op lijken). We halen de 13e de camper op en moeten deze op 1 juni weer inleveren, daarom hebben we op 31 al een campingplaats bij SF. We vliegen dan op 2 juni weer naar Nederland. Dat klopte ook niet helemaal in de vorige planning. Ik zit alleen nog met het stuk tussen LA en Grand Canyon en met Las Vegas naar Sequoia /Yosemite. Wat is de beste route hier tussen (en eventueele tussenstops)?

1. San Francisco
2. San Francisco .
3. Carmel/Monterey
4. Pismo Beach
5. Los Angeles
6. Los Angeles
7. San Diego
8. Joshua Tree
9. Kingman
10. Grand Canyon
11. Grand Canyon
12. Monument Valley
13. Zion
14. Las Vegas
15. Las Vegas
16. Death Valley
17. Sequoia / Kings Canyon
18. Yosemite (in het park)
19. Yosemite (in het park)
20. Lake Tahoe
21. San Francisco
Yeehaw schreef:Ik zie het nut van 1 nacht San Diego niet zo
Oke niet veel te beleven? Leek ons wel leuk vanwege het mexicaanse karakter
Jaydee84 schreef:heb even een voorbeeld route gemaakt, daarin zou je ook 1 nacht Page ipv 2 doen en dan 1 nacht Monument Valley.
Bedankt voor de route ik ga hier vanavond eens goed naar kijken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bryce lijkt niet op de Grand Canyon. Ik zou die nacht Lake Tahoe laten vervallen en Bryce opnemen. Zoals gezegd ligt Lake Tahoe niet op de route, en het is nu ook weer niet zo de moeite waard om er een omweg voor te maken.
San Diego zou ik ook laten vallen; er is mij niet Mexicaans aan opgevallen. Het is een leuke stad, maar voor 1 nacht heeft het niet zoveel zin lijkt me.
Je kunt evnetueel in 1 dag van MV naar Bryce rijden maar een tussenstop in PAge is ook aardig. Misschien MV laten vallen en in plaats daarvan een overnachting in Page met een bezoek aan Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Lake Powell, Glen Canyon Dam, ..? Voor Zion zou 2 nachten mooi zijn. Kijk eens naar mijn 2011-verslag voor het stuk Las Vegas, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon.
De tussenstop in Sequoia kan, maar het kost je veel tijd om door het park te rijden. Als de Tioga Pass open is zou ik die route nemen. Wil je wel naar Sequoia, dan zou ik daar een volle dag, dus 2 nachten voor uittrekken.

Marianne
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Marianne heeft gelijk. Persoonlijk zou ik San Diego , Lake Tahoe en Sequoia uit de route laten dan kan je Bryce en Page aan de route toevoegen wat logischer is.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bij Page heb je Lake Powell. Persoonlijk vind ik dat aantrekkelijker dan Lake Tahoe.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ja ik vond Lake Powell fantastisch.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

maartenMK schreef:Bryce canyon valt dan af (dit omdat we de Grand Canyon ook al doen en vinden we er toch op lijken).
Geloof me, het zijn 2 totaal verschillende parken. Misschien dat je dat denkt omdat het allebei canyons zijn? Bryce is echt schitterend, hadden we niet willen missen.
Ik zit alleen nog met het stuk tussen LA en Grand Canyon en met Las Vegas naar Sequoia /Yosemite. Wat is de beste route hier tussen (en eventueele tussenstops)?
Tussen LA en de Grand Canyon kun je overnachten in Kingman of Needles. Niet heel bijzondere plekken verder maar puur om te overnachten prima. Je kunt dan ook nog een stukje Route 66 meepakken.

Als de Tioga Pass open is dan kun je vanuit Las Vegas doorrijden tot Lee Vining. Onderlangs weet ik niet wat het beste is.
7. 17-05-2013: San Diego
Ik wil niet vervelend of onaardig overkomen hoor, maar verschillende mensen hebben hier al aangegeven dat 1 nacht San Diego niet zoveel zin heeft. Echter, je stopt San Diego wel weer in je route.. ik denk dat je die dag echt beter ergens anders in kunt plannen. Al moet je het natuurlijk helemaal zelf weten :wink:
maartenMK
Amerika-ontdekker

Bericht door maartenMK »

Oke bedankt voor de tips!
Yeehaw schreef:Bij Page heb je Lake Powell. Persoonlijk vind ik dat aantrekkelijker dan Lake Tahoe
Oke klinkt goed. Dan gaan we via Page bij Lake Powell. Ligt ook meer op de route.
Martin & Marianne schreef:Als de Tioga Pass open is zou ik die route nemen
Jaydee84 schreef:Als de Tioga Pass open is dan kun je vanuit Las Vegas doorrijden tot Lee Vining. Onderlangs weet ik niet wat het beste is.
Ik wil graag via de Tioga Pass. Heb er veel goede verhalen over gelezen. Ben alleen bang dat hij in mei nog gesloten is. Gelukkig komen we er pas eind mei aan dus hopelijk kan het.

Kurt10 schreef:Marianne heeft gelijk. Persoonlijk zou ik San Diego , Lake Tahoe en Sequoia uit de route laten dan kan je Bryce en Page aan de route toevoegen wat logischer is.
Oke past inderdaad wel beter in de route en geeft ook wat meer rust denk ik in de planning
maartenMK
Amerika-ontdekker

Bericht door maartenMK »

Aan de hand van alle tips heb ik de route weer helemaal aangepast. Is dit realistischer?
Ik heb gelezen dat het handig is om RV park te reserveren bij Yosemite NP. Is dit noodzakelijk in mei?
Is het mogelijk om op de bonnefooi te gaan of is reserveren echt nodig?
En als laatst; zijn er nog goede rv parken om daar vandaan LA en Las Vegas te bezoeken (zonder camper) Dus met ov, shuttle bus of korte taxi rit ?
Tot nu toe iedereen erg bedankt voor de info!

1. San Francisco / Vlucht amsterdam naar SF
2. San Francisco /
3. Carmel/Monterey /
4. Pismo Beach / 17 mile drive, Hearst castle
5. Los Angeles / rijden naar LA via Santa Maria en Santa Barbara
6. Los Angeles / Dag in LA
7. Palm Springs / Door LA komen en bezoeken Palm Springs
8. Kingman / Yoshua tree en Route 66
9. Grand Canyon
10. Grand Canyon
11. Page / Lake Powell en Antelope Canyon
12. Bryce Canyon
13. Zion
14. Zion
15. Las Vegas
16. Las Vegas
17.Death Valley
18. Mono Lake
19. Yosemite NP / Via Tioga Pass (Highway 120) afhandelijk of het open is
20. Yosemite NP
21. San Francisco
22. San Francisco / inleveren RV
23. San Francisco / Vlucht terug
24. Amsterdam
USmArt
Amerika-ontdekker

Bericht door USmArt »

Martin & Marianne schreef: San Diego zou ik ook laten vallen; er is mij niet Mexicaans aan opgevallen. Het is een leuke stad, maar voor 1 nacht heeft het niet zoveel zin lijkt me.
Ben jij ook in 'Old Town' geweest in San Diego? Dat is namelijk een en al Mexicaans. Heel leuk om te zien en je kan er ook lekker eten. Echter ik zou het niet in de route die jij hebt.
1. Een dag is veels te weinig voor SD;
2. Het is niet heel ver van LA maar het ligt wel uit je route en je kan er (als je in de file komt) best lang over doen.
Californie, Nevada, Utah, Arizona en New York - nog 45 te gaan dus
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

USmArt schreef:Ben jij ook in 'Old Town' geweest in San Diego?
Nee. :oops:
maartenMK schreef:Ik heb gelezen dat het handig is om RV park te reserveren bij Yosemite NP. Is dit noodzakelijk in mei?
Is het mogelijk om op de bonnefooi te gaan of is reserveren echt nodig?
Het zal er niet zo druk zijn, maar niet alle campings zijn dan al open dus het is toch wel handig om te reserveren. Dat moet op 15 januari, zie http://www.nps.gov/yose onder fees & reservations.
maartenMK schreef:En als laatst; zijn er nog goede rv parken om daar vandaan LA en Las Vegas te bezoeken (zonder camper) Dus met ov, shuttle bus of korte taxi rit ?
In Las Vegas heb je Sam's Town, zij hebben een shuttleservice dacht ik. Voor LA weet ik het niet, maar afhankelijk van waar je naar toe wilt zou je ook met de camper kunnen gaan.

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

In Vegas kun je inderdaad op Sams town gaan staan. Zij hebben een shuttle service. Nadeel daarvan vinden wij dat de laatste bus best wel weer vroeg terug gaat. Je kunt ook bij circus circus gaan staan is wel iets duurder. Je kunt op de strip een buskaartje kopen wat 24 uur geldig is voor 8 dollar. Je kunt dan met de bus overal komen. De hele strip maar ook Freemontstreet of de beide outlets. Wij zelf hebben voor een bezoek aan de strip etc. De voorkeur voor Circus Circus.

In LA hebben wij op Dockweiler beach gestaan. Direct aan het strand. Ook niet echt goedkoop maar dat is geen enkele camping in LA. Je kunt daar ook fietsen huren en bijvoorbeeld naar Santa Monica fietsen (11 mile ). Voor een bezoek aan LA kun je ook bij de pier van Santa Monica parkeren (15 dollar per dag) en dan daar op de hop on, hop off bus stappen.

Wij hebben al vier camperreizen gemaakt in het zuidwesten. Misschien heb je nog wat aan onze reisverslagen. Zie mijn onderschrift.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ko-mar, hoe is het busvervoer 's avonds heel laat aan die kant van de strip?
Ik vond het persoonlijk niet het meest gezellige stukje strip namelijk, ook omdat het wat afgelegen ligt met die half afgebouwde of gesloten hotels eromheen. Maar als het busvervoer naar het levendigere deel goed is is het zeker een optie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer