Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All about LA!

Bericht door Montyrulezz »

Barrie_ schreef:Op het moment dat wij in LA zijn (zondag 23 september) worden de Emmy's uitgereikt in het Nokia Theatre.
Toevallig iemand eerder zoiets meegemaakt? Is daar ook iets van een rode loper, komen er beroemdheden op af en kan je als publiek dat makkelijk bekijken?
Niet dat het van ons persé moet, maar als we er toch zijn, en celebs zijn toch "typisch LA".
Ohhh wij vertrekken net die morgen uit LA :o , als ik dat eerder geweten had, had ik daar onze reis op aangepast!! Wat jammer!!
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Giftstore bij de LA coroner, dat kom je denk ik toch alleen maar daar tegen ... :lol: zelfs uit de 'dood' slaan ze nog winst. Maar er zitten wel leuke spulletjes tussen, heb ik gezien.
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en na heel veel lezen uiteindelijk in dit topic terecht gekomen.

Het is onze bedoeling om in 2013 een tiental dagen richting LA te gaan om de stad en haar omgeving voor het eerst te gaan verkennen.
Weet iemand of er ergens voorbeelden van zo'n uitgebreide "city trip" te vinden zijn?

Georganiseerde reizen zijn er volgens mij nauwelijks, dus zullen we het zelf allemaal moeten uitstippelen.

Al er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, mogen die mij altijd pm'en.

Alvast bedankt!
Memories...
Stevendb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stevendb »

Wow,

10 dagen LA! Dat zou niet voor mij zijn. Er zal waarschijnlijk genoeg te doen zijn maar geef mij maar liever wat afwisseling.

Groeten Steven
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Heb je dit topic helemaal doorgenomen? Er staan hier zoveel tips dat je die 10 dagen makkelijk vult.

Je hebt nog tijd genoeg om zelf e.e.a. op te zetten. Houd er wel rekening mee dat een auto eigenlijk onmisbaar is in Los Angeles. Die zou ik dus sowieso huren voor die periode. Ben je bovendien veel mobieler zodat je makkelijk overal naartoe kunt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Stevendb schreef:Wow,

10 dagen LA! Dat zou niet voor mij zijn. Er zal waarschijnlijk genoeg te doen zijn maar geef mij maar liever wat afwisseling.

Groeten Steven
LA en omgeving lijken me voldoende groot om wel wat te zien en te doen in 10 dagen. Maar we zullen dus inderdaad heel wat rondrijden, daarom vroeg ik me af of iemand tips heeft voor een uitgebreider verblijf dan alleen de highlights die elke toerist meepikt.
Dingen die je normaal niet zou doen omdat je er bij een rondreis te weinig tijd voor hebt bijvoorbeeld.

Ik kan hier best wat materiaal bij elkaar sprokkelen, heb ik gemerkt, maar als er nog meer tips zijn, hoor ik het graag. ;)
Memories...
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

De tips in dit topic, met name in de eerste post, maar ook op de andere pagina's, gaan juíst over de niet-standaard things to do in LA. Standaard attracties zoals Hollywood Blvd en Universal Studio's zijn ook niet genoemd.

Maar kijk eens naar tips zoals winkelcentrum The Grove, bezoek aan het Griffith Park, de roadtrips in en om LA, stranden in de omgeving (met uitgebreide omschrijving per plaatsje), zijn er juist voor die bezoekers die iets meer tijd hebben. Kijk daar dus eens goed naar, bekijk waar ze allemaal liggen op de kaart, en stel een flexibel dag-schema op. Als je dat plaats kijken we er graag even naar om wellicht nog meer tips uit de hoge hoed te toveren! :P

Ennuh....10 dagen voor LA en omgeving zou ik ook met gemak vol kunnen maken. Ik weet zeker dat je je niet zult vervelen, zeker niet als je nog een korte roadtrip naar Big Bear Lake (bergen!) of Laguna Beach invoegt.
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Dankjulliewel voor het advies!

Het komt ongeveer overeen met wat we van de meeste mensen hebben gehoord. We overwegen daarom nu om het misschien toch een beetje anders aan te pakken en eerst een wat ruimere rondreis te maken, waarin ook LA vervat zal zitten. Op die manier kunnen we kennismaken met de stad en bekijken of het voor ons echt de moeite loont om ze bij een volgende gelegenheid uitgebreider aan bod te laten komen.

Ik ben inmiddels grote delen van het forum duchtig aan het doorspitten. Wat een schat aan informatie is hier te vinden, zeg! :thumbup:
Memories...
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Dikkie schreef:Dank RiverCola voor deze topic. Na 3x LA heb ik gezworen er nooit meer 'vrijwillig' heen te gaan want ik vond (afgezien van Venice Beach) er helemaal niets aan. Sterker nog ik heb een beetje een aversie tegen LA en de drukke snelwegen rondom. Nu ik jou topic zo lees, twijfel ik weer en denk ik "misschien heb ik het gewoon verkeerd aangepakt daar" :roll:
Same here !!

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Geen snelweg gehad in las Vegas en bijna overal heerlijk door kunnen rijden :) Wel veel links-rechts door alle wijken heen om naar Little Armenia te komen. Ik ben er maar 1.5 dag geweest, maar dat was veelste kort naar mijn mening. Dus dit jaar weer een keertje terug.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet of ik Pasadena ook tot LA mag rekenen, maar zijn daar nog bijzondere dingen te zien/doen? Ik zit er over te denken hoe ik van LA naar Vegas ga en wat ik onderweg wil zien.
Ik wil in LA nog een stuk van de mulholland drive rijden en naar het hollywood sign lopen. En nog wat andere dingen herbekijken. De dag erna waarschijnlijk Universal Studio's of een bezoek aan een andere studio en dan wilde ik iig overnachten in Pasadena waar ik de volgende dag wilde starten om naar Las Vegas te rijden. Waarschijnlijk ga ik gewoon een lange dag autorijden voor wat fotomomenten die ik graag nog wilde zien/doen. Ik wilde dus overnachten in Pasadena en dan over de 2 door Angeles National Forest in hopelijk een mist/smogloze ochtend naar Barstow (is die weg begin mei te bereiden, of ligt daar sneeuw?) Is er in de avonduren nog iets te doen in pasadena?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Pasadena heeft wel een leuk centrum, we hebben er doorheen gelopen en gegeten na het rijden van de 2 eind mei 2009 :D , als je wilt kun je hier http://www.watwijdoen.com/Huwelijk_Las_ ... geles.html lezen wat wij er van vonden, er zit ook een kaartje bij van de GPS met de route die we gereden hebben.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hebben de oude Route66 doorheen Pasadena proberen te volgen, maar er is niet direct iets dat ik weet om te stoppen.
Was wel eens leuk om doorheen te rijden en niet via de interstate/freeway te gaan.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is voor mij puur om evt 's avonds nog wat rond te kijken. Glendale zou ook nog een optie kunnen zijn, als ik maar al wat noordelijk van LA richting Angeles National Forest zit. Ik zal je link morgen eens bekijken, dank je.
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

In pasadena sliepen wij in 2008 de laatste paar nachten. Erg fijn de verbinding naar la met de metro, ook om bv naar universal te gaan en eens even niet in de auto en de files. Pasadena doet een beetje europees aan, spaanse invloeden? In ieder geval was de keuze daar snel gemaakt omdat we zeker wisten dat via priceline het westin te winnen voor 85 dollar heerlijk om daar je vakantie te kunnen eindigen.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heeft iemand toevallig ervaring met het Wilshire Crest Hotel Los Angeles? tripreviews zien er goed uit en het ligt centraal in LA vlakbij the grove en de labrea tarpits, maar misschien dat iemand van dit forum er al eens overnacht heeft. Gewonnen met priceline namelijk.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij willen gaan fietsen tussen Venice beach en Santa Monica, zijn er veel plekken waar je fietsen kunt huren en dan ook je auto parkeren? Welke wijken in de buurt zou ik voor een betaalbaar hotel kunnen kijken, ik wil proberen via Priceline of Hotwire te boeken.
iMoon
Amerika-ontdekker

Bericht door iMoon »

Wat geweldig dat je dit op een rijtje hebt gezet :clap:

Wij willen 2 dagen de LA highlights langs gaan. Is overnachten in Long Beach dan een goed uitvalspunt?

Monique
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Nee, Long Beach is zuid LA en je zal door de files die naar het centrum gaan moeten rijden. Doch het hangt wel af van wat jullie als de highlights beschouwen.
iMoon
Amerika-ontdekker

Bericht door iMoon »

Vandaag LA bestudeerd 8) De highlights die we willen zien, liggen allemaal in Oost-Noordoost en langs de kust. Zojuist 2 nachten Long Beach geboekt. Eigenwijs hè? :wink: In augustus zal blijken of we er goed aan hebben gedaan.

monique
en nu verder op weg (met Google maps) langs de Pacific Highway...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer