Dan heb je vast nog niet het reisverslag gevonden van onze trip in het Zuidoosten. In 2009 zijn wij naar Jacksonville gevlogen, en daarna via Savannah, Charleston en de Smokies naar Chicago gereden, een geweldige reis! Wij hebben in Florida toen niets gedaan, maar de rest van de trip was echt heerlijk. De reis heeft minder wauw-momenten dan een reis in het Westen, omdat de natuur wat minder exteeem bijzonder is, maar het is wel mooi, en het biedt veel cultuur en gezellige stadjes en zo. Bovendien vonden wij de watervallen in de omgeving de moeite waard. Er is veel afwisseling, maar wel anders. Wij waren er toen trouwens in mei en begin juni, en voor het zuidoosten is dat prima. Veel later moet je eigenlijk niet gaan vanwege de hitte. Zie
hier ons verslag. Foto's van deze reis vind je
hier.
Maar, in juni naar het Noordwesten kan volgens mij ook, wij hebben in 2011 een mooie reis gemaakt van Vancouver naar Calgary, door het noordwesten van Amerika, inclusief Yellowstone en Grand Teton. Inderdaad iets meer risico met het weer, ik denk dat die regio minder risico's kent in september. Maar wij hadden wel een mooie reis. Ons verslag van die trip vind je
hier. Ik vond het een heerlijk rustige reis met veel afwisseling. De foto's van dze reis vind je
hier.
In 2008 hebben we ook een geweldige reis gemaakt in het Canada en het Noordwesten, maar dat was in september. Daarvan heb ik geen reisverslag, wel foto's. We hebben toen ook de Oregon Coast gedaan en de Columbia River Gorge. Echt prachtig! Dat kan ook prima in mei. Voor ons was het één van onze topreizen, extreem prachtige natuur, ontzettend veel afwisseling in landschap en mooie routes. De foto' vind je
hier.